Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hörde att det finns företag som hjälper en handla på postorder, till en postbox i usa för att sedan skickas vidare till sverige...vill köpa en laptop på detta vis..nån som vet nåt om detta??

Postad

Jag kollade upp det "i går" (dvs 1999), och då var frakten hutlöst dyr och inte att tänka på för privatpersoner. Dessutom skickade de då via något av de större kurirföretagen (Fedex, DHL, UPS), och de momsar numera för all införsel själva via avtal med svenska staten. :(

Så det kan vara värt det men risken är nog att det inte blir så bra ändå.

Postad

suck, ok...ibland blir man trött på sverige asså! ska man bli tvungen o punga 21500 för en halvkass datan när man kan få en för 1200 dollar i usa, jaja tur att d finns poker :)

Postad
8. Will there be additional customs fees and taxes on my purchases when they enter my home country?

For document only purchases such as books there are usually no fees however parcel items are subject to additional fees and charges at the port of your home country based on a percentage of the value of the item/s. It is best to check with your local customs authority to determine such charges if you are concerned. Shop the States is not responsible for customs fees and we are unable to mark outgoing shipments as a gift.

Please do not request that Shop the States mark your shipments as 'gifts' for customs purposes as refusal may offend. Sorry!

Eftersom de skickar med UPS får det nog betraktas som ganska kört tullmässigt på en skala mellan riskfritt och helt kört.

• 5 months later...
Postad
skulle tro att ett 500-set i aluminiumväska hamnar på 470 kr

(mitt vägde enligt badrumsvågen ca 8 kg..)

EDIT: 11,5g/marker är det räknat på då..

Då skulle det alltså löna sig att låta de sköta frakten (frakten för pokerchipset ligger på runt $150 för de amerikanska sidor jag tittat på).

Någon som har erfarenhet av detta fraktsätt?

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Postad

Har någon beställt via Jetcarrier? Är det en engåns mailbox man får i USA eller signar man upp för att använda mailboxen för en längre tid?

Finns det något alternativ till Jetcarrier? Har någon beställt via dem?

Jag ska iaf beställa lite kläder.