Essingen Postad 20 Februari , 2013 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2013 Vad är en BE spelare Pokerhusen borde verkligen kunna svara på hur rejken påverkar spelresultatet. Och det borde tydligt stå hur mycket man har betalat i rejk. Essingen Citera
Katt3n Postad 20 Februari , 2013 Rapport Postad 20 Februari , 2013 Vad är en BE spelare Pokerhusen borde verkligen kunna svara på hur rejken påverkar spelresultatept. Och det borde tydligt stå hur mycket man har betalat i rejk. Essingen BreakEven=BE Hur stor rejk du betalar är väl ganska tydligt beskrivet, eller hur? Om inte annat anges det i alla handhistoriker som normalt sparas på din dator. Citera
Mr_Tight Postad 20 Februari , 2013 Rapport Postad 20 Februari , 2013 Hur har ni vunnit stora potter?Taktik, Slowplay, valuebetting etc. Ja, har ni verkligen kunnat styra potten till att raka hem storvinsten i slutändan? Min erfarenhet är att man vinner storvinster när man spelar mot oddsen alternativt att man felbedömmer motståndarens handstyrka. Varför går motståndarna allin? I de flesta fall har dom starka händer även om de är overkliga. Det är klart att de satsar. I de flesta fallen förlorar du men kan naturligtvis köpa in kort som gör dig till vinnare. Du får sällan in pengarna i potten när du är en klar vinnare vilket gör det svårt att på sikt vinna pengar i poker. Eller hur? Essingen Riggdevil/Softish/Richthofen? Citera
KungKroon Postad 20 Februari , 2013 Rapport Postad 20 Februari , 2013 Jag får inte ihop det här. Vem vinner ? Essingen Essingen vinner. Citera
Katt3n Postad 20 Februari , 2013 Rapport Postad 20 Februari , 2013 Essingen vinner. japp. jag orkar inte trolla mer här nu Citera
madblast Postad 23 Februari , 2013 Rapport Postad 23 Februari , 2013 Jag har inte kunnat sova på tre dagar p.g.a. den här tråden... Citera
Strappa Postad 23 Februari , 2013 Rapport Postad 23 Februari , 2013 Jag tror det finns möjligheter att ur spelhusens databaser ta fram kännetecken för vinnande såväl som förlorande spelprofiler, avseende spelform, handval, position osv.Det skulle ochså gå att verifiera olika teorier om vinnande och förlorande spel. Det skulle ochså vara intressant att visa i fakta varför 19 av 20 förlorar. Den direkta motfrågan till alla spelprofiler med koppling till spelhusen bör vara om deras rekomendationer alternativt teori är kontrollerad mot en riktig statistik bank. Dags att börja gräva ? Vad får dig att tro att pokerhusen någonsin skulle vilja redovisa detta? Vad får dig att tro att du har rätt till tillgång för rådata för några andra händer än de du deltagit i själv? Citera
Essingen Postad 24 Februari , 2013 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2013 Uppenbarligen är det svårt att få husen att redovisa handhistorik förutom din egen. Jag tror att det är oviljan att redovisa handhistoriken som är skälva problemet eftersom handhistoriken ger svart på vitt hur många som i slutändan förlorar och hur mycket. Det verkar inte vara någon statistik till pokerhusens fördel. Då skulle vi ha sett datan redan idag. Jag har inga chanser att få ut info, men det borde finnas organisationer, press m.m som har större inflytande och borde kunna kräva att få ta del av handhistoriken. Staten "Vi" äger till och med en pokersite. I bästa fall skulle man kunna finna situationer med händer som ger god utdelning utan att man på förhand tror så, likväl att det finns händer som man ser som vinnare men i praktiken är förlorande händer. Det skulle definitivt förändra mitt handval och positionsspel. Och går det att vara en vinnande pokerspelare?? Citera
Recommended Posts