Gå till innehåll

Donka micostakes poker


porky123

Recommended Posts

Inte för att vara taskig men du är nog sämre än vad du själv tror du är. Du gör troligen en del stora misstag som du själv inte är medveten om.

 

Desto sämre winrate desto mer varians!

 

Man måste ha mycket tålamod i poker, ibland springer man dåligt under långa perioder, då måste man fortsätta kämpa och se till att det inte påverkar ens spel. Man utvecklas nästan mest under en downswing imo, man får mer motivation att jobba på sitt spel och förbättras, man hamnar i fler jobbiga spots som man kan lära sig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sjukt vad du verkar ha dåligt mindset. Har några enkla tips som kan hjälpa dig.

 

1. Försök använd din dagbok på ett mer produktivt sätt, ställ frågor om spots där du är osäker på om du agerade rätt. Eller där du tror att någon annan linje vore bättre. Antar att du har hem/pt ? Ta fram stats på ditt spel, visa upp i dagboken/för någon polare som har koll. Jag lovar att både jag och vem som helst som hänger aktivt på pf hade kunnat hitta mängder av läckor om du tog ut ifrån ett sample på säg dina 50k senaste händer.

 

2. Som foogel sa desto lägre winrate desto mer varians, går det dåligt så fokusera på ditt spel. Leta efter läckor, när man springer bra och vinner hela tiden så tänker man inte så självkritiskt. Du kan inte styra över variansen, så att lägga ner energi på att skriva här om varför den är som den är är fullkomligt slöseri med tid/energi.

 

3. Försök skaffa lite självinsikt, slänger in ett citat här ifrån en HoN-spelare (Heroes of newerth) som går under nicket noVa. Han spelade i fnatic som var bäst i världen under den tiden. “The first step to get better, is to realize that you suck”"

 

Det går att tillämpa i poker minst lika väl, alla tror att de är bättre än vad de är i poker. Framförallt på dessa nivåer.

 

Tar du till dig av det jag skrev så lovar jag dig att du kommer märka progress. Var vid ungefär samma stadie för några månader sedan, jag trodde att jag var bra. Men när jag väl började lära mig på riktigt insåg jag hur sjukt dålig jag var. Jag är fortfarande dålig än idag, men har fortfarande kommit en lång bit sedan den dagen då jag insåg hur kass jag var :)

 

Lycka till i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara taskig men du är nog sämre än vad du själv tror du är. Du gör troligen en del stora misstag som du själv inte är medveten om.

 

Desto sämre winrate desto mer varians!

 

Man måste ha mycket tålamod i poker, ibland springer man dåligt under långa perioder, då måste man fortsätta kämpa och se till att det inte påverkar ens spel. Man utvecklas nästan mest under en downswing imo, man får mer motivation att jobba på sitt spel och förbättras, man hamnar i fler jobbiga spots som man kan lära sig av.

 

Självklart! jag är väl medveten om att jag inte är jätte bra på, Men jag är på väg att bli ok. Och samt är jag väl medveten om vilka brister jag har, problemet inte tålamodet utan jag ser spots men blir tvärsynad av 82/30 spelare som får in sina drag.. detta medför att jag tar detta personligt, inte att jag tiltar men det påverkar mitt självförtroendet..

 

För de dagar jag har full kontroll är jag med i matchen till 100% så jag är medveten om att jag kan detta då går det bra också... Men lite mer teori och som de andra svaret måste jag använda detta forum till ett mer konstruktivt..

 

Som ett exempel: om jag vinner en allin och går upp 1 bi blir jag lite rädd att forsätta spela och potentiellt gå mer plus, så slutar jag vid 1bi upp.. istället för att riskera att hamna på - med andra ord är jag fortfarande för resultat orienterad.

 

Men jag ska ta mig i kragen och försöka göra detta rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (MP): $108.12 (216.2 bb)

CO: $40.48 (81 bb)

BTN: $26.10 (52.2 bb)

SB: $27.64 (55.3 bb)

BB: $127.10 (254.2 bb)

 

Preflop: Hero is MP with Q:diamond: A:club:

Hero raises to $2.50, 3 folds, BB calls $2

 

Flop: ($5.25) A:heart: J:diamond: 9:heart: (2 players)

BB bets $2.62, Hero raises to $6.24, BB raises to $15.10, Hero calls $8.86

 

Turn: ($35.45) 6:club: (2 players)

BB bets $17.72, Hero calls $17.72

 

River: ($70.89) J:spade: (2 players)

BB bets $35.44, Hero ?

 

 

"Villan" var uppenbarligen sjukt tiltad spjua som fan efter att ha blivit ordentligt utragen av en riktig fiskig snubbe, som ja tänker när hjärter draget inte går in på river så borde jag kunna ställa jag rakt av och får troligen en fold,eller syn av sämre händer. eller tänker jag så jäkla fel som det bara går????

 

 

hur får jag fram mina stats i hm2?? letat en del efter detta

 

övrigt + 3,3bi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (MP): $108.12 (216.2 bb)

CO: $40.48 (81 bb)

BTN: $26.10 (52.2 bb)

SB: $27.64 (55.3 bb)

BB: $127.10 (254.2 bb)

 

Preflop: Hero is MP with Q:diamond: A:club:

Hero raises to $2.50, 3 folds, BB calls $2

 

Flop: ($5.25) A:heart: J:diamond: 9:heart: (2 players)

BB bets $2.62, Hero raises to $6.24, BB raises to $15.10, Hero calls $8.86

 

Turn: ($35.45) 6:club: (2 players)

BB bets $17.72, Hero calls $17.72

 

River: ($70.89) J:spade: (2 players)

BB bets $35.44, Hero ?

 

 

"Villan" var uppenbarligen sjukt tiltad spjua som fan efter att ha blivit ordentligt utragen av en riktig fiskig snubbe och jag kände att kunde syna hans bet,då jag satte han på svaga ess och hjärter drag...

I som ja tänker när hjärter draget inte går in på river ställer jag rakt av och får troligen en fold,eller syn av sämre händer. eller tänker jag så jäkla fel som det bara går????

 

övrigt + 3,3bi

 

Pusha här är helt klart det sämsta alternativet. Syn eller fold. Båda fungerar beroende på spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hoppas svenska spel gör något åt desa jäkla klient snart, det är inte normalt att borden bara stängs ner helt utan förvarning och sedan när man ska återansluta till bordet går det inte att komma in på just de bordet, Men när någon annan satt sig så då funkar det. suck!

 

 

Knepigt nog händer detta bara när det går ganska bra! iaf så är det oansvarigt när detta gäller spel om pengar. och det är inte fel på min dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite taskigt med updates, men har varit på en mini semester osså var det ju lite sommar!

 

Men i alla fall så körde jag en lång session igår som började illa men slutade med + 1bi upp tack och lov så satt en snubbe och var antagligen full eller riktigt arg :-)

 

Graf i BB Svs Poker 10k händer

 

Kanske onödigt att lägga upp men gör det iallafall :-D

 

graf.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

CO: $100 (200 bb)

BTN: $108 (216 bb)

Hero (SB): $71.49 (143 bb)

BB: $94.56 (189.1 bb)

MP: $99.55 (199.1 bb)

 

Preflop: Hero is SB with Q:club: J:heart:

MP calls $0.50, CO folds, BTN calls $0.50, Hero completes, BB checks

 

Flop: ($2) 4:heart: 2:heart: Q:spade: (4 players)

Hero bets $2, BB folds, MP calls $2, BTN calls $2

 

Turn: ($8) 2:club: (3 players)

Hero bets $8, MP raises to $26, BTN folds, Hero?

 

Killen är superfiskig vad gör jag? vet inte varför jag inte raisade pre, en miss från mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

CO: $100 (200 bb)

BTN: $108 (216 bb)

Hero (SB): $71.49 (143 bb)

BB: $94.56 (189.1 bb)

MP: $99.55 (199.1 bb)

 

Preflop: Hero is SB with Q:club: J:heart:

MP calls $0.50, CO folds, BTN calls $0.50, Hero completes, BB checks

 

Flop: ($2) 4:heart: 2:heart: Q:spade: (4 players)

Hero bets $2, BB folds, MP calls $2, BTN calls $2

 

Turn: ($8) 2:club: (3 players)

Hero bets $8, MP raises to $26, BTN folds, Hero?

 

Killen är superfiskig vad gör jag? vet inte varför jag inte raisade pre, en miss från mig

 

Jag hade nog inte raisat pre heller. Hade de varit suited hade jag nog raisat dock. Som spelade foldar jag nog turn. Fisk på /0,5 bluffar sällan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog inte raisat pre heller. Hade de varit suited hade jag nog raisat dock. Som spelade foldar jag nog turn. Fisk på /0,5 bluffar sällan :)

 

ahh.. låter logiskt tack! har skit svårt att spela mot denna typ av spelare, jag har så brutal otur många gånger =/

 

övrigt då så går neråt, uttligare -32bb igår inget kritiskt! vart ganska kort död och så blir det i bland. tycker det för övrigt går ganska! bra jag slutar när jag ser att det inte går, byter bord när värdet sjunker och fram för allt går ej upp i nivå när det går kasst

 

Det här slutar bra!:ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

börjar tröttna på svs och pokerstars... speciellt svs, finns inte så många nätverk att spela på trist nog! Men det är absolut inte för att det går sådär utan jag är trött på utseendet, har provat modda men svårt att få tag på skins som funkar bra

 

annars back 12,50 orkar inte spela mer än 200 händer när tok idioterna sitter och drar ut hela tiden, inte min grej idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars

 

om 2 bi så måste jag flytta ner... helt otroligt att tappa 10bi så fort, aja så är det..Men som det ser ut kommer jag inte alls nå högre än nl5 på ett bra tag

 

nl5 har gått och blivit svårt tycker jag, bra mycket 3bet känns lite som nl 25 - 50 iaf de jag spelade idag..

 

aja some people got some dont! men det är iaf jävligt kul! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan säga att jag har utvecklat mitt spel ganska mycket på kort tid, Men det sitter lite fast i att jag inte direkt vågar gör de rätta spelen i bland..

 

jag har lite självförtroende problem med poker! Sätter ofta motståndarna på bästa tänkbara handen. Detta medför att jag förlorar grymt mycket i värde och naturligtvis så går jag -EV på detta.

 

Måste hitta ett bra sätta att återfå mitt själv förtroendet, Lika så har jag svårt att komma "in the zone", Men när jag väl är där så går det fantastiskt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

haha.. glömt bort denna totalt!

 

Aja vart är vi då... ja slutade spela på svs helt efter ha tappar monumentals många buyins på nl50, flyttade rullen till stars istället och grindar nl10

som funkar sådär.. Gick bra som fan på nl5 men som vanligt i ett nivå byte så går det lite sämre såklart! Men det räknade jag nästan med...

 

Men mina grafer i hm har helt fösvunnit i en omformatering av datorn villket känns jävligt synd :-( Men så är det..

 

 

tanken är att flytta ner till nl5 vid $200

 

Rulle $270 tappade lite i går typ 2 bi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

412 händer + 1bi Fuckade upp lite och drog ut en halv aggro fiskig typ..

 

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $5.75 (57.5 bb)

BB: $9.02 (90.2 bb)

MP: $8.37 (83.7 bb)

Hero (CO): $13.19 (131.9 bb)

BTN: $10.46 (104.6 bb)

 

Preflop: Hero is CO with Js Jc

MP calls $0.10, Hero raises to $0.50, 3 folds, MP raises to $0.90, Hero calls $0.40

 

Flop: ($1.95) 8s Qh Jh (2 players)

MP bets $1.70, Hero raises to $3.40, MP raises to $7.47 and is all-in, Hero calls $4.07

 

Turn: ($16.89) Ac (2 players, 1 is all-in)

River: ($16.89) 9c (2 players, 1 is all-in)

 

Results: $16.89 pot ($0.76 rake)

Final Board: 8s Qh Jh Ac 9c

MP showed Qc Ad and lost (-$8.37 net)

Hero showed Js Jc and won $16.13 ($7.76 net)

 

 

 

Br : $280

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...