Gå till innehåll

NLT - Hur spelar jag dessa KQo?


EL_FishkO

Recommended Posts

vad tycker ni om mitt spel i den här handen?

 

hole cards Qd Kc

 

Texas Hold'em $0.25-$0.25 NL (real money), #1,065,004,854

Table Berlin, 12 Jul 2005 8:02 AM ET

Seat 1: gypsylady5 ($20.25 in chips)

Seat 2: Vilgot ($21.20 in chips)

Seat 3: xbigdave86x ($5.70 in chips)

Seat 4: maxjoker ($4.75 in chips)

Seat 5: el fishko ($26.55 in chips)

Seat 6: Simon F ($25 in chips)

Seat 7: Lobbari ($10.85 in chips)

Seat 8: bobyace ($3.75 in chips)

Seat 9: Dollarfar ($27.15 in chips)

Seat 10: delsollid ($25 in chips)

ANTES/BLINDS

Vilgot posts blind ($0.15), xbigdave86x posts blind ($0.25), Simon F posts blind ($0.25), delsollid posts blind ($0.25).

 

PRE-FLOP

maxjoker folds, el fishko bets $1, Simon F folds, Lobbari folds, bobyace folds, Dollarfar folds, delsollid calls $0.75, gypsylady5 folds, Vilgot folds, xbigdave86x folds.

 

FLOP [board cards 3H,QC,4H ]

el fishko bets $0.50, delsollid bets $2, el fishko calls $1.50.

 

sätter honom på färgdrag här eller mljligen ett bra pp, typ JJ

 

TURN [board cards 3H,QC,4H,8D ]

el fishko checks, delsollid bets $2, el fishko calls $2.

 

på turn tror jag att jag har bäst and men är osäker...

 

RIVER [board cards 3H,QC,4H,8D,KD ]

el fishko bets $2-fortsättning om nån vill se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1, varför höjer du pre-flop från kass pos med KQo ?

2, varför sätter du honom på mellanpar när han re-raisar dig där? Lite mer troligt med kanske TPTK, set, tvåpar, OESD + färgdrag etc.

3, om du tror du leder och dessutom har honom på färgdrag lär det ju vara smart att raisa för värde på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop

Korkat att höja KQ i tidig position. KQ spelas bäst i ohöjda potter och sen position. Solklar fold preflop.

 

Flop

Du betar som en tomte, blir raisad och "sätter" motståndaren på mellanpar eller färgdrag? Dummaste jag hört. En raise brukar betyda TP eller bättre, 90% av folk synar bara med sina drag och marginella händer som JJ där. Du betar iofs som en tomte så jag skulle nog raisat med vad som helst.

 

Turn

Om du nu har motståndaren på färgdrag kan du väl för fan inte check-syna...

 

River

Återigen stämmer inte dina handlingar med din "read". Sitter han på färgdrag eller JJ kommer han ju inte syna dig, så då ska du checka för att få honom att bluffa.

 

 

Tycker du spelar handen helt värdelöst från början till slut, och din "read" verkar dels helt bisarr och dels inte stämma med vad du sedan gör. Idén med en "read" är ju att den ska påverka ens handlingar. Sen är din HH otroligt dåligt presenterad och ful. Gör om, gör rätt.

 

</sågning>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinsamt att ens skriva sådär Stoneburg, oerhört barnsligt att inte kunna ge kritik på ett positivt sett. Detta problem har ju många på forumet.

 

Till ämnet:

 

På ett fullring så foldar jag KQo direkt i tidig pos.

 

Sen när du väl träffar tycker jag du ska vara mycket mer aggro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tycker ni om mitt spel i den här handen?

 

hole cards Qd Kc

 

ANTES/BLINDS

Vilgot posts blind ($0.15), xbigdave86x posts blind ($0.25), Simon F posts blind ($0.25), delsollid posts blind ($0.25).

 

PRE-FLOP

maxjoker folds, el fishko bets $1, Simon F folds, Lobbari folds, bobyace folds, Dollarfar folds, delsollid calls $0.75, gypsylady5 folds, Vilgot folds, xbigdave86x folds.

 

FLOP [board cards 3H,QC,4H ]

el fishko bets $0.50, delsollid bets $2, el fishko calls $1.50.

 

sätter honom på färgdrag här eller mljligen ett bra pp, typ JJ

 

TURN [board cards 3H,QC,4H,8D ]

el fishko checks, delsollid bets $2, el fishko calls $2.

 

på turn tror jag att jag har bäst and men är osäker...

 

RIVER [board cards 3H,QC,4H,8D,KD ]

el fishko bets $2-fortsättning om nån vill se?

 

PREFLOP

KQ er lett dominert og det er derfor litt vel optimistisk å raise fra UTG+1 her.

 

FLOP (Pot 2.65$)

Du treffer din flop og holder topp par med et mulig flush drag på bordet og en pot som er på 2.65$. Din bet på 0.5$ er alt for svak og gir deg derfor ingen særlig informasjon, selv om du blir raised. Pot size bet

på ca. 2.5$ er bedre her. Raiser han da, er du muligens i trøbbel.

 

TURN (Pot 6.65$)

Hans 2$ bet til din check er litt forvirrende og som på flop må du raise om du vil ha informasjon eller vinne hånden. Igjen ville et pot size bet for info vært bedre. Dersom han er på flushdrag burde han bare checket turn for et gratis kort så hans 2$ bet er litt svakt.

 

RIVER (Pot 10.65$)

Du mini better bare og ber da om en raise her, dersom han har noen hånd som helst. Vanskelig å vite hva han har, med såpass svak satsing. Det er mulig han slowplayer et set som ikke er særlig smart med mulig flush drag på flop, eller så spiller han Qx eller et lavere par og er usikker på sin hånd. K ga deg to par på river, så det blir vanskelig å komme unna en call dersom han raiser.

 

KONKLUSJON: Du bør vise mer aggresjon med topp par og en bra kicker på floppen. Bet tøffere og raise for information :)

 

Hva hendte videre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer i att du nog ska lägga KQ före floppen i den positionen. Nu träffar du topp-paret och har en bra kicker så du ska nog betta mer än en fjärdedels pott. Anledningen är att du inte visar någon direkt styrka med det bettat och har svårt att utläsa något om motståndarens hand när han höjer dig då han kan höja dig med många händer, inte minst i bluffsyfte.

 

Han att betta efter din check på turn vilket gör att jag inte skulle sätta honom på enbart ett drag längre utan möjligen färgdrag med Q eller ett träffat set.

 

På river träffar du två-paret och eventuella drag är döda så de händer som slår dig skulle jag tro är 33, 44 eller QQ. Jag tror i så fall mest på något av de lägre paren. Att du är uppe mot ytterligare en dam låter inte heller otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoneburg, tagga ner. Blev du bra direkt? Skulle det kännas bra att när du var nybörjare kommer någon och trycker ner dig långt ner i marken? Konstruktiv kritik känns mycket bättre än en sågning.

Sen är din HH otroligt dåligt presenterad och ful. Gör om, gör rätt.

Dummaste jag hört idag.

 

Angående handen:

 

Preflop

Du gör rätt som raisar med KQo i en oraisad pot. Tyvärr gör du det i fel position. Problemet är att folk kommer definitivt syna dig med AK och AQ och då hamnar du i problem, blir du raisad har du inte mycket val än att folda också. KQo kan du raisa med i CO (pos innan knappen) eller på knappen sålänge poten är oraisad, annars är det en fold hand.

 

Flop

Du sitter med toppair och bra kicker. Nu borde du beta ut ungefär halvpot eller 3/4 pot tycker jag. Du betar alldeles för lite, sitter han med färgdraget har han odds att bara syna dig. När han raisar dig tycker jag du ska reraise för information. Raise till 7-8 tycker jag hade varit bra. Blir du raisad är det bara att folda, synar han kan du försöka checka-syna ner till river om du tror du har han slagen men inte är säker.

 

Slutsats

Kommenterar inte turn och river eftersom de hade sett väldigt annorlunda ut om du spelat flopen på det sättet jag tycker du borde spelat på.

 

Hoppas du fått ut något vettigt av det här, lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pfft. Jag "förnedrar" ingen, jag gav honom exakt den kritik jag själv skulle velat ha om jag spelat handen. Plus att jag påpekade att HH'n ser anskrämlig ut och är svårläst, vilket den är.

 

Han gör massor av tabbar och jag tror att det är bättre att tydligt påpeka att det är idiotiskt att spela handen som han gör än att "dalta". Obsevera att jag inte någonstans säger att HAN är korkad, utan att sättet han spelar handen på är korkat.

 

Och stoneburg, vi kan gärna lira lite 10-20 nl om du vill så ska jag kritisera dig sen.

Jag spelar poker för att tjäna pengar, inte för att stärka mitt ego. Vill du spela med mig är det bara göra en sökning på "Stoneburg", sen har jag chatten avstängd och bryr mig inte ett dugg om vem jag spelar mot (utöver deras stats) men du kan ju sitta och hetsa om du vill. *puss*

 

Däremot får alla gärna kritisera mitt spel, det tycker jag bara om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla kommentarer.

 

jag har summerat det ni skrivit till: folda preflop i denna positionen (eller är det bra att calla också och se hur de andra agerar?)

agera starkare på flopen, typ 3/4 pot för att få så mycket info från den andra som möjligt

beta starkare på turn också och absolut inte check-syna...

beta starkare på rivern också?

 

som sagt tack! nu har jag fått lite distans till hur jag spelade handen och kan se att jag spelade den dåligt och varför det var dåligt spel inte minst...

 

ang. HHn så ska jag försöka snitsa till den till nästa gång, tog den direkt från betsson.

 

för att avslöja slutet så foldade han

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar calla KQ faktiskt från tidig pos, rätt eller fel? Tycker då att man ger AK eller AQ chansen att avslöja sin hand preflop och kan då folda samt om 4-5 pers limpar så kan man spela lite starkare om man träffar floppen. I sen position brukar jag höja den för att ta kommandot postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojdå!.. såg inte att det va fullring så här kommer mitt svar om det hade varit shorthanded, raise preflopp, potbet på flopp, potbet på turn checkraise på river.

 

jag tror jag hade gjort det på fullring också faktiskt det är ju faktiskt inte varje hand motspelarna sitter med AK AQ AA KK.

 

men å andra sidan är jag en fullringtomte! typ aldrig spelat det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojdå!.. såg inte att det va fullring så här kommer mitt svar om det hade varit shorthanded, raise preflopp, potbet på flopp, potbet på turn checkraise på river.

 

jag tror jag hade gjort det på fullring också faktiskt det är ju faktiskt inte varje hand motspelarna sitter med AK AQ AA KK.

 

men å andra sidan är jag en fullringtomte! typ aldrig spelat det ;)

 

CR på rivern tycker jag personligen skulle utgöra det mest allvarliga "felet" som han möjligtvis skulle kunna göra i handen. Vilka händer kommer att syna en CR från hero? Förmodligen inte de händer hero har slagna eftersom de kommer att checka rivern (såsom toppar sämre kicker etc ...)

 

Jag skulle förorda större bets på flopp och turn (generellt lägg för omslag) och check-call på rivern (lite beroende på read och betstorlek).

Just my 2 cents ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha... förlåt mig men jag bara älskar när folk på microlimit sätter folk på händer.. Jag spelar bara lite högre upp och jag har oootroligt stora problem att sätta nån på en hand. Jag skulle i alla fall inte kunna sätta nån på ett pocketpair som inte ens är toppair när denne raisar.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stoneburg, du lär dig nog med nån gång att man inte jämt kan spela tight ABC poker.

Eh... ärligt talat så tror jag inte du vet vad du pratar om. Jag tycker man ska spela +EV poker, sen råkar det ligga väldigt nära ABC poker när man spelar på microlimits. Microlimits krossar man genom bra preflop hand-selection och aggressivt valuebettande, inte genom att spela junk ur dålig position. Din post är bara allmänt flum av den sort man använder när man inte har några argument som stödjer sin emotionellt baserade ståndpunkt.

 

Om du inte vill erkänna det får du gärna återkomma med en hållbar anledning till att man ska göra -EV moves på microlimit, där ändå i stort sett ingen inser/kommer ihåg/bryr sig hur man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...