Gå till innehåll

DJHelium - micro på Svenska Spel


DJHelium

Recommended Posts

Hallå! Har tidigare haft pokerdagbok på flashback, har sett att några gamla godingar skriver här så jag får väl göra samma!

 

Spelar /0,5-/4 på Svenska Spel, beroende på rulle. Har nyligen cashat ut en hel del pga IRL, så har en liten nystart till hösten och börjar med 3000 kr, och spelar därmed /1.

 

No limit holdem spelar jag. Målet med månaden är 100 000 händer, vilket vore volymrekord by far! Pressade volym idag för att komma igång, med fina resultat!

 

Graf: http://i.imgur.com/uH4FqsE.jpg

 

Säg gärna hej vid borden och skriv alla megafiskiga spel jag gjort här i dagboken! Finns en del såna... :roll:

 

Hejsvejs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl!

Vem tömde vem mellan dig och rebarinho hu? Han tog upp ditt nick när han föreslog hu med mig! :) skön grabb för övrigt!

 

Haha, en riktig hjälte är han! Har sett honom backa ~2k bb på ungefär lika många händer. Efter den här handen tiltade han lite, degade 250bb med tvåpar på bräde med tre klöver!

 

Vi hamnade HU efter det, och han fortsatte prata om hur kass jag är och hur bra han var. Han fick tillbaka lite av pengarna när han hade J-hög mot 8-hög färg. Gick och la mig ganska snart efter det, var trött. Det är ju bra att han känner sig överlägsen och självsäker, skrämmer man inte bort honom liksom!

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

Hero ($469)

BB ($191)

UTG ($198)

CO ($199)

BTN ($369)

 

Dealt to Hero K:spade: K:heart:

 

fold, CO raises to $2.87, fold, Hero raises to $11.50, BB raises to $25, fold, Hero raises to $61, BB calls $36

 

FLOP ($124) Q:heart: T:diamond: 2:spade:

 

Hero bets $130, BB calls $130

 

TURN ($385) Q:heart: T:diamond: 2:spade: 5:diamond:

 

Hero checks, BB checks

 

RIVER ($385) Q:heart: T:diamond: 2:spade: 5:diamond: 3:heart:

 

Hero checks, BB checks

 

Hero shows K:spade: K:heart:

 

Hero wins $376

 

Lycka till

 

Spelar på samma nivå så vi lär mötas en del.

 

Ses vid borden :)

 

glhf!

 

Tack så mycket!

 

Börjar dagens grind nu, ska ev iväg i eftermiddag så gäller att vara ute i tid! Here's to dagboksrigg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dig känner man igen från den goda fb tiden :-D

 

Ses nog vid borden när du klättrat nåt steg, dock tycker jag du ska sluta whina i chatten när du torskar ;-)

 

Vad nickade du på flashback?

 

Tycker att jag inte whinar i chatten så mycket. Försöker retas lite mot "regs" när de tiltar, men annars säger jag mest nh och wp för att hålla en positiv inställning!

 

Fast alla har vi väl våra dåliga dagar :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad nickade du på flashback?

 

Tycker att jag inte whinar i chatten så mycket. Försöker retas lite mot "regs" när de tiltar, men annars säger jag mest nh och wp för att hålla en positiv inställning!

 

Fast alla har vi väl våra dåliga dagar :cry:

 

Mkt hemligt haha, nä men inte vart så aktiv där själv men var ju inne och läste lite titt som tätt. Skulle vilja se en comeback av Stormoffa! ;-)

 

Hehe ja det kanske var en engångshändelse, inte mött dig många händer så ingen fara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt hemligt haha, nä men inte vart så aktiv där själv men var ju inne och läste lite titt som tätt. Skulle vilja se en comeback av Stormoffa! ;-)

 

Hehe ja det kanske var en engångshändelse, inte mött dig många händer så ingen fara.

 

Är nog en flergångshändelse, men känner obv att det inte är givande så försöker få bort det.

 

Kliver nog upp i nivå snart nog, du får säga hej vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullar på fint, men stör mig på att jag spazzar ur ibland. Är mitt by far största problem med pokern just nu.

 

Får in AA mot JJ på flop för 250bb och torskar, blir lite irriterad och försöker då helt ologiskt göra en kass bluff på annat bord.

 

Här stängde jag ner, vet att det kan bli värre. Ska äta, dricka och ta lite kaffe innan jag fortsätter, tror att det kan vara hunger som stör!

 

Blir currygryta med sej i, serveras med ris. Sjukt gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag någonsin plussat på helgkvällar. Galet spel med galen runbad varje gång känns det som.

 

Kvällens höjdpunkt so far var när REBARINHO hittar knekt för set på turn i 5betat, för att sedan ta hela timebanken på sig innan han hittar syn med nötterna. Bara rycker på axlarna och skrattar åt det!

 

Är på väldigt bra humör trots avsaknaden av monsterplus ikväll. Imorgon ska det bli årets eventuellt sista grill hos polare som fyller år, lutar mot haloumiburgare. Någon som har tips på bra grillöl? Brukar köra på San Miguel eller dylikt när det är grill, gärna med en lime. Passar bra imo. Men är inte rädd för att pröva något nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt hemligt haha, nä men inte vart så aktiv där själv men var ju inne och läste lite titt som tätt. Skulle vilja se en comeback av Stormoffa! ;-)

 

Hehe ja det kanske var en engångshändelse, inte mött dig många händer så ingen fara.

 

Han lever tyvärr inte längre. Vet inga details mer än att det hade med droger att göra, om det nu förvånar någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl och vi har setts och kommer ses mer på borden :D

 

Alltid trevligt med grabbar som är Flashback-skolade. Mer underground än att först söka sig till renodlade pokerforum. :-P:roll:

 

Tack så mycket! Även om jag kanske inte håller med om att Flashback är "underground"... ;)

 

Fick in 23k händer förra veckan, 3327 kr upp! Är inte alls van med så pass stor volym/långa sessions, vilket märks på mina stats. Har tightat till mig en del och kan (stolt?) kalla mig en NIT!

 

Sprang riktigt fint i början, inte lika bra mot slutet. Är överlag nöjd med resultatet, särskilt volymen. 100k händer den här månaden var det ju sagt...

 

för graf.

 

Största vinst:

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($195)

Hero ($383)

UTG ($260)

CO ($271)

BTN ($321)

 

Dealt to Hero A:club: A:diamond:

 

UTG raises to $3, CO calls $3, fold, fold, Hero raises to $14, UTG calls $11, CO calls $11

 

FLOP ($42.50) T:spade: 2:spade: 4:diamond:

 

Hero bets $30, UTG folds, CO raises to $257 (AI), Hero calls $227

 

TURN ($558) T:spade: 2:spade: 4:diamond: J:diamond:

 

RIVER ($558) T:spade: 2:spade: 4:diamond: J:diamond: 2:heart:

 

Hero shows A:club: A:diamond:

(Pre 83%, Flop 62.5%, Turn 79.5%)

 

CO shows K:spade: 6:spade:

(Pre 17%, Flop 37.5%, Turn 20.5%)

 

Hero wins $544

 

 

Största förlust:

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($14.66)

Hero ($354)

CO ($217)

BTN ($205)

 

Dealt to Hero A:club: A:diamond:

 

CO raises to $3.50, fold, SB calls $3, Hero raises to $15, CO calls $11.50, fold

 

FLOP ($33.50) J:spade: 6:heart: 6:spade:

 

Hero bets $22, CO calls $22

 

TURN ($77.50) J:spade: 6:heart: 6:spade: 5:club:

 

Hero bets $52, CO calls $52

 

RIVER ($181) J:spade: 6:heart: 6:spade: 5:club: 7:club:

 

Hero bets $128, CO raises to $128 (AI), Hero calls $0.17

 

Hero shows A:club: A:diamond:

(Pre 82%, Flop 8.7%, Turn 4.5%)

 

CO shows J:diamond: J:club:

(Pre 18%, Flop 91.3%, Turn 95.5%)

 

CO wins $426

 

 

Kliver upp till /2 igen snart, men vill ha en redig rulle så jag inte fegar runt med 200bb-inköpen. Har kämpat in över 2k händer och 1300 BB idag, så veckan har börjat finemang! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick, sick, sick! 23k händer på en vecka med max 5 bord? Sinnes bra volym!

 

Heroinhjälten gör ju det på en session, är inte ens i närheten ännu!

 

Men ja, det är rekordvecka by far! Snittar ungefär 500 händer i timmen, så blir ju en arbetsvecka. Har gjort så att så fort jag sätter mig vid datorn startar jag 5 bord och spelar samtidigt som jag kollar mail/fb osv. Har inte heller blivit något tittande på tv-serier utan att jag lirar åtminstone 4 bord.

 

Blir som sagt lite nitigare spel, steal% har säkert sjunkit en hel del. Tror det är långt från optimalt för spelutveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ville bara säga hejhej :-D gl med liret!

 

Hallå! Tack så mycket, detsamma!

 

Igår kom jag på att jag drack för mycket kaffe, kanske 5-6 koppar om dagen. Tog ingen morgonkaffe utan tänker istället gå cold turkey ett par dagar. Belönades idag med huvudvärken från helvetet, sjukt jobbigt. Hoppas det går över till imorgon.

 

Så lite svårt att få in pokertimmar då! Lyckats spela lite i alla fall, med varierat resultat.

 

Vore tacksam för åsikter och hjälp gällande denna handen! Killen som betar ut på turn är antagligen fisk, 88/9 i stats över 100 händer, har varit ganska passiv so far.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($253)

BB ($152)

UTG ($45.09)

CO ($134)

Hero ($254)

 

Dealt to Hero A:diamond: Q:heart:

 

UTG calls $1, fold, Hero raises to $4, SB calls $3.50, BB calls $3, UTG calls $3

 

FLOP ($16) 6:club: J:spade: Q:club:

 

SB checks, BB checks, UTG bets $12, Hero calls $12, SB calls $12, BB folds

 

TURN ($52) 6:club: J:spade: Q:club: A:spade:

 

SB bets $52, UTG folds, Hero ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Tack så mycket, detsamma!

 

Igår kom jag på att jag drack för mycket kaffe, kanske 5-6 koppar om dagen. Tog ingen morgonkaffe utan tänker istället gå cold turkey ett par dagar. Belönades idag med huvudvärken från helvetet, sjukt jobbigt. Hoppas det går över till imorgon.

 

Så lite svårt att få in pokertimmar då! Lyckats spela lite i alla fall, med varierat resultat.

 

Vore tacksam för åsikter och hjälp gällande denna handen! Killen som betar ut på turn är antagligen fisk, 88/9 i stats över 100 händer, har varit ganska passiv so far.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($253)

BB ($152)

UTG ($45.09)

CO ($134)

Hero ($254)

 

Dealt to Hero A:diamond: Q:heart:

 

UTG calls $1, fold, Hero raises to $4, SB calls $3.50, BB calls $3, UTG calls $3

 

FLOP ($16) 6:club: J:spade: Q:club:

 

SB checks, BB checks, UTG bets $12, Hero calls $12, SB calls $12, BB folds

 

TURN ($52) 6:club: J:spade: Q:club: A:spade:

 

SB bets $52, UTG folds, Hero ...

 

Vi mår ganska bra här och tar syn. Raisa finns inte på kartan iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger upp på kaffet, konstant huvudvärk två dagar på raken är inte värt det. Tänkte att jag tar en kopp för att få bort den, och bara dricka mindre. Trappa ner helt enkelt.

 

Optimala spel är inte min grej men kan vi få in de mot sämre 2par ev färgdrag så bör vi raisa , även om snubben pottbettar? Jag hade nog raisat och fått in det och loosat

 

Vi mår ganska bra här och tar syn. Raisa finns inte på kartan iallafall.

 

Jag mådde inte så bra men tog syn! På river kommer en 9:club: , och SB checkar. Checka bakom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...