Gå till innehåll

gorillagrind @ svs


gorillai

Recommended Posts

btw vad betyder det när ens redline går rätt ner i botten? Min har dippat ner så jävla brutalt mycket på senaste, har och andra sidan cbettat mycket mer på senaste av någon konstig anledning. Kanske hjältefoldar för mycket, men min röda går spikrätt ner i golvet iaf. Stealar väldigt brett, kanske borde satsa på att börja 3b-bluffa mer, men vet inte om det bör vara så nödvändigt mot dåliga regs/fiskar?

 

Stealar ändå väldigt brett och bluffar rätt mycket när jag får läge iaf imo :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 440
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

KQs flattar jag nog i pos imo.

 

Att din redline dippar betyder ju bara att du förlorar mycket potter där du inte visar din hand mer än du vinner potter där du inte visar din hand!

 

Jojo, men menade mer vad det betyder rent praktiskt eller vad man ska säga. Jag var ifrån en början en redline krigade som bara bombade sönder och alltid hade en positiv redline, men än blue-line som var b/e negativ ungefär. Sen lärde jag mig att spela lite mer vettigt för mina nivåer och fick en standard blueline och en redline som låg nere runt b/e. Men nu har den rasat det senaste samplet. Menade mer vad det kan betyda i praktiken, vad jag har för brister etc. Stealar ju ändå sjukt mycket bredare och 3bettar mer än många andra med bluff etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQs flattar jag nog i pos imo.

 

Att din redline dippar betyder ju bara att du förlorar mycket potter där du inte visar din hand mer än du vinner potter där du inte visar din hand!

 

Jag är nyfiken på varför vi flattar i position.

När vi gör det, vad gör vi på olika turns? Raisar vi på brick turn för att få det mer att se ut som ett set än ett FD? Det är typ det enda jag kommer på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw vad betyder det när ens redline går rätt ner i botten? Min har dippat ner så jävla brutalt mycket på senaste, har och andra sidan cbettat mycket mer på senaste av någon konstig anledning. Kanske hjältefoldar för mycket, men min röda går spikrätt ner i golvet iaf. Stealar väldigt brett, kanske borde satsa på att börja 3b-bluffa mer, men vet inte om det bör vara så nödvändigt mot dåliga regs/fiskar?

 

Stealar ändå väldigt brett och bluffar rätt mycket när jag får läge iaf imo :lol:

 

Kan ju ha varit bättre värde ett tag. Det går obv inte att plussa i NSD mot fiskar som synar ner tre gator. Sen är det varians inblandat även där. Några stora potter där man trebarrelar och blir höjd river så kan det skilja rätt mycket under kortare perioder.

 

Se till att bomba friskt mot regsen och trebeta mycket men ta det lugnare mot fiskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju ha varit bättre värde ett tag. Det går obv inte att plussa i NSD mot fiskar som synar ner tre gator. Sen är det varians inblandat även där. Några stora potter där man trebarrelar och blir höjd river så kan det skilja rätt mycket under kortare perioder.

 

Se till att bomba friskt mot regsen och trebeta mycket men ta det lugnare mot fiskarna.

 

Okok tackar, kanske borde fokusera lite mer och välja lite bättre vilka jag skjuter mot.

 

Hann inte ge något större svar ang handen innan till minibiff. Sitter och spelar super mario 64 co-op med en irl, sjukt kul! Blir jävligt mycket hets osv om någon förstör/inte gör vad den skall ;)

 

Men ang handen tycker jag den är lite tråkig o syna, för han kan ju säkert syna brett med tanke på att han är fisk och tills vidare kan vi ju lämna vad han fick in det med. Men han kan antagligen få in det jävligt light också för den delen.Tycker det är tråkigt o syna om man missar alla gator,bluffar han river och man inte binkar färg/stege är det ju också tråkigt att hjältesyna. Även om detta är en väldigt liten del av händerna eller vad man ska säga. Vi är ju djupa så vi vill ju ha in mycket på flopp så vi kan bomba 3 gator och jamma river. Kanske inte jammar river när allt missar mot fisk, men om man säger rent generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k318.43

BB: k293.97 (VPIP: 32.26, PFR: 12.37, 3Bet Preflop: 4.00, Hands: 194)

UTG: k198.72 (VPIP: 23.51, PFR: 19.55, 3Bet Preflop: 7.00, Hands: 1,529)

CO: k128.31 (VPIP: 22.72, PFR: 19.97, 3Bet Preflop: 8.10, Hands: 1,215)

BTN: k213.22 (VPIP: 14.55, PFR: 7.27, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 57)

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has K:heart: A:spade:

 

fold, CO raises to k3.50, fold, Hero raises to k14.00, fold, CO calls k10.50

 

Flop: (k29.00, 2 players) 2:spade: 3:diamond: 5:heart:

Hero bets k14.50, CO calls k14.50

 

Turn: (k58.00, 2 players) 7:club:

Hero bets k34.00, CO calls k34.00

 

River: (k126.00, 2 players) Q:heart:

Hero bets k94.50, CO calls k65.81 and is all-in

 

Hero shows K:heart: A:spade: (High Card, Ace) (Pre 45%, Flop 37%, Turn 23%)

CO shows 8:spade: 8:club: (One Pair, Eights) (Pre 55%, Flop 63%, Turn 77%)

CO wins k251.19

 

vs regg. Är det naivt att tro att jag kan få honom att släppa alla sina mellanpar? Tycker jag reppar överpar eventuellt AQ och liknande. Är ju en sån bräda där han kommer floata rätt mycket. En del ess-kombinationer och mellanpar. Sen när jag går 3 gator här har jag ju ganska ofta typ QQ+ imo.

 

Kanske borde siza turn mindre så man får go size på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fine men ja, 29 på turn räcker imo.

 

Okej, låter vettigt. Ungefär så jag tänkte också.

 

Har en till hand här där jag är lite osäker. Syn pre är ju standard, flopp går ju både att slå om och syna, men jag väljer att syna. Sätter honom på en ganska stark range här, så vill inte behöva vika här om han får för sig att 3betta mig eller liknande. Reppar en väldigt bred range händer om jag floatar, kan ju floata i princip allt ifrån drag till överpar i poss här. Turn är ett bra kor för mig och jag förväntar att han kommer skjuta en till kula med många händer här. Alla damer, alla överpar, JJ, AK,AJ (Om den nu 3bettas) och alla färgdrag. Så tar bara syn, river är det intressanta imo. Checkar vi ned här? Bluffar vi? Han har ju ungefär 130-140 bakom. Bettar vi här så är det ju som en bluff, får ju aldrig syn av sämre. Vet inte om en bluff är +ev här, om man ska balansera sina nötter här mot en regg så borde det väl vara sånt här som åker in eller? Borde ju kunna få honom att folda stegar, tvåpar som QT,Q9 om dessa nu finns, överpar och alla damer. Kanske är väldigt marginellt, men tror nog han värdebettar väldigt mycket här och när han checkar är det nog ofta check/syn eller check/fold gissar jag på. Kanske är jävligt spewigt att göra annat än att checka iofs :D

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k380.96 (VPIP: 23.40, PFR: 19.21, 3Bet Preflop: 5.88, Hands: 766)

SB: k197.52 (VPIP: 24.62, PFR: 20.60, 3Bet Preflop: 10.16, Hands: 414)

BB: k121.87 (VPIP: 19.53, PFR: 14.07, 3Bet Preflop: 7.09, Hands: 483)

Hero (CO): k236.19

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has J:club: Q:club:

 

Hero raises to k2.87, fold, SB raises to k9.61, fold, Hero calls k6.74

 

Flop: (k20.22, 2 players) 9:diamond: 6:spade: T:diamond:

SB bets k15.16, Hero calls k15.16

 

Turn: (k50.54, 2 players) Q:heart:

SB bets k38.00, Hero calls k38.00

 

River: (k126.54, 2 players) 6:diamond:

SB checks, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK går att ge upp turn btw men skjuter du turn måste du ju alltid dega den rivern.

 

QJ är väl standard men förstår inte vad du tänker över på river, checka :P

 

Haha, nä jag har ingen aning. Låter dummare och dummare för varje gång jag ser handen att göra något annat än att checka :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha va tror du skall syna när du bettar river? :mrgreen: :mrgreen: Om du nu går för värde.

 

Vad tror du foldar om du gör om din hand till bluff när du har SDW :mrgreen: :mrgreen:

 

Jösses, läs kommentaren en gång till. Sa att jag funderade på det för han antagligen bör folda alla damer, överpar och liknande svaga händer. Vilket jag tror en stor del av hans range är när han bombar 3 gator och sen checkar när färgen sitter och brädan parar sig.

 

sa ALDRIG att jag skulle betta för värde heller. Plz läs ordentligt ist för att droppa dumma kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses, läs kommentaren en gång till. Sa att jag funderade på det för han antagligen bör folda alla damer, överpar och liknande svaga händer. Vilket jag tror en stor del av hans range är när han bombar 3 gator och sen checkar när färgen sitter och brädan parar sig.

 

sa ALDRIG att jag skulle betta för värde heller. Plz läs ordentligt ist för att droppa dumma kommentarer.

 

Wops sorry! Scrollade lite för snabbt på datorn och lyckades missa texten my bad! Men jag checkar river här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första grinden för månaden, rullar på helt ok. Gjort några diskutabla beslut kanske. Medföljer nedan för input:

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k243.16 (VPIP: 20.77, PFR: 15.85, 3Bet Preflop: 2.70, Hands: 186)

BTN: k278.43

SB: k36.96 (VPIP: 58.33, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 74)

Hero (BB): k509.96

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has Q:spade: Q:club:

 

fold, BTN raises to k4.00, fold, Hero raises to k16.00, BTN raises to k278.43 and is all-in, fold

 

BTN wins k32.50

 

BTN har 0% 4bet, foldar nog damer här och synar med kungar och ess. Är det för tight? :lol:

 

Synar hellre med AK också för den delen.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k219.72 (VPIP: 24.41, PFR: 11.53, 3Bet Preflop: 4.44, Hands: 1,119)

CO: k103.28

BTN: k216.91 (VPIP: 28.38, PFR: 9.88, 3Bet Preflop: 3.58, Hands: 681)

Hero (SB): k191.70

BB: k201.50 (VPIP: 33.49, PFR: 8.96, 3Bet Preflop: 6.85, Hands: 217)

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has T:spade: Q:spade:

 

fold, CO calls k1.00, fold, Hero calls k0.50, BB checks

 

Flop: (k3.00, 3 players) 5:spade: 8:heart: 4:spade:

Hero bets k2.25, BB calls k2.25, CO calls k2.25

 

Turn: (k9.75, 3 players) 9:heart:

Hero bets k7.31, fold, CO calls k7.31

 

River: (k24.37, 2 players) J:spade:

Hero bets k18.27, CO raises to k36.54,Hero ?

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k81.42 (VPIP: 26.92, PFR: 7.18, 3Bet Preflop: 2.42, Hands: 403)

Hero (BB): k331.19

CO: k382.54 (VPIP: 26.90, PFR: 18.44, 3Bet Preflop: 9.72, Hands: 483)

BTN: k98.50 (VPIP: 60.28, PFR: 48.13, 3Bet Preflop: 19.70, Hands: 228)

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has J:diamond: Q:diamond:

 

fold, BTN raises to k3.50, SB calls k3.00, Hero calls k2.50

 

Flop: (k10.50, 3 players) Q:club: 7:heart: 5:club:

SB bets k10.50, Hero calls k10.50, BTN calls k10.50

 

Turn: (k42.00, 3 players) 9:diamond:

SB checks, Hero bets k31.50, BTN calls k31.50, fold

 

River: (k105.00, 2 players) 3:heart:

Hero checks, BTN checks

 

 

3bettar här ofta pre, men mot två fiskar här så chillar jag lite den här gången. Resten behöver jag väl inte förklara, ganska standard imo.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k384.27 (VPIP: 38.71, PFR: 8.06, 3Bet Preflop: 2.47, Hands: 259)

Hero (BB): k365.28

UTG: k200.00 (VPIP: 25.38, PFR: 19.80, 3Bet Preflop: 6.41, Hands: 200)

CO: k37.00 (VPIP: 31.15, PFR: 14.75, 3Bet Preflop: 5.00, Hands: 126)

BTN: k71.27 (VPIP: 70.83, PFR: 2.08, 3Bet Preflop: 4.17, Hands: 49)

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has Q:diamond: K:club:

 

fold, fold, fold, SB raises to k2.00, Hero calls k1.00

 

Flop: (k4.00, 2 players) Q:club: 5:spade: 2:spade:

SB bets k4.00, Hero calls k4.00

 

Turn: (k12.00, 2 players) K:heart:

SB bets k15.00, Hero calls k15.00

 

River: (k42.00, 2 players) 7:diamond:

SB bets k50.00, Hero calls k50.00

 

Funderade på omslag river men niten i mig sa ifrån :oops:

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (CO): k401.70

BTN: k117.53 (VPIP: 25.81, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 62)

SB: k48.59 (VPIP: 77.42, PFR: 22.58, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 62)

BB: k369.68

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has K:spade: T:diamond:

 

Hero raises to k2.87, fold, SB calls k2.37, fold

 

Flop: (k6.74, 2 players) 8:club: 7:club: 9:diamond:

SB checks, Hero bets k5.05, SB calls k5.05

 

Turn: (k16.84, 2 players) K:heart:

SB checks, Hero bets k12.63, SB calls k12.63

 

River: (k42.10, 2 players) 7:heart:

SB checks, Hero bets k31.57, SB calls k28.04 and is all-in

 

Har fått in det en gång dåligt idag och då drog jag ut tacksamt nog när jag fick in toppar och fd vs set :mrgreen: .. I övrigt vet jag inte om det är varians, men har funnits många lägen att gå broke som jag lyckats undvika. Kanske är värde jag har missat också iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I QTs handen sätter jag villan på en stege. Synar river.

 

Sätter du honom på en stege så borde vi ju shova för värde? :-P .. Eller slå om i vilket fall. Bluffraisas sällan när folk clickar river, vår hand är ju fortfarande väldigt stark. Är fundersam här.

 

Kanske inte var tydlig men menade mer om det var syn, shove eller raise som gäller. Skillnaden mellan raise och shove är väl ganska liten iofs men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan några större reads om sjuka riverplays så synar jag nog bara av raisen i QTs. Vi har rätt mycket bakom så vi kan komma i knipa.

 

QJs tycker jag är bra. Låta honom bluffa osvosvosvo :)

 

QK. Funderar på om vi inte ska slå om turn redan?

Dock är det ju riktigt gödda om han sitter och potbettar med drag sådär. Äh, lättast är nog bara call/call/call :D

 

Vad tar vi värde av i KT handen egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan några större reads om sjuka riverplays så synar jag nog bara av raisen i QTs. Vi har rätt mycket bakom så vi kan komma i knipa.

 

QJs tycker jag är bra. Låta honom bluffa osvosvosvo :)

 

QK. Funderar på om vi inte ska slå om turn redan?

Dock är det ju riktigt gödda om han sitter och potbettar med drag sådär. Äh, lättast är nog bara call/call/call :D

 

Vad tar vi värde av i KT handen egentligen?

 

Slog om river i QTs och sprang in i K8s, han synade dock bara och det var ingen shove riktigt. Lite kallt med litet omslag där kanske bör shova eller syna där typ imo.

 

KQ har jag aldrig sett fisken vara annat än passiv, så kände lukten av nuts ganska tidigt hans linje är ju väldigt udda med pottbett flopp och överbett turn river. Han kanske kan tänkas ta samma linje med sämre tvåpar, så mitt spel kan mycket väl varit dåligt. Hade som tur var rätt den här gången och synade river in i ett floppat set.

 

Ingen aning riktigt, randomhänder typ. Han har så lite bakom så tror inte han foldar en 9a, TT-QQ eller en sämre kung om han nu kan ha detta. Dock är det ganska kallt men jag slaskar lite väl mycket ibland mot shortstackade. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Störd kväll, fick in 2700 händer ungefär. Börjar med att jag går stadigt upp och ligger runt 1400k+, åker på ett gäng sjuka kort där jag torskar varje pott och glider ner till 600kr+. Sen händer nog fan det sjukaste jag någonsin har sett, floppar underbart i varje hand, lyckas träffa en enoutare mot en regg (sry :() när jag fick in färg vs färg där jag hade färgstegedraget. Färgstegen satt skapligt fint och jag stackade honom för 200bb. Det är minst lika sjukt att folk hittar händer att betala av med i varje hand för den delen också.

 

Rekordsession för mig, 2200kr+.. Runnade så bra på slutet så jag skäms :D. Helt klart en drömstart på månaden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...