Gå till innehåll

14 dagars lockdown!


FranskSinatra

Recommended Posts

Från och med inatt går jag in i en 14 dagar lång lockdown.

Tanken är att klämma in 150 timmar poker under dessa två veckor, uteslutande på Svs 1/2 Texas shorthanded-bord.

 

Kört ett gäng nävar där senaste tiden med gott resultat!

http://img194.imageshack.us/img194/7607/29dg.png

 

Nött instruktionsvideos och råpluggat Mental Game of Poker 1 (Jared Tendler) och förbättrat både den tekniska och mentala delen av mitt pokerspel ganska rejält senaste månaderna. Har hela tiden tagit ut från rullen så har inte kunnat klättra i nivå men tanken är att göra en ny utvecklingsperiod efter denna lockdown och sen bygga rulle som klarar högre nivåer!

 

Kommer inte "plugga" något alls nu under 14 dagar utan istället bara nöta volym för att skaffa mig ett begrepp om var jag befinner mig på kunskapsskalan. Sedan är det bara att utvärdera och se vad jag behöver jobba på härnäst!

Framförallt tror jag det blir otroligt påfrestande mentalt att lira så många timmar varje dag (ca10) som jag satt som mål och det ska bli riktigt intressant att se hur ett slutkört huvud kan hantera ev downswings, frustrationslägen och likn.

 

Kommer köra fem bord, blandat turbo och vanliga, men "värma upp" med två st första 15 min av varje session. Räknar med att snitta strax över 500 händer/tim.

 

Kommer vara noga med förebyggande saker som meditation, träning (gym/konditionsövningar), minst 6 tim sömn varje natt och bra kosthållning för att reducera risken för utbrändhet. Lär också bli någon powernap här och där. (20 min naps har funkar oerhört bra för mig. Förut drack jag redbull istället men napsen är grymt mkt effektivare och håller längre!)

 

Finns säkert en del av er där ute som skrattar åt mig nu och som säkert klarar stora lockdowns utan problem men för mig är detta något nytt och någonstans måste man börja! :)

 

Om det finns fler som planerar lockdowns nu lagom till lönehelg så hojta gärna till i tråden. Alltid roligare att vara fler på tåget! På återhörande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Niiice! Spelar också /2, vi kanske får fightas lite ;)

Kommer följas, rolig rolig utmaning!

 

Kommer nog bli svårt att undvika varandra. :-)

Kul!

 

gl!

 

nick?

 

Ty! Ser inga fördelar med att outa nick. Kanske senare isf. Håll till godo! ;-)

 

Lycka till! Om du inte vill outa nick så säg gärna hej vid bordenm, jag är fisken du vinner pengarna av :(

 

Och tror inte det är många som lätt pressar över 10h i sträck i två veckor, ingen stor risk att du blir skrattad åt :)

 

Tack!

 

Kanske är så. Tror dock det finns riktiga rävar som tokgrindar i det tysta

och som inte har tid över att skriva om det..

 

Intressant, detta skall följas! Lycka till så ses vi kanske på borden :-)

 

Kul med intresse! Gör det hela lite roligare och mer inspirerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!!

 

9,5 timmars lir avverkade idag. Siktar på några till då jag har ett par saker utöver poker på schemat imorgon.

Först lite käk och en dos frisk luft. Börjar bli lite mosigt i skallen. :|

 

Detta var bara uppvärmningen, du vänjer dig! Kötta!

 

EDIT: Fiiiiint! Kan vi möjligtvis ha slåtts vid borden? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte ladda om riktigt så avslutar dag 1 nu.

Med facit i hand är jag ganska nöjd med utförandet. Blev ett bra gympass mitt på dagen, nyttiga och stabila måltider och ett par genomförda meditationer mellan sessionerna. Borde kanske tagit en längre paus mitt på dagen när värdet var som sämst. Fick lida för det nu under kvällen, när värdet var som bäst... Kämpade verkligen in dom sista nävarna innan huvudvärken blev för påtaglig och besluten mer och mer mediokra. Får vara glad att det är så fisktätt på nivån! :)

 

10,5 timmar och 4752 nävar blev facit dag 1. Bara 13 dagar kvar nu! ;-)

8ye1.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var bara uppvärmningen, du vänjer dig! Kötta!

 

EDIT: Fiiiiint! Kan vi möjligtvis ha slåtts vid borden? ;)

 

Vi satt på samma bord vid några tillfällen men hamnade aldrig i några större bataljer. Om vi krockar så lär det vara setups. Ser inget direkt värde i dig. Gillar din inställning och vilja att bli bättre. Sånt inspirerar! :)

 

glhf, fin start!

 

edit: Vad för resultat krävs för att du ska känna att lockdownen har varit värt det?

 

Tack! :)

 

Jag skulle vara fruktansvärt stolt och nöjd bara jag tog mig till mållinjen! Om sen resultatet rent monetärt är halvdant så får det vara så. Jag tror jag kommer ha förbättrat många delar som jag kommer ha nytta av i framtiden, såsom uthållighet, planering, hantera press osv.

 

Märker du av någon positiv effekt av att du mediterar?

 

Edit: som ovan, fin start och GL!

 

Ja, men inte alltid. Jag är en nybörjare vad gäller detta och som med allting annat så krävs det träning för att resultatet ska bli bättre. Vissa gånger, speciellt under 20-min meditationerna måste jag hela tiden hämta tillbaka tankarna. "Den där AA-handen... Borde nog foldat redan på turn", "vad ska man ha till kyckligen idag, pasta kanske" osv,osv....vad man ska göra i helgen, Ibland kommer jag på mig själv av att gäspa och vissa gånger har jag känt mig så uttråkad att jag avslutat mitt i.

 

Som sagt, jag är en riktig fisk när det kommer till detta men jag har hört så mkt gott om meditation att jag verkligen vill ge det ett ordentligt försök. Sägs att vanor sätter sig efter 30 dagar. Får väl sätta upp något sånt mål kanske. :)

 

SNygg start, btw ditt nick verkar stå i grafen ovan?

 

Jag har skapat ett alias i HM som kort och gott heter SvS och det är inte samma som mitt nick på sajten. Sorry!! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte att detta ska bli en dagbok om meditation nu men om det är någon där ute som är nyfiken och bara vill testa så finns det korta, 1-min långa, på denna sidan: http://www.just-a-minute.org/resource_centre/

 

Pokermässigt ligger jag ganska långt efter dagens mål. Haft saker på schemat som tagit längre tid än som var sagt och som trasat sönder planeringen.

Nu blir det långpanna och sen blir det att ta igen några timmar imorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DAG 2

av 14

 

MÅL

8 timmar

RESULTAT

6 timmar

 

Började lite knackigt och efter 3 timmars spel hade grafen inte passerat plus-strecket än.

 

Paus, gym, hårt ryggpass, proteindrink, kaffe = Bra recept för bra pokerresultat. ;)

 

Blev bara en kort andra session innan det var dags att bege sig hemifrån igen.

Denna gång pga skola (pluggar 25%).

Lämnar Globenområdet för färd norrut. Går motströms en massa vallfärdande, derbytörstande nollåttor. DIF-AIK i bajenland. Jag på väg mot Solna...

 

Tillbaka från plugget lagom till matchens slut. Poliser överallt. Folk på väg hem. Jag duckar dom värsta bråken. Startar session 3 till ljudet av en polishelikopter som parkerat ovanför mitt tak. Tänk om den störtar hinner jag tänka under tiden jag bluffar bort 2/3 inköp till nivåns station... Ok, på med hörlurar. Dags att fokusera.

 

Sedan flöt det på bra och nu är klockan läggdags. Blir att ta sig upp lite tidigare imorn än planerat och starta grinden redan vid 10. Många timmars lir väntar. God natt!

 

Graf dag 2:

o19u.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 4

 

Speltid: 5,25 tim

Händer: 2701

 

Svårare än jag trodde att få in kontinuerligt hög volym. :-(

Kanske tagit ett för stort kliv. Förut snittade jag max 4-5 timmar om dagen. Att nu dubbla det är såklart en ganska radikal skillnad men samtidigt tänkte jag att det skulle kunna funka om man bara körde i 14 dagar och sen tog en liten paus.

 

Får nog sänka ribban lite. Siktar på en 50%-ig ökning istället. Dvs sätta ett mål på 7,5 tim om dagen i snitt och tot 105 timmar istället för 150. Ett steg i taget.. Borde man ju lärt sig.

 

Springer bra så resultatmässigt är jag iaf nöjd. :)

 

Dagens:

22c7.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 5

 

Speltid: 5,5h

Händer: 2820

 

Ställde ingen klocka idag och tänkte att man skulle sova ut lite. La mig vid 02 och vaknade vid 14. Utvilad och glad blev det fokuserat och fint lir fram till sista timmen nu inatt så man blev uttråkad och drog på homeland i bakgrunden. Vips så försvann massa fokus och när jag sen tittade på röda kurvan i HM så dalar det neråt precis i samma stund jag satte på serien. Stängde av efter typ 1,5 avsnitt och vips hittade man tillbaka till A-game igen.

Så kan det gå när man latar sig på "jobbet"! :-)

 

Dagens

603c.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...