turbojanne Postad 31 December , 2012 Rapport Postad 31 December , 2012 Tjena alla glada forumiter! Tänkte börja lira igen efter åratal av uppehåll nu när vi snart börjar ett nytt år. Tror jag ska börja lira på svenska spel men behöver lite hjälp vad jag ska börja spela. Har spelat väldigt mycket tidigare för 5-6 år sedan men känner mig såklart lite ringrostig. Vilken nivå? 5manna eller 10 manna bord? inköp spelstil osv osv bara ös på Är tacksam för alla tips såklart!! Ha de! Citera
Lundin89 Postad 31 December , 2012 Rapport Postad 31 December , 2012 Tjena Turbojanne! Jag skulle tipsa om att börja på någon av svs lägre nivåer, 5-max. Sen får jag naturligtvis önska lycka till! Citera
turbojanne Postad 2 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2013 Tjena Turbojanne! Jag skulle tipsa om att börja på någon av svs lägre nivåer, 5-max. Sen får jag naturligtvis önska lycka till! Hallå Lundin! Jag har funderat lite och tror jag startar på 0,5/1 sek på svenska spel. 5-max såklart... Haft mycket att göra under nyår osv så inte kommit igång men idag så! Har fått hjälp av en vän att få fixat Holdem Manager också så jag kan lägga in lite händer här Kommer dra igång senare idag. Men lämna gärna fler tips om ni har några Uppskattar det verkligen / TJ Citera
turbojanne Postad 2 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2013 Körde lite 0.5/1 innan på svs. Vad bör man sikta på för spelstil? Tight ABC eller aggro? Citera
rahm93 Postad 2 Januari , 2013 Rapport Postad 2 Januari , 2013 På /1 så vinner du nog mest genom att bara spela ABC och inte hamna i några preflop-wars. Lycka till! Citera
turbojanne Postad 2 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2013 På /1 så vinner du nog mest genom att bara spela ABC och inte hamna i några preflop-wars. Lycka till! Stort tack! 100 eller 200bb inköp? Citera
gorillai Postad 2 Januari , 2013 Rapport Postad 2 Januari , 2013 Stort tack! 100 eller 200bb inköp? Kör det du själv är bekväm med. Körde lite 0.5/1 innan på svs. Vad bör man sikta på för spelstil? Tight ABC eller aggro? Kör det du är bekväm med, har du spelat så länge så borde du ha edge oavsett. Alla regs på den nivån spelar abc/nitigt, så vill du slå regsen spelar du aggro och vill du slå fisken så är det väl oftast bättre med abc. GL! Citera
turbojanne Postad 3 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2013 Kör det du själv är bekväm med. Kör det du är bekväm med, har du spelat så länge så borde du ha edge oavsett. Alla regs på den nivån spelar abc/nitigt, så vill du slå regsen spelar du aggro och vill du slå fisken så är det väl oftast bättre med abc. GL! Ok, tack för det! Har ju spelat mycket men det vara några år sedan. Får se vart vi hamnar Mitt HM strejkar fullständigt och SvS handhistorik är ju vad den är så blir inga händer att visa från gårdagens session. Spelade bara typ en halvtimme och backade 30kr eller nåt så det får jag leva med På det idag igen en sväng innan hockeyn kl 14 EDIT: 2/1: -42kr Citera
turbojanne Postad 3 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2013 Ny fråga... Hur ligger det till värdemässigt på turboborden, jmf. med de vanliga? Citera
turbojanne Postad 3 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2013 och en till... Om man lirar på 0.5/1, vilken nivå är då rimlig att lägga sig på vad gäller turneringar? Förstår att jag ska lägga mig högre om jag är riktigt bra på turneringar, men om jag hypotetiskt är lika bra på båda spelsorterna? 20kr bi? 30? 50? Citera
gorillai Postad 3 Januari , 2013 Rapport Postad 3 Januari , 2013 Ny fråga... Hur ligger det till värdemässigt på turboborden, jmf. med de vanliga? Det är varken bättre eller sämre. Har personligen aldrig märkt någon skillnad oavsett nivå mellan turbo/vanliga Citera
turbojanne Postad 3 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2013 Det är varken bättre eller sämre. Har personligen aldrig märkt någon skillnad oavsett nivå mellan turbo/vanliga Ok, då tror jag att jag håller mig till vanliga..men vi får se Tycker att det känns som att det är sjukt svårt att få ut nåt värde på 0.5/1...Mycket lättare är 1/2. Kanske är en inbillning? Så jävla tight på 0.5/1 bara...drygt! Citera
Level Postad 3 Januari , 2013 Rapport Postad 3 Januari , 2013 Det är varken bättre eller sämre. Har personligen aldrig märkt någon skillnad oavsett nivå mellan turbo/vanliga Vilken typ av bord tror du den entablande actionfisken väljer? Den typen av fisk som skriver "zZZzZzZZzz" om nån tar mer än 1 sekund på sig att agera. Citera
gorillai Postad 3 Januari , 2013 Rapport Postad 3 Januari , 2013 Ok, då tror jag att jag håller mig till vanliga..men vi får se Tycker att det känns som att det är sjukt svårt att få ut nåt värde på 0.5/1...Mycket lättare är 1/2. Kanske är en inbillning? Så jävla tight på 0.5/1 bara...drygt! Japp, alla regs är jättetighta. Du får tableselecta bra så Vilken typ av bord tror du den entablande actionfisken väljer? Den typen av fisk som skriver "zZZzZzZZzz" om nån tar mer än 1 sekund på sig att agera. Ser dem oftast på vanliga bord, de är ju lowlevel thinkers, knappast så att de inser att det finns olika bord. Sen finns det ju dåliga spelare som inte hinner med två bord turbo ens, eller ett för den delen.. Så tycker inte det spelar någon roll tbh. Citera
wahlen1 Postad 3 Januari , 2013 Rapport Postad 3 Januari , 2013 Alltid turbo som är mest fisk på. . slut Citera
rahm93 Postad 3 Januari , 2013 Rapport Postad 3 Januari , 2013 Tight är nice ju! Jobbigt när regsen börjar spela tillbaka, /1 är definitivt enklare än /2 dock (menar inte att /2 är tufft för det, väldigt mycket 50vpip fisk) Har aldrig upplevt någon skillnad på regular o turbo men har nog aldrig kikat så noga! Köar bara båda och tar de borden som är bra Citera
turbojanne Postad 3 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2013 Hade glömt hur tråkigt poker va...bläää Citera
Recommended Posts