Gå till innehåll

Bygga stack på CC


Dr.Evil

Recommended Posts

Tja PF!

 

Inspirerad av andra dagböcker, såväl live som online, i kombination med att jag läser på PF i stort sett varje dag så tänkte jag köra en egen db nu när jag har lite mer tid att spela på semestern. Dessutom har jag sprungit otroligt tungt under våren samtidigt som jag pga mycket stress från jobb mm antagligen spelat dåligt också. Dessutom har jag haft mycket omkostnader för resor osv som gjort att rullen tagit lite stryk, även om det än så länge inte är någon fara. Därför är det också skönt att skriva av sig lite:)

 

Jag håller till på CC Sthlm för det mesta där jag mixar lite /10 & /20, men jag lirar även på lite klubbar runt om samt på CC i Gbg emellanåt. Jag lirar helst /20 då man nästan känner att man blir sämre på poker av att lira /10, men kombinationen av hur hårt det smäller när man springer dåligt på /20 och hur kassa folk är på /10 så blir det en del lir där också. Gjorde bl.a 30k på /10 på 5 dagar i mellandagarna och har på 40 sessioner endast 3 dagar med mer än 1,5k back (2k,3k,3k) så det är onekligen soft/riskfritt.

 

Lite bakgrund om mig är att jag är närmre 30 än 20, har lirat sen 05/06 och mest online fram till 09/10 nånstans. Pga mycket fokus på jobb så är det dock senaste 1.5 åren jag börjat bli lite seriösare med livespelet. Jag gillar verkligen live då det ger en helt annan dimension än online, samtidigt som jag får medge att det är tråkigt att nu behöva anstränga sig dubbelt så hårt för att vinna hälften så mycket som för några år sedan online :)

 

Mitt främsta mål är att börja spela bra och disciplinerat igen, så kommer resultaten med det. Jag jobbar hårt med att inte tänka på resultatet utan på att ta rätt beslut/linjer men vid livepoker där det tar så lång tid att rida ut variansen blir det ibland lite svårt imo då "liknande situationer" typ uppkommer 3ggr/år :roll:

 

Ev drar jag till cc redan ikväll så nu är det är bara att köra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, ett pass avklarat och det blev ett segt sådant. Svängde en del upp och ner men sluttade typ BE. Var ett sånt där pass där man inte fick några kort/bra spots samt missade det mesta. Blev svårt att vinna då man blev tvungen att skapa lägena själv med marginella händer vilket brukar gå sådär när folk ändå alltid synar :)

 

Btw, snacka om att spelet blir jäkligt olikt beroende på vilket bord man hamnar på. Vissa bord sitter det 5 småstackar med 500-1200 som kör limp, AI eller fold medan där det sitter bättre spelare med 4-8k+ blir lite mer krig med 3/4bets osv. Bordsdynamiken ändras fort på CC:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite CC dagböcker spelar själv där mer och mer. Var där igår och lirade turren men kön var för lång till cash efter busten.

 

Blir inte ni som jag lite tiltade av "proffs" som snackar som de vore isildur men i själva världen är helt sämst =)

 

Känner ni igen Bluff Uffe? :)

 

Inte kul om alla skulle hålla käften hela tiden men ibland blir det bara för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite CC dagböcker spelar själv där mer och mer. Var där igår och lirade turren men kön var för lång till cash efter busten.

 

Blir inte ni som jag lite tiltade av "proffs" som snackar som de vore isildur men i själva världen är helt sämst =)

 

Känner ni igen Bluff Uffe? :)

 

Inte kul om alla skulle hålla käften hela tiden men ibland blir det bara för mycket.

 

Hehe ok, det lär bli minst lika lång kö idag med en 80 manna 1k r turre antar jag, men de lättar ju efter några timmar så helt klart värt väntan om man kan hålla sig vaken!

 

Jo jag tycker själv det är kul att läsa från andra så tänkte skriva lite själv, får se hur aktiv den blir det återstår att se. Jag känner inte igån så många med namn, mer än att vissa 'ansikten' tycks vara där jämt. Vet inte vem bluff-Uffe är :)

Visst surras det en del men mest från de som partajar lite och det känns som man gärna tar, även om det såklart är drygt när de tjatar en i örat mitt i en stor pott :)

 

Vad är åsikten om hur det limpas på /20? Personligen hatar jag limppoker och spyr lite i munnen av det. Samtidigt verkar det limpas friskt på vissa bord, och man kan ju på sätt och vis förstå det när folk ändå får betalt. Termen "förlora inte hela stacken i en limpad pott" existerar ju inte på CC imo. Tankar om allt limpande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite CC dagböcker spelar själv där mer och mer. Var där igår och lirade turren men kön var för lång till cash efter busten.

 

Blir inte ni som jag lite tiltade av "proffs" som snackar som de vore isildur men i själva världen är helt sämst =)

 

Känner ni igen Bluff Uffe? :)

 

Inte kul om alla skulle hålla käften hela tiden men ibland blir det bara för mycket.

Jo, snacket tiltar. Men det brukar oftast tilta andra mer än mig, så för mig är det okej att folk snackar gojja. Jag kan nog själv snacka skit också, bara för att få folk ur balans. Regs är lättare att få ur balans.

 

Jag hatar folk som efter en hand säger vad de hade, fast de inte var med i spelet. Det förstör så otroligt för andra. Eller "proffs" som ska ifrågasätta hur andra spelar. Om någon spelar kasst, håll käften då och ta hans pengar.

Jag uppmuntrar hellre dåliga spelare som har tur att fortsätta spela.

Så tänker jag.

Vad är åsikten om hur det limpas på /20? Personligen hatar jag limppoker och spyr lite i munnen av det. Samtidigt verkar det limpas friskt på vissa bord, och man kan ju på sätt och vis förstå det när folk ändå får betalt. Termen "förlora inte hela stacken i en limpad pott" existerar ju inte på CC imo. Tankar om allt limpande?

Va? Jag tycker det är alldeles underbart om det limpas och man får se en billig flopp med två random kort. Största skillnaden mellan bra och dåliga spelare är väl post-flopp-spelet?

Eller hur menar du?

 

Förresten tycker jag att de allra flesta potter är det ju raise till 120-180 med 2-5 synare. Vilket är jäkla bra för min tajta spelstil också. De implicita oddsen är underbara oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Jag tycker det är alldeles underbart om det limpas och man får se en billig flopp med två random kort. Största skillnaden mellan bra och dåliga spelare är väl post-flopp-spelet?

Eller hur menar du?

 

Förresten tycker jag att de allra flesta potter är det ju raise till 120-180 med 2-5 synare. Vilket är jäkla bra för min tajta spelstil också. De implicita oddsen är underbara oavsett.

 

Jo som du säger, klart det låter frestande att se floppen riskfritt för 20 spänn sen ta bra betalt vid träff. Känns så obv bara att man inte bluffar så ofta i de spotsen, men antar att jag kanske har lite svårt att anpassa mig (inse?) hur dåliga vissa spelare är post-flop på cc. Måste helt klart utveckla mitt spel bättre efter vad som passar på cc. Känner fortfarande att det är lite svårt att anpassa sig till cc efter massa år formad av onlinespel, vilket gör att man ibland 'gör det för svårt' och 'sätter folk på ranger/moves när de i själva verket bara ser sina 2 kort framför sig :)

 

Spännande är det iaf alltid på cc:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo som du säger, klart det låter frestande att se floppen riskfritt för 20 spänn sen ta bra betalt vid träff. Känns så obv bara att man inte bluffar så ofta i de spotsen, men antar att jag kanske har lite svårt att anpassa mig (inse?) hur dåliga vissa spelare är post-flop på cc. Måste helt klart utveckla mitt spel bättre efter vad som passar på cc. Känner fortfarande att det är lite svårt att anpassa sig till cc efter massa år formad av onlinespel, vilket gör att man ibland 'gör det för svårt' och 'sätter folk på ranger/moves när de i själva verket bara ser sina 2 kort framför sig :)

 

Spännande är det iaf alltid på cc:mrgreen:

Njae, bluffa i sen pos med 6-8 limpare på CC är ingen hit. Ska du försöka bluffa hem 160-200 kr med 9 synstationer vid bordet? Höja till 300?

 

Jag älskar att limpa-raisea med monster i tidig pos. Hur ofta blir det rund-limp? Aldrig typ. Alltid ska någon höja med Ax eller två bilder.

Sitter du i sen pos med monster är det bara att dra på som fan. Finns alltid någon nyfiken fan och det är väl bra att isolera fisken :lol:

 

Minns en gång för typ 2 år sedan då jag satt med KK utg, limpade och några till limpade. Sen kom en raise till 180 och två synade. Jag ställer in med 4k och får TVÅ synare. En med J6 och den andra med 22. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, bluffa i sen pos med 6-8 limpare på CC är ingen hit. Ska du försöka bluffa hem 160-200 kr med 9 synstationer vid bordet? Höja till 300?

 

Jag älskar att limpa-raisea med monster i tidig pos. Hur ofta blir det rund-limp? Aldrig typ. Alltid ska någon höja med Ax eller två bilder.

Sitter du i sen pos med monster är det bara att dra på som fan. Finns alltid någon nyfiken fan och det är väl bra att isolera fisken :lol:

 

Minns en gång för typ 2 år sedan då jag satt med KK utg, limpade och några till limpade. Sen kom en raise till 180 och två synade. Jag ställer in med 4k och får TVÅ synare. En med J6 och den andra med 22. :mrgreen:

 

Hehe jo jag känner igen det där. Trist igår var dock att jag knappt fick något par under kvällen, fick heller inget gratis utan fick gneta på och bluffa hem de flesta potterna jag vann (red line warrior osv). Lite frustrerande när fiskarna sitter o ger bort deg till höger o vänster och man aldrig har något hehe. De e förjäkla trist när man har perioder på 4-5h och bästa handen är 35s, och resten på sin höjd T6s, speciellt sista 3-4 timmarna när det är en jäkla massa AI/stora höjningar som man bara inte kan syna.

 

Tänkte ev lägga upp någon hh men kom inte på någon speciell från igår tyvärr, får fundera. Slutade iaf 2.6k i det gröna efter 7h spel. Blir break idag så får vi se när nästa sesse blir av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For real? Är det sånt spel?

 

Det är väl inte standard, men man ser flera sjuka händer under kvällarna, och speciellt sena nätterna.

 

 

Blev några timmars spel idag efter 12, torskade en stor 7k pott AI pre med AA mot QQ så fick jobba i motvind, men lyckades vända till 500+ iaf. På tre speldagar 20/20 runt 16h är jag ca 4.5k+, samt på ca 2h slaskade på 10/10 ca 1.5k- (slå det den som kan). Så resultaten är inte så värst, men känner att jag har spelat helt ok givet förutsättningarna för dessa sittningar.

 

Jag kan bara konstatera följande:

* jag fortsätter springa rätt dåligt, men det är bara att tugga på så kommer väl potterna så småningom...

* jag ska inte lira 10/10 om jag inte känner att det är för tufft/ovärt motstånd på 20/20, alt. att jag vill gå ner pga mkt back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens spel gick helt ok, spelade inga större Potter och var knappt AI, men lyckades plussa drygt 6k när jag drog vid 2-tiden.

 

Kände att ett misstag jag gjorde flera gånger igår var att spela massa Ax, limp/limpsyn. De kostar bara massa pengar, speciellt från blindsen. Trist att sitta ur pos mot lösaggro reg som bombar mycket då det är tveksamt om man vill committa sig med t.ex A4 på A-hög. Finns helt klart en drös med luckor i mitt spel och detta är en jag ska jobba på. Ska framförallt spela mindre ur pos, även om det är billigt, då det tycks landa i många tuffa situationer där man inte riktigt vet vart man står.

 

För övrigt var det väl inte världens bästa bord igång igår, men det fanns helt klart värde.

 

Här en hand jag funderar hur ni skulle spelat:

 

UTG+2 höjer till 120 och MP samt jag i SB synar med :7h::7s:

Floppen kommer :9d::2d::2h:

jag checkar, preaggressorn satsar 180, MP viker och jag synar.

Turn kommer :8c:

Jag checkar, preaggressorn satsar 400, jag synar

River kommer :Kc:

Jag checkar, preaggressorn satsar 840, jag synar.

 

Lite tankar kring handen. Fi var rätt ny på bordet, och hade bombat på mycket och klonkat in några k plus. Han visste att jag spelat rätt tight so far. Därför tror jag inte han värdebettar väldigt light så det känns ganska polariserat. Dessutom missade FD, och det kostar mig 840 att vinna 3240. Känns definitivt som han kommer sitta på A-hög/missade FD tillräckligt ofta så jag känner iaf inte att synen är så svår given den spoten. Det jag funderar över är hur andra, förmodligen bättre spelare, skulle spelat handen från början för bäst värde? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens spel gick helt ok, spelade inga större Potter och var knappt AI, men lyckades plussa drygt 6k när jag drog vid 2-tiden.

 

Kände att ett misstag jag gjorde flera gånger igår var att spela massa Ax, limp/limpsyn. De kostar bara massa pengar, speciellt från blindsen. Trist att sitta ur pos mot lösaggro reg som bombar mycket då det är tveksamt om man vill committa sig med t.ex A4 på A-hög. Finns helt klart en drös med luckor i mitt spel och detta är en jag ska jobba på. Ska framförallt spela mindre ur pos, även om det är billigt, då det tycks landa i många tuffa situationer där man inte riktigt vet vart man står.

 

För övrigt var det väl inte världens bästa bord igång igår, men det fanns helt klart värde.

 

Här en hand jag funderar hur ni skulle spelat:

 

UTG+2 höjer till 120 och MP samt jag i SB synar med :7h::7s:

Floppen kommer :9d::2d::2h:

jag checkar, preaggressorn satsar 180, MP viker och jag synar.

Turn kommer :8c:

Jag checkar, preaggressorn satsar 400, jag synar

River kommer :Kc:

Jag checkar, preaggressorn satsar 840, jag synar.

 

Lite tankar kring handen. Fi var rätt ny på bordet, och hade bombat på mycket och klonkat in några k plus. Han visste att jag spelat rätt tight so far. Därför tror jag inte han värdebettar väldigt light så det känns ganska polariserat. Dessutom missade FD, och det kostar mig 840 att vinna 3240. Känns definitivt som han kommer sitta på A-hög/missade FD tillräckligt ofta så jag känner iaf inte att synen är så svår given den spoten. Det jag funderar över är hur andra, förmodligen bättre spelare, skulle spelat handen från början för bäst värde? :roll:

 

Axs är händer jag absoult älskar i multiway potterna, folket synar ju in med allt junk som T4s 59s osv så vi kommer få stacka hårt då färgerna sitter. Angående handen hade jag foldat turn, antingen har han dig redan slagen eller så har han massa equity här på turn och vi kommer få köra gissningsleken på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axs är händer jag absoult älskar i multiway potterna, folket synar ju in med allt junk som T4s 59s osv så vi kommer få stacka hårt då färgerna sitter. Angående handen hade jag foldat turn, antingen har han dig redan slagen eller så har han massa equity här på turn och vi kommer få köra gissningsleken på river.

 

Jag kan hålla med omAxs, men jag syftade på att ja lira massa Axo också :)

Håller med om att de blir gissningslek på river med 77 handen. Dock gillar jag inte att syna flop och vika turn heller på sätt o vis då jag vet att just denne spelare kommer bomba 99% av alla turn, o förmodligen river också. Tycker det känns rätt kallt att syna flop/turn för att vika senare gata mot just de spelare man vet bombar. Annat mot folk som ev "ger upp" senare gata. Ifall man synar för att vika turn så kan man ju folda direkt mot maniacs isf imo. Varför annars syna flop, setmina? :) Brukar undvika marginella lägen ur pos så den är väl inte jättestandard för mig heller. Just i detta läget kändes det verkligen som han var tom.

 

Blev några nya timmar spel idag och lyckades boka ca 3,3k+ efter 4.5h. Började bra och tog bra beslut, slaskade dock bort ett par k helt i onödan sista 2 timmarna. Känns iaf skönt att spelet på 20/20 senaste 5 sittningarna känts stabilt, samt landat på ca 14k+ efter ca 25.5h spel. Kanske är det så att variansen vänt till det positiva efter några månaders våldtäkt8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med omAxs, men jag syftade på att ja lira massa Axo också :)

Håller med om att de blir gissningslek på river med 77 handen. Dock gillar jag inte att syna flop och vika turn heller på sätt o vis då jag vet att just denne spelare kommer bomba 99% av alla turn, o förmodligen river också. Tycker det känns rätt kallt att syna flop/turn för att vika senare gata mot just de spelare man vet bombar. Annat mot folk som ev "ger upp" senare gata. Ifall man synar för att vika turn så kan man ju folda direkt mot maniacs isf imo. Varför annars syna flop, setmina? :) Brukar undvika marginella lägen ur pos så den är väl inte jättestandard för mig heller. Just i detta läget kändes det verkligen som han var tom.

 

Blev några nya timmar spel idag och lyckades boka ca 3,3k+ efter 4.5h. Började bra och tog bra beslut, slaskade dock bort ett par k helt i onödan sista 2 timmarna. Känns iaf skönt att spelet på 20/20 senaste 5 sittningarna känts stabilt, samt landat på ca 14k+ efter ca 25.5h spel. Kanske är det så att variansen vänt till det positiva efter några månaders våldtäkt8-)

 

Om du känner att han bombar på mycket på i princip alla turn och rivers ska du ju klart gå på din read som förmodligen står sig rätt ofta. Däremot om jag inte har history med snubben tycker jag c/s flop c/f turn är standard, som du skrev folk ger ofta upp turn och vi kan checka ner den. Jag tror att när standard-CC killen fortsätter skjuta här turn kommer det bli ohyggligt jobbiga river spots och vi vet aldrig hur vi står.

 

Fint resultat, tog uppehåll idag efter jag vet inte hur många raka besök 11-12st kanske^^ Blir att köra imorgon igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner att han bombar på mycket på i princip alla turn och rivers ska du ju klart gå på din read som förmodligen står sig rätt ofta. Däremot om jag inte har history med snubben tycker jag c/s flop c/f turn är standard, som du skrev folk ger ofta upp turn och vi kan checka ner den. Jag tror att när standard-CC killen fortsätter skjuta här turn kommer det bli ohyggligt jobbiga river spots och vi vet aldrig hur vi står.

 

Fint resultat, tog uppehåll idag efter jag vet inte hur många raka besök 11-12st kanske^^ Blir att köra imorgon igen

 

Jo jag håller med.

 

Jag börjar också känna mig lite sliten så funderar på om det blir spel eller ledigt idag. Lirade 7h igår och fick ihop ca 1.5+ efter att ha vart i lill-2k hålet halva natten. Känns skönt att sluta plus då jag torskade ett par flippar, en 8k och en 2k :) Men en dag, snart hoppas jag, kan man få ha timing/få stå i några fler större potter så man får plussa över 10k. Det är ju verkligen inte överdrivet mtp hur vissa ger bort sina 4k ;-)

 

Nåja, 15.6k på 32.5h ala 20/20 so far.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokar semesterns sjunde speldag på 2400kr+. Känns riktigt skönt just nu, spelat 7 dagar, plussat alla, och. Ligger på runt 18k upp på 37h. Känner dessutom att jag har spelat relativt bra poker.

 

Jag har såklart gjort en massa mindre misstag så det finns en hel del luckor att jobba på. Dessutomnhar jag torskat en hel del flippar/drag så det känns knappast som jag sprungit som Bolt :) kommer nog ta några dagar off grinden just nu för att chilla lie 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då fick man äntligen in ett pass efter ett antal dagars semester. Tyvärr spelade jag rätt dåligt, men tror det berodde på att jag var så trött. Det kommer ta ett tag att ställa tillbaka dygnsrytmen till natt igen :)

 

Inga egentligt intressanta händer igår. Körde från ca 18 till 20.30, resultat: 1155kr

 

Är uppe i 40h nu under semestern, hade hoppats på 80h men jag får nog ställa om målet till 60-70h. Det är mer slitsamt än jag trodde. Jag har iaf 12 dagar kvar så jag ska väl få in minst 5-6 speldagar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...