Gå till innehåll

Fortsätta klättra MTTs


TobbeL

Recommended Posts

Kort men lyckad söndag. :-D

 

Kom på vid Kl 8 att det är söndag idag och jag redan hade kvalat till $215 turren på party. Blev en liten och slapp grind med en laptop i knät framför tv-serier men sprang bra och tog hem en $54 turbo för $1725. Riktigt gött och skönt att kunna va pigg på en måndag imorgon för en gångs skull ^^

 

Gonatt. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort sammanfattning av juli:

 

Rätt kass spelvolym, dock "pluggat" mer poker än väntat, antagligen för att de går å göra utomhus. Ökat min average buy-in me 25% i ett försök att leva upp till dagbokens namn :-D. Har plussat så får väll ändå vara nöjd.

 

Äntligen skaffat pt4 också så kan se HHs igen. Hade en hand som gjorde mig lite lost förra söndan som ja ska försöka hitta senare.

 

Graf för juli:

 

 

jnj6.png

 

 

(Och back $150 på svs... :evil: )

 

Annars blir det tbx till Lund snart för att köra vidare med plugg. Hoppas kurserna inte är allt för tunga så man kan få in lite volym. Ibland önskar jag att jag spela cash istället så man hade kortare sessions.

 

Edit: Tyckte grafen gick ner lite väl mkt i slutet och hitta att sidan missat en cash på $422 så riktigt så kallt har sista veckan inte varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sådär, då va sommaren redan över :shock: :shock: :shock: och kom aldrig igång med dbn :rolleyes:

 

Behöver eventuellt ta studieuppehåll/plugga halvtid ett tag, i så fall kanske man skulle testa att ge poker en ordentlig chans!

Blir ju löjligt inspirerad av en viss dagbok fylld med MTT-legender här på forumet :-D

Om inte så blir det sporadiskt spelade antagligen mest söndagar framöver.

 

Graf sen årsskiftet ändå:

 

 

o22o.jpg

 

 

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

soft med mttdagbok. lycka till med klättrandet!

upp med lite händer hade varit roligt, nyfiken på handen du nämner i sista posten med :-)

 

Tyyy! Ja blir de mer poker framöver ska ja definitivt posta HHs. Både effektivare och roligare än att sitta å klura själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Lycka till själv!:-D

 

Ty! WCOOP gick inge vidare men hitta iaf en 2a plats på Party för $1,8k och lite annat.

 

Någon som vet vilken ände man ska börja med när HUDen inte funkar på Winamax ??

 

EDIT: Full Tilt också för den delen. Auto-detect på båda dom programmen står bara "Does not appear to be installed" och att välja HH-mapen själv gör ingen nytta :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bra vecka pokermässigt men denna handen sammanfattar söndagen :evil: :evil:

 

Full Tilt - |200/400 NL - Holdem - 9 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (UTG): 40.91 BB

UTG+1: 40.7 BB (VPIP: 11.98, PFR: 7.78, 3Bet Preflop: 5.19, Hands: 169)

UTG+2: 38.93 BB (VPIP: 23.47, PFR: 18.37, 3Bet Preflop: 4.55, Hands: 99)

MP: 35.3 BB (VPIP: 18.18, PFR: 9.09, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)

MP+1: 46.17 BB (VPIP: 22.22, PFR: 11.11, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 18)

CO: 40.92 BB (VPIP: 15.38, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 13)

BTN: 71.37 BB (VPIP: 10.59, PFR: 8.82, 3Bet Preflop: 3.80, Hands: 171)

SB: 42.54 BB (VPIP: 24.71, PFR: 15.29, 3Bet Preflop: 2.78, Hands: 171)

BB: 16.37 BB (VPIP: 17.39, PFR: 7.61, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 93)

 

9 players post ante of 0.13 BB, SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 2.63 BB) Hero has A:spade: A:diamond:

 

Hero raises to 2 BB, fold, fold, MP raises to 5.1 BB, MP+1 calls 5.1 BB, fold, fold, fold, fold, fold

 

Flop: (14.83 BB, 2 players) K:spade: A:heart: 9:spade:

MP checks, MP+1 checks

 

Turn: (14.83 BB, 2 players) 6:club:

MP bets 6.1 BB, MP+1 calls 6.1 BB

 

River: (27.03 BB, 2 players) 6:spade:

MP bets 23.98 BB and is all-in, MP+1 calls 23.98 BB

 

MP shows K:diamond: A:club: (Two Pair, Aces and Kings) (Pre 44%, Flop 90%, Turn 95%)

MP+1 mucks Q:club: Q:diamond: (Two Pair, Queens and Sixes) (Pre 56%, Flop 10%, Turn 5%)

MP wins 74.98 BB

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sry för onödig wajnpost ovan men kunde inte låta bli.

2-3 sjukt kalla veckor följt av en vidrig söndag där inget satt och sjukaste beatsen kom i största turrarna.

Men sömn + nya Family Guy/American Dad så är man ok igen.

 

Har fått mer fritid varannan vecka nu så tänkte göra ett sista försök att få igång pokerpostandet här. Känner mig långt ifrån en bra turrespelare, osäker på en del spots, speciellt nu när det swingat neråt så sätter som mål att posta en hand/fundering i veckan iaf.

 

Sen om någon spelar liknande nivåer som mig och vill adda skype så man kan skicka händer i paus/efter sessions så dra iväg ett PM. :-)

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry för onödig wajnpost ovan men kunde inte låta bli.

2-3 sjukt kalla veckor följt av en vidrig söndag där inget satt och sjukaste beatsen kom i största turrarna.

Men sömn + nya Family Guy/American Dad så är man ok igen.

 

Har fått mer fritid varannan vecka nu så tänkte göra ett sista försök att få igång pokerpostandet här. Känner mig långt ifrån en bra turrespelare, osäker på en del spots, speciellt nu när det swingat neråt så sätter som mål att posta en hand/fundering i veckan iaf.

 

Sen om någon spelar liknande nivåer som mig och vill adda skype så man kan skicka händer i paus/efter sessions så dra iväg ett PM. :-)

 

MVH

Önskar dig lycka till! Jag hade varit intresserad av det sistnämnda du skriver eftersom jag själv har samma spelidé i normala fall fast i princip endast kör satelliter. Nu ska jag dock fokusera mer på att bli mer säker och kör endast för volym atm :). Om du är intresserad kanske det går att styra något när/om jag bli lite confident.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar dig lycka till! Jag hade varit intresserad av det sistnämnda du skriver eftersom jag själv har samma spelidé i normala fall fast i princip endast kör satelliter. Nu ska jag dock fokusera mer på att bli mer säker och kör endast för volym atm :). Om du är intresserad kanske det går att styra något när/om jag bli lite confident.

 

Ty! Kollat igenom min graph och var inte så illa som jag trodde.

Styr gärna ihop något, öppen för alla förslag, bara å höra av sig. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...