Gå till innehåll

gorillagrind @ svs


gorillai

Recommended Posts

Galenskapen fortsätter :lol:.. Hittade bra värde och lyckades vinna 3 inköp iaf. Skönt att hitta plus-sessioner lite då och då också. Delar med mig av en rolig hand som fick mig att spotta ut cola över hela skrivbordet. Hands down århundradets shove! :lol:

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k41.56

UTG: k48.61

Hero (BTN): k588.99

SB: k169.90

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has A:heart: 8:heart:

 

UTG calls k1.00, Hero raises to k4.50, fold, BB calls k3.50, UTG calls k3.50

 

Flop: (k14.00, 3 players) 9:heart: 8:spade: A:club:

BB checks, UTG checks, Hero bets k10.50, fold, UTG calls k10.50

 

Turn: (k35.00, 2 players) Q:heart:

UTG checks, Hero bets k20.00, UTG raises to k33.61 and is all-in, Hero calls k13.61

 

River: (k102.22, 2 players) 3:spade:

 

UTG shows 3:diamond: 3:heart: (Three of a Kind, Threes)

UTG wins k99.67

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 440
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sliter som få för att gå break even i skrivande stund. Tycks inte gå så bra, har fått nöten 3-4 gånger och blivit utdragen varje gång på 150 händer totalt :) känns bra! Hamnade i en bra situation mot en fisk, och kände mig jättenöjd när jag drog lite sk "Hollywooding" på turn. Blir ännu nöjdare när han skjuter in skiten, men det var väl lite av ett antiklimax att få in allt med nöten...

 

Skulle uppskatta kritik på de tidigare händerna om någon känner sig manad och lite snäll :)

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k111.87

Hero (BB): k240.83

UTG: k126.65

BTN: k93.65

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 5:spade: 6:spade:

 

fold, BTN raises to k3.50, fold, Hero calls k2.50

 

Flop: (k7.50, 2 players) K:club: 3:heart: 2:diamond:

Hero checks, BTN checks

 

Turn: (k7.50, 2 players) 4:diamond:

Hero bets k5.62, BTN raises to k19.67, Hero raises to k57.72, BTN raises to k90.15 and is all-in, Hero calls k32.43

 

River: (k187.80, 2 players) 6:diamond:

 

BTN shows A:diamond: 7:diamond: (Flush, Ace High)

BTN wins k183.11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle uppskatta kritik på de tidigare händerna om någon känner sig manad och lite snäll

 

ok:-D

89:

Har länge tänkt som dig och spelat alla möjliga skithänder för att fi är sämst. Har nu iprincip slutat med det och det är garanterat både lättare och mer profitabelt.

Så fold pre. När du väl synat pre så spelar jag inte med donkbet där utan går checksyn flopp, checkraise alt checksyn turn. Som spelat är det bara att trycka in det tycker ja då det som sagt finns en hel del tråkiga rivers och du sitter oop.

 

aa:

jag är dålig på sizing men med dina reads känns 50 katastrof, vill du inte att fisken ska syna eller?? Hade kört typ 30 alt 40 då det ser ut som vi bara vill sätta bb all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för kommentaren! :D

 

Skall sluta spela skräp som i 89-handen. AA-handen håller jag nog också med, det enda är att jag har börjat bli ganska rädd för att spela KK och AA post. Betar dem jävligt stort just för att jag har blivit utdragen många gånger och det känns som att en dålig spelare knappt bryr sig om hur man sizar. Sen känns det som att man generellt inte vill ha med så mycket folk med AA/KK. Men jag borde nog som du säger resonera lite annorlunda när spelaren i fråga är så dålig :-P

 

Första sessionen avklarad, +700. Känns rätt skönt, tänkte dela med mig av lite blandade händer för ovanlighetens skull. Först en som jag behöver lite hjälp med och sedan lite som kan vara för nöje bara :)

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k57.63

BTN: k95.76

Hero (SB): k457.80

BB: k113.30

UTG: k247.21

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has J:club: J:spade:

 

UTG calls k1.00, CO calls k1.00, BTN raises to k5.50, Hero raises to k19.50, fold, UTG calls k18.50, fold, BTN calls k14.00

 

Flop: (k60.50, 3 players) 2:heart: T:heart: 3:spade:

Hero bets k30.25, UTG calls k30.25, fold

 

Turn: (k121.00, 2 players) 8:spade:

Hero bets k90.75, UTG calls k90.75

 

River: (k302.50, 2 players) Q:club:

Hero bets k151.25, UTG calls k106.71 and is all-in

 

Hero shows J:club: J:spade: (One Pair, Jacks) (Pre 67%, Flop 76%, Turn 70%)

UTG shows Q:spade: T:spade: (Two Pair, Queens and Tens) (Pre 33%, Flop 24%, Turn 30%)

UTG wins k503.03

 

Hur gör vi här på river? Fi är en calling station och har inte foldat en enda hand. Tror nog inte han viker en 10a på river, och checkar man så kommer man ju ändå syna med så mycket inne oavsett? Då han är så dålig och bara synar allting så tänker jag för stunden att det mest rimliga är en 10a eller till och med 77-99 kanske eller några drag (fiskar har en tendens att vara väldigt optmistiska med hålpipor och skit har jag märkt :lol:). Vet inte riktigt, check/synar ni bara mot en fisk på river eller? Mot en bättre spelare kan jag garanterat checksyna just för att han antagligen kan skjuta många missade drag eller sätta mig på ett missat drag. Men det är svårt att tänka fram något logiskt mot en så dålig spelare :D

 

Nedan följer lite andra händer:

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k92.62

UTG: k35.01

CO: k278.60

Hero (BTN): k534.15

SB: k267.33

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 4:spade: 3:spade:

 

UTG calls k1.00, CO calls k1.00, Hero raises to k5.50, fold, fold, fold, CO calls k4.50

 

Flop: (k13.50, 2 players) K:diamond: 5:heart: 6:heart:

CO checks, Hero bets k10.12, CO calls k10.12

 

Turn: (k33.74, 2 players) Q:diamond:

CO checks, Hero bets k25.30, CO calls k25.30

 

River: (k84.34, 2 players) 2:club:

CO bets k237.68 and is all-in, Hero calls k237.68

 

CO shows 5:diamond: 2:diamond: (Two Pair, Fives and Twos) (Pre 49%, Flop 72%, Turn 86%)

Hero shows 4:spade: 3:spade: (Straight, Six High) (Pre 51%, Flop 28%, Turn 14%)

Hero wins k545.71

 

Blev rätt paff så var tvungen att kolla en extra gång till på min hand om jag hade nuts, lagom skönt! :D

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k80.57

SB: k86.59

BB: k285.34

Hero (UTG): k450.80

CO: k269.83

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has T:diamond: 9:club:

 

Hero raises to k3.50, fold, fold, SB calls k3.00, BB calls k2.50

 

Flop: (k10.50, 3 players) T:spade: 6:club: K:spade:

SB checks, BB checks, Hero bets k7.87, SB calls k7.87, BB calls k7.87

 

Turn: (k34.11, 3 players) 8:club:

SB checks, BB checks, Hero checks

 

River: (k34.11, 3 players) 7:club:

SB bets k75.22 and is all-in, fold, Hero calls k75.22

 

SB shows 4:spade: Q:spade: (High Card, King) (Pre 57%, Flop 46%, Turn 27%)

Hero shows T:diamond: 9:club: (Straight, Ten High) (Pre 43%, Flop 54%, Turn 73%)

Hero wins k179.94

 

Dagens snabbaste snapcall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färdigspelat för idag, hade variansmässigt min bästa dag någonsin. Blev en till session där jag spelade långt ifrån mitt a-game men lyckades gå ungefär +600 vilket resulterar i dryga +1300kr totalt för dagen. Kändes skönt att vara på den andra sidan av variansen för en gångs skull :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där kom den värsta dagen variansmässigt någonsin, 5 inköp rätt ner i hålet som man aldrig ser igen... Så jävla löjligt, man har alltid 0 fe på /1 när motståndaren har AA. Torskade 76 på 8 5 4 all in på flopp vs AA för 200bb, 99 på 9 7 8 5 på turn 300bb. Rekord också för största backdagen någonsin! :D

 

Blev en repris på handen häromdagen där jag dog av skratt. Denna gången var det fan inte lika roligt.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k180.76

Hero (BTN): k219.43

SB: k53.09

BB: k179.85

UTG: k129.87

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has K:club: Q:diamond:

 

fold, CO calls k1.00, Hero raises to k4.50, SB calls k4.00, fold, CO calls k3.50

 

Flop: (k14.50, 3 players) Q:club: 4:club: 5:heart:

SB checks, CO checks, Hero bets k10.87, SB raises to k21.74, fold, Hero calls k10.87

 

Turn: (k57.98, 2 players) 4:spade:

SB bets k26.85 and is all-in, Hero calls k26.85

 

River: (k111.68, 2 players) 2:club:

 

SB shows 2:heart: 2:diamond: (Full House, Twos full of Fours)

SB wins k108.89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min image är nog värd en förmögenhet på svs microstakes. Den ena handen är inte mindre absurd än den andra, nedan följer ett exempel som fick vara droppen idag.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k71.13

Hero (BB): k245.66

UTG: k197.50

BTN: k79.49

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has J:heart: J:club:

 

fold, BTN calls k1.00, SB calls k0.50, Hero raises to k5.00, BTN calls k4.00, SB calls k4.00

 

Flop: (k15.00, 3 players) 6:club: 6:spade: 6:heart:

SB checks, Hero bets k15.00, BTN calls k15.00, SB raises to k66.13 and is all-in, Hero calls k51.13, BTN calls k51.13

 

Turn: (k213.39, 3 players) 3:heart:

Hero bets k174.53 and is all-in, BTN calls k8.36 and is all-in

 

River: (k230.11, 3 players) A:heart:

 

Hero shows J:heart: J:club: (Full House, Sixes full of Jacks) (Pre 69%, Flop 83%, Turn 91%)

BTN shows 9:club: A:club: (Full House, Sixes full of Aces) (Pre 31%, Flop 17%, Turn 9%)

BTN wins k224.36

 

 

Mitt pokerspelande har nått en väldigt kaotisk nivå. En downswing som började i slutet av förra året och har fortsatt in hela vägen på det här året ha fått mig att bli helt tokig på spelandet.

 

Ungefär när jag började dagboken hade jag nyss kommit ur en 55k händer downswing och läst boken "the mental game of poker". Kände mig motiverade och började månaden med en upswing i 2 veckor där det knappt spelade någno roll hur man spelade. Nu kan jag sätta mig på de sämsta fiskarnas bord, gå ner i nivå men ändå bli fullkomligt våldtagen. Tror inte jag är back mer än några inköp max mot någon reg på /1 om ens det. Är bara all jävla fisk som får en att gråta varje gång (Kanske går parallellt med att jag undviker de få regs som jag vet kan spela :-P ).

 

Någon som har något tips hur man blir mer härdad och kan överleva variansen? Problemet är inte att jag tiltar vid borden, det vill jag nog inte påstå att jag gör oftare än någon annan. Jag kan fortsätta spela mitt a-game bra mycket längre än vad jag gjorde innan, men jag blir fortfarande helt tokig över bad beats och kan inte överleva med faktumet att man vinner i längden. Även fast jag får in det som vinnande så känns det inte ens bra på något vis. Spewar rätt mycket ilska utanför pokerborden också vilket jag är mycket missnöjd med, hade velat vara den som bara kunde släppa allt poker-relaterat så fort jag stängde ner klienten. Allt det här får mig att ha en allmänt hälsosam syn på pokern, jag har svårt att motivera mig själv då det känns som att oavsett vad jag kommer göra så sitter jag där några timmar senare är sur och några inköp back vilket också får mig att bli väldigt dålig på att få in volym. Jag kan helt enkelt inte njuta av spelandet om jag inte vinner/förlorar mot bättre spelare som spelar ut mig.

Känner någon igen sig eller har någon form av tips så får ni gärna droppa en kommentar eller slänga iväg ett pm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har något tips hur man blir mer härdad och kan överleva variansen? Problemet är inte att jag tiltar vid borden, det vill jag nog inte påstå att jag gör oftare än någon annan. Jag kan fortsätta spela mitt a-game bra mycket längre än vad jag gjorde innan, men jag blir fortfarande helt tokig över bad beats och kan inte överleva med faktumet att man vinner i längden. Även fast jag får in det som vinnande så känns det inte ens bra på något vis. Spewar rätt mycket ilska utanför pokerborden också vilket jag är mycket missnöjd med, hade velat vara den som bara kunde släppa allt poker-relaterat så fort jag stängde ner klienten. Allt det här får mig att ha en allmänt hälsosam syn på pokern, jag har svårt att motivera mig själv då det känns som att oavsett vad jag kommer göra så sitter jag där några timmar senare är sur och några inköp back vilket också får mig att bli väldigt dålig på att få in volym. Jag kan helt enkelt inte njuta av spelandet om jag inte vinner/förlorar mot bättre spelare som spelar ut mig.

Känner någon igen sig eller har någon form av tips så får ni gärna droppa en kommentar eller slänga iväg ett pm.

 

Jag känner igen mig i det du skriver, jag satt förr och tittade hur jag låg till resultatmässigt typ var tredje min och efter varje större pott... Jag vart precis som du jätteirriterad om motståndaren spelade dåligt och drog ut och kunde ta ut viss ilska på flickvän osv efteråt...

 

Jag kände att jag var tvungen att göra något då jag inte mådde bra när jag spelade och brytpunkten kom när jag bröt rakt av med att kolla hur jag låg till under sessionerna och ofta också hur det gick efter sessionerna (speciellt om jag misstänkte ett större back). Nuförtiden blir jag väldigt glad när motspelaren spelar dåligt oavsett resultat och kan släppa pokern direkt jag stänger ner klienten. Det där med att du kan spela ditt a-game under dessa omständigheter är jag inte så säker på. Iaf var det så för mig , jag kunde sitta i timmar och jaga back osv övertygad om att jag spelade mitt a-game för att dagen efter se de mest konstiga spelen jag gjort dagen innan..

Vet inte om du brukar spela 5 bord men jag körde med dessa regler samtidigt som jag slutade kolla resultat för att minska tilt/varians osv:

-gick ner från 5 bord till 4

-filtrerade bort turboborden

-maxtid per session 90 min

-absolut inte kolla kassan under session (inte heller efter om det krävs)

 

detta kanske inte rörde dina problem men om något av det jag skrev kan vara till någon nytta så var det värt 5 min av mitt liv:-D GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen! :) Du må ha rätt, jag spelar nog inte mitt a-game, men kan ändå kolla på sessionerna och ändå tycka att jag har spelat någorlunda. Åtminstone inte att jag förtjänar att backa 4-5 inköp.

 

Spelade också tidigare 5 bord, men gick ner till 4 också. Känns som man spelar mer poker, jag är nog lite för slö för att spela 5 bord (Speciellt när det är många turbo). Blir mest att man kör på autopilot och missar småsaker. Ang turboborden känner jag att jag gärna inte vill ge upp dem, 4 bord turbo klarar jag nog av rätt väl och det känns tråkigt att skippa vissa bord där det kan finnas sjukt värde. Appropå 90 min sessioner är det nog ett sjukt bra tips, men hur gör du om du möter någon djupstackad fisk? Jag ger mig sällan innan jag blir hit n runnad, har man bra värden på borden känns det tråkigt att släppa sin plats när man ser massor med regs sitta i väntelistan ;). Oj vad jag kollar sessionens resultat för ofta i onödan, går det att filtrera bort i pt 4? Händer rätt ofta att man tänker "vad i helvete hände precis?", tar upp pt och ser att man är back några inköp helt av misstag när man bara ville kika på handen en gång till.

 

Återigen tack så mycket för tipsen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är en solid reg. Tar gärna synpunkter på alla gator. Fi är ju som sagt en helt vanlig reg (En av dem bättre). Känns ju jävligt vekt att folda flopp, visst våran hand är ju helt värdelös 3vägs men BB är megadonk och kan ju lika gärna ha två pokemonkort. Rent spontant sätter jag honom på något combodrag när han donkbetar flopp, inte helt orealistiskt imo. Det andra han skulle kunna ha är 66, men när en 6a landar på rivern så tänker jag "herp derp känns inte som att han har quads så ofta här". KK och QQ är helt uteslutet uppenbarligen. På river är man ju valuetownad så det smäller om det eller så är han tom.

 

Nå kära forumiter, vad reppar fi?

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k234.64

Hero (BTN): k273.59

SB: k209.10

BB: k71.70

UTG: k146.01

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has T:club: K:heart:

 

fold, fold, Hero raises to k3.50, SB calls k3.00, BB calls k2.50

 

Flop: (k10.50, 3 players) Q:diamond: K:diamond: 6:heart:

SB bets k7.87, BB calls k7.87, Hero calls k7.87

 

Turn: (k34.11, 3 players) 3:heart:

SB bets k27.00, BB calls k27.00, Hero calls k27.00

 

River: (k115.11, 3 players) 6:spade:

SB bets k170.73 and is all-in, fold, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan ju ha nån form av 65,76,86 ruterz. Personligen tycker jag du borde 3beta floppen lite smått för info. Ger lite mer andrum turn och skapar mindre pott till river om du väljer att checka bakom.

 

Som bäst synar du väl för split river känns de som.

 

Tack för kommentaren, jo tycker det låter som en rimlig range. Gillar ditt tankesätt. Vet inte om jag är för naiv men kan han inte shova missade drag på rivern? Känns som det är lite leveling då vi har historik och båda är regs men. Det är ju väldigt svårt att syna river egentligen, finns inte så många slags händer man kan ha eller vad man ska säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då lyckades man backa 2inköp på 400 händer, känns bra.. Känns som man är med i det gamla tv-programmet "Blåsningen" eller någonting. Det är fan VM i herocall varje gång jag betar, sen att ingen hand står sig är också lite smått tråkigt. Hur i hela helvete kan man ta den här synen och vakna upp och kolla sig själv i spegeln och sätta sig vid ett pokerbord igen. Skall casha ut rullen och börja om ifrån scratch på /0.5 och se om man kan finna motivationen igen.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k57.71

BB: k160.36

Hero (UTG): k218.32

BTN: k234.94

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has K:diamond: K:heart:

 

Hero raises to k3.50, fold, SB calls k3.00, BB calls k2.50

 

Flop: (k10.50, 3 players) 6:heart: Q:spade: 7:club:

SB checks, BB checks, Hero bets k7.87, SB calls k7.87, BB calls k7.87

 

Turn: (k34.11, 3 players) 9:spade:

SB checks, BB checks, Hero bets k25.58, SB calls k25.58, fold

 

River: (k85.27, 2 players) 2:club:

SB checks, Hero bets k63.95, SB calls k20.76 and is all-in

 

SB shows 6:spade: 2:spade: (Two Pair, Sixes and Twos) (Pre 18%, Flop 23%, Turn 32%)

Hero shows K:diamond: K:heart: (One Pair, Kings) (Pre 82%, Flop 77%, Turn 68%)

SB wins k123.63

 

 

Slutade f.ö januari grisback(skräll).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Funderar lite smått på att börja skriva dagbok igen, har gått så otroligt risigt den senaste tiden. Mina vänner spelar inte så aktivt heller så det är tråkigt att inte ha så mycket folk att prata poker med. Börja med att droppa ett gäng händer:

 

Hand nr 1: vs något lag-fyllo antar jag, inte en reg iaf och han spelar löst så det smäller om det (50/30/15ish). Kan ta kritik både turn och river, kanske ska siza större turn. Men känns ju liksom som att man knappt slår något. Har varit tokofta på senaste tiden då idioter dyker upp med JT eller QQ här.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k148.66

UTG: k165.13

CO: k216.62

BTN: k348.77

Hero (SB): k200.00

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has K:heart: A:heart:

 

UTG raises to k2.25, fold, BTN calls k2.25, Hero raises to k12.50, fold, UTG calls k10.25, BTN calls k10.25

 

Flop: (k38.50, 3 players) 9:spade: K:club: 2:spade:

Hero bets k27.00, UTG calls k27.00, fold

 

Turn: (k92.50, 2 players) Q:diamond:

Hero bets k46.25, UTG calls k46.25

 

River: (k185.00, 2 players) J:spade:

Hero ?

 

Hand nr 2: Fi är väl ingen stjärna här heller, dålig kort och gott. Han gillade att trycka syn helt enkelt.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k102.80

BTN: k67.27

SB: k135.60

Hero (BB): k433.15

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 6:heart: 7:heart:

 

UTG calls k1.00, fold, SB calls k0.50, Hero raises to k4.00, UTG calls k3.00, SB calls k3.00

 

Flop: (k12.00, 3 players) 2:club: 6:spade: 7:club:

SB checks, Hero bets k9.00, UTG calls k9.00, fold

 

Turn: (k30.00, 2 players) A:spade:

Hero bets k25.00, UTG calls k25.00

 

River: (k80.00, 2 players) Q:heart:

Hero bets k56.00, UTG calls k56.00

 

UTG shows A:diamond: 7:spade: (Two Pair, Aces and Sevens) (Pre 66%, Flop 16%, Turn 95%)

Hero shows 6:heart: 7:heart: (Two Pair, Sevens and Sixes) (Pre 34%, Flop 84%, Turn 5%)

UTG wins k187.21

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k66.33

Hero (BB): k177.21

BTN: k68.33

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 9:heart: K:heart:

 

BTN calls k1.00, SB calls k0.50, Hero raises to k4.00, BTN calls k3.00, fold

 

Flop: (k9.00, 2 players) K:spade: 4:diamond: J:club:

Hero bets k6.75, BTN calls k6.75

 

Turn: (k22.50, 2 players) K:diamond:

Hero bets k16.87, BTN calls k16.87

 

River: (k56.24, 2 players) 7:diamond:

Hero bets k42.18, BTN calls k40.71 and is all-in

 

Hero shows 9:heart: K:heart: (Three of a Kind, Kings) (Pre 31%, Flop 3%, Turn 16%)

BTN shows J:heart: J:spade: (Full House, Jacks full of Kings) (Pre 69%, Flop 97%, Turn 84%)

BTN wins k134.22

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k19.64

BB: k213.47

Hero (UTG): k199.50

CO: k101.05

BTN: k140.47

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 4:heart: A:heart:

 

Hero raises to k3.50, fold, fold, SB calls k3.00, BB calls k2.50

 

Flop: (k10.50, 3 players) 5:heart: 2:spade: 6:heart:

SB checks, BB checks, Hero bets k7.87, fold, BB calls k7.87

 

Turn: (k26.24, 2 players) 2:diamond:

BB checks, Hero bets k19.68, BB calls k19.68

 

River: (k65.60, 2 players) A:diamond:

BB checks, Hero bets k31.00, BB calls k31.00

 

BB shows 3:heart: 2:club: (Three of a Kind, Twos) (Pre 31%, Flop 48%, Turn 84%)

Hero shows 4:heart: A:heart: (Two Pair, Aces and Twos) (Pre 69%, Flop 52%, Turn 16%)

BB wins k124.42

 

I nedanstående hand spelar jag mot antagligen nano-nivåernas största fisk. Om någon har någon aning vad han har för störning så får ni gärna dela med er. Funderar på vad jag ska ta mig till, en av dem jag är back mest mot i hela klienten :shock:. Drar ut och hit n runnar mig varje gång vi sitter vid samma bord. Den här gången drog han inte ut, men han stack snabbare än vinden för det. Tror många på de lägre nivåerna vet vem jag pratar med, hint hans nick är en siffra_"stark" -k :lol:

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k75.16

Hero (SB): k239.72

BB: k60.88

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has A:heart: K:club:

 

fold, Hero raises to k3.00, BB raises to k60.88 and is all-in, Hero calls k57.88

 

Flop: (k121.76, 2 players) 8:diamond: 7:spade: J:club:

 

Turn: (k121.76, 2 players) 4:heart:

 

River: (k121.76, 2 players) T:club:

 

BB shows J:heart: J:diamond: (Three of a Kind, Jacks)

BB wins k118.72

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k307.69

UTG: k192.00

BTN: k146.43

Hero (SB): k264.20

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has Q:spade: Q:heart:

 

fold, BTN raises to k4.00, Hero raises to k15.00, fold, BTN calls k11.00

 

Flop: (k31.00, 2 players) 4:diamond: T:club: 6:diamond:

Hero bets k25.00, BTN calls k25.00

 

Turn: (k81.00, 2 players) 9:heart:

Hero bets k60.75, BTN raises to k106.43 and is all-in, Hero calls k45.68

 

River: (k293.86, 2 players) 2:spade:

 

BTN shows 7:spade: 8:diamond: (Straight, Ten High)

BTN wins k286.52

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han stark du pratar om han vill man ju spela mot :o är ca 400kr ´+ på runt 100 händer,, mot honom,, vänta bara på kort,, och låt han köra på som han alltid gör,, nästan pinsamt när man följer efter han bord efter bord när han byter 24/7

 

GL Någon gång träffar han inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han stark du pratar om han vill man ju spela mot :o är ca 400kr ´+ på runt 100 händer,, mot honom,, vänta bara på kort,, och låt han köra på som han alltid gör,, nästan pinsamt när man följer efter han bord efter bord när han byter 24/7

 

GL Någon gång träffar han inte ;)

 

Haha finns ju aldrig någon form av stopp på honom, stackar honom oftast någon gång eller två när han jammar med bottenpar. Är väl mot mina principer att sticka ifrån ett bord när det sitter dunderfiskar på bordet och ger action. Slutar med att han drar ut 1-2 gånger i rad sedan drar han :lol:

 

Är ju stenskönt att man är back så mycket som sagt mot en av klientens största fiskar (Iaf på lägre nivåer)

 

Du har ingen kommentar om händerna btw? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större på flop och turn, c/f river för du slår ingenting och även om han gör om händer som QJ till bluff så blir nog antalet kombinatoner för få för att göra en call profitabel :mrgreen:

 

Ska försöka ta tag och spela lite händer och får nog börja på /1 med min enorma rulle så kanske spelar lite mot varandra :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte så säker på det Rahm, springer missär atm och det känns inte som att det spelar någon roll vad jag gör. Inb4 casha ut :lol:... Ty för feedback btw! :)

 

 

Har tre händer mot en grisfisk som våldtar min bankrulle, alla händer saknar logik.

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (UTG): k117.47

CO: k21.45

BTN: k71.20

SB: k83.39

BB: k50.00

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (pot: k0.75) Hero has T:heart: T:club:

 

Hero raises to k1.50, fold, BTN calls k1.50, fold, fold

 

Flop: (k3.75, 2 players) T:diamond: 7:spade: K:club:

Hero checks, BTN checks

 

Turn: (k3.75, 2 players) 9:heart:

Hero bets k2.81, BTN raises to k12.18, Hero calls k9.37

 

River: (k28.11, 2 players) 3:spade:

Hero checks, BTN bets k28.11, Hero raises to k103.79 and is all-in, BTN calls k29.41 and is all-in

 

Hero shows T:heart: T:club: (Three of a Kind, Tens) (Pre 84%, Flop 85%, Turn 23%)

BTN shows 6:diamond: 8:club: (Straight, Ten High) (Pre 16%, Flop 15%, Turn 77%)

BTN wins k139.58

 

 

Måste väl vara ok att få in det? Tror lätt att jag får in det mot alla hans tvåpar, kanske AK/AA hur ofta han nu än må ha det. Tror ni att det är +ev eller när ska vi avbryta? Att bara syna river känns ju jättelamt då jag som sagt är säker på att han betalar av med alla tvåpar vilket är majoriteten av hans range. Sen kan man diskutera hurvida jag checkar flopp, men då han är en aggrofisk och det är en rätt torr bräda så vill jag gärna c/ra denna typen av bräda.

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BB): k100.00

UTG: k17.70

CO: k171.74

BTN: k15.75

SB: k59.83

 

SB posts SB k0.25, Hero posts BB k0.50

 

Pre Flop: (pot: k0.75) Hero has Q:diamond: Q:club:

 

UTG calls k0.50, CO calls k0.50, fold, SB calls k0.25, Hero raises to k100.00 and is all-in, fold, CO calls k99.50, fold

 

Flop: (k201.00, 2 players) 4:diamond: 4:spade: 6:heart:

 

Turn: (k201.00, 2 players) J:club:

 

River: (k201.00, 2 players) 7:diamond:

 

Hero shows Q:diamond: Q:club: (Two Pair, Queens and Fours) (Pre 84%, Flop 70%, Turn 82%)

CO shows 5:club: 3:diamond: (Straight, Seven High) (Pre 16%, Flop 30%, Turn 18%)

CO wins k195.98

 

Ja det är väl rätt standard att syna av 200bb preflop med 53o. What to do. (F.ö så openjammar jag inte som standard, men blev en utdragning av samma person innan vilket resulterade i en standard "slå-på-tangentbordet-i-chatten-open-shove"

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (UTG): k102.98

CO: k17.70

BTN: k134.75

SB: k17.50

BB: k60.33

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (pot: k0.75) Hero has T:diamond: T:club:

 

Hero raises to k1.75, fold, BTN calls k1.75, SB calls k1.50, fold

 

Flop: (k5.75, 3 players) 7:heart: 5:heart: 3:spade:

SB checks, Hero bets k4.50, BTN calls k4.50, fold

 

Turn: (k14.75, 2 players) 2:diamond:

Hero bets k11.50, BTN calls k11.50

 

River: (k37.75, 2 players) J:heart:

Hero ?

 

Värdebeta? C/F? Check/syn? Även denna hand är mot samma fisk som ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så illa att gå c/r mot en donk i första? Rent teoretiskt så reppar jag väl bara ett set isf, men känns ju inte som att han tänker så långt. Men är nog onödigt att göra annat än att beta.

 

I sista handen, vad tycker du vi ska ha för sizing typ? 1/2? 2/3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...