Gå till innehåll

Gå till nästa nivå?


rezziq

Recommended Posts

Jag har tittat på väldigt mycket poker på TV/datorn, samt läst någon bok. Har lagt ner mycket tid på att analysera starthänder och diskuterat poker med kompisar.

 

Just nu sitter jag och nöter NL 0,01/0,02$ men jag tycker inte det händer som mycket, och jag är rädd för att går upp.. och förlora.

 

Eftersom min bankrulle ligger på 100$ så vågar jag inte göra några större utsvävningar. Vad skall jag göra för att få fart på mitt pokerspel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju bankrulle till att testa NL5. Ta ett shot för tre buy-ins eller nåt. Sen är det bara att köra på och slå NL10 och så vidare. Det känns ganska onödigt att hoppa på typ NL50 direkt bara för att spela "riktig poker". Det finns ingenting som heter riktig poker. Hela grejen med poker är att lära sig att anpassa sitt spel till sina motspelare, det gäller både på NL2 och NL100. Så jag tycker du gör helt rätt i att börja ifrån början, du borde komma ur nanostakesträsket ganska snabbt ändå och gör du inte det så hade det ändå varit total waste att sätta sig på typ NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge bankrullen är möjlig att "ersätta" med andra inkomster ( som t ex att samla burkar för 600-700 kr är inte SÅ mycket pengar ) bör du använda den "aggressivt" och se det som utbildningskostnad om den går upp i rök.

 

Money management är viktigt, men det är ännu viktigare att du utvecklas och blir en vinnande spelare ( eftersom ingen money management i världen kan hjälpa en förlorande spelare ).

 

Tänk även på att på de allra lägsta nivåerna betalar man mångfalt högre rake räknat i bb/100 händer. Det är alltså önskvärt att klättra så snabbt som möjligt i alla fall några steg upp från den lägsta nivån.

 

Med det sagt ska du såklart inte sätta dig med hela rullen på ett och samma bord. Poängen är att du inte ska vara så rädd att ta chanser så länge din bank roll är "förhållandevis liten".

 

Edit: Och lär dig Omaha istället om du ändå ska börja från grunden med ett spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...