Gå till innehåll

Turbojanne kör igång!


turbojanne

Recommended Posts

Tjena alla glada forumiter!

 

Tänkte börja lira igen efter åratal av uppehåll nu när vi snart börjar ett nytt år. Tror jag ska börja lira på svenska spel men behöver lite hjälp vad jag ska börja spela.

 

Har spelat väldigt mycket tidigare för 5-6 år sedan men känner mig såklart lite ringrostig. Vilken nivå? 5manna eller 10 manna bord? inköp spelstil osv osv bara ös på :)

 

Är tacksam för alla tips såklart!!

 

Ha de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Turbojanne!

 

Jag skulle tipsa om att börja på någon av svs lägre nivåer, 5-max. Sen får jag naturligtvis önska lycka till!

 

Hallå Lundin!

 

Jag har funderat lite och tror jag startar på 0,5/1 sek på svenska spel. 5-max såklart... Haft mycket att göra under nyår osv så inte kommit igång men idag så!

 

Har fått hjälp av en vän att få fixat Holdem Manager också så jag kan lägga in lite händer här :)

 

Kommer dra igång senare idag. Men lämna gärna fler tips om ni har några :)

 

Uppskattar det verkligen

 

/ TJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack!

 

100 eller 200bb inköp?

 

Kör det du själv är bekväm med.

 

Körde lite 0.5/1 innan på svs. Vad bör man sikta på för spelstil?

 

Tight ABC eller aggro?

 

Kör det du är bekväm med, har du spelat så länge så borde du ha edge oavsett. Alla regs på den nivån spelar abc/nitigt, så vill du slå regsen spelar du aggro och vill du slå fisken så är det väl oftast bättre med abc. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör det du själv är bekväm med.

 

 

 

Kör det du är bekväm med, har du spelat så länge så borde du ha edge oavsett. Alla regs på den nivån spelar abc/nitigt, så vill du slå regsen spelar du aggro och vill du slå fisken så är det väl oftast bättre med abc. GL!

 

Ok, tack för det! Har ju spelat mycket men det vara några år sedan. Får se vart vi hamnar :)

 

Mitt HM strejkar fullständigt och SvS handhistorik är ju vad den är så blir inga händer att visa från gårdagens session. Spelade bara typ en halvtimme och backade 30kr eller nåt så det får jag leva med :D

 

 

På det idag igen en sväng innan hockeyn kl 14 :)

 

EDIT:

 

2/1: -42kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är varken bättre eller sämre. Har personligen aldrig märkt någon skillnad oavsett nivå mellan turbo/vanliga

 

Ok, då tror jag att jag håller mig till vanliga..men vi får se :)

 

Tycker att det känns som att det är sjukt svårt att få ut nåt värde på 0.5/1...Mycket lättare är 1/2. Kanske är en inbillning?

 

Så jävla tight på 0.5/1 bara...drygt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är varken bättre eller sämre. Har personligen aldrig märkt någon skillnad oavsett nivå mellan turbo/vanliga

 

Vilken typ av bord tror du den entablande actionfisken väljer? Den typen av fisk som skriver "zZZzZzZZzz" om nån tar mer än 1 sekund på sig att agera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då tror jag att jag håller mig till vanliga..men vi får se :)

 

Tycker att det känns som att det är sjukt svårt att få ut nåt värde på 0.5/1...Mycket lättare är 1/2. Kanske är en inbillning?

 

Så jävla tight på 0.5/1 bara...drygt!

 

Japp, alla regs är jättetighta. Du får tableselecta bra så :)

 

Vilken typ av bord tror du den entablande actionfisken väljer? Den typen av fisk som skriver "zZZzZzZZzz" om nån tar mer än 1 sekund på sig att agera.

 

Ser dem oftast på vanliga bord, de är ju lowlevel thinkers, knappast så att de inser att det finns olika bord. Sen finns det ju dåliga spelare som inte hinner med två bord turbo ens, eller ett för den delen.. Så tycker inte det spelar någon roll tbh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tight är nice ju! Jobbigt när regsen börjar spela tillbaka, /1 är definitivt enklare än /2 dock (menar inte att /2 är tufft för det, väldigt mycket 50vpip fisk)

 

Har aldrig upplevt någon skillnad på regular o turbo men har nog aldrig kikat så noga! Köar bara båda och tar de borden som är bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...