nutfold Postad 22 Oktober , 2013 Rapport Postad 22 Oktober , 2013 Tja! "Behöver" en surfplatta till mina studier och resor. Pallar inte med laptopen riktigt. Aldrig ägt en platta innan och speccsen är rena arabiskan för mig. Vad är mest prisvärt? Valen står mellan iPad 4 (orkar nog inte vänta flera månader på ny modell), Galaxy Tab 3/note 10.1 eller windovs. Varför den ene eller andre? Anledningen till att jag tvekar på iPad är för att jag smidigt vill kunna dra över nedladda filmer/musik från datorn och köra. Eller går detta att lösa på ett rimligt sätt? Citera
valterego Postad 22 Oktober , 2013 Rapport Postad 22 Oktober , 2013 Till skillnad från mobil tycker jag inte android är i närheten när det gäller tablet än, ipad är enda valet imo. Med en bra app (t ex Azul) tycker jag att det är grymt enkelt att dra över nedladdad film via itunes. Citera
Othello Postad 22 Oktober , 2013 Rapport Postad 22 Oktober , 2013 Tja!"Behöver" en surfplatta till mina studier och resor. Pallar inte med laptopen riktigt. Aldrig ägt en platta innan och speccsen är rena arabiskan för mig. Vad är mest prisvärt?[/Quote] Nexus 7'' 2013 32gb är mest prisvärd. Jag har en sådan som komplement till de övriga paddorna (erhm...vi har fem tablets här hemma - nexus 7 2012, nexus 7 2013, 2*iPad 2 och en iPad 4. Och en Thinkpad Helix, som man till nöds kan använda som en platta). Valen står mellan iPad 4 (orkar nog inte vänta flera månader på ny modell), Ny modell lanseras ikväll. Vad det låter som är att du bör skaffa en iPad 5 (eller vad den kommer kallas). Du vill inte ha en windowstablet. Sorry. Jag önskar de var bättre, men de är rätt dåliga. Citera
nutfold Postad 22 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2013 Till skillnad från mobil tycker jag inte android är i närheten när det gäller tablet än, ipad är enda valet imo. Med en bra app (t ex Azul) tycker jag att det är grymt enkelt att dra över nedladdad film via itunes. Ok, tack för svaret! För att vara säker på att jag förstår dig helt, det är inte ett problem att ladda ner film från piratbukten och sedan se i sin iPad? Hypotetiskt förstås Nexus 7'' 2013 32gb är mest prisvärd. Jag har en sådan som komplement till de övriga paddorna (erhm...vi har fem tablets här hemma - nexus 7 2012, nexus 7 2013, 2*iPad 2 och en iPad 4. Och en Thinkpad Helix, som man till nöds kan använda som en platta). Ny modell lanseras ikväll. Vad det låter som är att du bör skaffa en iPad 5 (eller vad den kommer kallas). Du vill inte ha en windowstablet. Sorry. Jag önskar de var bättre, men de är rätt dåliga. Har aldrig varit ett teknikfan som följer lanseringar osv. Har du en uppfattning om hur länge man kan behöva vänta för att den ska komma till sverige? Citera
Othello Postad 22 Oktober , 2013 Rapport Postad 22 Oktober , 2013 iPhone 5s kommer den 5de, är det inte så? Och släpptes den 20de september eller liknande. Minns inte och är ingen stor Apple-fanboy sådär. Men 4-5 veckor efter USA-release kanske. Priserna på versionen innan brukar iofs sjunka när nya versionen releasas, så om du är sugen nu kan du ju shoppa loss på en iPad4 om någon vecka eller så. Citera
valterego Postad 22 Oktober , 2013 Rapport Postad 22 Oktober , 2013 Ok, tack för svaret!För att vara säker på att jag förstår dig helt, det är inte ett problem att ladda ner film från piratbukten och sedan se i sin iPad? Hypotetiskt förstås Vi laddar så klart inte ner från piratbukten Men har du en filmfil i ett normalt format (MPEG4 / Avi eller nåt), som du spelat in själv, och är nån timme lång eller två är det inte något problem att pluppa över den till ipaden, nej. Hypotetiskt förstås Citera
nutfold Postad 22 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2013 Tack för svaren hörrni! Citera
mr-flow Postad 22 Oktober , 2013 Rapport Postad 22 Oktober , 2013 Ipaden lanseras i sverige 1a november enligt deras event! Citera
JohnH Postad 19 November , 2013 Rapport Postad 19 November , 2013 Tänkte köpa en en begagnad ipad 4 men ja vet inte.. Snittar 3600 spänn i begannonserna för en 16gb. 4400ish för en ipad air ny. Vad missar jag? Citera
JohnH Postad 20 November , 2013 Rapport Postad 20 November , 2013 ..jag missar nog ingenting. Ber nog en kollega att handla en air när han är i usa. typ 3500. Tänkte låta småkidsen hålla i den men man vet ju att den åker i backen förr el senare.. därav tanken på begagnad. En ny är alltid en ny som de rika brukar säga. Jag kan ju alltid sälja den på blocket för 10000 om den är tråkig. Citera
devalanteriel Postad 20 November , 2013 Rapport Postad 20 November , 2013 Tror inte heller du missar något. Sjuk andrahandsmarknad bara. Citera
JohnH Postad 1 December , 2013 Rapport Postad 1 December , 2013 Köpte ipad mini för 2200 + 450 för ett sjuhelvetes stötskydd. Vi börjar så så får vi se sen. Kanske blir en större android. Behöver vara openminded o inte stänga slänga i alla getter i samma korg. Citera
Recommended Posts