Gå till innehåll

lås!


Vladi

Recommended Posts

  • Svars 423
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grattis :)

 

hehe ty!

 

*

 

i stort sett bara spelat HU senaste dagarna, och kommer troligtvis fortsätta med det också. Åtminstone ett tag, går det åt helvete får man väl utvärdera=)

 

Finns ingen bättre känsla när det ploppar upp ett bord och 4 händer senare så har man stackat fi:

 

IPoker Network $100.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 2205892

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN/SB: $87.00

Hero (BB): $101.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 2 :spade: 2 :diamond:

BTN/SB raises to $5, Hero calls $4

 

Flop: ($10.00) J :heart: 9 :heart: 2 :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $14.00, Hero raises to $28, BTN/SB raises to $82, Hero calls $54

 

Turn: ($174.00) 7 :spade:(2 players)

 

River: ($174.00) 9 :spade:(2 players)

 

Final Pot: $174.00

BTN/SB shows J :club: 6 :spade:

Hero wins $173.00

(Rake: $1.00)

 

 

 

å andra sidan så är det ett helvete när man blir hitnrunnad=)

 

typ så här:

Poker Stars $100.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 2205898

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $111.13

BTN/SB: $39.80

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K :spade: J :diamond:

BTN/SB raises to $4, Hero raises to $111.13, BTN/SB calls $35.80 all in

 

Flop: ($79.60) Q :club: 7 :diamond: Q :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($79.60) 3 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($79.60) 2 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $79.60

Hero shows K :spade: J :diamond:

BTN/SB shows 8 :diamond: Q :diamond:

BTN/SB wins $79.10

(Rake: $0.50)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första rejäla plusdagen som HU-pröffs, strax över 8k SEK. Varit vaken 24h snart och med en grindstuga som hållt på sen ons eftermiddag i ryggen så är man rätt sleten, men nöjd. Rekorddag och massa HU har resulterat i en rekordvecka på över 25k, lite kul när man passerar lite såna "milstolpar":D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bir jävligt lugnt idag, tkr jag förtjänar det efter att ha suttit över 70h förra veckan. Vaknade 08 imorse och kände mig som en riktig irlare när jag ställde mig och gjorde frukost :S Totalstäda lyan i eftermiddag och fotboll ikväll är på schemat.

 

Blir paf-kryssningen i helgen om det inte skiter sig i sista sekund. Verkar även som att det blir ett par billiga liveturrar i Bratislava och Prag i sommar också, är så fruktansvärt svag för söta öststatstjejer så bara att vara där kommer ju bli en upplevelse:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bir jävligt lugnt idag, tkr jag förtjänar det efter att ha suttit över 70h förra veckan. Vaknade 08 imorse och kände mig som en riktig irlare när jag ställde mig och gjorde frukost :S Totalstäda lyan i eftermiddag och fotboll ikväll är på schemat.

 

Blir paf-kryssningen i helgen om det inte skiter sig i sista sekund. Verkar även som att det blir ett par billiga liveturrar i Bratislava och Prag i sommar också, är så fruktansvärt svag för söta öststatstjejer så bara att vara där kommer ju bli en upplevelse:mrgreen:

 

Hur känner man igen dig på båten? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känner man igen dig på båten? =)

 

Förutom att jag aldrig kommer ha mkt marker så passar jag in på följande beskrivning: Över avg längd och normalvikt, kortklippt och standard luvtröja anpassat för långa livesessioner. Kommer se uttråkad ut och trolla folk, hör du någon som snackar om hur profitabelt det är att gå c/r tre gator så är det jag! Hur känner jag igen dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att jag aldrig kommer ha mkt marker så passar jag in på följande beskrivning: Över avg längd och normalvikt, kortklippt och standard luvtröja anpassat för långa livesessioner. Kommer se uttråkad ut och trolla folk, hör du någon som snackar om hur profitabelt det är att gå c/r tre gator så är det jag! Hur känner jag igen dig?

 

Normallängd, kortklippt och för en gångs skull ska jag inte ha en hoodie. Jag och polarn ska faktiskt ta kostymen. Kommer kännas jävligt skumt, har nog aldrig haft en på mig i hela mitt liv. Men svart kostym, blå skjorta, lila slips och en silverring i ena örat - blir nog rätt enkelt. Annars lite som du, kommer aldrig ha nå nämnvärt med marker och snackar alldeles för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normallängd, kortklippt och för en gångs skull ska jag inte ha en hoodie. Jag och polarn ska faktiskt ta kostymen. Kommer kännas jävligt skumt, har nog aldrig haft en på mig i hela mitt liv. Men svart kostym, blå skjorta, lila slips och en silverring i ena örat - blir nog rätt enkelt. Annars lite som du, kommer aldrig ha nå nämnvärt med marker och snackar alldeles för mycket.

 

Detta kan vara det som karaktäriserar dig mest, dessutom på norrländska. Uttrycket "Jamen vafaaaan ska han haaa?!" lär eka i de stackars öststaterna. ;-)

 

Lev väl Talvi, gillar idén med kostym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte värma upp inför båten med att ta hem midnattsmötet, ledde typ hela tiden men åkte som 5a och fick inkassera årets första turrecash på hela 888 riksdaler! Dagen slutar upp typ 3,6ksek, inte särskilt mkt action ikväll så nöjd=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kan vara det som karaktäriserar dig mest, dessutom på norrländska. Uttrycket "Jamen vafaaaan ska han haaa?!" lär eka i de stackars öststaterna. ;-)

 

Lev väl Talvi, gillar idén med kostym.

 

Ty ty! Diggade att svansa runt i kostym faktiskt.

 

Tror btw jag vann priset för fullast på båten iaf... men men, det var kul :D blev det nå deg för dig på båten snusanders? Kul med ett ansikte på dig iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty ty! Diggade att svansa runt i kostym faktiskt.

 

Tror btw jag vann priset för fullast på båten iaf... men men, det var kul :D blev det nå deg för dig på båten snusanders? Kul med ett ansikte på dig iaf =)

 

Mr Rökpaus-mitt-i-turren-hela-tiden måste varit fullast, men du kom säkert tvåa!

Nä bustade 20min in på dag två som 21a. Back 4k på cashgamet... En 5,5k pott aipre med AK vs TT och en K2h på 875h mot 87 som inte fick stå i en 9k pott, sen var det inte mkt mer=)

 

Precis spelat en 600kr-turre i Sthlm som man bustade först, ska glida bort till cc och plocka igen allt snart!

 

Hur gick det i cashgamet för dig? Såg att du var bäst på båten på att bjuda på drinkar iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi satt väl en fyra timmar på cc igår men var kallt, backade 1300kr (no money full ring, everyone is solid).

Är back nästan 22k live den här månaden så får helt enkelt fortsätta döda online (läs springa bra) resterande dagarna, känner mig lite tvingad att trycka sjuk volym det sista :S

 

Det enda som var bra med helgen var att chauffören i gänget lyckades behålla körkortet när vi blev stannade på väg hem inatt, 2km/h från att bli av med det, KLONK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet trevliga människor på kryssen men dålig koll på att några andra pfare skulle med :-( Bustade otm när det var två bord kvar och utan latereg på bonusturren orkade jag inte vänta in sidogames så gick ner och toksomna i hytten. Med tanke på fredagsintaget var det snabbt gjort :-P

 

Sick, jobbade verkligen för att hitta pfare på plats men lyckades inget vidare:P Jag var sista man att regga bonusturren men den var ju ändå inget att ha, en i vårt gäng finalbordade den och chipleadern satt med typ 10bb om jag inte missminner mig.

 

Vi snackade om att det var väldigt dåligt arrangerat. Kanske var standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vad jag har förstått så bytte de båt väldigt tätt inpå cruisen? Det som vi deltagare då upplevde som dåligt arrangemang kan väl kanske tillskrivas att paf-folket inte jobbade med silja-personal som var vana vid denna typ av arrangemang?

 

Det enda som jag eg. reagerade på var att baren intill spellokalen stängde och man fick knata upp till pöbel-baren och att de inte hade kaffe/vatten/snacks/frukt tillgängligt (och allt det här är ju ett jämra ilandsproblem men hade vart nice om det vart bättre ordning på).

 

Att 500-turren skulle bli jättelotto kan vi inte klaga på, det borde väl stått klart från början imo.

 

Hursom, hade det skittrevligt på fredan och turade in bra folk på bordet som var kul att sitta och slänga käft med. Det här lär vi def. göra om i framtiden, fast med lite bättre framförhållning så fler ur reg-gänget kan hänga med.

 

*ninja-edit* maten och frullen var ett skämt, men det är iaf inte paf's fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade bara att jag tkr att turboturrar är tråkigt=)

 

Visste inget om att dom bytt båt, det förklarar väl en del isf. Vissa dealers hade alldeles för dålig koll imo. Var även oklart när dag två skulle börja, verkar som dom sa olika till flera eller helt enkelt blandade ihop tidszonerna osv. Sen att det drog igång senare än planerat också, men kanske bara jag som är bitter för att jag backade:)

 

Vi kommer säkert åka igen, men man blir lite tilt på småsaker. Buffén var ju det bästa på hela båten, frullen var vi itne ens nära på att testa =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite seg dag vid borden trots en del spel. Tappat en del på dollarsiterna idag trots bra start, men upp nästan 4k på svs. Tog en fjärdeplats i midnattsmötet, skönt att kunna inkassera årets andra turrecash8-)

 

edit: hittade 2800kr till, riktigt nöjd med mitt spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No money HU, everyone is solid=)

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 2216548

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $450.00

Hero (BTN/SB): $1031.67

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN/SB with K :heart: 7 :heart:

Hero raises to $12, BB calls $8

 

Flop: ($24.00) J :diamond: 7 :club: 2 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $14.00, BB calls $14

 

Turn: ($52.00) 4 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $39.00, BB raises to $104, Hero calls $65

 

River: ($260.00) 2 :diamond:(2 players)

BB bets $320.00, Hero calls $320

 

Final Pot: $900.00

BB shows K :diamond: T :diamond:

Hero shows K :heart: 7 :heart:

Hero wins $895.00

(Rake: $5.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom svs stängde nu och jag inte får någon action någon annanstans heller så tänkte jag passa på att skriva ner lite om helgen, det vankades ju kryssning med en 2200kr-turre och cashgame efteråt.

 

Hade grisplussat online hela månaden så kändes riktigt bra när vi åkte hemifrån vid 10.30-tiden. Ett snabbt frukoststopp på Subway senare var vi iväg, obv hade ingen av oss riktigt koll på vart vi egentligen skulle så blev till att googla fram skiten vilket tog längre tid än man kan tro. Hundra mat,rök och kiss-pauser senare så inser vi att det kommer bli tight med tiden. Ligger i ljusets hastighet sista två timmarna och kommer fram i god tid samtidigt som vi hittar rätt i storstadstrafiken dirr, KLONK.

 

En öl innan vi kliver på båten ofc och sen dra en powernap i den trånga hytten som tydligen var anpassad för tre.

Väl när turren ska börja så tar det en jävla tid, och ingen visste riktigt varför. Får iaf ett rätt så bra bord med bara två st yngre killar.

Spelar inte många händer i början men plockar en hyfsad pott när jag går c/c tre gator som pfr med AT på A-hög bräda.

 

Är väldigt kortkall och spelar i stort sett inte en hand kommande två perioderna men ligger ändå runt 20k (15k startstack). En stund efter pausen tittar jag ner på QQ och öppnar i mittenpos, får en shove på ~5k emot mig och trots :2c::3c::4h: får jag stå mot :Ac::Tc:

 

Två händer senare öppnar en semiaggro snubbe i tidig pos (har för mig att blindsen var 200/400 och han slog ~900, jag synar på btn med KQo och sb som är fisk synar också. Flopp :Qc::2h::8h:, sb checkar pfr checkar och jag väljer att checka bakom. Turn blankar och sb checkar igen, pfr väljer att beta ~1200 och jag synar samtidigt som sb viker. River är :Qh: vilket borde vara ett svårt kort att få betalt på, men han checksynar en ganska stor bet och lipar lite över att rivern var bra för mig.

 

Plockar rätt många småpotter så har runt 50k i stacken när blindsen är 400/800. Samma kille som betalade av innan höjer till 2k och jag är återigen på knappen och tittar ner på 99, slår 5025 och får en ganska snabb shove på exakt 15k emot mig. Jag synar och han visar :8s::6s: och jag är helt hundra på att jag kommer få stå. Floppen är dock :Ah::Qs::Ts: och turn visar :9s: och jag får inte fylla upp på river. Sjukt segt då jag hade varit med i topp om jag vunnit den.

 

Efter det så är jag återigen väldigt kortkall samtidigt som blindsen och antarna börjar bli höga. Gör en tveksam syn när jag öppnar :Kd::Jd: till 2200 när blindsen är 500/1000 och en av dom yngre killarna shovar sina 14k. Eller vad vet jag, har alldeles för dålig koll på turneringsspel men tror att den är kass så här i efterhand iaf då han visade AK (resultatorienterad ftw).

 

Slutar iaf dag 1 med ynka 23,3k med blinds som ska börja på 800/1600 om jag minns rätt.

 

Dag två är det ingen riktigt som vet vilken tid det börjar så vi är det alldeles för tidigt och ser Schweiz slå ut USA i semin. Väl igång igen hittar jag en shove i tidig pos med :Kh::Qc:, en shove i sb vs bb med :Td::9h: och en med :Ks::Kd: utan att få syn innan jag till slut shovar :Ac::4c: i hijack och obv blir snappad av :Ah::Kh:. Kung direkt på floppen och jag är bust på en 21a plats.

 

Kan inte låta bli att undra vad som hade hänt om jag fått stå med 99, men turrar be turrar.

 

 

Hinner regga 600kr turboturren som dom drar igång (fml). Bustar 1min efter jag får reda på att 20/20 cashgame rullar och är riktigt taggad. Tänk er Pokerlandet när dom frågar om han inte ska smälta att han bustat Main Event innan han drar till tusendollarsturneringen på Bellagio ("Va? Näää, den är redan glömd").

 

Tredje handen är det straddlat till 40 och UTG+1 slår 200kr, jag 3b på btn med AKo till 650 och bb hittar shoven på 2200kr. Är det Claes-Göran, 85, som gör det spelet är det ju snapfold men det var det inte så jag synar. Flippar dåligt mot hans TT men känner fortf att det kommer vara en bra natt.

 

Byter bord rätt snabbt och får plocka en ~6k pott med 55 på :Ks::Ts::5h: där sb donkbetar allin med sina 700 och utg+1 jammar sina 2400. Får även flippa in en 2k pott med AK vs TT.

 

Lite senare så limpar utg som är fisk och co slår 120, jag flattar på btn med :Kh::2h:, sb synar och samma gör utg. Flopp är :8h::7h::4h:, co cbetar och jag synar. Sb börjar plockar i sina marker och ställer in ~1k, utg ställer sina 3,5k och jag ståndsynar. Potten är på strax över 9k och han nickar nöjt när dealern lägger upp :8d: på turn. Han vänder över sin :8c::7s: och är stolt. Efter det så är jag megakall och spelar i stort sett inte en pott över 1k sista 5 timmarna. Är inte ofta jag är tiltad när går och lägger mig nuförtiden men den här gången var jag det, på riktigt.

 

På söndagen så är det uppstigning alldeles för tidigt, parkerar bilen, drar och käkar och dra sedan till en klubb (inte en aning om vad som anses vara ok eller inte så skriver inte ut vart) för att spela en 600kr-turre. Endast 10 startande och med snabbare struktur blir det rätt lojt men samtidigt småkul. Jag åker obv som 10a och dom andra som 9a och 7a, stabilt. Tanken var att spela cashgame på stället men inget folk så drar till CC istället. Värdet är helt jävla magiskt, men är återigen så fruktansvärt kall i dom dryga fyra timmarna vi stannar så hittar 1,3k-backet. No money full ring, everyone is solid osv...

Är återigen tiltad och svär över livepoker och att jag inte föddes tio år tidigare så att jag fick vara med under guldåren.

 

På väg hem så ligger vi återigen i ljusets hastighet och lyckas bli bustade av en civilsnut. Chauffören i gänget lyckades behålla körkortet med 2km/h, eftersom det gått betydligt snabbare än 118km/h tidigare så kändes 3200kr böter inte så farligt trots allt... Lovade honom stora fina tuttar i Prag senare i sommar som plåster på såren och tror han var nöjd med det.

 

Var hemma vid 05-tiden och somnade dirr och hittade långgrinden igår och ~4k-plusset, även 4kSEK upp idag trots minimal action. Segt att livespelet drar ner hela jävla månaden annars hade det blivit rekord=)

 

Fått hem våra TEAM-tröjor som vi tänkt ha i sommar när det blir både Bratislava och Prag. Alla är under 25 så det är ok!

 

img03361a.jpg

 

Det här är helt klart det längsta inlägg jag skrivit så hoppas det uppskattas lite iaf. Nu blir det till att fixa lite smågrejer och sen hitta slaggen så man orkar med morgondagen, blir grind helt enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön läsning, keep it up! :-D

 

Håller med ovan! Skön läsning, riktigt bra!

O team pluswajn-tröjan, klockrent! :D

 

ty killar!

 

 

*

 

Fruktasnvärt lite spel idag, vet inte om alla fiskar gulat och väntar lön men segt är det iaf. Blir midnattsmötet återigen och hittar jag ingen action senare så blir det nog att städa, fml.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...