Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Finns en precis likadan tråd och om du lurkar runt lär du hitta den.

Kaos@ bild nr2.

Ser f.ö ut att pokerbordet står framför en tv eller något :-?

Aahh hitta den, då kan mod stänga tråden!

Har ingen TV i rummet men det ger ju den illusionen eftersom att soffan står där, och soffor är ju alltid riktade mot TV-apparater!

Postad
tycker båda bilderna var kaos. Pokern skulle garanterat gå lite bättre om du städade upp.

ja det är rätt kaos. Vet inte hur mycket det påverkar mitt spel att det är stökigt dock, har alltid haft det såhär i princip. Men det skadar inte att städa upp och se om det gör påverkan, så jag ska göra det :)

Postad
ja det är rätt kaos. Vet inte hur mycket det påverkar mitt spel att det är stökigt dock, har alltid haft det såhär i princip. Men det skadar inte att städa upp och se om det gör påverkan, så jag ska göra det :)

Behandla pokern som din arbetsplats, ha lite rutiner som att städa upp skrivbordet innan du sätter igång, kaffekoppen rykande redo, t.o.m. ett arbetsställ är småsaker som kan mentalt ställa in en bättre på att inte gå på aptilt på första beaten. :)

2minuter av din tid som kan förstärka din motstånd mot ett tiltat sinnelag med några beats är guld värt, om än de bara fungerar 1 gång av 10.

Postad
Behandla pokern som din arbetsplats, ha lite rutiner som att städa upp skrivbordet innan du sätter igång, kaffekoppen rykande redo, t.o.m. ett arbetsställ är småsaker som kan mentalt ställa in en bättre på att inte gå på aptilt på första beaten. :)

2minuter av din tid som kan förstärka din motstånd mot ett tiltat sinnelag med några beats är guld värt, om än de bara fungerar 1 gång av 10.

Håller med till fullo.

Har grubblat över varför det har gått sämre på pokern sen jag kommit hem från sommarjobbet, och jag tror att inte ha rutin eller vara förberedd kan vara en av sakerna. När jag var i Uppsala så visste jag att jag skulle spela poker efter jobbet och gympasset på kvällen, var totalinställd på det. Jag gjorde allt som att duscha, äta, fixa inför morgondagen och sen satte mig och spelade när allt var klart. Tror inte att jag spelat så bra som då faktist.

Nu känns det lite mer sporadiskt. Spelar när jag känner för det. Lite som att spela datorspel.

Läste t.ex om en daytrader som satte på sig kostym även fast han jobbade hemma, just för att komma in i rätt mindset.

Ska ta åt mig vad du skrivit och städa undan och hålla det snyggt, så får vi se om det påverkar mig! Tack :)

...en användare på PF kan få mig att städa rummet, men inte min morsa. Classic :D