Gå till innehåll

Thailand eller varmt ställe att grinda på?


wahlen1

Recommended Posts

Något är lite fel med vädret i Thailand just nu, det regnar nån timme några dagar i veckan när det knappt ska regna alls.

Det passar mig som tycker det är för varmt ändå.

 

Lite konstig levling IMO :S

 

 

Hyra hus blir nog svårt wahlen men det är rätt billigt med hotell i Thailand. Tror grind blir svårare överlag i Bali mtp internet men jag är inte säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite konstig levling IMO :S

 

 

Hyra hus blir nog svårt wahlen men det är rätt billigt med hotell i Thailand. Tror grind blir svårare överlag i Bali mtp internet men jag är inte säker.

 

Okej, så om man ska grinda samtidigt är thailand bättre? Spelar egentligen ingen roll vart det är, bara det är billigt att bo där och käka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet på hotellen är överlag bättre i Thailand än på Bali. Är man dock villig att lägga lite extra cash på hotelrummet(fortfarande riktigt billigt i svenska mått mätt) så funkar det fint på Bali. Går även att köpa "3G" dongle där och köra på. Kostar inte alls mycket, runt 400sek för 1 månad surf och med den kom jag upp i runt 2mbits dock så var det en downloadlimit på den men ska man bara lira poker är det lugnt.

 

Skulle lugnt satsa på bali om jag var er. Riktigt nice, grinda 2 veckor i kuta/legian eller om ni vill lyxa till det lite köra en villa i seminyak, blir inte dyrt om ni är några stycken och sedan köra en vecka eller något på Gili, där kan ni nog skippa grinden med hänsyn till internet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, jag och en polare är sugna på dra till något varmt ställe där det är billigt såklart, och spela poker. I 3 veckor så vetifan om kan hyra hus osv? Eller är det kanske någon som bor och har plats för 2 till? I thailand/bali osv,

 

tips är uppskattat :)

 

Träffade ett gäng svs grinders som hyrde hus på boracay(filippinerna) när jag var där.

Tror dom betalade drygt 10k för en månad inkl. internet osv, men inte helt säker. Vet att huset låg på "fel sida" ön, men tuk tuk färd på 10 min från en av världen

finaste stränder är helt ok imo...

Du bör kunna hitta det dom hyrde via google, annars får du pma så kan jag höra med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träffade ett gäng svs grinders som hyrde hus på boracay(filippinerna) när jag var där.

Tror dom betalade drygt 10k för en månad inkl. internet osv, men inte helt säker. Vet att huset låg på "fel sida" ön, men tuk tuk färd på 10 min från en av världen

finaste stränder är helt ok imo...

Du bör kunna hitta det dom hyrde via google, annars får du pma så kan jag höra med dom.

 

Blir galet segt att vara så länge på Boracay

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar, 3 veckor ska vi vara där så. :) Om man nu vill ha bra internet på bali, vad kan man få lägga per natt för rum?

 

Jag betalade 150 sek per natt för ett hotell med internet endast i receptionen. Med mycket lagg kunde man ha uppe 4 vanliga bord på svs. Men som sagt, du fick sitta i receptionen.

Generellt sätt tror jag det blir svårt att hitta ett hotell på popis lane(backpacker/festgatan i kuta) med ett hyffsat internet på rummet. Mitt tips är att istället söka dig till något lite större hotell komplex en bit därifrån.

 

Spenderade två veckor på boracay, blev indeed väldigt segt i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar, 3 veckor ska vi vara där så. :) Om man nu vill ha bra internet på bali, vad kan man få lägga per natt för rum?

 

kika agoda.com eller liknande. Maila hotellet och fråga fall det är internet på rummet då många hotell har det enbart i receptionen.

 

Hur ser budget ut? hur mycket vill ni lägga per natt tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj!

 

Har ett par tyska vänner som jag lärt känna via en WPT vecka en gång i tiden. De grindar nu flitigt i ett riktigt "slott" i Thailand. Skämt å sido, en mycket stor fin villa med allt ifrån pool till kock och det mesta. Har tidigare haft en stående inbjudan och vet att dem inte har något emot sällskap för att också få ner kostnaden lite, money management är aldrig fel!

Har ni inte hittat något ställe så kan jag förmedla kontakt om du vill..

 

Tjena, jag och en polare är sugna på dra till något varmt ställe där det är billigt såklart, och spela poker. I 3 veckor så vetifan om kan hyra hus osv? Eller är det kanske någon som bor och har plats för 2 till? I thailand/bali osv,

 

tips är uppskattat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj!

 

Har ett par tyska vänner som jag lärt känna via en WPT vecka en gång i tiden. De grindar nu flitigt i ett riktigt "slott" i Thailand. Skämt å sido, en mycket stor fin villa med allt ifrån pool till kock och det mesta. Har tidigare haft en stående inbjudan och vet att dem inte har något emot sällskap för att också få ner kostnaden lite, money management är aldrig fel!

Har ni inte hittat något ställe så kan jag förmedla kontakt om du vill..

 

Kan flika in på en gång att ni troligen skulle få betala en 5-6000 SEK per skalle och månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...