Gå till innehåll

PLO-slask, mat och betting!


MuCkMyL1f3

Recommended Posts

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vafan, har du dagbok här? Du kan inte bara smyga sådär m8. Stort gl i comebacken! Varför har du aldrig visat din matskill när du vart nere hos mig i götet? ;)

 

Haha smygare som man är! Ni brukar ju impa med korv med bröd-lagning så bra så har inte tyckt det behövts!

Vilket jävla lyxliv ni ska leva nu då!! Är det du som står för matlagningen där nere nu eller?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha smygare som man är! Ni brukar ju impa med korv med bröd-lagning så bra så har inte tyckt det behövts!

Vilket jävla lyxliv ni ska leva nu då!! Är det du som står för matlagningen där nere nu eller?:)

 

Haha, ja, så är det ju iofs. Korv med bröd är underskattat! Ah, kul som fan att smale treez skall me också :) Mhm, blir väl jag som står för käket mellan restaurangbesöken :) Trodde du hade lagt pokern på hyllan helt. Så vart förvånad över dagboken :) Trivs bra med jobbet eller? Vad var det du gjorde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja, så är det ju iofs. Korv med bröd är underskattat! Ah, kul som fan att smale treez skall me också :) Mhm, blir väl jag som står för käket mellan restaurangbesöken :) Trodde du hade lagt pokern på hyllan helt. Så vart förvånad över dagboken :) Trivs bra med jobbet eller? Vad var det du gjorde?

 

Nej då inte tänkt lägga av direkt, men fick börja från scratch då jag la allt jag hade och lite till på skattekontot så dom skulle bli glada :)

Hoppas vara tillbaka på en semi-respektabel nivå efter nyår!

Jobbar på Volvo året ut, ständig natt. Slöare jobb än att spela sngs typ :)

Glor mest film och dricker kaffe, hade jag vågat hade jag tagit med mig datorn och grindat typ. Hoppas Svs släpper PLO på sin iPad variant snart..

Blir mycket tid att kolla videos och läsa HHs på 2+2 iaf!

Ja riktigt kul att ni fick med er treezer! Skräll att han lyckats orka fixa pass och packning och allt! Synd man inte kunde haka på dit ner och livsgula sig på hyror ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NHL matcherna ser helt okej ut, hakade på kimacks underspel på rangers matchen, spelade dock under 4.5 (2.6x) tillsammans med rak Anaheim vinst.

 

Rangers vann med 2-0.

 

Så har jag Anaheim -1.5 i en singel också. Ana leder me 2-1 efter första och släppte tydligen in reduceringen i PP vilket var lite kallt.

Får se hur det ser ut efter andra perioden om man ska gå in och säkra lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bettingen igår slutade lillplus efter att anaheim bara orkade med en 3-2 vinst trots bra chans mot tom bur i slutet.

 

Fått in lite drygt 600 händer nu på förmiddagen och hittat +615kr

 

Spelade första händerna på /2 och hann plussa ett inköp där innan bordet dog.

 

Nu ska jag åka och hämta en ny soffa sen blir det mer spel ikväll pre-jobb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade tillbaka dagspluset ikväll, låg ner 1200 som mest och var på väg tillbaka ordentligt när jag fick lov att bryta för tandvärken från helvetet :(

Satte en dubbel på DIF vinst och Mullsjö (?) med hcp(innebandy) medan jag låg och åmade mig i sängen och tyckte synd om mig själv fast tanden bråkat i snart en månad (hatar tandläkaren)

 

Lastat in en NHL dubbel inatt på Toronto som ångar på så bra tillsammans med san jose som också börjat säsongen strålande!

 

Även en femling inne som ger 34x degen.

 

Hoppas på bra matcher så sista jobbnatten går undan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprang iskallt på nattens NHL och har ännu en gång insett vilken lotto-liga det är. Framöver ska jag utvärdera NHL spelen några extra gånger innan det åker in nå deg. Stora swings när man spelar på dom amerikanska storligorna.

 

Pokermässigt så kommer jag Max spela 2 av 5 bord /2 varje session tills rullen är över 16k. Märkte under kvällssessionen att det kommer swingas mer ju högre man kommer. Folk blir mer oblyga på att stoppa in det istället för att gå check/call, check/call, check/fold. Spelat mindre än 1k händer på /2 nu så ska inte dra för stora växlar men spelar /2 medan rullen är över 9k. Skulle jag gå under 9k tar jag bort nivån ett tag och återbygger.

Men förhoppningsvis ska det inte behövas och mitt primära mål nu är att vara reg på /4 i januari.

Till en början på /2 kommer jag troligen inte sitta in med 200bb heller utan mer troligt 80-150bigs beroende på bord. Får testa mig fram helt enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slaskgrindat i 3 timmar nu medan tjejen tog sovmorgon.

 

Ska absolut inte pluswhina men efter att ha varit 450 kr i hålet som mest fick jag rusha upp till ett 1k plus varpå jag sista händerna gör min sämsta bluff nånsin och samtidigt torskar en 500bb pott med mellanset mot topset. Slutar +410 och väljer att värma på lite lunch istället.

 

Skulle grillat med tjejen igår men mådde som en påse skridskor så tjejen tog på sig matlagningen och bjöd på enchiladas vilket var riktigt gott!

 

Enchiladas med vitlök/cremefraiche/philadelphia, köttfärs och rödlök i sen salsa och ost ovanpå och in i ugnen. Enkelt och gott som fan. Serverade de på bladspenat och ärtskott!

 

image_zps1f6b27d9.jpg

 

Lyckades även spöa henne i Yatzy där vinnaren fick en 3-rätters av den andra, ship it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enchilada är enkelt och gott. Framförallt kunna reppa bra kock med lite ansträgning :lol: Brukar köra kycklingvariant av enchilada, kan rekas.

 

Tjusiga matbilder, en vacker tallrik höjer ju utseendet på maten något enormt.

 

Ah brukar göra en röra med kyckling, cremefraiche, lök, paprika, sambal oelek och sen gucka ihop det och lägga i en enchilada och strö ost över. Finns många olika kombos man kan sätta ihop med sånt där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna var precis vad jag behövde...

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($681)

Hero ($468)

UTG ($1,007)

UTG+1 ($72)

UTG+2 ($337)

MP1 ($1,230)

CO ($537)

BTN ($336)

 

Dealt to Hero K:club: 9:club: A:club: A:heart:

 

UTG calls $2, UTG+1 calls $2, fold, fold, CO calls $2, fold, SB raises to $12, Hero calls $10, UTG calls $10, UTG+1 raises to $62, fold, SB calls $50, Hero raises to $262, fold, UTG+1 calls $10 (AI), SB calls $200

 

FLOP ($610) 3:club: T:diamond: 9:diamond:

 

SB checks, Hero bets $206 (AI), SB calls $206

 

TURN ($1,023) 3:club: T:diamond: 9:diamond: T:heart:

 

RIVER ($1,023) 3:club: T:diamond: 9:diamond: T:heart: 4:diamond:

 

SB shows J:heart: Q:heart: 2:diamond: J:diamond:

(Pre 38%, Flop 59.6%, Turn 37.5%)

 

Hero shows K:club: 9:club: A:club: A:heart:

(Pre 62%, Flop 40.4%, Turn 62.5%)

 

SB wins $1,003

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pluswhine

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($462)

BB ($80.51)

UTG ($434)

Hero ($357)

UTG+2 ($64)

MP1 ($286)

MP2 ($2,367)

MP3 ($151)

CO ($191)

BTN ($515)

 

Dealt to Hero 9:heart: 5:spade: Q:diamond: Q:heart:

 

fold, Hero raises to $4.50, fold, MP1 calls $4.50, MP2 calls $4.50, MP3 calls $4.50, fold, BTN calls $4.50, SB calls $3.50, BB calls $2.50

 

FLOP ($31.50) T:club: 3:diamond: Q:club:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $23.62, MP1 calls $23.62, MP2 folds, MP3 calls $23.62, BTN calls $23.62, SB folds, BB raises to $76.01 (AI), Hero raises to $330, MP1 calls $257 (AI), MP3 calls $123 (AI), BTN folds

 

TURN ($841) T:club: 3:diamond: Q:club: 3:club:

 

RIVER ($841) T:club: 3:diamond: Q:club: 3:club: 8:spade:

 

BB shows 3:heart: 3:spade: J:heart: 4:spade:

(Pre 34%, Flop 4.8%, Turn 97.5%)

 

Hero shows 9:heart: 5:spade: Q:diamond: Q:heart:

(Pre 66%, Flop 95.2%, Turn 2.5%)

 

BB wins $350

Hero wins $471

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt urkig dag, backade runt 1700 på PLO och nästan en lax på turror/kval.

Blir ett projekt att ta tillbaka detta i veckan. Nöjd med min tiltkontroll iaf och efter att ha skummat igenom händerna så hade jag inte gjort så mycket annorlunda i efterhand heller. Första rejäla backdagen på en evighet så ingen större fara. Ska dock hålla igen med superturbo-sattarna lite. Även om man har edge där med all säkerhet så är det för surt att backa ett bra dagsplus på dom bara för att man springer lite kallt.

 

Nya tag i veckan. Stryper även NHL betsen så när som på nån dubbel här och där vid bra rekar!

 

Otroligt uttråkad på jobbet atm så imorrn ska jag leta fram grillen och slänga på ett rejält stycke kött bestämde jag. Behöver nått att se fram emot ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt urkig dag, backade runt 1700 på PLO och nästan en lax på turror/kval.

Blir ett projekt att ta tillbaka detta i veckan. Nöjd med min tiltkontroll iaf och efter att ha skummat igenom händerna så hade jag inte gjort så mycket annorlunda i efterhand heller. Första rejäla backdagen på en evighet så ingen större fara. Ska dock hålla igen med superturbo-sattarna lite. Även om man har edge där med all säkerhet så är det för surt att backa ett bra dagsplus på dom bara för att man springer lite kallt.

 

Nya tag i veckan. Stryper även NHL betsen så när som på nån dubbel här och där vid bra rekar!

 

Otroligt uttråkad på jobbet atm så imorrn ska jag leta fram grillen och slänga på ett rejält stycke kött bestämde jag. Behöver nått att se fram emot ?

 

Satsen till steken? :lol: Gav upp på tredje försöket idag.

Nya tag i veckan med PLOget!

 

Edit: Den dagen jag plussar en söndag har jag uppnått mitt kall i livet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VIK fick bara oavgjort mot Södertälje tillslut, hade en fyrling till 16x degen där det var enda torsken. Tråkigt eftersom den lagat mitt pokerhål från i söndags!

 

Ikväll plockade jag iaf fram grillen eftersom tjejen tydligen inte grillat ordentligt på hela året så tog jag på mig ansvaret att rätta till det!

 

image_zps3f597053.jpg

 

image_zpsbdb9490c.jpg

 

Grillade rostas och rostade potatis och palsternacka, morot, rödlök, rödbeta och toppade med fetaost och timjan. Gjorde även en kall sås på creme fraiche, fetaost, vitlök och salladskrydda! Magi skapades! Älskar som sagt rödbetor! Det absolut bästa som finns!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...