Gå till innehåll

gorillagrind @ svs


gorillai

Recommended Posts

  • Svars 440
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om det är standard fisk som synar för mycket och inte sån där aggro spazzfisk så är betfold alla gator extremt standard med nästan alla värdehänder i mina ögon. Så även här.

 

Okej, vad tycker du/ni om för sizing här? Drog till med 2/3.. Tyckte det kändes ganska ok. Kanske bör vara större mot fisk? Om man ändå har tänkt folda mot omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite kass när det gäller djupa stackar. Iaf jättedjupa som i denna 400bb effektiva. Flopp och turn är ju standard vid mina vanliga stackdjup imo, går väl o slå om turn men han verkar sjuktglad så ville låta honom fortsätta. Hur bör man siza river? För vi bör ju slå om här för värde antar jag.

 

Edit: Avslutar en av dem kortaste sessionerna någonsin. 2outad när vi sitter 600bb djupa 3vägs vs 2 fiskar. Största potten någonsin för min del, tråkigt nog fick man ju inte stå heller. 5 min innan torskar man 64 på 5 7 8rainbow vs J2. Livet är underbart atm :D .. torskat QQ vs AQ pre också. Fy fan vad grotesk jävla session, om man ändå orkade spela längre än 15 minuter ibland.

 

Blir som det ser ut lite coaching i veckan, ska bli nice att börja utvecklas och lära sig krossa efter en vecka som har varit sjukt förödande där det gått iskallt nonstop.

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BB): k951.74

CO: k490.51

BTN: k797.00 (VPIP: 37.50, PFR: 31.25, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)

SB: k807.51 (VPIP: 26.67, PFR: 22.82, 3Bet Preflop: 11.28, Hands: 404)

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has J:club: A:diamond:

 

CO calls k2.00, BTN raises to k9.00, fold, Hero calls k7.00, CO calls k7.00

 

Flop: (k28.00, 3 players) J:spade: 2:heart: J:heart:

Hero checks, CO checks, BTN bets k21.00, Hero calls k21.00, CO calls k21.00

 

Turn: (k91.00, 3 players) 4:spade:

Hero checks, CO checks, BTN bets k91.00, Hero calls k91.00, fold

 

River: (k273.00, 2 players) 7:spade:

Hero checks, BTN bets k273.00, Hero ?

 

En annan hand är det last river vs fisk? Han har 180 bakom.. Dunno om fiskarna synar av ett inköp här med ett ess. Har han någon dam när han synar omslaget så är man ju alltid slagen av en kåk känns det som.

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k278.10 (VPIP: 41.85, PFR: 18.50, 3Bet Preflop: 1.47, Hands: 233)

Hero (SB): k384.75

BB: k433.79 (VPIP: 26.44, PFR: 14.94, 3Bet Preflop: 3.13, Hands: 89)

UTG: k241.99 (VPIP: 22.70, PFR: 0.61, 3Bet Preflop: 1.41, Hands: 168)

CO: k69.74 (VPIP: 58.66, PFR: 0.56, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 181)

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 4:diamond: 4:heart:

 

fold, CO calls k2.00, BTN raises to k9.00, Hero calls k8.00, fold, fold

 

Flop: (k22.00, 2 players) 4:club: Q:diamond: A:spade:

Hero checks, BTN bets k11.00, Hero calls k11.00

 

Turn: (k44.00, 2 players) 5:heart:

Hero checks, BTN bets k22.00, Hero raises to k78.00, BTN calls k56.00

 

River: (k200.00, 2 players) Q:club:

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJo: Sitter han på 22 eller? Megafisk kan ju potta potta potta med brutalnuts liksom :D Annars så finns det väl en del missade färgdrag i hans range samt överpar. Förstår dock inte varför han isåfall bettar så stort på river. Vet faktist inte hur vi ska göra :/ Jag hade lutat mot fold om jag inte haft nån kjempedynamik med honom.

 

44: Visst känns det som att fisken har ett hus om han synar shove, men det finns så sjukt många andra Qx händer han kan sitta på. Tänk på att han har 41 VPIP och öppnar förmodligen ALLT på BTN. Eller vad är hans steal från BTN? Jag hade förmodligen shoveat, vi får ett bra läge att få syn av Qx och om någon synar av med Qx så är det en fisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJo: Sitter han på 22 eller? Megafisk kan ju potta potta potta med brutalnuts liksom :D Annars så finns det väl en del missade färgdrag i hans range samt överpar. Förstår dock inte varför han isåfall bettar så stort på river. Vet faktist inte hur vi ska göra :/ Jag hade lutat mot fold om jag inte haft nån kjempedynamik med honom.

 

44: Visst känns det som att fisken har ett hus om han synar shove, men det finns så sjukt många andra Qx händer han kan sitta på. Tänk på att han har 41 VPIP och öppnar förmodligen ALLT på BTN. Eller vad är hans steal från BTN? Jag hade förmodligen shoveat, vi får ett bra läge att få syn av Qx och om någon synar av med Qx så är det en fisk

 

Kan aldrig folda när sämre händer värdebetar IMO. Men när han pottar tre gator slår jag inte om river här, syn är standard.

 

44 är bara att dega. Snudd på att det går att dra en snabb runk innan också, vi har kåk och fi är fisk ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJo: Sitter han på 22 eller? Megafisk kan ju potta potta potta med brutalnuts liksom :D Annars så finns det väl en del missade färgdrag i hans range samt överpar. Förstår dock inte varför han isåfall bettar så stort på river. Vet faktist inte hur vi ska göra :/ Jag hade lutat mot fold om jag inte haft nån kjempedynamik med honom.

 

44: Visst känns det som att fisken har ett hus om han synar shove, men det finns så sjukt många andra Qx händer han kan sitta på. Tänk på att han har 41 VPIP och öppnar förmodligen ALLT på BTN. Eller vad är hans steal från BTN? Jag hade förmodligen shoveat, vi får ett bra läge att få syn av Qx och om någon synar av med Qx så är det en fisk

 

Slog om AJ, ganska kallt kanske men tänkte att han oftare har sämre knektar. Han har ju sällan bättre hand. Är ju bara 22 han bör kunna ha typ. Omslag må vara jävligt kallt med dessa stackdjup men fi var aggrofisk. Fick se att han kunde betala av med skräp iaf senare när han stackade mig med en 2outare 600bb deep :D

 

Han stealar ju knappast etc han är ju helt klart för dum för att förstå. Fick såklart in det rätt in i AQ och man börjar grubbla i vanlig ordning vad man kan göra bättre :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han stealar ju knappast etc han är ju helt klart för dum för att förstå. Fick såklart in det rätt in i AQ och man börjar grubbla i vanlig ordning vad man kan göra bättre :roll:

 

Du åkte in i en cooler, nästa gång har han KQ eller ännu sämre!

Släpp de och älta inte över det mer! Var inte så resultatorienterad!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slog om AJ, ganska kallt kanske men tänkte att han oftare har sämre knektar. Han har ju sällan bättre hand. Är ju bara 22 han bör kunna ha typ. Omslag må vara jävligt kallt med dessa stackdjup men fi var aggrofisk. Fick se att han kunde betala av med skräp iaf senare när han stackade mig med en 2outare 600bb deep :D

 

Han stealar ju knappast etc han är ju helt klart för dum för att förstå. Fick såklart in det rätt in i AQ och man börjar grubbla i vanlig ordning vad man kan göra bättre :roll:

 

Vad hade han i AJ?

 

Och på det sista, känner igen mig så hårt. Men jag tror att om vi gör om samma situation så får vi syn av många Q som inte är AQ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du åkte in i en cooler, nästa gång har han KQ eller ännu sämre!

Släpp de och älta inte över det mer! Var inte så resultatorienterad!

 

:)

 

Mjo lite dålig på den delen faktiskt :-P Frågan är dock om han synar omslag turn med KQ.. Lite det som grämer mig att han aldrig har en dam där typ som jag slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggen som idag på 1/2 fick för sig att 3betta mig med 84s vs utg-raise och sedan bomba 3 gator och dra ut min nötstege med runner runnerfärgen är välkommen att förklara sin tankegång. Då du redan förklarat hur mycket bättre du är än mig.. Så behöver du väl inte räkna med att jag förstår genidraget.

 

/Mvh förstår-inte-charmen-med-att-3betta-84s :(

 

JEDEN... NU LOGGAR DU UT FRÅN GORILLAI'S KONTO DIREKT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär gick den ju till, fast jag kan be om ursäkt för chatten. Har för mig att vi tjafsat många gånger förr så man tände kanske till lite väl mycket, sry! ;-)

 

Boss No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com/

 

UTG ($400)

Hero (Button) ($263.06)

SB ($406.26)

BB ($832.30)

 

Preflop: Hero is Button with 8:heart:, 4:heart:

UTG raises $5.75, Hero raises $17.50, 2 folds, UTG calls $6

 

Flop: ($26.50) 3:club:, 4:diamond:, 2:heart: (2 players)

UTG checks, Hero bets $22, UTG calls $22

 

Turn: ($70.50) J:heart: (2 players)

UTG checks, Hero bets $46, UTG calls $46

 

River: ($162.50) A:heart: (2 players)

UTG checks, Hero bets $130.50, UTG raises $314.50, Hero calls $47.06

 

Total pot: $517.62

 

Spoiler!

Hero had 8:heart:, 4:heart: (flush, Ace high).

UTG had 5:diamond:, 5:heart: (straight, five high).

Outcome: Hero won $515.90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whatever minns fel, hade för mig det var A turn och J river. Blev ragequit, my bad. Tycker fortfarande det är lika konstigt.

 

Orkade inte leta upp handen heller, för det är ju apdåligt spelat av mig alla gator utom river typ :D .. Alltid kul när regs är otrevliga när de drar ut btw :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whatever minns fel, hade för mig det var A turn och J river. Blev ragequit, my bad. Tycker fortfarande det är lika konstigt.

 

Orkade inte leta upp handen heller, för det är ju apdåligt spelat av mig alla gator utom river typ :D .. Alltid kul när regs är otrevliga när de drar ut btw :)

 

Tycker hans spel är bättre än ditt, om du inte tror han har en polariserad range med massa skräp förstår ja inte hur du kan syna med 55. Som brädan löper ut är det en självklarhet att bomba 3 gator och mindre självklart att du synar. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...