Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har haft ett litet problem.

Jag lirar 6-max CG micronivå.

Ibland kan det hända att jag spelar OOP mot 1 person endast och träffar middle pair.

Då brukar jag normalt sett betta för att se vart jag står, men får jag en call känner jag mig nästan slagen.

I och med att jag vill hålla potten liten så checkar jag då oftast turn, vilket ibland får villain att betta, och då foldar jag oftast.

Bettar jag däremot turn så finns ju chansen att han foldar (vilket händer), men de gångerna som han callar TURN, då känner jag mig verkligen beat då jag inte har en aning om vad han sitter på.

Hur agerar ni? Brädan är torr

Postad

Försök att ha en plan innan du c-betar floppen.

Har du tex KQ och cbetar 289. Vilka kort kommer du fortsätta att satsa på nästa gata? 10? J? Q? K? A? Vilka kort ska du ge upp på?

Försök även att inte fastna in att alltid cbeta. Ja, det är bra att cbeta mycket. Men det finns floppar där du kanske borde check/folda. Tex 66 på AQ10. Om du vet att FI synar ner alla damer och alla tior. Checka bara ner då. Du behöver inte försöka få han att folda. Mot en sån motståndare kan det vara bättre att värdebeta tunnare istället. Tex. beta 3 gator med något så svagt som A7 (om han nu synar ner för mycket).