Gå till innehåll

Betting dagbok E-Sports


Sandoz

Recommended Posts

Hej,

Jag har tidigare haft pokerdagbok här men nu är de tiderna förbi.

Jag har på senare tid fått upp ögonen för Dota 2 och betting och tänkte eftersom det finns så mycket gamblers här så kanske någon vill läsa en ren betting dagbok.

 

Jag kommer primärt betta på dota 2 och ibland sc2. Kan bli någon annan sport om man får in ett bra tips.

 

Betsen kommer delas in i 3 olika riskklasser. som är safe, value and gamble. Varav alla dessa bets kommer jag göra för egenräkning men om det är någon som vill hitta bra bets så kan man enkelt välja kategori.

 

Jag ska försöka hålla kolla på hur alla de olika kassorna går. Det som är viktigt att tänka på är att betsen på Dota är ofta väldigt låga caps på och oddsen förändras eftersom folk bettar. Därför kan det vara så att ett bet jag tycker är svinbra har dykt såpass i odds att det inte är värt än om ni vill följa upp.

 

 

Jag började själv att betta med en vän för ca 2 månader sen och har på det plussat ca 20k. Vi satte in 1k. Detta är tänkt som lite mer uppföljning så man själv håller koll på vad jag bettar på och sen vill jag självklart ha era åsikter om det är så att ni tycker att jag är helt fel ute någonstans.

 

 

Betsen kommer börja läggas imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok vi hinner med ett idag men oddset har redan sjunkit så det inte är spelbart för er.

 

 

 

Vi bettar på Dignitas mot Virtus.pro till oddset 2.5

Då jag inte har jättekoll på hur det går för virtus.ori just nu blir det en 500 av mid och gamble kontona som går till detta. Dignitas visasde upp bra form mot EG igår som jag skulle uppskatta som starkare än virtus.pro just nu. Däremot är oddset just nu lite mer realistiskt dvs 2.1 på dignitas vilket inte är spelbart imo.

 

 

 

 

 

 

 

Start saldo för alla konton

Safe:10000

Mid:10000- 500

Gamble:10000 -500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinnaclesports.com är det enda jag har stött på som har mycket esports bets.

 

Hur känner du inför GSL finalen? Vad jag kan se nu finns ren innovation vinst till 1.429 i odds. Vilket faktiskt känns spelbart om man ser hur han presterat sofar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för likviditet i Esportsbetting-marknaden? Det var kul att betta bites på fragbite back in the day iaf :) stort GL

 

Detta är tänkt mest som ett hobbyprojekt som sen gick väldigt bra och nu vill jag ha lite mera koll så då tänkte jag redovisa publikt alla bets.

 

Det som gör Dota 2 betting marknaden så lukrativ är att det är väldigt många games per dag och att det ibland finn kritisk information tillgänglig för forum och liknande som inte betting bolag har hunnit ta till sig av.

 

Har ett perfekt exempel från idag. Qpad gick ut med att de har gjort sig av med tgvå spelare idag. Mini och select. Select är ingen större förlust men Mini var enöigt många den bästa i Qpad efter singsing. Sen kommer det fram att Sinsing kommer vara på ett plan under tiden dagens matcher ska spelas och pga Starladders regler om att man bara får ha två standins. blir laget wagamama jerax och sen 3 standins varav en standin blir weppas som är egentligen coach och då behöver lira. Lyckades få in två starka bets mot qpad idag vilket lönade sig fint.

 

Det är därför jag har fastnat för dota betting. Jag älskar att se de mindre ändringar i trend och i resultat och efter det utvärdera vilket lag som vinner. fö känns dagbokens första vad ganska kallt dignitas ligger under med 1-0 mot VP just nu.. Jobba Vändning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinnaclesports.com är det enda jag har stött på som har mycket esports bets.

 

Hur känner du inför GSL finalen? Vad jag kan se nu finns ren innovation vinst till 1.429 i odds. Vilket faktiskt känns spelbart om man ser hur han presterat sofar.

 

Frågar du mig säger jag Innovation all the way. Förutom att han krossat allt motstånd och är storfavorit har ju terran ett litet övertag mot zerg i dagens metagame.

 

EDIT: Dags o regga konto på pinnaclesports o tjäna lite cash! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL, kul med något annorlunda :-) . Variansen måste ju vara sinnes dock? Kan inte så mycket om starcraft, men många andra esport-spel så är ju variansen sjuk. Just då folk kan ha allt ifrån problem med utrustning, vara påverkade, esport är allmänt oseriöst, fusk etc. Finns tonvis med anledningar :-P

 

Kan man livebetta i dota? Borde ju vara nice efter de har draftat om man nu gör det (Aldrig kollat competetive dota, bara hon). Oddsen borde väl vara lite sådär, men om något lag blir outpickat så finns det väl säkra slantar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dignitas vände och vann.

Safe 10000

Value: 10750

Gamble: 10750

 

Här är dagens matcher:

LGD VS RSTARS Live

RSNAKE VS VG.CN Live in - 2h 45m

VIRTUS.PRO VS KAIPI. Live in - 8h 45m

EMPIRE VS NA`VI Live in - 9h 45m

IMG VS MOUZ Live in - 9h 45m

4FC VS OSG Live in - 10h 45m

AL VS IN.INT Live in - 10h 45m

EMPIRE VS OSG Live in - 11h 45m

 

 

Dagens första bet blir på VG mot RSNAKE. VG känns riktigt starka just nu och det ska vara de och LGD i finalen i denna turneringen som är the international 3 kvalet. mer info finns här. http://wiki.teamliquid.net/dota2/The_International/2013/East_Qualifiers

 

vi kommer lägga 500 på VG vinst för 1.294 med safe och sen för de som vill gambla så lägger jag 500 på 2-0 vinst för vg till 2.1.

 

Resten av matcherna är starladder och de ligger inte upp på pinnacle än men jag hoppas på att smyga in något bet där. Det som blir intressant att kolla på är hur de kommer sätta oddsen på Osg som för mig ett helt nytt lag men som visat potential. Kommer hålla ett öga på både

4FC VS OSG Live in - 10h 45m

EMPIRE VS OSG Live in - 11h 45m

 

Om det går att få osg till över 3 i odds i någon av de här matcherna kommer jag nog ta det.

 

 

 

Safe 10000 -500

Value: 10750

Gamble: 10750 -500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oddsen släppta för dagens starladder matcher.

 

Tis 5/28 1931 Virtus pro o 1.357

09:00 AM 1932 Kaipi o 3.220

Tis 5/28 1933 Na ' Vi o 1.222

10:00 AM 1934 Empire o 4.380

Tis 5/28 1935 4FC o 1.488

11:00 AM 1936 OSG o 2.660

Tis 5/28 1937 Empire o 1.455

12:00 PM 1938 OSG o 2.780

 

 

Bettar 500 på osg mot 4fc till 3 i odds. Oddset sänktes efter mitt bet men om det kommer upp till runt 3 igen är det spelbart imo. Klassar detta bet som både Value och Gamble. så -500 på båda de kassorna.

 

Annars är virtus.pro mot kaipi intressant. Jag måste kolla upp om Kaipi kommer spela med full lineup om det är så kan jag nog tänka mig att betta på kaipi till 3.2 i odds.

 

 

Safe 10000 -500

Value: 10750 -500

Gamble: 10750 -1000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL, kul med något annorlunda :-) . Variansen måste ju vara sinnes dock? Kan inte så mycket om starcraft, men många andra esport-spel så är ju variansen sjuk. Just då folk kan ha allt ifrån problem med utrustning, vara påverkade, esport är allmänt oseriöst, fusk etc. Finns tonvis med anledningar :-P

 

Kan man livebetta i dota? Borde ju vara nice efter de har draftat om man nu gör det (Aldrig kollat competetive dota, bara hon). Oddsen borde väl vara lite sådär, men om något lag blir outpickat så finns det väl säkra slantar :D

 

Variansen är nog relativt stor. Jag har inte hållt på tillräckligt länge för att se om jag kommer lyckas i längden. Men det är också det jag försöker hålla koll på och är en av anledningarna man kan få så sjukt bra odds ibland. Lag spelar med Standins, lag som inte kunnat träna på ett tag osv. ¨

 

Jag har inte hittat någonstans där man kan livebetta än. i SC2 på pinnacle kan man iaf betta på om en spelare tar map 1 osv, men inte fullt ut live. Däremot stängs ibland betsen lite sent så man kan få in ett bet fast draften har gått till andra banfasen. Om då ena laget har fått en bra lineup så är det självklart mervärde i att betta. Men det sker så sällan att bettet stängs så sent så ingenting jag har fokuserat på att uttnyttja.

 

fö om någon vill följa VG mot Rattlesnake matchen så sänds den här: http://www.twitch.tv/beyondthesummit börjar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vici Gaming vann men inte med 2-0 så ena bettet torskat. Nu möter de LGD i winnerbracket finalen. Hittat 3.2 i odds på Vici vinst och spelat 500 från gamble på den. uppgraderar alla bets efter denna match.

 

Safe 10000 -500

Value: 10750 -500

Gamble: 10750 -1500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dålig dag. Alla gamble bets förlorades. Däremot var VG väldigt nära att ta matchen mo LGD men kunde inte ta det tillslut.

 

Jag har också upptäckt att sättet jag redovisar detta är väldigt otydligt. Så nu kommer alla saldon vara det som finns kvar på kontot och sen kommer det stå levande brevid som är det som är i bets just nu.

 

Jag tänkte lägga upp ett google doc dokument sen där jag redovisar alla matcher som det bettas på.

 

 

Till dagens bets då

Gamble: 500kr på mouz mot Na'vi till 2.87 i odds. Mouz har varit i storform och tar nog varje chans att träna upp för sig inför TI. varav Na´vi mer verkar testa lite olika strategier just nu och inte känns jättestabila.

 

Value: 500kr på att Alliance vinner med 2-0 mot Na'vi 2.4 i odds. Alliance är ruggigt stabila just nu de borde kunna vinna med 2-0 mot ett Na´vi som inte är i toppform.

 

Gamble: 500kr på EG vinner över Fnatic.eu med 2-0 till 2.180 i odds. detta känns väldigt bra. Jag är osäker på om Fnatic har börjat sitt bootcamp än. Därför klassar jag detta bet som gamble istället för Value som det lätt skulle vara om det är att det fortfarande spelar med Standin varje match.

 

Hinner inte med så mycket mer just nu uppdaterar mer efter jobbet.

 

 

 

Safe: 10647

Value 9750

Gamble: 8250

 

 

 

Levande bets

Mouz vs Navi 2.87

Alliance vs Navi 2-0 2.4

EG vs fnatic.eu 2-0 2.180

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjuk marknad att kunna betta på. Nu vet jag ju inte hur omsättningen ser ut där men svinigt enkelt för de som spelar att kunna dra in cash på detta? :)

 

Ganska låg omsättning på dota sofar. Brukar vara cap på 650 sen justeras oddset. Men självklart om du har ett lag som du lyckats med kan du självklart ge upp någon match och tjäna extra deg på det.

 

 

Verkar som fnatics lagkaptern är tillbaka och de kommer inte spela med standin. Blir intressant om de fortfarande kommer vara ringrostiga eller om de kommer tillbaka i form. Baserat på hur de lirar mot EG kan det vara värt att betta på Fnatic mot AL senare.

 

spontant känns som AL +1.5 till 1.429 som ett bra spel men kommer avvakta att sätta på det förrän resultatet mellan EG och fnatic är inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr var puppey bara borta i game 1 mot mouz. Blev 1-1 i den matchen vet inte vad som kommer hända med bettet då pinnacle inte räknat med att det kan bli draw. Antar att alla bets som det blir draw blir återbetalade. Kan bli så att -1.5 betsen gällande defence matcherna blir void också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Funderar på att starta upp denna igen. Anledningen att jag slutade tidigare var att jag downswingade totalt inga bets satt och då var det inte så roligt att redovisa.

 

jag har haft paus sen dess tills i Januari då jag började på nytt med 5k. Rushade riktigt bra och plussat ca 100k sen dess.

 

Ska kolla över dagens matcher återkommer med lite spel senare

 

BR:90346

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant ser jag värde i Team dog vs Rox.Kis om man får dog till över 2 odds tycker jag det är ett bra bet. De har imponerat stort imo. fick in ett 1600 bet innan oddset droppade till 1.8 får se om det stiger under dagen lägger jag nog in ett till.

 

match två som är intressant är Empire mot Na'vi. Jag kommer betta på Empire om jag får 2 eller bättre. egentligen är det lite lågt för den här matchupen. Skulle vilja ha 2.5+ men jag tror sjukt mycket på Empire även om de tappat lite senaste två veckorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker komma på ett bra sätt att redovisa ens bets men blir inge bra att kopiera från pinnacle funderar på att lägga upp ett google doc så kan man följa allt där.

 

som det är nu är iaf dog vs roxkis uppskjuten. har lagt ca 8k på Empire mot navi och runt 4k på EG mot Liquid fick 1.45 i odds på den. Sen ett gamble bet på Virtus pro mot Cloud 9 1600 till 4.3 i odds.

 

 

BR:76206

Pågående bets: 14139

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker komma på ett bra sätt att redovisa ens bets men blir inge bra att kopiera från pinnacle funderar på att lägga upp ett google doc så kan man följa allt där.

 

som det är nu är iaf dog vs roxkis uppskjuten. har lagt ca 8k på Empire mot navi och runt 4k på EG mot Liquid fick 1.45 i odds på den. Sen ett gamble bet på Virtus pro mot Cloud 9 1600 till 4.3 i odds.

 

 

BR:76206

Pågående bets: 14139

 

http://www.spreadsheet.se/

 

Brukar vara det som de flesta använder för redovisning av sportsbetting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...