Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Till att börja med så är uttrycket "svin" en kvinnomyt, det är inte svinigt att uppleva en eller flera mysiga kvällar med någon sålänge båda partnerna förstår att så är fallet(när man inte sagt något är det ett icke uttalat kontrakt att man inte "måste" ge något mer). Vi lever inte längre på 1800-talet där man i princip ska gifta sig för att få ha roligt och mysigt med någon.

 

Man är väl skadad men hur i helvete kan det vara svinigt att ha sex med någon som vill samma sak? även om personen vill mera så antar jag att personen skulle uppskatta att man har en natt ihop?

 

Och ja sex är skönt, tycker du inte det så gör du något så otroligt fel! Jag har haft sexuella förhållanden med alla mina tjejkompisar vid något tillfälle och vi är fortf bra vänner och det förstörde ingenting, dom var införstådda i att jag inte lovade dom guld och gröna skogar.

 

Dom flesta mäninskor tycker om sex och gärna sex med olika partners, du kanske inte uppskattar det men att kalla någon ett svin för att dom gör det är inte rättvist någonstans eftersom vi uppenbarligen lever i olika tidsepoker.

 

Ja, livet är för kort för att inte utforska allt som man vill utforska, att sitta när man är typ 70år och undra hur livet kunde ha blivit om man gjort anorlunda känns otroligt onödigt då man ist kan uppleva allt man vill nu utan att någon tar skada av det. Gillar man äventyr ska man göra så många äventyr man kan och gillar man resa ska man gärna se världens alla hörn men gillar man sex då är det fel?

 

Är tjejer sviniga om dom beter sig på samma sätt? Uppenbarligen har denna kvinna sårat våran minibiff och det är ingen som kommenterar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant diskussion. Det är väl ganska individuellt hur mycket sex betyder, vad det betyder och hur mycket man är i behov av.

 

För mig är sex bara sex, tar ganska lätt på det. Tidigare har jag kanske varit lite väl utseendefixerad när det gäller tjejer som jag vill ha, men har ändrat mig lite på den punkten även om det spelar en viss roll.

 

Kärlek och sex skiljer sig ganska mycket. Var rätt längesedan jag var kär på riktigt, på gott och ont, men däremot kan jag bli intresserad av många...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar sex som vilken annan aktivitet som helst. Sex för mig är som att bowla eller spela biljard, man har kul stund och inget mer med det lixom(förutom att det är skönare!:P)

Det jag försöker säga är att jag investerar lika mycket känslor i dem olika aktiviteterna! Undantaget är om jag älskar personen i fråga, då investerar jag såklart känslor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mjo antagligen. Frågan är ju egentligen vad jag är för svin om hon ditchar hennes pojkvän för att han är ett svin, vi börjar snacka seriöst och sedan går hon tillbaka till sitt ex igen. :roll:

 

Vet ju att när hon var hos mig och hennes ex/pojkvän ringde och typ försökte få henne att komma tillbaka så sa hon till honom i telefon : "Du har kallat mig fitta fler gånger än du har kallat mig xxxxx" och han svarar "Mm vet".

 

 

Det handlar garanterat inte om att du skulle vara ett svin.

Tjejer som lever förtryckta i ett förhållande tänker/beter sig inte logiskt och rationellt.

 

 

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/292205?programid=909

 

Det första hon tänkte på när hon blev utsläppt ur källarförrådet var att hon måste gömma en tröja där så att hon inte skulle frysa nästa gång hon blev inlåst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med så är uttrycket "svin" en kvinnomyt, det är inte svinigt att uppleva en eller flera mysiga kvällar med någon sålänge båda partnerna förstår att så är fallet(när man inte sagt något är det ett icke uttalat kontrakt att man inte "måste" ge något mer). Vi lever inte längre på 1800-talet där man i princip ska gifta sig för att få ha roligt och mysigt med någon.

 

Man är väl skadad men hur i helvete kan det vara svinigt att ha sex med någon som vill samma sak? även om personen vill mera så antar jag att personen skulle uppskatta att man har en natt ihop?

 

Och ja sex är skönt, tycker du inte det så gör du något så otroligt fel! Jag har haft sexuella förhållanden med alla mina tjejkompisar vid något tillfälle och vi är fortf bra vänner och det förstörde ingenting, dom var införstådda i att jag inte lovade dom guld och gröna skogar.

 

Dom flesta mäninskor tycker om sex och gärna sex med olika partners, du kanske inte uppskattar det men att kalla någon ett svin för att dom gör det är inte rättvist någonstans eftersom vi uppenbarligen lever i olika tidsepoker.

 

Ja, livet är för kort för att inte utforska allt som man vill utforska, att sitta när man är typ 70år och undra hur livet kunde ha blivit om man gjort anorlunda känns otroligt onödigt då man ist kan uppleva allt man vill nu utan att någon tar skada av det. Gillar man äventyr ska man göra så många äventyr man kan och gillar man resa ska man gärna se världens alla hörn men gillar man sex då är det fel?

 

Är tjejer sviniga om dom beter sig på samma sätt? Uppenbarligen har denna kvinna sårat våran minibiff och det är ingen som kommenterar...

 

Om båda vill samma sak så har vi en helt annan situation och då är det inte svinigt, vilket jag heller aldrig har påstått. One and done tolkade jag det som att man ligger sedan är man "klar" med den och beroende på situation tycker jag att Ja det är svinigt, oavsett om det är en kille eller tjej som blir utsatt.

 

Angående kontrakt så vet jag inte vart du fått de uppgifterna från men du får återge dem. Vad jag lärt mig angående avtalsrätt så ser man till bland annat avsikt gällande b.la. parters handlingar samt om det förelegat god/ond tro och att ett faktiskt avtal inte alltid kan avgöra om det föreligger en förbindelse eller inte. (Nu jag tog det för långt, jag vet) Poängen är i alla fall att hela one and done grejen för mig är slöseri med tid eftersom man inte tjänar något på det, annat än något väldigt kortsiktigt och då ser jag inte vitsen med lägga ned tid på att skapa en relation med personen i fråga om man inte är intresserad av personligheten. Nu säger du dock själv att du legat med alla dina tjejkompisar men du har fortfarande kontakten med dem, alltså one but not done utan ni har kvar samma relation.

 

Uppenbarligen har människor väldigt olika prioriteringar och oavsett om jag ligger med alla som har lust eller inte så vet jag att när jag är 70 kommer jag inte ångra huruvida jag legat med alla som hade lust eller inte. Jag håller dock med om att man ska leva i nuet och göra det som faller en in, oavsett vad det må vara, precis som du säger.

 

EDIT: jäklar vilken sidodiskussion det blev, jag ville egentligen bara veta innebörden av one and done.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Shit vad kul med massa respons!

Bara för att göra klart angående att han slår henne, han hade gjort det någon gång och inget "allvarligt" så det är inget som sker frekvent så att säga. Självklart är det fortfarande inte okej men bara för att konstatera fakta!

 

I övrigt så gör jag mitt bästa i att försöka komma över henne. Är dock "rädd" för vad som händer om nu flyttar till gbg!

 

Usch vad jag känner att jag någon gång kommer ångra att jag är så "öppen" på internet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-thec- :) (:

Ja alltså, jag vill inte diktera hur andra lever sina liv. Det är skillnad på civilrätt och dom sociala avtalen man inte säger eftersom att den ena ska följa lagen och den andra vad som etiskt/moraliskt "korrekt" i en given situation, även kallat "sociala koder". Det vart lite fel från början allt detta, man bör inte sitta skriva i sånna här trådar en söndagsmorgon när man arbetat ca 85 timmar samma vecka...

One and done är bara ett halvkul uttryck men det betyder inte att man måste säga upp all kontakt. jag tänkte mer på den rent sexuella kontakten :P

 

Sorry biffen att vi tog över din DB hahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-thec- :) (:

Ja alltså, jag vill inte diktera hur andra lever sina liv. Det är skillnad på civilrätt och dom sociala avtalen man inte säger eftersom att den ena ska följa lagen och den andra vad som etiskt/moraliskt "korrekt" i en given situation, även kallat "sociala koder". Det vart lite fel från början allt detta, man bör inte sitta skriva i sånna här trådar en söndagsmorgon när man arbetat ca 85 timmar samma vecka...

One and done är bara ett halvkul uttryck men det betyder inte att man måste säga upp all kontakt. jag tänkte mer på den rent sexuella kontakten :P

 

Sorry biffen att vi tog över din DB hahaha

 

haha jo det är skillnad, skum men rolig diskussion måste jag dock säga, jag var också på lite halvdryg humör, wp iaf!.

 

Du får tillbaka den nu mini! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi lägger kvinnoproblemet åt sidan och tar upp ett nytt samtalsämne, fotboll! Jag vet att vi har flera forumiter häromkring som följer Svensk fotboll, slowboy, meta, bustgatan-gänget och säkert en hel del till.

 

För blåvitts del så är jag osäker. Osäkerheten kommer nog inte försvinna förräns Håkan presenterar någon spelare. I nuläget så ser jag att den spelaren som skall ta efter Hysen är Mikael Boman som kommer i från min moderklubb 8-)

 

Ryktet kring "Nya Bendtner" kan även han vara intressant. Känns som en sådan spelare som vi egentligen skulle behöva som kan axla rollen som "Planens ADHD" efter Eriksson/Wernbloom. Har dock inte sett något av Billie men av vad jag har fattat det som så är han ingen notorisk målskytt som Hysen är/var och då ser jag hellre Boman!

 

Ryktet kring Elmander vet jag inte hur jag skall ta, tycker det är att kasta pengar i sjön att värva hem honom då han trotsallt är gammal och inte har många år kvar. Kommer ju kräva en hel del i sign on.

 

I övrigt verkar Malmö rätt osäkra inför 2014. Som vanligt med en SM-vinnare som året efter blir uppköpt. Det enda laget som ser lika starka/starkare ut än 2013 skulle jag säga är AIK. Får de även in en Banghora som hittar tillbaka till sin form så kan det bli riktigt, riktigt, riktigt farligt.

 

Helsingborg känner iskalla, inb4 flame av Meta.

 

Så, vad tror ni gubbar, vad tror ni om 2014 års upplaga? Vilka står vinnare och vilka floppar? Vilka/vilken spelare vill ni skall ansluta till erat lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med svensk fotboll är väl det mesta osäkert. Det är väl typ 8-9 olika mästare de senaste 10 åren?

 

Det känns som att Göteborg verkligen måste ersätta Hysén, han var ovärderlig för Blåvitt och det måste komma något nyförvärv som kan leverera direkt. Kollektivet är väl dock fortfarande starkt och topp fyra är ealistiskt.

 

AIK är stabila och det känns som att utvecklingspotentialen är stor. Tycker att spelet förra året ofta hade mycket i övrigt att önska, men ett individuellt bra lag som förmodligen kan utveckla helheten. Blir farliga.

 

Aldrig bra att tappa en tränare efter ett guld och den nye tränaren är naturligtvis viktig. Med det sagt, förutom Hamad som är viktig är det trots allt samma lag i mångt och mycke. Molins visade sig betyda mer än Rantie och nu har vi honom från omgång 1. Ett väldigt ungt lag som troligtvis blir ett år bättre, i större utsträckning än lag med högre medelålder. Det blir med högsta sannolikhet absolut toppstrid, men på önskelistan finns en till anfallare, en ytter och gärna en innermitt. Markus Rosenberg är lite av en drömvärvning. Vi får se vad som händer helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker det är så tråkigt med svensk fotboll. som du säger biffen att lagen efter man har vunnit så tappar man många spelare och sedan så har man inte en chans på champions league platsen vilket jag tycker är väldigt tråkigt, hade varit så kul med ett svensk lag i gruppspelet där, tror verkligen svensk fotboll behöver komma upp sig några nivåer!

 

har ej hängt med så mycket i transfern hittills och kan inte uttala mig om någon vinnare, men hoppas som varje år att Helsingborg vinner!! :)

 

1488888_888487571191460_1444239272_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite åsikter och tankar från andra lag!

Eftersom många andra har bidragit med grymma låtar i sina dagböcker så får jag väl dra mitt strå till stacken!

 

Är en helt underbart bra låt! Som jag har letat efter i flera månader tills jag av en slump trillade på den igen! (Är det tjejen som Padde har på sin avatar?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite åsikter och tankar från andra lag!

Eftersom många andra har bidragit med grymma låtar i sina dagböcker så får jag väl dra mitt strå till stacken!

 

Är en helt underbart bra låt! Som jag har letat efter i flera månader tills jag av en slump trillade på den igen! (Är det tjejen som Padde har på sin avatar?)

 

mums! Är såna type of playlists (lounge?) jag jämt är på jakt efter när jag grindar. GillaGilla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mums! Är såna type of playlists (lounge?) jag jämt är på jakt efter när jag grindar. GillaGilla!

 

 

Även den är rätt skön!

 

Är Gefles tur att vinna i år dock, känner det. Känns bra.

 

Haha tvek på den va ;)

Vad tror du om att Orlov värvas in istället för Hysén?

 

Tjena Cara

Tyckte väl att jag såg rätt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för mention men jag får vara ärlig och erkänna att jag bara följer HIF och inte svensk fotboll i övrigt. Av någon anledning tappade jag suget lite efter SM-guldet och dem två sinnessjuka åren vi hade där :oops: Inte en chans i helvetet att det skulle kunna bli annat än sämre efter det :mrgreen:

 

Hade förhoppningar om att Mahlangu skulle stanna något år till efter att han blev skadad men det var väl aldrig aktuellt. Önsketänkande obv. Utan honom blir det såklart svårt, det är bara att kolla poängsnittet med honom förra året vs hur det gick när han skadade sig :roll: Tycker han varit så fruktansvärt bra i HIF att jag ärligt tror vi hade vunnit guld igen förra säsongen om han inte skadat sig.

 

Hittar vi bara ett bra komplement till Gashi bör man nog ändå hålla HIF som en såkallad mörk häst. Stabil målvakt och mittbacksuppsättning. Allsvenskans bästa ytterbackspar i Uronen och Krafth. Båda bara pojkspolingar dessutom. Gashi som motor på mitten. Accam och Khalili som offensiva krafter som kan gör det lilla extra med en Boateng som är en enorm talang som ett litet ess i rockärmen om han hunnit utvecklas under försäsongen.

 

Oklart var Smarason och Simovic står. Ingen av dem levererade det som förväntas förra året, ffa inte Simovic som ibland var rent ut sagt pinsam att se. Talangen finns där dock. Möjligt att Smarason hunnit vänja sig vid HIF och Allsvenskan nu och ännu viktigare en fast position i laget. Han har fått spela lite överallt och kom aldrig in i det helt. Om inte dessa två lirare kan höja sig är det lite för tunt framåt utan starka nyförvärv. Och vi har som vanligt inga pengar så det är ett rätt stort problem att lösa :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du om att Orlov värvas in istället för Hysén?

Lite tveksam, i Gefle fungerar alla spelare som Oremo gjorde, det vill säga alla är 10 gånger bättre när de spelar i Gefle. Det är därför Gefle alltid hänger kvar trots en bisarrt svag trupp på papperet.

 

Det eller vår starka bortaklack som lyfter laget, arena-taket om det finns något, sätter skräck i motståndaren osv. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tveksam, i Gefle fungerar alla spelare som Oremo gjorde, det vill säga alla är 10 gånger bättre när de spelar i Gefle. Det är därför Gefle alltid hänger kvar trots en bisarrt svag trupp på papperet.

 

Det eller vår starka bortaklack som lyfter laget, arena-taket om det finns något, sätter skräck i motståndaren osv. :-D

 

Hur tror du att ni klarar er utan PO som flyttat till Sveriges finaste förening då? :)

 

Även om jag håller med helt i det du säger så har ju för första gången någon (Jawo) motbevisat just det förra året. Som ryktena säger nu så är kontraktet påskrivet och han presenteras imorgon, den absolut viktigaste värvningen inför 2014.

 

Ska bli intressant att se vad PO kan göra i Djurgårn i år. Ska också bli fruktansvärt kul att se vad allsvenskans största talang, Daniel Amartey, kan göra i år!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tror du att ni klarar er utan PO som flyttat till Sveriges finaste förening då? :)

 

Även om jag håller med helt i det du säger så har ju för första gången någon (Jawo) motbevisat just det förra året. Som ryktena säger nu så är kontraktet påskrivet och han presenteras imorgon, den absolut viktigaste värvningen inför 2014.

 

Ska bli intressant att se vad PO kan göra i Djurgårn i år. Ska också bli fruktansvärt kul att se vad allsvenskans största talang, Daniel Amartey, kan göra i år!

 

 

Tror de klara sig fint, värre för djurgården dock, tror det kommer vara en lite Moyes över det hela, dock så är dif inte ett topplag. Men iaf så tror jag inte att hans spelsystem passar in med vad fansen vill och hur man ser till spelar materialet .

 

Iaf, tror allsvenskan kommer se ut som varje år ungefär, ett lag ligger i toppen tills halva sen byter dem till något annat som vinner skiten.

 

Själv hoppas man på sm-guld 2lax14, och med Bangura så kan det bli fint år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...