berghet Postad 20 April , 2013 Rapport Postad 20 April , 2013 Från SM: Halvtilt efter att ha tappat en semistor pott mot IGOR. Synar floppen för att ställa turn om det kommer ett lågt kort som kan se ut att vara passande för mig som sitter i bb och förhoppningsvis få honom att vika ett högt pocket om han skulle råka sitta på det. Hur fel ute är jag? PokerStars - Hold'em Tournament - $600/1200 Blinds - 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Igor_Armas (BTN): $56,300 djokocha (SB): $35,001 HERO (BB): $20,191 VinterNoll2 (UTG): $28,903 D0nn1E_DARKO (CO): $36,420 Pre-flop: Dealt to HERO K:spade: J:diamond: VinterNoll2 raises to $2,400, HERO calls $1,200 Flop: ($6,150) 6:heart: 5:club: 9:heart: (5 Players) HERO checks, VinterNoll2 bets $2,800, HERO calls $2,800 Turn: ($11,750) 4:club: (5 Players) HERO bets $14,841 and is all-in , VinterNoll2 calls $14,841 River: ($41,432) 7:club: (5 Players) VinterNoll2 Showed A:diamond: A:heart: VinterNoll2 wins $41,432 Snapsyn och hejdå Citera
bjoelle Postad 20 April , 2013 Rapport Postad 20 April , 2013 Jam pre, resten är numera historia Edit: dvs, du förlorar ju där hur som Om inte brädan automagiskt blir något annat. Citera
DonkeyStyle Postad 21 April , 2013 Rapport Postad 21 April , 2013 Att försöka få ngn random som man inte har read på att folda AA här är lite optimistiskt i min värld! Citera
berghet Postad 21 April , 2013 Författare Rapport Postad 21 April , 2013 Att försöka få ngn random som man inte har read på att folda AA här är lite optimistiskt i min värld! Vi hade brottats en del tidigare och det var nu han inte skulle få köra över mig mer tänkte jag Sen sitter han väl inte på AA alla gånger där direkt? Jag vet inte men just då kändes det som ett OK spel att göra på den brädan, men så här i efterhand kan man ju tänka en gång till! Citera
rahm93 Postad 21 April , 2013 Rapport Postad 21 April , 2013 Vilka värdehänder kan vi tänka oss att dega in här? Citera
Anref Postad 21 April , 2013 Rapport Postad 21 April , 2013 Du skulle ha dolt resultatet så hade du fått en rättvisare analys Citera
berghet Postad 21 April , 2013 Författare Rapport Postad 21 April , 2013 Du skulle ha dolt resultatet så hade du fått en rättvisare analys försökte hitta hur man fick in en "spoiler-ruta" men lyckades inte edit: nu så, bättre sent än aldrig Citera
Terribleturk Postad 22 April , 2013 Rapport Postad 22 April , 2013 försökte hitta hur man fick in en "spoiler-ruta" men lyckades inte edit: nu så, bättre sent än aldrig Vad reppar du? Och varför all-in på turn? Citera
LobL Postad 22 April , 2013 Rapport Postad 22 April , 2013 Gillar inte varken synen pre, synen flop eller pushen turn. För liten stack för att spela poker, pusha eller lägg dig pre mot en raise. Citera
TGrinder Postad 22 April , 2013 Rapport Postad 22 April , 2013 Gillar inte varken synen pre, synen flop eller pushen turn. För liten stack för att spela poker, pusha eller lägg dig pre mot en raise. +1 Citera
berghet Postad 22 April , 2013 Författare Rapport Postad 22 April , 2013 Vad reppar du? Och varför all-in på turn? Tanken var väl att reppa typ en låg suited connector i det läget, vi hade en del historia och kände att han inte behövde vara allt för stark där och eftersom vi var runt bubblan trodde jag inte han ville syna av light på den brädan. Håller helt klart med om att spelet inte var helt 100, därför jag ville ha lite feedback här. Citera
ulaf Postad 23 April , 2013 Rapport Postad 23 April , 2013 All-in preflop är standardspel här. Du får bra odds för att syna men KJ är en perfekt hand att pusha med. Ska du prompt göra något kreativt så få in det på floppen istället då din equity är mycket bättre än när du missat turn. Men som sagt borde du inte ha KJ så rätta till preflop istället. Du borde ha åtminstone en hålstege på floppen med hela din synrange här så då kan du bara mata in allt direkt. Otur att han hade AA, ny turnering =) Citera
Terribleturk Postad 23 April , 2013 Rapport Postad 23 April , 2013 Tanken var väl att reppa typ en låg suited connector i det läget, vi hade en del historia och kände att han inte behövde vara allt för stark där och eftersom vi var runt bubblan trodde jag inte han ville syna av light på den brädan. Håller helt klart med om att spelet inte var helt 100, därför jag ville ha lite feedback här. Ok, problemet är att färgdraget inte sitter på turn då du pushar vilket innebär att du måste ha prickat par alt två par. Sätter du honom på en pocket i detta läget är chansen noll för läggning. Citera
berghet Postad 23 April , 2013 Författare Rapport Postad 23 April , 2013 All-in preflop är standardspel här. Du får bra odds för att syna men KJ är en perfekt hand att pusha med. Ska du prompt göra något kreativt så få in det på floppen istället då din equity är mycket bättre än när du missat turn. Men som sagt borde du inte ha KJ så rätta till preflop istället. Du borde ha åtminstone en hålstege på floppen med hela din synrange här så då kan du bara mata in allt direkt. Otur att han hade AA, ny turnering =) Ok, problemet är att färgdraget inte sitter på turn då du pushar vilket innebär att du måste ha prickat par alt två par. Sätter du honom på en pocket i detta läget är chansen noll för läggning. Sätter honom som sagt var inte nödvändigtvis på en jättestark hand här, tror han väldigt ofta har c-bettat en hand som typ AT+ KT+ som missat brädan i detta läge. Men min förhoppning var ju att jag eventuellt skulle kunna få honom att släppa ett pocket om han skulle råka sitta på det i det läget när vi var runt bubblan. Sen att det var just AA han satt på gjorde det väl lättare för honom. Tack för all input, nästa gång blir det back to basics i guess! Citera
Elitloppet Postad 23 April , 2013 Rapport Postad 23 April , 2013 du borde inte flatta in speciellt mkt suited connectors i den här spoten med din stack, spec inte så låga som träffar denna brädan. Går att argumentera för att spela utan synrange öht där. Din linje ser otroligt icke trovärdig ut eftersom du antagligen knackar dina turnade 2p för att checkjamma, hade övervägt att syna alla A-högt typ då din linje skriker nån form av drag eller randombluff. Har svårt att se nån värdehand du spelar såhär. Citera
berghet Postad 24 April , 2013 Författare Rapport Postad 24 April , 2013 du borde inte flatta in speciellt mkt suited connectors i den här spoten med din stack, spec inte så låga som träffar denna brädan. Går att argumentera för att spela utan synrange öht där. Din linje ser otroligt icke trovärdig ut eftersom du antagligen knackar dina turnade 2p för att checkjamma, hade övervägt att syna alla A-högt typ då din linje skriker nån form av drag eller randombluff. Har svårt att se nån värdehand du spelar såhär. Bra skrivet. Checkpush på turn var väl min första tanke efteråt också för att det skulle se mer trovärdigt ut, sen att jag spelade hela handen jävligt kasst är en annan femma Citera
okocha Postad 24 April , 2013 Rapport Postad 24 April , 2013 Går att argumentera för att spela utan synrange öht där. går väl iofs nästan alltid argumentera för att plocka bort linjer ur sitt spel, men i bb vs hj 17bb effektivt blir vi bli sjukt exploitade om vi inte spelar med synrange imo. Citera
ulaf Postad 24 April , 2013 Rapport Postad 24 April , 2013 går väl iofs nästan alltid argumentera för att plocka bort linjer ur sitt spel, men i bb vs hj 17bb effektivt blir vi bli sjukt exploitade om vi inte spelar med synrange imo. Håller med, inte för att jag räknat på det men verkar vara koncensus nuförtiden. Citera
mackan996 Postad 24 April , 2013 Rapport Postad 24 April , 2013 Har vi ens råd att spela syn med 17bb ? Citera
Elitloppet Postad 24 April , 2013 Rapport Postad 24 April , 2013 jag hade också spelat med synrange men tror det går att klara sig hyfsat väl även utan. "sjukt exploitad" tror jag inte man blir om man har en bra jamrange iaf. Exempelvis är man antagligen better off om man bara spelar jam/fold än att spela händer post som OP gjorde här. No offence osv Citera
okocha Postad 24 April , 2013 Rapport Postad 24 April , 2013 jag hade också spelat med synrange men tror det går att klara sig hyfsat väl även utan. "sjukt exploitad" tror jag inte man blir om man har en bra jamrange iaf. Exempelvis är man antagligen better off om man bara spelar jam/fold än att spela händer post som OP gjorde här. No offence osv håller med om att man kan klara sig rätt så okej överlag utan flatrange här men det mtp hur ofta man behöver ge upp sin bb tycker jag vi tappar alldeles för mycket. överlag tror jag vi är på samma sida här men ville bara förtydliga att det troligen inte är optimalt att spela utan synrange här i bb. håller med om att jam/fold spelar bättre än OPs linje och för att flatta ur position lär man vara gansak bekväm i att spela postflop. Citera
berghet Postad 24 April , 2013 Författare Rapport Postad 24 April , 2013 jag hade också spelat med synrange men tror det går att klara sig hyfsat väl även utan. "sjukt exploitad" tror jag inte man blir om man har en bra jamrange iaf. Exempelvis är man antagligen better off om man bara spelar jam/fold än att spela händer post som OP gjorde här. No offence osv Uppenbarligen Kass man känner sig nu som donka bort sig i det där läget Citera
Recommended Posts