Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2274633

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $190.55 - VPIP: 32, PFR: 22, 3B: 10, AF: 1,3, Hands: 109

SB: $113.84 - VPIP: 21, PFR: 18, 3B: 13, AF: 2,6, Hands: 540

BB: $353.56 - VPIP: 26, PFR: 17, 3B: 3, AF: 2,0, Hands: 92

Hero (CO): $149.57 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 69245

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with J :club: A :spade:

Hero raises to $3, 1 fold, SB raises to $8.25, 1 fold, Hero calls $5.25

 

Flop: ($17.50) A :heart: K :heart: 7 :spade:(2 players)

SB bets $13.12, Hero calls $13.12

 

Turn: ($43.74) 4 :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $21.87, SB calls $21.87

 

River: ($87.48) 2 :spade:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Aahhh... typiskt läge då jag inte vet om jag ska bluffa till mig potten eller gå till showdown billigt? Det känns som att villain spelar sin hand rätt så face up. Ax, eller rent av AK. Alla pocketpar/Kx foldar mot min bet på turn sålänge han inte sitter på typ QQ med en :h:. Har han färgen/set/(två par?) så bör han ju inte spela på detta sätt heller? Vad tror ni om shove på river? Jag satt och övervägde att shovea då jag satte honom på just AK/Ax och ingenting annat och skulle kanske kunna få en fold. AT är ju det lägsta A som han borde 3betta OOP här, vilket betyder att vi inte har stor chans att vinna vid showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar bakom. För stark hand att göra om till bluff då vi aldrig får bättre händer att folda (möjligtvis AQ), samtidigt som vi sällan får syn av sämre. AK lär han aldrig lägga där.

 

Varför skulle han inte kunna ha sämre Ax? Med 13% 3bet kan han ha en hel del svidade ess i 3betsrangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar bakom. För stark hand att göra om till bluff då vi aldrig får bättre händer att folda (möjligtvis AQ), samtidigt som vi sällan får syn av sämre. AK lär han aldrig lägga där.

 

Varför skulle han inte kunna ha sämre Ax? Med 13% 3bet kan han ha en hel del svidade ess i 3betsrangen.

 

Hmm, okej. Jag bara hatar tanken att sitta i OOP och check/syna o ha sig dock. Har vi inställningen att checka bakom turn så kommer vi förmodligen checka alla rivers också. Han kan ju göra iprincip vad han vill. Betta ut med 72o och få oss att folda liksom. Det är väl en läcka som jag sitter på att jag blir så less på just detta :D. Jag menar bettar han ut på river, vad gör vi? Synar vi av?

 

Tror du inte att en 21/18/13 kan lägga top2 mot shove på river?

Visst kan han sitta med sämre Ax..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Evergrey om allt. En sak som du kan göra om du vill ha "bättre" input på dina händer är att du länkar stats beroende på position i sådana situationer. 13% är ju ganska löst men det säger inte nödvändigtvis så mycket, rent teoretiskt skulle han kunna 3betta jättemycket i BTN vs CO och ganska tight i blinds vs utg. Men checkar bakom turn som Evergrey och check/synar blanka rivers. Shove river är iskallt f.ö imo.

 

Tror inte han foldar top två här nej, det är rätt självklart imo att han har ett helt gäng svitade ess i sin 13% 3bet range. Antagligen väldigt många då dessa passar bra att 3betta vs UTG då man blockar lite nöthänder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Evergrey om allt. En sak som du kan göra om du vill ha "bättre" input på dina händer är att du länkar stats beroende på position i sådana situationer. 13% är ju ganska löst men det säger inte nödvändigtvis så mycket, rent teoretiskt skulle han kunna 3betta jättemycket i BTN vs CO och ganska tight i blinds vs utg. Men checkar bakom turn som Evergrey och check/synar blanka rivers. Shove river är iskallt f.ö imo.

 

Tror inte han foldar top två här nej, det är rätt självklart imo att han har ett helt gäng svitade ess i sin 13% 3bet range. Antagligen väldigt många då dessa passar bra att 3betta vs UTG då man blockar lite nöthänder

 

 

Han har 14,7% 3bet i SB. Såg honom 3betta rätt friskt tidigare, så rangen är ju bred.

 

Okej, det låter rätt rimligt det ni säger. Blir bara så frustrerad när man sitter där och ibland nästan ger bort potten OOP på hans villkor utan att egentligen ha gjort något.

 

Shove river är tunt men verkligen inte värdelöst.

Checkar bakom om FI är helt random men degar mot en del spelare, då inte som bluff.

 

Okej, tack för feedbacken.

Som sagt tidigare så hade han 3bettat en hel del på andra bord som jag satt med honom på, så han var ju rätt aktiv på så sätt 3bet-wise. Annars är ju statsen rätt tighta.

 

Vad tar vi värde av om vi inte skulle shovea som bluff? Random Ax händer? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det låter rätt rimligt det ni säger. Blir bara så frustrerad när man sitter där och ibland nästan ger bort potten OOP på hans villkor utan att egentligen ha gjort något.

 

Du är ju IP denna handen?

 

Turnbet är fine. Vi vill inte låta honom dra gratis till hjärterkort. Checkar du bakom turn måste du nog syna av alla blanka rivers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju IP denna handen?

 

Turnbet är fine. Vi vill inte låta honom dra gratis till hjärterkort. Checkar du bakom turn måste du nog syna av alla blanka rivers.

 

Hahaha fan. aja jag var helt insnöad på att jag var OOP. Men vi intalar oss att ajg sitter OOP :D

 

Dock sitter ju färgen redan på turn. Det som satt i skallen var att många 2par ofta synar när färgen landar för att sedan hoppas på gratis showdown, men är direkt beredd på att lägga sig mot riverbet.

 

EDIT: Fan vad luddigt det blev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha fan. aja jag var helt insnöad på att jag var OOP. Men vi intalar oss att ajg sitter OOP :D

 

Dock sitter ju färgen redan på turn. Det som satt i skallen var att många 2par ofta synar när färgen landar för att sedan hoppas på gratis showdown, men är direkt beredd på att lägga sig mot riverbet.

 

Är inget större fan av att flatta 3bets OOP med AJ, antingen vinner vi en liten pott eller förlorar en stor mot AQ-AK. Fi lär inte gå broke med A5s på A-hög bräda liksom. Kastar hellre in den i 4betbluffsrangen då den blockar en hel del kombos.

 

Jag tror du överskattar folks benägenhet att lägga bra händer i 3bettade potter. Antalet färgkombos är rejält mycket färre i 3betat jämfört med enkelraisat. Det ska fan mycket till innan jag foldar tvåpar i 3bettat och då är jag ändå nit :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inget större fan av att flatta 3bets OOP med AJ, antingen vinner vi en liten pott eller förlorar en stor mot AQ-AK. Fi lär inte gå broke med A5s på A-hög bräda liksom. Kastar hellre in den i 4betbluffsrangen då den blockar en hel del kombos.

 

Jag tror du överskattar folks benägenhet att lägga bra händer i 3bettade potter. Antalet färgkombos är rejält mycket färre i 3betat jämfört med enkelraisat. Det ska fan mycket till innan jag foldar tvåpar i 3bettat och då är jag ändå nit :)

 

Aahh jag tänker lite samma OOP där.

 

Hmm okej, det förstår jag faktist. Man vill ju ha starka händer med höga kort HU, inte JTs o liknande. Tack för feedbacken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Golf idag med, gick inte lika bra som igår. Tog lite cash på korthål så blev inte totalback hehe :)

 

Lirade några händer, spew i början men sen skärpte jag till mig.

Slutar ner 150 kr.

 

Hade en hand som jag tänkte lägga upp men HEM hann såklart inte ta med den -.- kuk

 

Iallafall

 

Någon fisk limpar CO, sen har vi en 27/21/9,6 (9,6 = 3b) reg på BTN. Hans 3bet på BTn ligger på 7,9. Fold to 3bet 50%, Call 40%.

 

Han har även rätt så hög Steal. 32%. 45% på BTN. HEM skriver honom som loose aggressive o det stämmer väl.

 

Iallafall, nu har ni background om villain.

 

BTN höjer CO, jag sitter på SB Med A :s: A :h:

Jag 3bettar hans raise x3 (too weak?).

Fisken foldar och BTN-reg synar.

 

Potten ligger på ~25 BB.

 

Flop K :d: Q :h: 3:d:

 

Jag bettar ~17, syn av BTN.

 

Potten ligger på 59 BB.

 

Turn 5 :h:

 

Jag bettar runt 35 BB. Minraise från BTN till 70. Jag har cirka 80 BB bakom. BTN har typ 200 BB bakom så 80 BB effektivt kvar. Jag har bettat cirka 60 BB med 80 BB bakom.

What do?

 

Det känns inte som att jag slår någonting, förutom AK och det är ju få kombos av den kvar.. KQ/QQ/KK slår i skallen direkt och det är betydligt fler combos av dem än AK..

 

Synar vi har vi 45 BB kvar och det enda vi vill se är ett A? Eller är jag helt jävla nitig nu? Det känns som att en reg som han skulle bluffa i den spotten alls. Har inte sett honom göra något out of line. Hade dock 3bettat honom rätt friskt BB/SB vs BTN då han har så hög steal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började läsa, men tyckte det blev så jävla kluddigt. Hänger inte med alls riktigt, fisken i CO limpar men BTN 3bettar? Att regs minraisebluffar känns less likely öht, speciellt på turn. Går nog säkert att både folda och syna.

 

 

Menar såklart raise, sorry!

Om vi synar, vilka kort fortsätter vi på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 träningspass, CHECK. Jag stänker in 18-hål golf som ett träningspass. Om fitnessgurus á la smalmat är ute och går i 30 minuter och påstår att det är workout så är 18 hål också det!

 

Tänkte sätta mig och grinda lite. Ingenting speciellt har hänt direkt.

Tänkte att det skulle hända lite kul på jobbet idag men hände verkligen na-da.

 

Eller jo, det var en sjukt snygg VVS-brud (fridlyst art :D) som kom och skulle styra upp lite i test-hallen. Slim med jordens böbber, och en tunn svart tröja på det. Mörkhårig och fin i ansiktet också var hon, damn. Bosätter mig där ute!

 

Uppsala har f.ö sjukt många babes. Är det jämt såhär eller är det för att studenterna börjar komma tillbaka?

 

Dagens låt:

 

EDIT: Denna gång ska jag inte instaquitta så att den enda värda HHn inte tas med i HEM :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindar på. 1000 händer idag med 8bb/100.

 

Har något av ett problem med färgdrag-spel i multiwaypots/IP.

 

Vet inte vad jag vill uppnå med donken här.. Säg att jag checkat istället, och BTN bettat igen. Hur agerar vi? Sätter honom på en range av alla möjliga överpar/2par/set/drag. Raisar vi kanske vi kan få bort honom från 1p hands/överpar. Jag tror att vi ofta har bäst hand här (igen, varför då donka??). Men som sagt så är jag rätt så osäker i dessa spots. Lite luddigt.. gärna kritik och hur ni tänker i denna hand.

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2277804

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $198.50 - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 11, AF: 4,3, Hands: 959

SB: $68.17 - VPIP: 47, PFR: 13, 3B: 0, AF: 0,6, Hands: 30

Hero (BB): $287.01 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,6, Hands: 73245

CO: $157.83 - VPIP: 62, PFR: 33, 3B: 8, AF: 2,3, Hands: 183

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q :spade: T :spade:

CO calls $1, BTN raises to $3.62, SB calls $3.12, Hero calls $2.62, CO calls $2.62

 

Flop: ($14.48) 5 :spade: 9 :spade: 7 :heart:(4 players)

SB checks, Hero checks, CO checks, BTN bets $7.24, SB calls $7.24, Hero calls $7.24, CO folds

 

Turn: ($36.20) T :heart:(3 players)

SB checks, Hero bets $18.10, BTN folds, SB folds

 

 

Har inte så mycket mer att bjuda på nu faktist...

 

På lördag ska jag spela golf på Sundsta. Aldrig spelat den banan förut och det kommer bli min första Par 6 någonsin. Ser fram emot det!

 

Är också sjukt festsugen så det skriker om det. Har supit en gång denna sommaren sen studenten, och det satte verkligen igång tagget! Men kunde inte stanna kvar i Värmland, back to work i Uppsala :D piositiva är att jag kommer hem med lite deg!

 

Dagens låt: Hittade denna i Zach Braff's "Behind the scenes" filmklipp till filmen "Wish I Was Here" som han hade ute på Kickstarter. Jag donera 10$ och fick tillgång till videosen osv. Sjukt roligt att se filmen göras från början till slut :) Här kommer låten iallafall, tyckte om den direkt. Zach har riktigt nice musiksmak.

 

 

Nu är det dags att vurpa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du sett Garden State då? Underskattad film imo, kan vara för att jag inte tycks få någon att kolla på den :D

 

Underskattad eller inte så är den riktigt bra imo!

 

Om jag har! En av de bästa filmerna jag sett :)

Påtal om Zach's musiksmak igen så är ju New Slang - The Shins som är med i Garden State bland världens bästa låtar imo. Helt sjukt vad den killen kan!

 

Bra skit!

 

Indeed!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ingen poker igår, så det blir ikväll istället!

 

Igår jobbade jag, sen direkt till gymmet när jag kom för att sedan duscha lite snabbt och sen vidare mot golfbanan. Fyfan för benpass när man har långa pauser emellan dem :D

 

 

Ranchcen på golfbanan gick nice. Spelade nämligen golf idag och eftersom att vi skulle upp så tidigt var en uppvärmning brutalt behövlig :D Golfen gick bra, 180 kr blev på något magiskt sätt 600 kr samt en sänkning på det. Fyfan vad kul det är när det går bra.

 

Ranchen igår kväll ~9. Sån sjukt skön känsla att stå ensam och slå bollar rätt ut i dimman. Man tappar siktet på bollen direkt så man får lyssna på nedslaget vart bollen hamna.

 

33yibe1.jpg

 

 

Såhär såg det ut på utslag vid 7e hålet, helt galet vad med änder som låg där. Farsan gick fram och dunka drivern ~4m ifrån dem för att sjasa bort dem, de rörde inte en min. Jag försökte tappert med att låta som en riktig alfa-anka men utan success.

 

En kille i bollen bakom som vi tävlade emot lyckades dock få en riktig smäll i huvudet på en and som bestämde sig för att sträcka på sig precis när han slog ut. Anden la sig på rygg o börja sprattla som fan så de fick ta livet av den med järn-femman. Tur att man inte behövde se det!

 

"Jag fick en birdie!" stoltsera han dock med när vi var tillbaka till klubbhuset och diverse diskussioner som att behålla ankhuvudet som en headcover kom upp rätt fort. :D

 

bg61dj.jpg

 

 

Polarna som skulle komma till Stockholm för att se Tenacious D banga hela drösen. #1 åkte och fiska, #2 skulle jobba samt att hans flickvän fyller år imorgon (det kom han på NU?), #3 frågade #4 som sa nej så då tappade #3 tagget.

Jag löste skiten och drar in med farsan istället!

 

Ikväll blir det massa poker, så om någon (LÄS FISK) vill veva på /1 så ba kör ;)

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vackert! :-)

 

Aahh det har varit riktigt fint, både igår och idag. Har en tendens att inte kunna stanna upp och verkligen ta in hur fint/skönt det är på golfbanan dagarnadå jag spelar dåligt. Då går energin åt att svära åt mig själv istället. Den dåliga sidan av att vilja vinna jämnt. Men när det går bra så lyfts allt!

 

Farsan har berättat om rundor som han varit ute på banan redan vid 4. Helt dödstyst till en början, och sen tar djurlivet fart när solen går upp. Han berättade också om 3 rävungar som han såg hela sommaren på Upsala GK. Dyngfränt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000 händer, 423 kr upp.

Sprang på bra blandat med kassa regs som synade av/shoveade light.

 

Har en hand att bjuda på.. Säg gärna vad ni tycker!

 

Villain behöver inte ha många A här, så check-synar i hopp om att han kommer ge upp och ge billig showdown. River är väl inte det roligaste om han checkade bakom färgdrag på turn.. Vad tycker ni?

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2279679

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $200.00 - VPIP: 24, PFR: 20, 3B: 6, AF: 2,1, Hands: 1189

CO: $159.13 - VPIP: 61, PFR: 0, 3B: 0, AF: 1,7, Hands: 155

BTN: $205.80 - VPIP: 27, PFR: 23, 3B: 11, AF: 3,1, Hands: 939

SB: $192.09 - VPIP: 17, PFR: 3, 3B: 0, AF: 3,6, Hands: 175

Hero (BB): $217.95 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 74258

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q :club: Q :diamond:

2 folds, BTN raises to $2.87, 1 fold, Hero raises to $9.11, BTN calls $6.24

 

Flop: ($18.72) 7 :diamond: A :diamond: 8 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $11.00, Hero calls $11

 

Turn: ($40.72) T :club:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($40.72) 2 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN bets $33.00, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...