Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

Du läcker en hel del genaom att raisa preflop med dåliga starthänder och sedan spär på detta genom att hitta raise på flop du ofta saknar "nöt eller nötdrag" till.

Förstår inte riktigt på hur du tänker att ditt spel kommer ge en edge mot andra spelare.

 

Tror man kan få otroligt stor edge på låga nivåer dær alla enbart jagar nøtter genom att gøra just detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
I vanligt sixmax är folk från öststatländerna oftast sämre än genomsnittet , har även märkt att folk från israel är ovanligt usla :mrgreen:

Gl med stars , lirar där själv men endast sixmax , blir hu när rullen tillåter PLO100 :)

 

Det är möjligt att jag sprungit på ett par av dom bättre representatnerna. Eller så är det bara varians. :) Vi får se, jag kommer ju att möta dom ett par gånger till på vägen upp genom nivåerna får man hoppas.

 

Tanke på BR-förslag:

$105 - $3.5

$210 - $7

$450 - $15

$900 - $30

 

Blir nästan ingen rake jämfört med att spela cg, men det kan jag klara mig utan. Har inte hittat någon sajt som har motsvarande Stars låga rake på turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Här är förresten min tabell för olika händers equity mot olika ranger.

huflops.png

 

Frågor på detta? Kommentarer? Seså, visa att ni lever!!! :mrgreen:

 

HU-stats: 77/55

 

Man kanske borde øka sin checkraise ur position med dessa hænder. Hænderna ligger ju oftast bra till. Kænns som jag synar før mycket i dagslæget i stællet før att ta komandot direkt på flop då man oftast har 50% =) Lika bra att raisa och ta ner potten eller få in det och flippa de få gånger han vaknar med något =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men viktigt att komma ihåg att detta gäller mot en motståndare. Har du flera med dig till floppen minskar handvärdet i exemplen väldigt snabbt. Därför blir det viktigt att bygga pot pre och försöka isolera en motståndare. Tror man kan vinna massor på att ha en väldigt aggressiv image i position pre och 3beta det mesta man vill se en flop med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till eftersom ni tjatar så ;)

 

Seat 1: HERO (320 in chips)

Seat 2: RIVERHATERR (680 in chips)

HERO: posts small blind 20

RIVERHATERR: posts big blind 40

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of HeartsKing of Clubs6 of ClubsQueen of Spades

HERO: raises 80 to 120

RIVERHATERR: calls 80

*** FLOP *** Ace of Spades3 of Spades7 of Spades

RIVERHATERR: checks

 

Nu då?

Och framförallt, varför?

 

mindre än 1PSB kvar, Qsblocker, in med degen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...