Gå till innehåll

WSOP 2005: Vem vinner WSOP?

juvefarmer

Recommended Posts

Vad tror ni där ute? Fossilman leder men skulle jag sätta pengar så tror jag Phil Ivey vinner.

Jag spelar mycket på fulltilt och jag var inne och kollade när han spelade heads up mot ett annat offer. Vilken underbar nätpoker.

Go Ivey

Greg är under average i marker.

Jag har svårt att se att någon annan än Ivey skulle vara favorit just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Greg är under average i marker.

Jag har svårt att se att någon annan än Ivey skulle vara favorit just nu.

Tim Phan med 60 % marker kanske?

Skulle Ivey vara så mycket bättre att det uppväger markerunderläget?

Det är så långt kvar, så....ja....jag tror det.

Jag har givetvis ingen som helst aning egentligen.

Men...med tanke på den respekt Ivey möts av från sina motståndare, och med tanke på hans resultat, så ja...

Länk till kommentar

Vad tror ni där ute? Fossilman leder men skulle jag sätta pengar så tror jag Phil Ivey vinner.

Det skulle inte jag. Det är förmodligen bättre att satsa på nån mer okänd. Att Ivey är duktig är inget som bara du vet om. Ivey som är så känd blir väldigt hårt spelad och därför sätter bookmakerserna löjligt låga odds på honom.

Länk till kommentar

Jag tror stenhårt på Karl Möller. För slippa uppmärksamheten spelar han i WSOP utklädd till Tiffany Williamson.

11:39pm

Tiffany Goes all in!!...and gets a caller!!

Terry Burt raises $36k and Tiffany reraises all-in for $1.1m and Terry calls immediatley.

Tiffany has: As Qc

Terry Burt: Kd Kc

Flop came: 3d Tc As

Turn: Qd

River: 8s

Tiffany has well over $2.2m

Two players at the table say that they both passed an ace leaving Tiffany hitting the case ace!!

Länk till kommentar

Jag hoppas och tror på Ivey. Jag hoppas i varje fall att han tar sig till finalbordet, eftersom jag satsat pengar på att han skall komma dit... Han kan ju åka på ett rejält bad beat och åka också, men det får vi hoppas inte händer. GO PHIL!!!

Var det 2003 när han åkte som sista man innan finalbordet på ett ganska hårt beat? Minns inte hela handen, men tror mej veta att han hade ett set? Fyll gärna på, nån som minns.

Länk till kommentar

Jag hoppas och tror på Ivey. Jag hoppas i varje fall att han tar sig till finalbordet, eftersom jag satsat pengar på att han skall komma dit... Han kan ju åka på ett rejält bad beat och åka också, men det får vi hoppas inte händer. GO PHIL!!!

Var det 2003 när han åkte som sista man innan finalbordet på ett ganska hårt beat? Minns inte hela handen, men tror mej veta att han hade ett set? Fyll gärna på, nån som minns.

Moneymaker: AQ

Ivey: 99

flop: QQx , moneymaker bet , ivey syn

turn: 9 , moneymaker bet , ivey all in , moneymaker call

river: A

Länk till kommentar

Moneymaker: AQ

Ivey: 99

flop: QQx , moneymaker bet, ivey syn

turn: 9 , ivey all in , moneymaker call

river: A

Skrev mitt tidigare inlägg när detta postades. Tack för påminnelsen om vilken hand det var. Tråkigt att åka på kåk alldeles innan finalbordet altså...

Länk till kommentar