Omw_BCN Postad 4 November , 2013 Rapport Postad 4 November , 2013 Tja! Jag är en PLOgrinder som harvar runt på SvS micro kombinerat med semiheltidsjobb. Den 6e Januari flyttar jag och min underbara flickvän till Barcelona i 6 månader för att plugga Spanska och leva livet där! Så planen är under de resterande 2 månaderna (satan vad kort tid det är kvar) att samla ihop så många pengar som möjligt, samt att försöka klättra lite stakes för att kunna ha någon sorts inkomst i BCN. Börjar på /1 och börjar skymta /2 och kan förhoppningsvis gå upp i dagarna. Kommer posta lite updates kring grinden osv och hoppas att hitta motivation till att grinda mer med hjälp av er Outar tills vidare väldigt ogärna mitt nick, så skulle ni av någon anledning veta det så får ni gärna hålla inne på det. Hoppar på en timmes grind nu innan sängen Citera
Krell Postad 4 November , 2013 Rapport Postad 4 November , 2013 Gl, kul med fler plo dagböcker Citera
Moehaunter Postad 4 November , 2013 Rapport Postad 4 November , 2013 gl kompis! bjuder på några estrellas här nere! Citera
Omw_BCN Postad 4 November , 2013 Författare Rapport Postad 4 November , 2013 Levlar bäst som levlar sist Boss $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - View hand 2345684 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BB: $586.77 UTG: $954.45 CO: $299.20 Hero (BTN): $95.00 SB: $193.44 Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with A K J 9 1 fold, CO raises to $3.50, Hero raises to $12, SB calls $11.50, 1 fold, CO calls $8.50 Flop: ($37.00) J T 7 (3 players) SB checks, CO checks, Hero bets $18.50, SB folds, CO raises to $37, Hero raises to $83, CO folds Spelade riktigt trött poker nu, men fick in lite händer iallafall. Plutteback för dagen Citera
eddor Postad 4 November , 2013 Rapport Postad 4 November , 2013 GL! Målsättning för November,volym,resultat osv? Citera
Omw_BCN Postad 5 November , 2013 Författare Rapport Postad 5 November , 2013 Blir svårt med målsättning iom att jag får halvdåligt med tid för grind. Fokuset blir istället att ta vara på varje chans jag får till att grinda, få in mer än 1h-sessions och spela när huvudet sitter på plats. Kommer inte grinda efter jobbpasset på 13h imorn dvs. Men skulle jag ändå sätta upp ett mål för Nov så blir det väl att gå upp till /2 samt att lira så många händer jag hinner med gl kompis! bjuder på några estrellas här nere! Can't wait! Citera
Omw_BCN Postad 5 November , 2013 Författare Rapport Postad 5 November , 2013 Dåligt fokus och hitnrunnad två gånger på kort tid gjorde att jag hoppade i hålet direkt på -4BI. Lyckades ta mig samman och fortsatte grinda med bättre spring och tog igen och slutade ~3bi+. Ska laga storkok nu och sen grinda lite mer innan tjejen kommer över. Ikväll bokar vi flyget! :D Citera
Omw_BCN Postad 5 November , 2013 Författare Rapport Postad 5 November , 2013 Dagboksriggen är ett faktum! Springer väldigt fint och helt klart över EV. Citera
Omw_BCN Postad 11 November , 2013 Författare Rapport Postad 11 November , 2013 Bokade äntligen biljetten igår, lite senare än tänkt men absolut inte oväntat. Så nu är det verkligen på riktigt!! 6e Januari går planet, omänskligt tidigt men än dock. Skönt är också att pokern har fortsatt gå fint, +2671 på 5780 nävar vilket betyder att jag lirar /2 nu med. Års- och livsmålet blir att få livsgröna resultat på /2 (back ca 1.6k på 17k händer, men 18bb/100 på /4 & /5 på 26k händer). Men superroligt att kunna klättra, blir lite mer pengar på det hela då. Citera
Moehaunter Postad 11 November , 2013 Rapport Postad 11 November , 2013 Bokade äntligen biljetten igår, lite senare än tänkt men absolut inte oväntat.Så nu är det verkligen på riktigt!! 6e Januari går planet, omänskligt tidigt men än dock. Skönt är också att pokern har fortsatt gå fint, +2671 på 5780 nävar vilket betyder att jag lirar /2 nu med. Års- och livsmålet blir att få livsgröna resultat på /2 (back ca 1.6k på 17k händer, men 18bb/100 på /4 & /5 på 26k händer). Men superroligt att kunna klättra, blir lite mer pengar på det hela då. Nice! Då får vi styra stuga i jan då, bara en månad kvar på praktiken nu Vet du om du kommit in eller? Citera
Omw_BCN Postad 19 November , 2013 Författare Rapport Postad 19 November , 2013 Givet med stuga!! Spelat katastrofdåligt senaste sessionerna men lyckats Med att bara backa 2,5BI. Borde helt klart ha backat mer med Kvaliteten på mitt spel. Spelat otåligt och gått in för bluffar som jag vet att jag Knappt kan hoppas på ska funka. Vart lite omotiverad och det har fläckat av Sig på spelet. Igår blev jag och tjejen intervjuade av skolan vi sökt till i Barca och det kändes faktiskt riktigt bra. Den skulle pågå i 15-20 min men slutade på ca 51 minuter. Vi pladdrade på friskt och fick bra kontakt så våra chanser ska nog vara skapliga på att komma in. Känner lite bättre motivation och är lite piggare atm så är taggad på grind! Ska sätta upp lite saker att tänka på under- och innan sessions. Skaffat mig den vanliga ovanan att kolla resultat konstant under sessions och börjar se hur det är till min nackdel bland annat. Citera
Omw_BCN Postad 4 December , 2013 Författare Rapport Postad 4 December , 2013 SÅDÄÄÄRJAAAAAAA!!!!! Fick precis besked om att både jag och min käresta kommit in på den kursen som vi så otroligt mycket vill gå!! Känner en sån extrem lycka och lättnad just nu :D:D Så att nu ska väl bara de sista sakerna fixas innan flytten. Ska försöka hitta någon billig digitalkamera (som man har råd att bli ficktjuvad på) så att man kan dokumentera sitt äventyrande med. Pokerus slutade upp 2.7k i november efter 10.8k händer. Lite halvdant resultat, men sett till spelkvaliteten på mitten av månaden så får jag se mig som nöjd. Hoppas och kämpar för fler pengar i december,1.1k upp hittills. Citera
minibiff Postad 4 December , 2013 Rapport Postad 4 December , 2013 Nu vet jag inte vad billig är för er. Men denna kameran kommer nog till 95% gå för under 1000-lappen under mellandagsreorna/ev tidigare. http://www.elgiganten.se/product/foto-video/kompaktkamera/IXUS140GRY/canon-ixus-140-kompaktkamera-gra Citera
Recommended Posts