Gå till innehåll

Fortsätta klättra MTTs


TobbeL

Recommended Posts

Kul

Jag håller mig också till den här varianten av variansvidrigt spel som Bjoelle beskrev så träffande.

Mtt är som en lång våldtäkt.

 

Nu är jag inte på samma nivå som dig, även om jag försöker mig på den lägre nivån du nämner.

Teorisnack, ja tack.

 

Gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att byta från CG till MTTs. Mest eftersom jag bara kör ett bord i taget.

 

Fråga hur lång tid ungefär räknar du med att vara uppbunden med en turnering per dygn? Det plus variansen skrämmer mig lite, jag har svårt att hålla fokus i +8h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för alla lyckönskningar!:-D

Grymt kul att det finns intresse och lite fler som som gillar turrar/teori.

 

Ironiskt nog med nystartad dagbok kommer jag nog inte hinna spela något förrän förhoppningsvis söndag, pga midsommar och lite annat kalasande. Får bli bättring efter det.

 

 

Hur många bord kör du i taget? :)

 

Nu över sommaren blir det bärbar dator med extraskärm istället för min vanliga stationära så kommer spela 8-10 bord till att börja med. Tror dock det är viktigt att hålla nere antalet när man är ny så man hinner utveckla teori/strategi. Gjorde själv misstaget att spela lite för många. ;-)

 

 

Jag funderar på att byta från CG till MTTs. Mest eftersom jag bara kör ett bord i taget.

 

Fråga hur lång tid ungefär räknar du med att vara uppbunden med en turnering per dygn? Det plus variansen skrämmer mig lite, jag har svårt att hålla fokus i +8h.

 

Jag brukar vilja börja runt 17, senast typ 19. Sen spelar jag 8-10 bord och reggar nya så fort jag bustar och är klar ungefär 3-4.

Man kan ju såklart spela kortare sessions men själv tycker jag att ska man lägga 6 timmar en kväll kan man lika gärna lägga 10+, om man orkar. 8-)

 

Att bara 1-tabla MTTs låter inget vidare, variansen gör ju att det kan ta tid mellan vinster och då vill man ju ha så mkt volym det bara går. Skulle hålla mig till CG och kanske ta en MTT-kväll nån gång ibland om jag var i din sits :-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar vilja börja runt 17, senast typ 19. Sen spelar jag 8-10 bord och reggar nya så fort jag bustar och är klar ungefär 3-4.

Man kan ju såklart spela kortare sessions men själv tycker jag att ska man lägga 6 timmar en kväll kan man lika gärna lägga 10+, om man orkar. 8-)

 

Att bara 1-tabla MTTs låter inget vidare, variansen gör ju att det kan ta tid mellan vinster och då vill man ju ha så mkt volym det bara går. Skulle hålla mig till CG och kanske ta en MTT-kväll nån gång ibland om jag var i din sits :-).

 

Ok tack för svaret. Jag ska ge mig på några MTTs och känna hur det känns. Vilken site rekommenderar du för turneringar? Jag har konton på pokerstars och partypoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för svaret. Jag ska ge mig på några MTTs och känna hur det känns. Vilken site rekommenderar du för turneringar? Jag har konton på pokerstars och partypoker.

 

Gött de! Vet inte vilken som anses som bäst att börja med egentligen.

Ja körde på party nästan bara för att jag inte orkar med pokerstars microstakesturrar alltid har +1k spelare. Stars känns ju dock fetare och ska börja spela där mer och mer nu är nog tanken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igång lite sent men blev iaf en halv söndagsgrind igår och första pokern spelad sen ja starta dbn. Hittade två 2a-platser i mindre turrar och slutade iaf plus för kvällen med $400. :-)

 

Från och med nu har jag tänkt spela minst 3 dar i veckan, gärna mer

 

Party Pokers turregarantier på vardagar har nästan halverats sen jag började i vintras så funderar på att sprida ut volymen lite mer. Någon som har tips/tankar på vart? Skaffat konto på stars.fr, kanske svs rankingturrar, andra sidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöter vidare med turrarna. Spelat 3 dagar denna veckan + sönda imorn så ok volym, breakeven resultatmässigt.

 

Spelade ett riktigt absurt finalbord igår i en turbo rebuy. 6-handat så var de minst 2 spelar all-in i nästan varje hand i 30+ händer men ingen busta. Till slut låg average stack på kanske 4bb och då är de ju lotteri på riktigt. Förstår inte PartyPokers logik i att man kan göra deals i nästan alla turneringar utom turbos...

 

Kaffe och träningsvideo på schemat nu. Satt som mål att se 7 i veckan. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan då att man missade regga sig till Sommarlaxen.:cry: Fick reda på den från andras dagböcker nu och verkar ju va en lagom turre att börja med.

 

Är nästan lite skämmigt att jag har poker som ett stort intresse occh aldrig spelat live :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har uppdaterat jävligt dåligt. Men inte spelat mycket heller.

Beror på lite olika saker:

 

PT3 vill inte va kompatibelt med PartyPokers mac-version så har inte kunnat posta händer så lätt, får ta å uppdatera till fyran så ja kan lära mig något...

Riktigt vidriga beats i viktiga spots i större turrar har dämpat motivationen en del, å vill inte bara posta massa wajn ^^

Plus att sommar bidrar till att jag ibland drar mig för grindkväll.

 

Sista månaden på Party:

(och är typ $300 back på svs.)

 

2z53.png

Uploaded with ImageShack.us

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...