Gå till innehåll

squeezad pot, raisad flop och deep. vad göra?


Recommended Posts

fi är okänd reg som jag inte har någon speciell info om. Tight verkar han vara. Förväntar mig en raise här av alla set och overpairs.

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BB): k449.72

CO: k642.44 (VPIP: 22.04, PFR: 16.13, 3Bet Preflop: 5.19, Hands: 190)

BTN: k566.64 (VPIP: 19.35, PFR: 16.13, 3Bet Preflop: 2.94, Hands: 163)

SB: k389.00 (VPIP: 25.51, PFR: 19.03, 3Bet Preflop: 5.56, Hands: 253)

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 8:club: 7:club:

 

CO raises to k7.00, BTN calls k7.00, fold, Hero raises to k30.00, CO calls k23.00, fold

 

Flop: (k68.00, 2 players) J:club: 6:spade: 4:club:

Hero bets k30.00, CO raises to k94.00, Hero??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör vi vid alla blanka turns och han bettar? För vi kommer nästan alltid bli bettade turn om vi synar flop, även blanks. Om fold på blank turn så borde vi tappa jättemycket $$ eftersom vi kommer missa dom flesta turns?

 

Synar turnbet isåfall!

 

Det som DR_ANON nämner med c/r kanske skulle vara något också, men att c/ra med värdehänder i 3bettad pot gör vi ju typ aldrig så det känns genomskinligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hand är rätt dold redan mtp att jag squeezar med 89s men jag förstår vad ni är ute efter.

 

c/r gillar jag inte alls för då lär fi sätta mig på exakt den typ av hand jag har.

 

Jag gillar heller inte b/c och c/c turn eftersom vi kommer bomma turn så ofta. Visst vi är deep men fortfarande. Om vi ska göra b/c flop måste vi få in det på turn imo, men FEn på turn lär vara rätt kass så det lär nog heller inte vara +ev.

 

Det var egentligen så jag resonerade så jag fick in det på flop helt enkelt, har mest FE här och som sämst har vi väl runt 30%+ mot ett floppat lol-set. Tar gärna kritik sizingen på flop.

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BB): k449.72

CO: k642.44 (VPIP: 22.04, PFR: 16.13, 3Bet Preflop: 5.19, Hands: 190)

BTN: k566.64 (VPIP: 19.35, PFR: 16.13, 3Bet Preflop: 2.94, Hands: 163)

SB: k389.00 (VPIP: 25.51, PFR: 19.03, 3Bet Preflop: 5.56, Hands: 253)

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 8:club: 7:club:

 

CO raises to k7.00, BTN calls k7.00, fold, Hero raises to k30.00, CO calls k23.00, fold

 

Flop: (k68.00, 2 players) J:club: 6:spade: 4:club:

Hero bets k30.00, CO raises to k94.00, Hero raises to k230.00, CO raises to k612.44 and is all-in, Hero calls k189.72 and is all-in

 

Turn: (k907.44, 2 players) T:diamond:

 

River: (k907.44, 2 players) A:spade:

 

Spoiler!
CO shows K:diamond: K:heart: (One Pair, Kings)

CO wins k892.44

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar turnbet isåfall!

 

Det som DR_ANON nämner med c/r kanske skulle vara något också, men att c/ra med värdehänder i 3bettad pot gör vi ju typ aldrig så det känns genomskinligt.

 

Kan väl knappt syna ett turnbet i en 250 pott. Vi har knappt sås kvar och är inte direkt oddsade att se en river skulle jag tro.

 

Jag smetar flop som diazo, vi har holk o färgdrag. Whats not to like :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl knappt syna ett turnbet i en 250 pott. Vi har knappt sås kvar och är inte direkt oddsade att se en river skulle jag tro.

 

Jag smetar flop som diazo, vi har holk o färgdrag. Whats not to like :)

 

Håller nog med om att det ska in flopp efterhand, ja. Men hur menar du att det knappt går syna turnbet i 250 pott? Vi har ju typ 300 kvar. Menar du att river blir awkward om det betas 1/2 pot turn och om vi synar där har vi 175 kr kvar och en 500 kr pott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller nog med om att det ska in flopp efterhand, ja. Men hur menar du att det knappt går syna turnbet i 250 pott? Vi har ju typ 300 kvar. Menar du att river blir awkward om det betas 1/2 pot turn och om vi synar där har vi 175 kr kvar och en 500 kr pott?

 

Vi har 320-ish kvar på turn. Ska du syna 200+ på turn och spara skramlet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Misstänker att det är väldigt få som har en raisefoldrange på 1/2 här. Det stärks också av att du sätter hans range till set och överpar, vilka han knappast tänker vika. Med anledning av det känns syn bättre för att sedan bestämma sig på nytt efter turn då man ser betstorlek och naturligtvis även vilket kort som kommer. Denna typ av taktik blir dock besvärlig ur position och det kommer blir vik turn för det mesta. Det här känns som en hand där alla alternativ på flopp är ok som spelat.

 

Jag tycker att du bör syna 87s preflop i stället. Den spelar fint mot flera och för klämbluffar är det bara ta något skräp som kanske blockar de starkaste händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...