Gå till innehåll

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

• Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10

Recommended Posts

Postad

Förresten. Läste att det var standard att få in det PF med AK när man var 100 BBad.

Gäller detta när det är vi som shovear? Eller gäller det att syna av en shove också?

I och med att man räknar med att vi inte alltid får syn när vi shovear och plockar upp potten utan fight så

Postad
Förresten. Läste att det var standard att få in det PF med AK när man var 100 BBad.

Gäller detta när det är vi som shovear? Eller gäller det att syna av en shove också?

I och med att man räknar med att vi inte alltid får syn när vi shovear och plockar upp potten utan fight så

Mot de flesta är de la helt ok att få in AKo pf för 100bb stacks.

Postad
Mot de flesta är de la helt ok att få in AKo pf för 100bb stacks.

Vilka vill vi inte få in det mot? Niten är väl min gissning. Men fisk som insta-shovear när man 3/4bettar dem sitter ju oftast också på JJ-AA. Har nog aldrig varit med om att sitta AI PF mot typ AQ

Postad
Vilka vill vi inte få in det mot? Niten är väl min gissning. Men fisk som insta-shovear när man 3/4bettar dem sitter ju oftast också på JJ-AA. Har nog aldrig varit med om att sitta AI PF mot typ AQ

Folk som har väldigt låg 3bet% är det ganska dåligt att 4beta mot.

Sedan kan det ju vara bra att tänka på position och andra relevanta stats!

På dina nivåer så är det väl dock standard att peta in det. Folk kan dyka upp med det mesta och sedan får du ju räkna in de gångerna de foldar mot shove!

Postad

-Vi får gärna in AK mot alla aggrodonks

-Vi får gärna in AK i BvB mot i princip alla (förutom han som har 5/3/0)

-Vi behöver INTE få in AK mot en nitreg med statsen 17/13/5 som 3bettar dig om du höjer EP. Här kan du syna om du är IP iaf, OOP bestämmer du själv beroende på hur bra du är post-flop.

-Shortstacks som 4bettar dig från LP/BvB vill vi alltid få in det

Det är väl grunderna. :-D

Postad
Folk som har väldigt låg 3bet% är det ganska dåligt att 4beta mot.

Sedan kan det ju vara bra att tänka på position och andra relevanta stats!

På dina nivåer så är det väl dock standard att peta in det. Folk kan dyka upp med det mesta och sedan får du ju räkna in de gångerna de foldar mot shove!

Okej :) Tack för feedbacken!

-Vi får gärna in AK mot alla aggrodonks

-Vi får gärna in AK i BvB mot i princip alla (förutom han som har 5/3/0)

-Vi behöver INTE få in AK mot en nitreg med statsen 17/13/5 som 3bettar dig om du höjer EP. Här kan du syna om du är IP iaf, OOP bestämmer du själv beroende på hur bra du är post-flop.

-Shortstacks som 4bettar dig från LP/BvB vill vi alltid få in det

Det är väl grunderna. :-D

Okej, ska minnas detta :D Tack!

Börjar liksom ifrågasätta mitt spel när det går åt helvete, och tänkte att detta kunde vara en del av det. Men tror mycket har med postflop att göra.

Någon som har tips på hur jag blir bättre postflop? Någon bra video/bra text?

Inte ett dugg sugen på att gå upp till jobbet imorgon, vill sitta hemma och nöta poker

Postad

Dagens session avklarad. 1500 händer och 2,5 BI upp. Ja ni ser väl på grafen hur utvecklingen var :D

Slutade fokusera efter att jag kommit upp 4 BI. När jag sedan torska dumma potter så skärpte jag mig. Sen i slutet blev jag lite dum igen. Synade av en sista hand som jag bara visste att han hade set.

AQ625 rainbow och han raisar turn. Jag synar av turn och river. Dumt :)

Har börjat ta till mig det som Gorillai sa att jag inte bör skjuta hejvilt. Tack för det! Har även börjat försöka ta min tid under en hand, tänka igenom hans ranger och göra ett beslut.

Foldade betydligt mer idag och jag tror det visar resultat :) Nu gäller det bara att hålla detta fokus i fortsättningen och inte glida till ett auto-pilot mode.

igds7t.jpg

Postad

Har inte kunnat trycka in många timmar poker denna vecka (än).

Jobbat på och tränat :D

Fan vad olika typer av folk det finns :D

Mörka kvinnan från sthlm som har skolkat från sitt jobb för att komma till oss i Uppsala och kolla på en seat. Med sig har hon en vit kille som pratar engelska.

När Seat:en inte riktigt passa förslog säljaren en volvo, varpå hon utbrister "Volvo?! Im not that old?!" och viftar sådär med handen som mörka tjejer gör :D

Sen har vi den där gubben som kommer in varannan dag för att dricka kaffe och prata med säljarna.

Och gubbar är det förövrigt gott om. Speciellt med sandaler och strumpor :D

Blev också kallad Halvard av en kund. Det står "Hallvärd" på min bricka, close enough! Efter lite konverserande visar det sig att nämnd kund hade varit i samma by som mitt ex bor i helgen före (2 mil ifrån där jag bor). Och då snackar vi Värmland, och vi är i Uppsala nu, och han var från Arboga. Världen är allt fan liten :D

Var även en millimeter ifrån att dra axeln ur led på gymmet i fredags. Avbröt passet för att testa idag istället. Passet gick bra, och fick även ha lite roligt åt en utländsk kille.

Han hade med sig sin son(?) på typ 3(?) år samt en ungdomlig kille på ~15 bast. Han snacka sitt modersmål blandat med nybörjar-svenska till "sonen" och engelska till 15åringen.

Efter att ha sett honom köra 1/2 ROM i bänkpress i smithmaskinen och sedan gå över till bänkpress för att även där köra 1/2 ROM med utsträckta ben så skrattade jag lite inombords när han kläckte ur sig till killen: "You have to combinate your brain and your muscle. Use your brain to use the right muscle when you train". Men vad gjorde det, killen var biff ändå, så creds till honom :D

Postad

Slängde in en 30-min session. Farsans sambos dotters kille satt sig bredvid mig och kolla på. Också pokerintresserad. Sprang som gud själv. 85bb/100 på 232 händer!

Något som också kändes som att det hjälpte var att jag högt satt och sa hur jag tänkte i händerna. Dels för att vara social (alla vet hur tråkigt det är att titta på någon som spelar men inte får spela själv :D) men även för att konkret få ut hur jag tänker. Har tidigare läst om någon som suttit och pratat med sig själv under en session sina tankegångar, och det hjälpte honom. Det verkar som att det kan ha hjälpt mig med.

Största potten som även skulle kunna skapa en diskussion kommer här..

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2256161

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: $341.14 - VPIP: 41, PFR: 24, 3B: 3, AF: 2,5, Hands: 219

BTN: $98.96 - VPIP: 17, PFR: 14, 3B: 3, AF: 9,0, Hands: 99

SB: $190.82 - VPIP: 67, PFR: 11, 3B: 0, AF: 1,1, Hands: 27

Hero (BB): $99.47 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 50862

UTG: $102.93 - VPIP: 27, PFR: 15, 3B: 16, AF: 4,3, Hands: 85

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q :diamond: Q :heart:

UTG raises to $3.50, 3 folds, Hero raises to $12, UTG calls $8.50

Flop: ($24.50) T :heart: J :heart: 9 :club:(2 players)

Hero bets $18.37, UTG calls $18.37

Turn: ($61.24) 4 :diamond:(2 players)

Hero bets $45.93, UTG raises to $72.56, Hero calls $23.17 all in

River: ($199.44) 4 :club:(2 players - 1 is all in)

Villain är tajt (litet sample dock, 85 händer). 75% cbet (4), fold to Cbet 50 (2).. När floppen landar känns detta som ett bra ställe att check-raisa på, men å andra sidan känns det som att detta är en bräda som villain kan checka tillbaka på. Alla stegdrag/färgdrag skulle han kunna göra detta med.. Eller(?). Jag bestämmer mig för att ta tag i bettingen då jag har en OESD samt en blocker till färgen. Här kan jag själv representera ett drag (AKs/AQs) och få syn av sämre händer så som AJ. Raisen på turn ger mig dock känslan av att jag kan vara beat, men det är 25 kr i en redan stor pott så kan inte folda här.

Postad

Tycker handen är superstandard, 100bb skall det alltid in här imo. Både på flopp och turn, checka bakom tycker jag inte du bör göra. Skapar mycket problem, finns ju så brutalt mycket drag ute. Vi har jättemånga outs mot allt i princip.

Ang det att prata så håller jag med helt och hållet. När man spelar och gör något annat dvs är lite mindre fokuserad så händer det lätt att man tar någon slaskig syn eller gör halvdana bluffar utan att tänka. Har du någon polare som spelar poker, helst någon som är bättre än dig själv såklart så rekommenderar jag att du och han spelar in varsinn video där ni förklarar erat spel etc. Fick lite hjälp av en polare häromdagen som spelar lite högre än mig och allmänt är bra på att uttrycka hur han tänker etc. Tog 30 min att spela in och 30 min för honom att kolla och han hjälpte mig täppa till lite läckor/dåliga vanor som jag inte tänker så mycket på vanligtvis.

Om ni inte lyckas täppa igen några läckor så har du något att skratta om ett år eller två när du har utvecklats ;)

Postad
Tycker handen är superstandard, 100bb skall det alltid in här imo. Både på flopp och turn, checka bakom tycker jag inte du bör göra. Skapar mycket problem, finns ju så brutalt mycket drag ute. Vi har jättemånga outs mot allt i princip.

Ang det att prata så håller jag med helt och hållet. När man spelar och gör något annat dvs är lite mindre fokuserad så händer det lätt att man tar någon slaskig syn eller gör halvdana bluffar utan att tänka. Har du någon polare som spelar poker, helst någon som är bättre än dig själv såklart så rekommenderar jag att du och han spelar in varsinn video där ni förklarar erat spel etc. Fick lite hjälp av en polare häromdagen som spelar lite högre än mig och allmänt är bra på att uttrycka hur han tänker etc. Tog 30 min att spela in och 30 min för honom att kolla och han hjälpte mig täppa till lite läckor/dåliga vanor som jag inte tänker så mycket på vanligtvis.

Om ni inte lyckas täppa igen några läckor så har du något att skratta om ett år eller två när du har utvecklats ;)

Ungefär så var min tankegång, tack för feedbacken :D

Låter som en riktigt bra idé! Då gäller det bara att hitta en solid pokerpolare, det ska inte vara för svårt :D

Postad

Usch fyfan. Spelar upp 3 inköp och allt förloras på 3-4 händer. Så sjukt trist när det händer.

2 av dessa var iofs tiltskit, men dessa var de andra.

Tycker annars att jag spelade riktigt jävla bra (före tilten obv). Men lägger ner nu. Jag är i varje fall inte back 11 inköp som i helgas. Tar med mig det goda till nästa session. Bra spel! :D Det gick bättre för farsan, han vann 500 kr på travet :)

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2257077

BB: $222.35 - VPIP: 36, PFR: 20, 3B: 4, AF: 2,0, Hands: 278

UTG: $63.51 - VPIP: 41, PFR: 0, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 34

CO: $207.66 - VPIP: 22, PFR: 20, 3B: 11, AF: 3,9, Hands: 372

BTN: $336.97 - VPIP: 21, PFR: 10, 3B: 3, AF: 3,1, Hands: 503

Hero (SB): $101.89 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 51471

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with A :heart: K :diamond:

UTG calls $1, 1 fold, BTN raises to $4.50, Hero raises to $17, 2 folds, BTN calls $12.50

Flop: ($36.00) 9 :heart: A :club: 2 :diamond:(2 players)

Hero bets $27.00, BTN raises to $319.97, Hero calls $57.89 all in

Turn: ($205.78) T :spade:(2 players - 1 is all in)

River: ($205.78) Q :spade:(2 players - 1 is all in)

Final Pot: $205.78

BTN shows T :diamond: A :diamond:

BTN wins $235.08

(Rake: $-229.94)

----------------------------

Glädjerus när jag ser kortet som landar. Cptilt som uppstår när jag ser hans kort och att han endast följt med ett runner-runner färgdrag

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2257080

Hero (BB): $84.50 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 51471

CO: $363.05 - VPIP: 77, PFR: 27, 3B: 8, AF: 2,5, Hands: 26

BTN: $184.93 - VPIP: 32, PFR: 27, 3B: 10, AF: 4,1, Hands: 335

SB: $93.19 - VPIP: 31, PFR: 23, 3B: 8, AF: 2,8, Hands: 137

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K :spade: A :heart:

CO raises to $6, 2 folds, Hero raises to $18.50, CO calls $12.50

Flop: ($37.50) 7 :spade: 8 :spade: T :heart:(2 players)

Hero bets $18.75, CO calls $18.75

Turn: ($75.00) J :spade:(2 players)

Hero bets $47.25, CO calls $47.25

River: ($169.50) Q :spade:(2 players)

Final Pot: $169.50

Hero shows K :spade: A :heart:

CO shows 4 :diamond: A :spade:

CO wins $165.27

(Rake: $4.23)

Postad

Livstilt, reserv på uni

Satte som plan att spela poker i ett halvår och sedan söka till våren om jag inte kom in. Men jag har kompisar som är arbetslösa, de får ju skriva in sig på AF och så. För att få tillgång till pengar sas. Men det bör väl gå lika bra att plugga något randomämne för att få cash också? Någon som är insatt? Har ingen större koll då jag var 99% säker på att komma in. Synd att 1outarn förmodligen träffar

Postad

Tror det finns en hel del kurser till hösten som man kan efteranmäla sig till och man är typ berättigad till csn vad man än läser. Typ juridik, nationalekonomi, matte eller liknande kanske kan vara något? Allt finns som distans och borde gå att efteranmäla sig till. Har dock inte stenkoll.

Vad har du sökt/intresserad av, villig att flytta osv?

edit: efter en snabb research så verkade som att mkt var stängt för anmälan, vet inte om det är just nu eller helt enkelt är för sent. Typ matte på distans ska gå iaf...

Postad
Tror det finns en hel del kurser till hösten som man kan efteranmäla sig till och man är typ berättigad till csn vad man än läser. Typ juridik, nationalekonomi, matte eller liknande kanske kan vara något? Allt finns som distans och borde gå att efteranmäla sig till. Har dock inte stenkoll.

Vad har du sökt/intresserad av, villig att flytta osv?

edit: efter en snabb research så verkade som att mkt var stängt för anmälan, vet inte om det är just nu eller helt enkelt är för sent. Typ matte på distans ska gå iaf...

Tänkte mera komvuxliknande där folk läser upp betyg. Om man kunde gå dit och plugga för att få cash istället för att praktisera på donken etc. för att få pengarna från AF :)

Sökte civilekonom till Karlstad och Uppsala. Inge sugen på att flytta alls. Bor alltså närmast Karlstad :)

Postad
Tänkte mera komvuxliknande där folk läser upp betyg. Om man kunde gå dit och plugga för att få cash istället för att praktisera på donken etc. för att få pengarna från AF :)

Sökte civilekonom till Karlstad och Uppsala. Inge sugen på att flytta alls. Bor alltså närmast Karlstad :)

Okej! Har jag ingen aning om, men skulle inte tro det. Aldrig själv haft ngt med AF att göra. Men tips är att hålla koll på t.ex. distansutbildningar eller fristående kurser i Karlstad, som du sedan kan tillgodoräkna dig till en eventuell civilekonomexamen. Juridik, statistik, nek, fek u name it. Någonstans borde det finnas ngn plats kan man tycka om du har behörighet osv dvs :-) Eller så tickar reservplatsen på som bara den och du är inne ändå. Brukar inte vara helt ovanligt!:-) Låter inte som du missat grovt.

edit: kolla galet tidigare (våren 2014) och därför allt såg stängt ut. Snabbkoll på rätt termin såg jag massor med kurser som var öppna för sen anmälan. Läser du tex grundkursen i fek eller nek och sen kanske kommer in på civilekonomprogrammet nästa termin så blir allt som du tänkt dig ändå. Ganska säker att det ska gå att genomföra. Du får kolla runt lite.

Postad
Okej! Har jag ingen aning om, men skulle inte tro det. Aldrig själv haft ngt med AF att göra. Men tips är att hålla koll på t.ex. distansutbildningar eller fristående kurser i Karlstad, som du sedan kan tillgodoräkna dig till en eventuell civilekonomexamen. Juridik, statistik, nek, fek u name it. Någonstans borde det finnas ngn plats kan man tycka om du har behörighet osv dvs :-) Eller så tickar reservplatsen på som bara den och du är inne ändå. Brukar inte vara helt ovanligt!:-) Låter inte som du missat grovt.

edit: kolla galet tidigare (våren 2014) och därför allt såg stängt ut. Snabbkoll på rätt termin såg jag massor med kurser som var öppna för sen anmälan. Läser du tex grundkursen i fek eller nek och sen kanske kommer in på civilekonomprogrammet nästa termin så blir allt som du tänkt dig ändå. Ganska säker att det ska gå att genomföra. Du får kolla runt lite.

Okej, ska kolla upp det! Tack så mycket :)

Vore som du säger skönt att plugga enskilda kurser och ändå vara i fas liksom!*

EDIT: Ser nu att civilekonomarna endast läser Företagsekonomi Termin 1. Ska kika lite efter Företagsekonomi på enskilda kurser :)

EDIT2: Har latereggat Företagsekonomi I i karlstad. Hittade ingen annan företagsekonomi I på distans. Ska maila in och fråga nu hur det ligger till om jag skulle ta kursen och sedan hoppa civ. ekonom till våren

Postad

Drog in en liten BE-session på en timme innan ja drar ut o käkar me farsan o hans polaree :) Java i Uppsala blir det, någon som varit där?

Lägger upp en hand här senare för diskussion. Tjing! :)

Postad
Okej, ska kolla upp det! Tack så mycket :)

Vore som du säger skönt att plugga enskilda kurser och ändå vara i fas liksom!*

EDIT: Ser nu att civilekonomarna endast läser Företagsekonomi Termin 1. Ska kika lite efter Företagsekonomi på enskilda kurser :)

EDIT2: Har latereggat Företagsekonomi I i karlstad. Hittade ingen annan företagsekonomi I på distans. Ska maila in och fråga nu hur det ligger till om jag skulle ta kursen och sedan hoppa civ. ekonom till våren

Lugnt!

Tror inte ens du ska behöva läsa just Fek bara för det är termin 1 för civ.ek, men det kanske bli smidigast så. Den terminen som du redan har läst kan du ju byta ut, oavsett vilken termin eller ämne. Vet iofs att civ.ek är betydligt striktare upplagt än ek.kand. Läser själv ek.kand samt ett års master (klar med båda inom ett år). Läste 30hp stat terminen innan jag kom in sen var man "tvungen" läsa grund i fek och nek, sen efter det har man nästan fått välja och vraka (bara man har 90hp i ett ämne totalt). Tänkte mer att det ökar dina chanser ännu mer om du kan söka fler kurser och ändå komma i fas och inte "förlora" en termin.

Gällande distans har jag nog aldrig sett en fek kurs på distans bara grundkursen i nek.

Postad
Lugnt!

Tror inte ens du ska behöva läsa just Fek bara för det är termin 1 för civ.ek, men det kanske bli smidigast så. Den terminen som du redan har läst kan du ju byta ut, oavsett vilken termin eller ämne. Vet iofs att civ.ek är betydligt striktare upplagt än ek.kand. Läser själv ek.kand samt ett års master (klar med båda inom ett år). Läste 30hp stat terminen innan jag kom in sen var man "tvungen" läsa grund i fek och nek, sen efter det har man nästan fått välja och vraka (bara man har 90hp i ett ämne totalt). Tänkte mer att det ökar dina chanser ännu mer om du kan söka fler kurser och ändå komma i fas och inte "förlora" en termin.

Gällande distans har jag nog aldrig sett en fek kurs på distans bara grundkursen i nek.

Okej, visste inte att det var så flexibelt! Vad bra, då blev livstilten inte lika illa :) Vart läser du någonstans och hur är ekonomi på universitetet?

Postad

Något som jag måste bli bättre på är att spela AK ur position. Det är en brutal läcka för mig. Jag skjuter mig alltid fattig och vet aldrig när jag ska ge upp/fortsätta skjuta..

Några exempel..

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2258428

BTN: $246.97 - VPIP: 27, PFR: 18, 3B: 12, AF: 1,6, Hands: 242

SB: $136.25 - VPIP: 21, PFR: 17, 3B: 5, AF: 2,2, Hands: 114

BB: $325.39 - VPIP: 24, PFR: 8, 3B: 2, AF: 2,4, Hands: 748

UTG: $200.40 - VPIP: 23, PFR: 18, 3B: 6, AF: 6,4, Hands: 669

Hero (CO): $350.59 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 52975

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with K :diamond: A :diamond:

1 fold, Hero raises to $3, BTN raises to $9, 2 folds, Hero raises to $28.50, BTN calls $19.50

Flop: ($58.50) 6 :diamond: 2 :spade: T :diamond:(2 players)

Hero bets $29.25, BTN calls $29.25

Turn: ($117.00) 4 :spade:(2 players)

Hero bets $58.50, BTN calls $58.50

River: ($234.00) Q :heart:(2 players)

Hero checks, BTN checks

Final Pot: $234.00

BTN shows A :club: 4 :diamond:

Hero shows K :diamond: A :diamond:

BTN wins $228.16

(Rake: $5.84)

------

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2258462

BTN: $137.77 - VPIP: 45, PFR: 19, 3B: 6, AF: 1,5, Hands: 267

SB: $167.97 - VPIP: 15, PFR: 13, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 471

BB: $204.37 - VPIP: 31, PFR: 13, 3B: 0, AF: 1,8, Hands: 45

UTG: $200.00 - VPIP: 30, PFR: 24, 3B: 12, AF: 3,2, Hands: 392

Hero (CO): $89.01 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 52975

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with K :heart: A :heart:

1 fold, Hero raises to $3, BTN raises to $10.50, 2 folds, Hero raises to $33, BTN calls $22.50

Flop: ($67.50) 3 :spade: Q :diamond: T :diamond:(2 players)

Hero bets $56.01, BTN calls $56.01

Turn: ($179.52) 7 :diamond:(2 players)

River: ($179.52) 9 :spade:(2 players)

BTn shows AQ

------

Förresten. Jag skulle ju lägga upp en hand för diskussion. Här kommer den :D

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2258465

BTN: $198.47 - VPIP: 32, PFR: 29, 3B: 6, AF: 4,5, Hands: 75

Hero (SB): $119.40 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 52975

BB: $116.77 - VPIP: 27, PFR: 21, 3B: 4, AF: 4,0, Hands: 85

UTG: $187.50 - VPIP: 8, PFR: 2, 3B: 0, AF: 3,5, Hands: 419

CO: $181.39 - VPIP: 27, PFR: 8, 3B: 3, AF: 2,0, Hands: 192

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with J :diamond: J :club:

2 folds, BTN raises to $3.50, Hero raises to $11.50, 1 fold, BTN calls $8

Flop: ($24.00) 9 :club: 8 :club: 2 :heart:(2 players)

Hero bets $18.00, BTN raises to $44, Hero ???,

Sätter villain på en range av 2par/set/färgdrag med overs/stegdrag. Hur spelar vi då? Syn? Och ifall vi synar, vilka kort fortsätter vi på? Är ganska osäker i dessa situationer

Postad
Okej, visste inte att det var så flexibelt! Vad bra, då blev livstilten inte lika illa :) Vart läser du någonstans och hur är ekonomi på universitetet?

Kan inte svära på hur det ser ut där, men visst ska det finnas alternativ iaf, så bara kolla sig för.

Jag läser i Lund och har varit nöjd även om man börjar bli lite skoltrött. Har du läst ekonomi på gymnasiet så ska grundkursen i Fek inte vara svår. Nek är betydligt svårare imo, spec om man jämför nivåerna ovanför grundnivån med varandra. Grym på matte så får man mycket gratis inom nek.

Postad
Kan inte svära på hur det ser ut där, men visst ska det finnas alternativ iaf, så bara kolla sig för.

Jag läser i Lund och har varit nöjd även om man börjar bli lite skoltrött. Har du läst ekonomi på gymnasiet så ska grundkursen i Fek inte vara svår. Nek är betydligt svårare imo, spec om man jämför nivåerna ovanför grundnivån med varandra. Grym på matte så får man mycket gratis inom nek.

Okej, ska kolla utkik som sagt :)

Aha! Trist med skoltröttheten, men försök att kötta på bara.

Läste ekonomi på gymnasiet, yes. Så har med mig en del i bagaget.

Nationalekonomi tycker jag verkar lite spännande, men som du nämner så är ju matte-awesomeness ett krav (eller åtminstone ett stort plus). Så intresserad är jag inte av matematik så jag törstar efter NEK, men är helt klart nyfiken på det :D

Postad
Okej, ska kolla utkik som sagt :)

Aha! Trist med skoltröttheten, men försök att kötta på bara.

Läste ekonomi på gymnasiet, yes. Så har med mig en del i bagaget.

Nationalekonomi tycker jag verkar lite spännande, men som du nämner så är ju matte-awesomeness ett krav (eller åtminstone ett stort plus). Så intresserad är jag inte av matematik så jag törstar efter NEK, men är helt klart nyfiken på det :D

Laddar för ett sista ryck så ska nog gå vägen:-) Ska inte skrämma bort dig pga matten för beror väldigt mkt på vilken nivå man vill ta det till. T.ex. inget krav att man ska kunna bevisa och härleda precis allt med matte.

Tips ta det du känner för när det väl är dags att välja inriktning. Själv trodde jag alltid jag skulle välja fek tills jag läste grundkursen i nek. Fått känslan av att många har valt fek bara för det verkar "lättare".

Lycka till att få plats redan till hösten!

Postad

Tycker inte AKs-handen ser så konstig ut. Tycker du kan siza turn större, som spelad går det helt klart att jamma river. Han kan ha så sjukt mycket floats och liknande, ingen aning vad man ska ge han för range riktigt. Men han kan ha massor med missade drag, Tx som inte är så roligt att syna en jam med om han inte vet att du bluffar missade drag och han kan ha massor med random pp-floats. Det är inte ofta han borde ha ett set på den brädan, och vi blockar ju några combos av AA,AK. Att han ska ha kommit till river med typ AQ,KQ känns mindre sannolikt. Han verkar ju vara en udda typ iofs.

Dunno om man bör checkfolda andra AK, eller typ smeta pre kanske :lol.. Han kommer ju aldrig folda något bättre än vad vi har. Och vi drar skitdåligt mot allt typ. Oftast har vi nog bara J som outs. Ser varken att vi ska leda på flopp eller kunna få honom att folda bättre. Är rätt kass på 100bb iofs så stöter sällan på dessa problem.

Flattar JJ pre och kan tänka mig att både syna/slå om flopp beroende på spelare. Som spelad synar jag bara flopp. Bettar han någon turn som inte är för hemsk så är det väl bara att få in det. Cbettar nog lite mindre, typ 14 max 16.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa nytt...