Gå till innehåll

NL - Hur ofta preflop raisar ni med skitkort?


icehole

Recommended Posts

Tjena!

 

Bara för att mixa till spelet händer det väl att alla kör en 3-4 ggr big blind bet preflop med SKITKORT ihopp om att antingen stjäla mörker / eventuella limpar eller om man blir synad hoppas på att floppa nötter/monster med skitkort som ingen tror man har?

 

Så min fråga är, hur ofta gör ni det? 1 runda av 5? 10? 20?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en typisk "det beror på" fråga. Om bordet tillåter det så snor jag mycket och spelar skräphänder, om bordet synar ner mig så gör jag inte det.

 

Brukar funka rätt bra efter att man vunnit ett par stora potter i rad på ett ganska passivt bord. Men det är rätt sällan jag gör det i cash game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0 av 100.

 

Om jag vill "mixa upp mitt spel", vilket jag bara gör live (finns ingen anledning på en stor pokersite där ingen bryr sig), så raisar jag hellre en spelbar hand som ett lågt par eller suited connectors. Finns ingen anledning att raisa, eller spela, skräphänder.

 

 

edit: Detta gäller cash-game, I turneringar är det ju helt andra villkor när blindsen blir stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt ofta.

 

Eftersom alla tycker att t.ex. 68s, 33, etc är skräphänder.

 

du kan knappast säga emot att 68s är en ganska dålig hand?

 

Visst, sitter floppen kan du göra stor skada med massa olika draws, men innan floppen är den alltid underdog mot någon annans hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mtp att hela detta forum förutom några få undantag tycker att det enda sättet att spela är att spela tajt solid poker så tänker jag inte ens argumentera mot dig, låt oss bara säga att jag förmodligen tjänar mer än dig även fast jag kan höja med 68s preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt ofta.

 

Eftersom alla tycker att t.ex. 68s, 33, etc är skräphänder.

 

du kan knappast säga emot att 68s är en ganska dålig hand?

 

Visst, sitter floppen kan du göra stor skada med massa olika draws, men innan floppen är den alltid underdog mot någon annans hand

 

Mot 72o är den ju guld :D

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

82,190,592 games 0.290 secs 283,415,834 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 67.6156 % 65.20% 02.41% { 86s }

Hand 2: 32.3844 % 29.97% 02.41% { 72o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar numera nästan uteslutande 6-bord och när jag hittat ett vekt bord så höjer jag från knappen cirkus 70 procent av gångerna och 40-50 procent från cut-off om ingen gått med tidigare. Det innebär att en väldans massa händer som jag höjer med är skräp. Får jag inte blindsen preflop så brukar potten ramla hem efter ett bet postflop. Det är en spelstil som fungerar bra för mig på 0.25/0.5 och 0.5/1.0 i vart fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju helt på bordet. men där ja spelar (NL 6max 0.10/0.25) är folk skitfega så mycke skithänderraise blir de.

 

Dock beror de på va man definerar som skithänder. 92, 83, 72 osv slänger ja. dock tycker ja inte 64, 75, connectors osv är skithänder, klart värt att syna en weak raise eller raisa med själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta. Skit samma vilka kort man höjer med så länge man kan spela ut motståndarna postflop.

Om du vet att du kan spela ut motståndaren postflop så är det väl bara dumt att få in mycket pengar innan floppen med skitkort? Det gör ju bara att motståndaren blir potcomitted och mycket svårare att bli av med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta. Skit samma vilka kort man höjer med så länge man kan spela ut motståndarna postflop.

Om du vet att du kan spela ut motståndaren postflop så är det väl bara dumt att få in mycket pengar innan floppen med skitkort? Det gör ju bara att motståndaren blir potcomitted och mycket svårare att bli av med.

 

lyssnar du på dig själv?

 

Om han VET att han får ut fi postflop är det väl självklart att pumpa in cash i potten. Dock VET han knappast det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...