Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Vet att de tidigare har länkats från ett annat pokerforum en tråd/kommentar som är världens pep-talk. Kommer verkligen inte ihåg ett skit om vad som stod förutom de att man blev så extremt peppad efter att ha läst den.

 

Fan, hoppas någon fattar vilken jag menar. :oops:

 

http://www.cardrunners.com/blog/citizenwind/rant-just-fucking-do-it

 

den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur vet man vad som är grädde/cremefraische? står det på? - anonym pokerspelare

 

Medin i farten nu igen?

 

Nej! Detta är en snubbe som spelar mycket hörgre, du borde ju veta vem det är lilla falkiez. ;-)

 

 

Efter önskemål på mat så kan jag slänga upp en bild på min omelett som jag gjorde precis. Tyvärr så är det ju omöjligt att få en omelett att se bra ut på bild men den var riktigt god!

 

Recept:

3 ägg

En liten skvätt mjölk

En halv tomat

Finhacka skinka

I med en halv chili

Oregano

Salt

Peppar

Cayennepeppar

 

Resultat:

 

20140111182735-124.149.181.65.png

 

20140111182722-124.149.181.65.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte illa pinkat :)

Tackar!

 

SYYYYN!!

Ahmen du f0zkar ju. Du döljer ju den i massa kaninmat!

 

du glömde osten biffen :-D

Ingen ost hemma tyvärr, annars är det givet!

 

Varför ser din omelett slemmig ut medans Diazos ser grym ut?

Suger du i köket :(

Haha, antagligen för jag steker min i olja och sedan la HH nog mer lite mer kärlek i sin. Min var en "Klockanär4påmorgonenochjagharknapptätitnågotidagochdetärtomtikylskåpetochdetändajagkanlagaäromlettethashtaghorliv"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag så gjorde jag den vanliga rutinen att dra ut och lägga mig på altanen i solen. Men idag testade jag något nytt. Istället för att dra på vanliga spotifylistan på högtalarna så beslöt jag mig för att istället riva av några kapitel av The Mental Game of Poker - Jared Tandler på ljudbok och blunda.

 

Snart så började han diskutera om hur viktigt det är att ladda upp inför en session. Jag tänker då tillbaka på det JackVegas skrev hur han har sin whiteboardtavla där han skriver upp saker och även Meta skrev.

Detta är antagligen väldigt basic stuff som de flesta redan tänker på men när han kom till detta citatet så fick det mig att reagera.

 

"If you don't have your preparation, he beginning of your session is the preparation. That means that you will play marginally in the first 10-15minute of your session until your mind is fully into the action. Consequences is that you are less focused and you make misstakes."

 

Direkt när han sa detta så stannade jag upp. Spolade tillbaka för att lyssna igen. Efter att ha lyssnat igenom det två gånger så fick jag ett så kallat "Aha-moment". Direkt pausade jag och sprang in till HM1. För jag vet att det är snarare en regel än undantag att jag börjar en session med ett par BI's i hålet för att sedan få en stabilare och finare graf ju längre det går.

 

Mycket riktigt så på de 3 senaste sessionerna ser det ut såhär:

 

20140113071050-124.149.181.65.png

 

20140113071119-124.149.181.65.png

 

20140113071131-124.149.181.65.png

 

Nu säger ju inte 3 sessioner någonting egentligen men tittar jag igenom hela min databas så syns ett mönster. Nu gäller det bara att komma på ett bra sätt att ladda upp och förberedda sig inför en session. Kanske får investera i en whiteboardtavla när jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips från coachen:

Inge surfande

Inge skypeande

Inge film/serier

Inge musik som man lyssnar på texten och sjunger med till

Inge telefonande

 

Ordentlig uppvärmning(ta ut några händer ur databasen och analysera tillsammans med en vän, försök se nya linjer samt försök få perspektiv. Alla händer kan spelas på otroligt många sätt)

Se till att inte vara hungrig eller trött

Om man ska spela direkt när man vaknat så förslår jag en stor kopp kaffe och något att äta till en video, helst pokermatriel men det är inget måste. Tanken är bara att det tar ett tag innan man kommer igång med logiska funktioner i hjärnan på morgonen.

 

Pauser är inget måste men känner man att man behöver det så försök schemalägga det(går inte alltid då action styrs av fisken)

 

Avsluta med att gå igenom dom största vin/förluster samt mellanstora Potter och försök lista ut hur du kan öka din winrate i dessa lägen.

 

Resten av det du behöver rent mental finns i den boken och i senare skede i uppföljaren. OBS! Ta en bok i taget :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack DS! :h:

Mycket av det jobbar jag på att försöka minimera så mycket jag kan. Men att sluta sjunga till låttexterna ser jag tyvärr som en omöjlighet. Det sker utan att man ens tänker på det. Hade spelat in en video från min session och på något sätt aktiverat micken. Fick mig ett gott skratt när man hör sig själv sjunga. :mrgreen:

 

En sak som borde vara bra uppvärmning borde väl vara att raila en person i 10-15min och diskutera lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...