Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
menar du inte calla aldrig?

I FL kan man ta som regel att aldrig checka, man höjer eller kastar handen. Det gör dig svårläst och spelare kommer tycka att du är jobbig. Du får många att inte gå med dig då och du kommer att ha odds med dig efter floppen som kan räcka till rivern!

De gånger du sitter med AQ och det blir rundcheck på en skräpbräda och det kommer ett A eller Q på turn då? Man behöver väl inte folda förrän man får en bet emot sig, man har ju fortfarande chans att vinna! Att vissa stör sig på dig tror jag inte väger upp det du tjänar de gånger du faktiskt vinner handen du annars skulle ha foldat.

Postad
menar du inte calla aldrig?

I FL kan man ta som regel att aldrig checka, man höjer eller kastar handen. Det gör dig svårläst och spelare kommer tycka att du är jobbig. Du får många att inte gå med dig då och du kommer att ha odds med dig efter floppen som kan räcka till rivern!

De gånger du sitter med AQ och det blir rundcheck på en skräpbräda och det kommer ett A eller Q på turn då? Man behöver väl inte folda förrän man får en bet emot sig, man har ju fortfarande chans att vinna! Att vissa stör sig på dig tror jag inte väger upp det du tjänar de gånger du faktiskt vinner handen du annars skulle ha foldat.

Jag tror MaLiik har blandat ihop termerna och menar "limpa" när han säger "checka". Givet att man är först in i potten pre-flop har han nog rätt. Efter en eller flera limpare är det däremot inte sant att det alltid är fel att limpa; det beror på vilken hand man har och vilka motståndare du har efter dig.

Postad

captainpro skrev:

Då slipper du bli utdragen varenda hand och du kan nästan känna dig trygg att betta med top-pair varje gång. (Något som jag inte är då det är fler spelare vid bordet eftersom någon alltid fått två par eller något med deras x x på handen.) Väldigt väldigt ofta synar de ner med t.ex andra paret.

är väl inte direkt ngt negativt om folk synar långt med mittenparet ??

Och tonyS, om du nu ska köra poker seriöst o långsiktigt så köp en bok. Böckerna är faktiskt grymt pedagogiska och du har svaret på alla dina frågor. När du sen börjar stöta på mer speciefika situationer på microlimit så kan dock detta forum vara givande.

edit: förslagsvis en bok av sklansky, fixed limit kungen