Gå till innehåll

NL - Chans att träffa?


Jensation

Recommended Posts

Här kommer några frågor som involverar matte... altså inte min starka sida. Skulle uppskatta om någon som har lite mellan öronen kunde räknaut och genom att besvara nedanstående frågor briljera med sin kunskap. ;)

 

1. Om jag har en Open ended på floppen vad är det då för chans att träffa segen?

 

2. Om jag har flushdraw på floppen vad är då chansen att träffa färgen?

 

3. Om jag har KK och Fi har AK hur stor är då chansen att han vinner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lätt tumregel är att man har 2% per out per gata. Alltså open ender på floppen = 8 outs x 2 gator = ca 32%. Det blir inte helt exakt jag vet men det ger ändå ett lätt sätt att räkna på det som är nära nog om man inte behöver göra ett hårfint beslut.

 

1. 8:47 (typ 17%)

2. 9:47 (typ 19%)

3. 30-35%

 

Ditt räknefel ligger i att du inte har subtraherat dina outs från kvarvarande kort i leken innan du delade med dina outs. 8:47 skall alltså vara 8:39 osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här har du rätt procent utgått från att du ser både turn och rivern:

 

1=32%

2=36%

3=30%(om han har offsuite) 34%(suited)

 

 

om du bara ser ett kort halveras dina procent.

 

du räknar alltså 4% per kort från flopp om du hänger med till rivern, annars 2,2% från turn.

 

ex:från svar 1. du har 56 floppen kommer A78, nu har du alltså fyra 9or du kan träffa för att få stegen och fyra 4or. 4plus4=8 8gr4=32 och om du räknar från turn gångrar du bara med 2 istället för 4 (egentligen 2,2).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lätt tumregel är att man har 2% per out per gata. Alltså open ender på floppen = 8 outs x 2 gator = ca 32%. Det blir inte helt exakt jag vet men det ger ändå ett lätt sätt att räkna på det som är nära nog om man inte behöver göra ett hårfint beslut.

 

1. 8:47 (typ 17%)

2. 9:47 (typ 19%)

3. 30-35%

 

Ditt räknefel ligger i att du inte har subtraherat dina outs från kvarvarande kort i leken innan du delade med dina outs. 8:47 skall alltså vara 8:39 osv.

 

Nja stämmer ju inte helt ;)

 

Du har ju 8 kort av 47 kvar som ger dig träffen, alltså 8/47 = 17%.

Däremot så är oddsen 8 -mot- 39. Vilket alltså ger 1 -mot- 4,875 vilket om du ska ha det till procent blir 1/5,875 = 17%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lätt tumregel är att man har 2% per out per gata. Alltså open ender på floppen = 8 outs x 2 gator = ca 32%. Det blir inte helt exakt jag vet men det ger ändå ett lätt sätt att räkna på det som är nära nog om man inte behöver göra ett hårfint beslut.

 

1. 8:47 (typ 17%)

2. 9:47 (typ 19%)

3. 30-35%

 

Ditt räknefel ligger i att du inte har subtraherat dina outs från kvarvarande kort i leken innan du delade med dina outs. 8:47 skall alltså vara 8:39 osv.

 

Nja stämmer ju inte helt ;)

 

Du har ju 8 kort av 47 kvar som ger dig träffen, alltså 8/47 = 17%.

Däremot så är oddsen 8 -mot- 39. Vilket alltså ger 1 -mot- 4,875 vilket om du ska ha det till procent blir 1/5,875 = 17%

 

Ja det blir så om man som jag inte räknar efter inan man svarar men i stort sett same same ändå. Blir ju lättare att räkna med odds om du ska kombinera med pottodds och implicita odds osv men det är en smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...