partygranen Postad 16 Juni , 2013 Rapport Postad 16 Juni , 2013 Hej allihopa, har funderat på att starta en dagbok här nu ett tag fast har aldrig haft motivationen och inte trott jag skulle kunnat hålla den aktiv så har inte blivit av. Tänkte nu ge det ett riktigt försök, anledningen till att jag startar dagbok är för att jag vill ha bättre koll på mitt spel/resultat posta mycket hand historys där jag känner mig osäker för att förhoppningsvis få en bättre förståelse. Lite om mig själv: Jag har spelat poker nu i ungefär 2.5år fast känner att jag har stannat i min utveckling totalt och där av inte kunnat kliva så mycket högre i nivå. Jag spelar /4-/5 på svs ibland skott på högre nivåer då det finns värde. /5 nivån känns som en liten stoppkloss där det krävs mer än att bara spela handens-värde och valuebetta sönder fiskarna. Hoppas denna dagbok ska hjälpa mig och ta mig högre upp. Jag är ursprungligen från Norrbotten men flyttade i början av juni ner till Stockholm för att testa livet här nere. Jag är ett riktigt inbitet MMA-fan och hoppas det finns någon mer här på forumet som också är av den kategorin så man kan ha någon att diskutera med . Tränar själv gode mycket och ska förhoppningsvis någon gång i slutet av sommaren gå min första match. Hoppas dagboksriggen är på min sida! Citera
obvspeltorsk Postad 16 Juni , 2013 Rapport Postad 16 Juni , 2013 Ska du bli rik nu andreas? godlycka min vän edit: var dum Citera
Kilo55 Postad 16 Juni , 2013 Rapport Postad 16 Juni , 2013 GL med pokern! Jag är också ett religöst MMA-fan, om du känner till mmaforum.se vet du vem jag är. Jag har själv bara kört thaiboxning men har flera kompisar som aktiva mma-utövare/tränare här i Stockholm. Vilken klubb tränar du på? Citera
partygranen Postad 16 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2013 Ska du bli rik nu andreas? godlycka min vän edit: var dum Tack , ville gärna veta vad du skrev GL Tack! GL med pokern! Jag är också ett religöst MMA-fan, om du känner till mmaforum.se vet du vem jag är. Jag har själv bara kört thaiboxning men har flera kompisar som aktiva mma-utövare/tränare här i Stockholm. Vilken klubb tränar du på? Vad roligt att du också är intresserad av MMA, tränar på Allstar som ligger på odenplan =) Citera
partygranen Postad 16 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2013 Pokern går lite semi-trögt , har lirat 20k händer denna månad och är upp 3k så ingen vidare winrate Citera
Kilo55 Postad 17 Juni , 2013 Rapport Postad 17 Juni , 2013 Vad roligt att du också är intresserad av MMA, tränar på Allstar som ligger på odenplan =) På Allstar har jag en polare som kör boxning. Victor Stenberg om du vet vem det är, långhårig kille. Citera
partygranen Postad 17 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2013 Har endast tränat där i 2 veckor så har ingen vidare koll faktiskt. Tävlar han i shoot eller kör han bara boxning? Citera
Kilo55 Postad 17 Juni , 2013 Rapport Postad 17 Juni , 2013 Han tävlar inte och tränar bara boxning vad jag vet. Citera
Metaddict Postad 17 Juni , 2013 Rapport Postad 17 Juni , 2013 Hade jag varit bög så hade jag varit kär i The Mauler. Vilken jävla man! Tror du som jag om Jones-Mauler? Dvs att Mauler kan ta det om Jones ska bevisa att han kan vinna det stående men blir mördad om Jones gör som mot Sonnen. Citera
partygranen Postad 17 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2013 Hade jag varit bög så hade jag varit kär i The Mauler. Vilken jävla man! Tror du som jag om Jones-Mauler? Dvs att Mauler kan ta det om Jones ska bevisa att han kan vinna det stående men blir mördad om Jones gör som mot Sonnen. Det hade vi nog alla mma-fantaster^^ Aa är på samma sida som dig, fast tror inte Jones kommer försöka bevisa att han kan stå med Alex han är inte så dum, om det hade varit en boxningsmatch hade Jones blivit knockad[Alex har överlägset bäst boxning i LHW enligt mig). Tror Jones kommer sätta press direkt jobba clinch och nedtagningar. Tycker Alex är den som har störst chans att besegra Jones i LHW, ser ingen annan faktiskt .. glover? nah... Om Alex lyckas stoppa nedtagningarna och får igång sina händer kan vi kanske få se en skräll Citera
Metaddict Postad 17 Juni , 2013 Rapport Postad 17 Juni , 2013 Det hade vi nog alla mma-fantaster^^ Aa är på samma sida som dig, fast tror inte Jones kommer försöka bevisa att han kan stå med Alex han är inte så dum, om det hade varit en boxningsmatch hade Jones blivit knockad[Alex har överlägset bäst boxning i LHW enligt mig). Tror Jones kommer sätta press direkt jobba clinch och nedtagningar. Tycker Alex är den som har störst chans att besegra Jones i LHW, ser ingen annan faktiskt .. glover? nah... Om Alex lyckas stoppa nedtagningarna och får igång sina händer kan vi kanske få se en skräll Jag kan inte se vem som har bättre boxning heller Ja jag tror Glover är alldeles för oatletisk för Jones och har för dålig cardio. Citera
urmy Postad 17 Juni , 2013 Rapport Postad 17 Juni , 2013 tränar du ngn brottning/ground game? bjj? sw? mvh tufft att kramas Citera
partygranen Postad 17 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2013 Jag kan inte se vem som har bättre boxning heller Ja jag tror Glover är alldeles för oatletisk för Jones och har för dålig cardio. exakt, tror det skulle sluta på samma sätt som för shogun,rashad,vitor. Det som blir intressant med Alex är att dem har ungefär samma reach, plus han har bra haka och sjukt cardio = ) tränar du ngn brottning/ground game? bjj? sw? mvh tufft att kramas Kör väldigt mycket SW tycker att det är absolut det bästa för att utveckla mark-gamet för MMA. Har inte kört nå BJJ och har inga tankar på det heller. Dem som är duktiga på BJJ använder dräkten mycket och det är mycket sveps/drills där man använder dräkten som hjälpmedel och det som vi vet har vi ingen användning för i MMA^^ Citera
Kilo55 Postad 17 Juni , 2013 Rapport Postad 17 Juni , 2013 Alex kommer krossa den 21:a, Jones kommer bli förnedrad! Han kan putsa bälltet tills Alex får ta hem det! Jag kommer dra ihop alla mina betting-pengar och satsa allt, it's tiiime! :-D Citera
partygranen Postad 17 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2013 Alex kommer krossa den 21:a, Jones kommer bli förnedrad! Han kan putsa bälltet tills Alex får ta hem det! Jag kommer dra ihop alla mina betting-pengar och satsa allt, it's tiiime! :-D I hope so Citera
partygranen Postad 17 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2013 Gick inget vidare idag, åkte på en del suckouts i början men fick ta igen det med att vinna några flippar i slutet. Min non-showdown pekar som vanligt mot botten, kommer nog posta några händer imorgon. nu blire glo nån film och ladda för träning imorgon = ) Citera
partygranen Postad 18 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2013 1503 hands - 603kr Kommer inte sätta upp några mål för juni eftersom lär inte bli mycket lirande nu dem sista 1.5veckorna. Får vänta till juli då det blir att förhoppningsvis grinda mycket! Sista MMA-passet idag innan man åker hem till kära Piteå för att fira midsommar och födelsedagen. Magnus Cedenblad som höll passet idag, riktigt duktig och bra på att förklara. Han kommer köra över Jared Hamman, submission andra ronden Citera
Kilo55 Postad 18 Juni , 2013 Rapport Postad 18 Juni , 2013 1503 hands - 603krKommer inte sätta upp några mål för juni eftersom lär inte bli mycket lirande nu dem sista 1.5veckorna. Får vänta till juli då det blir att förhoppningsvis grinda mycket! Sista MMA-passet idag innan man åker hem till kära Piteå för att fira midsommar och födelsedagen. Magnus Cedenblad som höll passet idag, riktigt duktig och bra på att förklara. Han kommer köra över Jared Hamman, submission andra ronden Vart och när är den matchen? Citera
partygranen Postad 18 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2013 Vart och när är den matchen? 31 augusti , UFC 164 är TJ Grant - Hendersson kortet Citera
Metaddict Postad 19 Juni , 2013 Rapport Postad 19 Juni , 2013 Tror tyvärr Hamman blir för svår med sin rutin Citera
partygranen Postad 19 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2013 Tror tyvärr Hamman blir för svår med sin rutin Haha nej nej. Hamman har "ok" stående, mange skulle vinna även där och på marken finns det inget hamman alls kan komma med. Blir roligt att se oddsen för matchen, mange är ju relativt okänd. Kanske blir att sätta en bra slant på honom Han var ju riktigt nära på att strypa ut Carmont också som har gjort rätt bra ifrån sig. Citera
partygranen Postad 19 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2013 Hahaha, fick 2386kr av svs, jag som tyckte jag vann mot bottarna Citera
partygranen Postad 19 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2013 1884 hands - 191kr Reggat konto på runitonce, någon som kan tipsa på duktig low/midstakes coaches? Blir att glo Galfond en tag nu, han är ju bara guld Citera
partygranen Postad 20 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2013 3098 hands - 200kr upp drygt, dagen startade åt helvete och fick börja jaga back direkt typ 3.5k i hålet som värst. thihi Table Information Seat: 1 Player 1 ($796.51) Seat: 2 Player 2 ($1000) Seat: 3 Player 3 ($1023.67) Seat: 4 Player 4 ($610.63) Dealer Seat: 5 Hero ($508.76) Small Blind Seat: 6 Player 6 ($699.24) Big Blind Dealt to Hero Preflop (Pot:7.5) Player 1 CALL $5 Player 3 FOLD Player 4 RAISE $10 Hero RAISE $45 Player 6 FOLD Player 1 RAISE $100 Player 4 CALL $90 Hero ALL-IN Player 1 ALL-IN Player 4 ALL-IN Player 1 RETURN $185.88 Flop(Pot: $1920.9) Turn(Pot: $1920.9) River(Pot: $1920.9) Showdown: Player 1 SHOWS Player 4 SHOWS Hero SHOWS Hero wins the pot: $1717.16 Citera
Recommended Posts