Gå till innehåll

Aspiritus.com, ännu ett MLM-företag?


LAB

Recommended Posts

  • 2 months later...
Ursäkta att jag lyfter en gammal tråd :oops:

 

Jag bara undrar, ni som ratar det så hårt,

Är ni själva medlemmar, eller har egen erfarenhet av MLM ?

Eller är det bara nån som sagt att det är Kass ?

 

Jag har inte sett något MLM-företag som har varit ett seriös företag. MLM går ut på att de som startar det ska tjäna så mycket pengar som möjligt på att andra gör en massa jobb och tjänar lite. MLM är pyramidspel men som lyckas krypa under radaren pga att de säljer skitprodukter till överpris. Men detär bara vad jag tycker. Ni få mer än gärna syssla med MLM men räkna inte med sympati från mig när ni märker att det är bluff och båg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

!OBS! !OBS!

Detta är inget värvningsförsök.

 

Anledningen att jag frågade var igentligen bara varför folk i allmänhet är så hatiska till MLM

 

Jag har oxå ett konto hos asp sedan flera år tillbaka.

Och visst håller jag med om att det har strulat en del :lol:

Jag jobbar inte med det längre. Och deras sk Pokerklient måste var världen sämsta :twisted:

Jag har väldigt svårt för att rekomendera det idag.

 

Men det är ett spännande koncept.

 

Förr var jag lika skeptisk som de flesta andra till allt vad MLM heter.

Men nu tycker jag det är ett intressant marknadsföringsätt.

 

Och jag har hoppat på ett annat bolag som är helt nystartat och

Handlar mer om Poker :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har personer jag känner som sysslat med flera olika MLM företag och det har alltid slutat med fiasko.

Jag själv blev kund hos homeexpress som hyrde ut dvdfilmer på nätet. Företaget ägdes och styrdes av ett MLM företag. Efter sex månader har det nu gjort kunkurs, jag själv blir ju inte lidande då jag bara var kund men det finns de som pumpat in tusentals kronor på att få jobba med företaget som är grundlurade.

 

Så STAY AWAY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla MLM-företag bygger på att det finns människor som tror att de ska hitta den snabbavägen till de stora pengarna. MLM är företag som utnyttjar människor för att ägarna ska tjäna enorma summor och dessa pengar kommer de som är längre ner i pyramiden aldrig att se. Men alla får ju göra som de vill men kom inte och gråt hos mig om du blir besviken på dessa. Jag hade hellre lagt ner min kraft på att starta ett eget företag än att gå på MLM-företagens reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom drägget som ägnar sig åt pyramidspel försöker tjäna pengar på andras olycka förtjänar dom allt som kommer till dom. Det är enda fördelen med idén. Dom skapar en stor skara lyckosökare som blir blåsta och det är bra! Några få tjänar massor men det kan det fan nästan vara värt för att folk skall lära sig en läxa.

 

Jag blev själv erbjuden myexe av en "kompis" för ett år sen. Han skulle bli miljonär trodde han. Gick åt helvete istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att tjäna pengar på andras olycka.

Och som nån skrev "Pumpat in Pengar"

Det fattar jag inte heller, hur det kan gå till.

 

Ett av felen, och en anledning till att det är så infekterat måste vara att det finns så mycket rötägg och lättlurade personer även i den branchen.

Folk blir inlurade, med massa fina ord och lockelser.

Det handlar inte om att bara signa in och bli miljonär.

Det funkar som alla andra jobb, man måste lägga ner lite energi för att få lön. Eller är det nån som tror att man ska bli Pokermiljonär bara för att man signar in på en klient ? Nepp man behöver lägga ex antal timmar för att spela upp bankrullen och många lyckas inte, fast dom lägger ner all energi dom har. Men finns inte dom så finns det ont om vinnare oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att tjäna pengar på andras olycka.

Och som nån skrev "Pumpat in Pengar"

Det fattar jag inte heller, hur det kan gå till.

 

Ett av felen, och en anledning till att det är så infekterat måste vara att det finns så mycket rötägg och lättlurade personer även i den branchen.

Folk blir inlurade, med massa fina ord och lockelser.

Det handlar inte om att bara signa in och bli miljonär.

Det funkar som alla andra jobb, man måste lägga ner lite energi för att få lön. Eller är det nån som tror att man ska bli Pokermiljonär bara för att man signar in på en klient ? Nepp man behöver lägga ex antal timmar för att spela upp bankrullen och många lyckas inte, fast dom lägger ner all energi dom har. Men finns inte dom så finns det ont om vinnare oxå.

 

Här är en bra länk att läsa om MLM

http://www.mlmwatch.org/

MLM är avancerat bondfångeri i mina ögon och det är inte ett sätt att bli rik utan ett sätt att bli blåst. Hade man sålt deras skitvaror själv hade man tjänat otroligt mycket mer pengar.

 

Edit: En anna bra länk är denna http://www.vandruff.com/mlm.html

 

Ett av de största problemen med MLM är att de fortsätter att rekrytera säljare fast marknaden är mättad. Varför gör de det då? Jo för att de som är på toppen fortsätter få in pengar av de som köper säljkit. Borde de inte berätta på mötena att marknaden börjar bli mättad? Jo det borde de men det gör de inte eftersom de inte gör detta för din skull utan för att lura dig och få in en massa pengar. Desto senare du kommer in i MLM spiralen desto mer blir du blåst eftersom du blir lurad att köpa produkter som inte går att sälja längre eftersom marknaden är mättad. Hur ska du då tjäna pengar? Jo du ska rekrytera nya personer som du ska få % av. Men du kommer inte att få några pengar eftersom de heller inte kommer att kunna sälja något. De i toppen får bara in mer och mer pengar frå icke ont anande människor.

 

MLM är pyramidspel men kommer undan pga att de säljer produkter. Sen att lotteriinspektionen lägger ner mer kraft på poker än att stopa dessa pyramidspel är något som är väldigt olykligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...