Gå till innehåll

gorillagrind @ svs


gorillai

Recommended Posts

  • Svars 440
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första sessionen och mest troligt den sista för dagen avklarad390kr+. Blev bara 735 nävar vilket är lite dåligt, men är lite krasslig så hade inte riktigt orken för en lång session. Så det fick bli en kort en, nöjd med resultatet iaf. Blev väl några tveksamma händer som ni gärna kan få kika på om det är någon som vill analysera och skriva av sig lite :)

 

Hand 1: Flatcallar bara här pre, lite tveksamt beslut kanske. Men brukar inte 3beta sånt här ur poss, tror det finns en del implied odds med våran hand då BTN oftast kommer ha överpar och liknande..Vet inte om den här shoven var så +ev egentligen. SB är en donk som inte nödvändigtvis behöver ha så mycket, BTN är ganska tight och jag tror inte den här brädan träffar hans range så bra. Tror jag leder ganska ofta mot SB om inte alltid så har vi ju ändå outs med ett färgdrag och lite backdoor stegdrag, ett par och all möjlig skit. Kanske överskattar brädan, men tanken var aldrig att få med BTN iaf.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k117.64

CO: k242.66

BTN: k209.81

SB: k34.39

Hero (BB): k92.68

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 9:club: 8:club:

 

fold, fold, BTN raises to k3.50, SB calls k3.00, Hero calls k2.50

 

Flop: (k10.50, 3 players) 6:club: J:club: 8:spade:

SB checks, Hero checks, BTN bets k7.87, SB raises to k30.89 and is all-in, Hero raises to k89.18 and is all-in, fold

 

Turn: (k80.15, 2 players) 2:spade:

 

River: (k80.15, 2 players) A:club:

 

Hero shows 9:club: 8:club: (Flush, Ace High)

Hero wins k78.15

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hand 2: UTG är ett typexempel av en riktig fisk, efter att ha minraisat mig med K4 på K J 6 3 Q på rivern så har jag inte alltför mycket respekt för den här herren. Minraise preflop och sen bara fortsätter syna, hur stark kan han vara är ju frågan. Given shove?

UTG: k82.25

Hero (BTN): k151.11

SB: k143.59

BB: k14.38

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00, UTG posts DB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k2.50) Hero has A:spade: K:club:

 

UTG raises to k2.00, Hero raises to k7.50, fold, BB raises to k14.38 and is all-in, UTG calls k12.38, Hero raises to k151.11 and is all-in, UTG calls k67.87 and is all-in

 

Flop: (k179.38, 3 players) 4:heart: 4:diamond: 3:spade:

 

Turn: (k179.38, 3 players) 7:heart:

 

River: (k179.38, 3 players) T:spade:

 

UTG shows 7:diamond: A:diamond: (Two Pair, Sevens and Fours) (Pre 31%, Flop 27%, Turn 93%)

Hero shows A:spade: K:club: (One Pair, Fours) (Pre 69%, Flop 73%, Turn 7%)

UTG wins k174.90

 

Hand 3: BB är en nit och min range är ganska så polariserad, jag öppnar upp i princip allting mot honom för att få blinds. Viker han inte pre så lyckades jag ändå få honom att vika många gånger på flopp, så imo är det ganska standard att öppna en sån här hand mot en sån spelare. Vet inte riktigt hur jag gör varken på turn eller river, skulle ju eventuellt höja turn men frågan är ju ofta vi får syn av något sämre. Trodde jag fick mer värde av att låta honom skjuta en gata till, har han T9 som han har så är det ju vanligare att han slår om flopp än turn... Har han ett set så får han väl ha det men han har nog oftare något slags tvåpar. Ang rivern känner jag ungefär likadant, tror inte jag får syn av sämre men känner mig ändå tvingad att betala av honom om han har mig, tror jag leder där oftare.. Eller jag hoppas i vilket fall det :oops:

Han har inte vid det här laget spelat så många händer, han har i princip bara vikt pre eller 3betat mig någon gång och så har jag vikt.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k107.43

BB: k299.58

UTG: k130.42

BTN: k148.01

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has J:spade: 5:spade:

 

fold, fold, Hero raises to k3.00, BB calls k2.00

 

Flop: (k6.00, 2 players) J:diamond: 3:spade: 8:diamond:

Hero bets k4.00, BB calls k4.00

 

Turn: (k14.00, 2 players) 5:heart:

Hero bets k10.00, BB raises to k27.00, Hero calls k17.00

 

River: (k68.00, 2 players) 7:heart:

Hero checks, BB bets k37.00, Hero calls k37.00

 

BB shows 9:diamond: T:heart: (Straight, Jack High)

BB wins k138.46

 

Det var allt jag hade att erbjuda idag, återkommer imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en ganska kort session som slutade +140kr.

Har en hand som jag tycker är lite småklurig. Fi och jag har lite historik, ca 500 händer uppskattar jag. Han har ganska vanliga stats preflop, han är däremot sjukt lös postflop och han är en av dem typerna som hävdar att han är bättre än andra och gärna "sätter folk på plats"... Detta är en stund in i sessionen då jag har position på honom och jag 3betar rätt friskt mot honom med i princip allting som är spelbart. Det enda anmärkningsbara är att han tycks syna 3bets ur poss med skräp, kom till showdown ca 10 händer tidigare då han visar upp 98o ifrån UTG.

 

Till handen då.. Frågan är hur man ska siza en höjning här, personligen tänkte jag att en shove känns mer effektiv. För han kommer antagligen syna med samma slags händer om inte mer när jag shovar. Det är en väldigt dragig bräda och min plan på flopp är väl att försöka reppa något slags drag och få en syn av alla damer, drag och eventuellt kanske till och med en knekt. Känns det inte svagare att bara shova än att göra en höjning, visserligen skulle jag nog flatcalla många drag i position mot en sån lös spelare.. Men han tycks inte vara så mycket av en tänkare så :)

 

Att höja är väl ett måste imo iaf, som sagt är nog bara intresserad hur vi ska siza. Tror jag leder här väldigt, väldigt ofta. Han tog f.ö tidsbank och det tog honom ett tag att syna, känns ju helt orimligt att han skulle ta tidsbank med tvåpar eller bättre, speciellt med tanke på vår historik.

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k125.88

UTG: k212.50

Hero (BTN): k151.01

SB: k197.88

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has A:diamond: A:spade:

 

UTG raises to k3.50, Hero raises to k12.00, fold, fold, UTG calls k8.50

 

Flop: (k25.50, 2 players) Q:heart: 4:heart: J:diamond:

UTG checks, Hero bets k13.00, UTG raises to k38.75, Hero raises to k139.01 and is all-in, UTG calls k100.26

 

Turn: (k303.52, 2 players) 4:spade:

 

River: (k303.52, 2 players) 6:spade:

 

Hero shows A:diamond: A:spade: (Two Pair, Aces and Fours)

Hero wins k295.94

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl! Ses på borden! :D

 

Tack detsamma!:) Ses på borden tror jag däremot inte att vi kommer göra, du spelar lite väl högt för mig ;)

 

Då var dagens andra session avklarad, slutar dagen på 2k händer vilket jag anser vara godkänt. Blev nog lite slaskigt spel mot slutet, satt och gluttade på den gamla klassiska filmen "Sällskapsresan 2 Snowroller".. Är väl inte så smart att sitta och kolla film medan man spelar, men idag var en av dem dagarna när de enda man kämpar för är att gå back så lite som möjligt. Slutade "bara" -100kr för dagen. Fisken måste ju vinna någon gång ibland också ;).

 

Lyckades hitta väldigt bra bord och hade ett där jag fick spela mot 4 fiskar där ingen hade mindre än 200bb. Lite svårt att ta pengar av 4 calling stations när man inte träffar något.. Squeezade förgäves pre gång på gång med händer som AK,AQ osv för att få 4 pers efter en som har limpat tidigare att syna 15bb. Får inte ut så mycket av att sitta och länka bad beats så det blir inte så många händer ifrån dagen. Färdig grinat nu, är mycket medveten om att man måste förlora ibland också.

 

Detta är den enda handen jag vill ha kritik på:

 

Pre är väl rätt standard, vi har en hand som kan skapa nötter och passar rätt bra i en 4vägs poss. Är ur poss vilket inte är så optimalt, men det är en given syn ändå imo. Vår hand blir lite av en semibluff på turn. Jag resonerar som att CO oftast inte är så stark då han checkar på en bräda där han borde beta alla överpar och drag egentligen, BTN checkar bakom flopp så han förväntar jag mig inte att han ska ha något starkt här heller. Då SB checkar turn efter att alla har checkat flopp så tänker jag att jag säkerligen kan leda om jag inte leder så kan jag nog få de att vika en del pocketpar under JJ och liknande händer. När han synar turn så förväntar jag mig att han ska ha något slags drag. 10d är ett ganska ofarligt kort imo, och jag känner att jag kan skjuta en gata till. Checkar jag framför här så känns det som att jag både ger honom utrymme att bluffa med sina missade drag och han kan checka ner en 7a, 10a eller en svag knekt kanske. Jag tror iaf att han ska vika allt som är sämre än en knekt här, men lyckas inte. Hur ska vi siza här för att kunna ta hem potten utan showdown? Eller om det ens går dvs :P.. Fi är ganska nitig och har ungefär 18/12/7 och 80 FCB över några hundra händer.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k46.34

SB: k373.87

Hero (BB): k194.99

UTG: k183.73

CO: k149.32

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 6:diamond: 4:diamond:

 

fold, CO calls k1.00, BTN raises to k3.62, SB calls k3.12, Hero calls k2.62, CO raises to k15.24, BTN calls k11.62, SB calls k11.62, Hero calls k11.62

 

Flop: (k60.96, 4 players) 4:heart: 7:heart: J:spade:

SB checks, Hero checks, CO checks, BTN checks

 

Turn: (k60.96, 4 players) 2:spade:

SB checks, Hero bets k32.00, fold, fold, SB calls k32.00

 

River: (k124.96, 2 players) T:diamond:

SB checks, Hero bets k75.00, SB calls k75.00

 

SB shows T:spade: 9:spade: (One Pair, Tens) (Pre 64%, Flop 43%, Turn 41%)

Hero shows 6:diamond: 4:diamond: (One Pair, Fours) (Pre 36%, Flop 57%, Turn 59%)

SB wins k268.09

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre. Som spelat check turn. Som spelat ok betta typ 40 river för å få bort drag. Så tycker jag iaf

 

Edit: du hade visst pos, check river !:)

 

Oj, fick för mig att jag inte hade poss på honom. Borde nog checka bakom ja då det enda jag slår i princip är missade drag och de lär jag inte få värde av ändå :oops:

 

Tack för synpunkten, men jag tycker att det är en rätt självklar syn pre :o vi har ju rätt mycket implied odds med denna handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det inte mycket spelande. +110kr Totalt för dagen på ca 600 händer. Har av någon anledning inte haft tillgång till internet idag, när jag väl har haft det har jag tappat anslutning och fått se mina händer checkas ner följt av att alla bord kryssas ner.. Lagom roligt! :)

 

Blev iaf två väldigt korta sessioner, en där jag spelade ganska så bra och lyckades gå 340kr+ ungefär och en där jag tappade ca 230kr. Var väl i princip utdragningar och standardhänder enbart. Finns med andra ord ingen rolig hh att dela med sig av. Checkar ut för idag och hoppas att mitt internet fungerar som det ska imorgon istället, och att man har samlat på sig liter mer motivation!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar in här igen, nu har mitt internet varit lite stabilare. Fick in ett par sessioner under dagen och slutar totalt. +1060kr :D

Mycket skön session, fanns otroligt bra värde på borden!

 

Fick synat ner en ganska go bluff efter en kort session HU. Hatar egentligen HU ,men det var ett 5-maxbord där folket försvann..:-P

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k209.88

Hero (BB): k218.80

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has K:club: Q:heart:

 

SB raises to k3.00, Hero raises to k9.00, SB calls k6.00

 

Flop: (k18.00, 2 players) 7:diamond: J:heart: 2:heart:

Hero bets k12.00, SB calls k12.00

 

Turn: (k42.00, 2 players) Q:spade:

Hero bets k24.00, SB raises to k69.00, Hero calls k45.00

 

River: (k180.00, 2 players) J:diamond:

Hero checks, SB bets k119.88 and is all-in, Hero calls k119.88

 

SB shows 8:spade: 8:heart: (Two Pair, Jacks and Eights) (Pre 54%, Flop 70%, Turn 5%)

Hero shows K:club: Q:heart: (Two Pair, Queens and Jacks) (Pre 46%, Flop 30%, Turn 95%)

Hero wins k409.27

 

Nöjd med dagen allt som allt, ska nog försöka testa mig på lite 1/2 om man lyckas hitta bra värde någon dag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FINT resultat! Kul att det går bra för dig :)

 

Tackar! :)

 

Ja dagens session var den mest bedrövliga på länge, rätt nöjd med mitt spel men "goodrun" har vi haft brist på so far ;-)-300kr

. Blev en del svett,blod och tårar vid borden idag..Nötfärg vs överpar på flopp, han får ett set på turn och kåkar på rivern.. Andra nötstege vs toppar på flopp, han träffar tvåpar på turn och brädan parar sig på river och han kåkar.

 

Spelade mot en okänd spelare som 4betade mig varje hand jag 3betade (Spelade ingen roll om han hade pengar inne i potten eller poss) , bestämde mig för att veva tillbaka lite. Sköt in allt med esshög på Q 4 3 rainbow.. :$ Sprang in i AA och fick en instasyn :(

 

Ännu en bad beat följer nedan, egentligen helt meningslöst att länka men behöver få ut all ilska någonstans. Känns fel att klaga när värdet tycks vara bättre än någonsin. Om inte det vore nog så blev jag stackad och hit n runnad av en fisk :lol:.. Ja poker är allt underbart ibland, ser redan fram emot nästa session. Återkommer senare ikväll, peace out.

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k145.84

UTG: k75.73

CO: k107.61

Hero (BTN): k291.06

SB: k125.56

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has Q:diamond: Q:heart:

 

UTG raises to k3.50, fold, Hero raises to k12.00, fold, fold, UTG calls k8.50

 

Flop: (k25.50, 2 players) J:heart: 9:heart: 4:heart:

UTG checks, Hero bets k12.75, UTG raises to k30.50, Hero raises to k117.00, UTG calls k33.23 and is all-in

 

Turn: (k152.96, 2 players) A:diamond:

 

River: (k152.96, 2 players) T:club:

 

UTG shows 8:diamond: 7:diamond: (Straight, Jack High) (Pre 21%, Flop 10%, Turn 7%)

Hero shows Q:diamond: Q:heart: (One Pair, Queens) (Pre 79%, Flop 90%, Turn 93%)

UTG wins k149.14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck... Downswingat 900kr sedan igår. Känns helt värdelöst, hur man än spelar så går det fortfarande inte.. Har tiltat lite dock, vilket inte har varit positivt.. Skulle gärna ta lite kritik på en hand:

 

Jaha, vad gör man här egentligen. Fi är okänd, när han limpar pre så känns det mest realistiskt att han ska ha 65, 87, 97 eller 98. Jag har ju blockers så att han har nötstege känns mindre troligt, jag sätter honom inte på något set eller överpar då det känns som att han borde öppna det ifrån knappen. Fast han är ju antagligen en fisk så man har ju ingen aning, när minraisen kommer blir man ju lika ledsen som vanligt :-(. Är väl nuts som vanligt.. Spelar lite halvslaskigt mot shortstackat folk ibland, viker inte turn och jag har ingen aning varför egentligen.. minraise och potbet känns verkligen som nuts, men är ganska tiltad vid detta skede. På river slår jag ju alla tvåpar och får uppenbarligen bra odds så. Borde man bara skjuta in skiten på flopp istället?

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k70.15

SB: k47.71

Hero (BB): k224.63

UTG: k91.00

CO: k190.15

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has T:spade: T:diamond:

 

fold, fold, BTN calls k1.00, SB calls k0.50, Hero raises to k4.00, BTN calls k3.00, fold

 

Flop: (k9.00, 2 players) 9:club: 8:diamond: 7:diamond:

Hero bets k4.50, BTN raises to k9.00, Hero calls k4.50

 

Turn: (k27.00, 2 players) K:club:

Hero checks, BTN bets k27.00, Hero calls k27.00

 

River: (k81.00, 2 players) K:diamond:

Hero checks, BTN bets k30.15 and is all-in, Hero calls k30.15

 

BTN shows 7:club: 7:spade: (Full House, Sevens full of Kings)

BTN wins k137.77

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sticker nog in det på flopp, finns ingen anledning att folda turn som spelat, eller river för den delen då han sitter med 30 bakom. Tillräckligt mycket spazz/två-par som blivit counterfitted han gör samma sak med på river tror jag.

 

Swings händer, man blir bättre på att kontrollera det. Brukar ta en dag av efter jag förlorat 10 BI+ och göra något annat kul så får man igen suget dagen efter. Känner själv att jag annars lätt fortsätter semitiltad dagen efter och spelet svackar.

 

God Jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sticker nog in det på flopp, finns ingen anledning att folda turn som spelat, eller river för den delen då han sitter med 30 bakom. Tillräckligt mycket spazz/två-par som blivit counterfitted han gör samma sak med på river tror jag.

 

Swings händer, man blir bättre på att kontrollera det. Brukar ta en dag av efter jag förlorat 10 BI+ och göra något annat kul så får man igen suget dagen efter. Känner själv att jag annars lätt fortsätter semitiltad dagen efter och spelet svackar.

 

God Jul!

 

Tack för kommentaren!

 

Japp håller med helt och hållet ang swingsen, började backa några inköp igår sen så blev det ännu värre när jag spelade idag och man har "ackumulerad tilt". Blir nog en paus på några dagar, passar nog ganska bra när det ändå är jul och hela köret. God Jul! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade några händer under morgonen innan julfirandet var igång när jag hade en ledig stund. Blev bara runt 300 händer, har varit lite tiltad pga runbad som sagt.. Sessionen började med lite runbad som har varit ganska standard dem senaste sessionerna. Slutade ungefär +200kr dock, efter en läglig utdragning med AK vs KK :mrgreen: (Även om inte potten var så stor så var det sjukt viktigt för självförtroendet, känns bra att veta att man kan dra ut folk ibland också och inte bara bli utdragen;)). Första handen under sessionen, vet att man förlorar ungefär 35 gånger av 100 eller vad det kan vara. Men tack vare lite extra jobbiga sessioner den senaste tiden och att det är första handen så kändes det lite jobbigare än vanligt. Speciellt när jag får in en ganska fin herocall :o

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k77.30

UTG: k70.05

CO: k128.37

BTN: k220.99

Hero (SB): k155.01

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 8:spade: 8:diamond:

 

UTG calls k1.00, CO raises to k4.50, BTN calls k4.50, Hero raises to k20.00, fold, fold, CO raises to k128.37 and is all-in, fold, Hero calls k108.37

 

Flop: (k263.24, 2 players) 5:heart: 4:heart: T:club:

 

Turn: (k263.24, 2 players) 2:club:

 

River: (k263.24, 2 players) 8:club:

 

CO shows 7:club: K:club: (Flush, King High)

CO wins k256.66

 

Fick in en annan go herocall lite senare som i stort sett avgjorde sessionen :d:

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k199.30

SB: k161.92

BB: k306.62

Hero (UTG): k195.48

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 7:diamond: 6:heart:

 

Hero raises to k2.25, BTN calls k2.25, fold, BB raises to k9.50, Hero calls k7.25, BTN calls k7.25

 

Flop: (k29.00, 3 players) 5:heart: T:heart: 8:heart:

BB bets k14.50, Hero raises to k59.00, fold, BB calls k44.50

 

Turn: (k147.00, 2 players) 8:diamond:

BB checks, Hero checks

 

River: (k147.00, 2 players) 9:diamond:

BB bets k147.00, Hero calls k126.98 and is all-in

 

BB shows K:diamond: Q:diamond: (One Pair, Eights) (Pre 64%, Flop 33%, Turn 55%)

Hero shows 7:diamond: 6:heart: (Straight, Ten High) (Pre 36%, Flop 67%, Turn 45%)

Hero wins k390.94

 

Skönt när man kan lita på sina reads! Kändes också rätt skapligt för självförtroendet 8-).

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k189.53

CO: k97.20

Hero (BTN): k98.70

SB: k26.62

BB: k137.49

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has J:club: 4:club:

 

fold, fold, Hero raises to k2.25, fold, BB calls k1.25

 

Flop: (k5.00, 2 players) 9:club: K:club: 7:club:

BB checks, Hero bets k3.75, BB calls k3.75

 

Turn: (k12.50, 2 players) Q:heart:

BB checks, Hero bets k9.37, BB calls k9.37

 

River: (k31.24, 2 players) J:diamond:

BB checks, Hero bets k24.00, BB calls k24.00

 

Hero shows J:club: 4:club: (Flush, King High)

Hero wins k77.26

 

Hur borde jag siza här? Har ingen aning vad sjutton han synar med alla gator, känns väl som att vi leder i princip jämt iaf. Fi är okänd, men verkar väl lite småfiskig hehe. Och jag öppnar inte vanligtvis J4s ifrån BTN, var bara för att SB är rätt tight och BB hade jag ingen historik mot så varför inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejhej dagboken. Har blivit lite dålig på att få in volym, men motivationen är rätt dålig atm. Blev bara ynka 300 händer kvar, då jag bara har 900 i dagsgräns tröttnade jag när jag inte kunde sitta på minst 4bord efter att ha gått -380kr.. Behöver verkligen analysera mina händer, detta håller minsann inte. Har två ifrån den här sessionen som skapade trubbel:

 

Hand nr 1 : Katastrofhand, fi är en fisk som jag inte har stött på innan. Av att dömma ifrån hans spel så är han väl någon vanlig snubbe som spelar för skojs skull. Ja preflop är väl rätt standard ifrån min sida, han limpar UTG för att sedan minraisa mig.. dafaq. Mitt bet på flopp går väl att diskutera, vill inte att han ska floata mig med skräp utan att betala för det, höjer han så skyfflar jag gärna in det. Då vi aldrig kommer dra dött mot hans range i princip, han kan ha verkligen vad som helst. Tycker jag är i ganska bra form med bottenpar och ett nötfärgdrag. När han raisar mig på turn har jag ingen aning vad han sysslar med, jag vet inte om man bara skyffla in allt här. Vi har ju obviously ingen fe med så lite bakom. Känns som det är ganska -ev att få in det både på turn och river många gånger. Min syn på river är väl rätt jävla meningslös, men jag satt och tänkte ett tag och kunde inte stå ut med tanken att jag skulle vika och inte få reda på vad han hade. Hans suckout gjorde väl mig inte mycket gladare vill jag lova..

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k45.98

UTG: k208.27

CO: k212.84

Hero (BTN): k171.87

SB: k107.26

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 7:diamond: A:club:

 

UTG calls k1.00, fold, Hero raises to k4.50, fold, fold, UTG raises to k8.00, Hero calls k3.50

 

Flop: (k17.50, 2 players) T:club: 7:club: 8:club:

UTG checks, Hero bets k17.50, UTG calls k17.50

 

Turn: (k52.50, 2 players) K:diamond:

UTG checks, Hero bets k39.37, UTG raises to k78.74, Hero calls k39.37

 

River: (k209.98, 2 players) 6:spade:

UTG bets k104.03 and is all-in, Hero calls k67.63 and is all-in

 

UTG shows 9:spade: A:spade: (Straight, Ten High)

UTG wins k336.61

 

Hand nr 2: Standard att skyffla in det? Gnällde lite för mig själv att det är typiskt att ens hand ska vara dominerad hela tiden när man väl inte blir utdragen. Vet inte om jag rationaliserar, lite svårt att tänka klart efter en tiltsession. Men jag har ju ändå ganska mycket outs mot alla händer utan högre färgdrag i princip. Känner mig rätt övertygad att shova där varje gång, men som sagt.. Svårt att tänka självkritiskt atm.

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (UTG): k102.23

CO: k100.00

BTN: k196.91

SB: k151.00

BB: k87.67

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00, CO posts DB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k2.50) Hero has 7:club: 8:club:

 

Hero raises to k4.50, fold, BTN calls k4.50, fold, BB calls k3.50

 

Flop: (k15.00, 3 players) 5:club: T:spade: 4:club:

BB checks, Hero bets k7.50, BTN raises to k37.50, fold, Hero raises to k97.73 and is all-in, BTN calls k60.23

 

Turn: (k210.46, 2 players) 2:heart:

 

River: (k210.46, 2 players) 2:club:

 

Hero shows 7:club: 8:club: (Flush, Eight High) (Pre 36%, Flop 32%, Turn 23%)

BTN shows J:club: A:club: (Flush, Ace High) (Pre 64%, Flop 68%, Turn 77%)

BTN wins k205.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt standard fold på sista handen, hans raise är för stor för oss att syna och vi har nog runt 30% när vi blir synade (vilket vi nästan alltid blir för han commitar sig med sin enorma raise)

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

17,820 games 0.001 secs 17,820,000 games/sec

 

Board: 5c Ts 4c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 64.989% 64.99% 00.00% 11581 0.00 { TT, 55-44, AcQc, AcJc, Ac9c, Ac6c, Ac3c, Ac2c, 54s }

Hand 1: 35.011% 35.01% 00.00% 6239 0.00 { 8c7c }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna! Andra handen är nog en aning slaskig men jag har svårt att sätta honom på någon stark hand när han flatcallar BTN mot min raise ifrån UTG. Kanske övertänker situationen, men fi tänker väl inte öht:-P . Min image på det bordet vara rätt lös, säger väl det mesta om jag slår upp 87s ifrån UTG på /1, är väl knappast profitabelt på ett "vanligt" bord på den här nivån :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättestandard att få in det där så där grunda imo. Vi har typ den svagaste handen i vår degrange men vill ändå ha med den då den spelar ok mot typ allt... Garanterat profitabelt att öppna 78s utg på 0,5/1 med!!! Viker duktig reg 78s utg 5max på nån nivå? Skulle bli förvånad/besviken:) tror ni isildur hade vikt 78:an där :)? Är vi djupa på dessa nivåer vill jag dessutom ha steg+färgdrag i degrange där då vi sällan möter nån som vill trycka in det med "bara färgdrag" på lowstakes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också andra handen känns onödig utan någon speciell reda på spelaren.

Hur kommer du fram till hans range du sätter upp det mot rahm? Du har ju inte fått någon info om spelaren öht...?

 

Mieh det är nog inte en korrekt range men spelar ingen roll om vi slänger in alla andra färgdrag också då de alla slår oss så oddsen är väl desamma. Sen ligger väl tyngden på att vi har 0 fold equity här, vilket jag är 99% säker på.

 

Oddsen för shove är ju ganska kassa då våran spr är väldigt hög.

 

Håller med om att man bör öppna 78s 5handed 100bb deep om inte bordet är jättetufft.

 

Edit: Eff stacks 102kr

 

Potten på flop = 15 + 7.5kr

 

90kr riskerar vi för att vinna 22.5 + 90 = 112.5

 

35% av gångerna vinner vi 112.5 = 39.4kr

 

65% av gångerna förlorar vi 90kr = - 58.5kr

 

39.4 - 58.5 = - 19kr

 

Även om vi ger våran range så mycket som 40% så är shoven -EV pga att potten är så liten i förhållande till våran stack.

 

Man kan ju argumentera för balans och meta-game men faktum är att det är på /1 och spelarpoolen är enorm och ni har ingen tidigare historik. Vill vi balansera våravärde händer (överpar/sets/två par) kan vi göra det med A/K-hög färgdrag och fd + open ender

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna, roligt att läsa! Det jag menade med att öppna 87s var att de känns som att sc ur poss blir jobbigt att öppna upp om man har någon som 3betar mycket som sitter i poss på en. Försöker polarisera min range beroende på vad det är för folk runt om.

 

Vände dagens backsiffra upp till +240kr. Mycket skönt, var +400 ungefär men gjorde bort mig litegrann. Sprang ganska bra stundtals och hade allmänt flyt. Vill ha lite åsikter och funderingar om några händer.

 

Hand nr 1: Fi är okänd, verkar lite fiskig och allmänt synglad. Spelar det någon roll hur vi sizar här eller har vi någon anledning att inte pusha? Tänker våran motståndare så ser det väl lite bluffigare ut som att vi reppar missade drag osv. Och det finns ju ändå rätt många tvåparskombinationer en lös fisk kan ha (K7, K9, 79 iaf). Känns ju som att han blir committad när han synar min raise på turn och borde vara ganska så stark. Lär ju inte syna en så stor höjning med drag antar jag.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k142.32

UTG: k229.01

Hero (CO): k157.29

BTN: k330.74

SB: k219.94

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 3:spade: 3:club:

 

UTG raises to k3.00, Hero calls k3.00, BTN calls k3.00, SB calls k2.50, BB calls k2.00

 

Flop: (k15.00, 5 players) 7:heart: K:club: 9:heart:

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero checks, BTN checks

 

Turn: (k15.00, 5 players) 3:diamond:

SB bets k11.25, BB calls k11.25, fold, Hero raises to k48.50, fold, SB calls k37.25, fold

 

River: (k123.25, 2 players) 2:diamond:

SB checks, Hero bets k105.79 and is all-in, fold

 

Hero wins k120.17

 

Hand nr 2: Tar gärna kritik på alla gator. Vet inte riktigt hur jag tycker att den här handen ska spelas, borde jag slå om tidigare än river eller det känns som att vi bara får syn när vi är slagna typ. Eller synar han med några ess där också måntro?

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k80.39

BTN: k155.89

Hero (SB): k391.19

BB: k232.72

UTG: k229.96

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 9:heart: J:spade:

 

fold, fold, fold, Hero raises to k3.00, BB calls k2.00

 

Flop: (k6.00, 2 players) 3:club: A:diamond: 9:spade:

Hero bets k3.00, BB raises to k6.00, Hero calls k3.00

 

Turn: (k18.00, 2 players) 9:club:

Hero checks, BB bets k8.00, Hero calls k8.00

 

River: (k34.00, 2 players) 2:heart:

Hero checks, BB bets k13.00, Hero raises to k43.00, BB calls k30.00

 

Hero shows 9:heart: J:spade: (Three of a Kind, Nines) (Pre 27%, Flop 19%, Turn 14%)

BB shows K:diamond: 9:diamond: (Three of a Kind, Nines) (Pre 73%, Flop 81%, Turn 86%)

BB wins k117.01

 

Hand nr 3: Fi är ganska så okänd, fiskiga stats och tycks överspela rätt svaga händer. Hur ska jag siza här och tycker ni jag borde beta river också? Frågan är om vi har någon fe öht mot fi här... tycks ju inte vara så :-P

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k142.32

CO: k229.01

Hero (BTN): k204.41

SB: k279.63

BB: k226.44

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has J:diamond: Q:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to k3.50, SB calls k3.00, BB calls k2.50

 

Flop: (k10.50, 3 players) 8:heart: K:diamond: A:diamond:

SB bets k3.00, BB calls k3.00, Hero raises to k17.62, SB calls k14.62, fold

 

Turn: (k48.74, 2 players) 3:heart:

SB checks, Hero bets k26.00, SB calls k26.00

 

River: (k100.74, 2 players) J:club:

SB checks, Hero checks

 

SB shows K:heart: 5:heart: (One Pair, Kings)

SB wins k98.23

 

Det var allt för mig för idag antar jag, kanske kikar förbi någon gång under natten. Lär nog bli en session till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdet atm är ju otroligt, påminner om första gången jag testade poker och man spelade med låtsaspengar. Alla går all in varje hand, ändå blir man utdragen varje gång. Känns lagom kul att bli utdragen med KJ på K 5 7 rainbow när någon skjuter in allt på flopp med 54o och träffar en till 5a på rivern :). Fick se mina topp tvåpar bli utdragna av hålstegar hela tiden. 3 av mina 5 största potter var tvåpar vs hålpipa :lol:. Skulle vara hemskt om man inte fick ta del av alla pengar som spewas runt på borden, har i princip gått break even sedan julhelgen tills nu. Bara att vänta och hålla ut i väntan på att få springa som en normal person, känns ju lite småtråkigt att springa kasst 75% av sessionerna när värdet är bättre än någonsin. Men, men det kommer väl förhoppningsvis någon gång. -300kr hittills..

 

Tar f.ö gärna fortfarande kritik på händerna jag skickade i inlägget ovan :) ha det gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...