Gå till innehåll

Omahaäventyr på Svenskaspel :)


spelare_

Recommended Posts

Folk på micros tenderar att vara väldigt synglada, och slår jag om lite mindre får jag lite mer foldequity på lite blanka turnkort vill jag tro.

 

Min tanke är att om du får syn på floppen med AAxx/KKxx så är det just en blank turn han väntar på för att sen stoppa in. Plockar hellre ner den på floppen eller får in allt på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack DickNiaz. Du verkar vara ganska stabil så räknar med att jag lirade handen någorlunda ok då.

 

Fått in 2K händer idag, och det är inte utan skam jag säger att jag bara plussade 1200:- hur vidrigt ett plusswhine än må vara. Var spikrakt uppåt till 2800:- profit, sen började smällarna hagla. Borden var helt löjligt aggressiva, och jag rycktes med i tempot och drog upp min aggresion alldeles för mycket, vilket givetvis vore ok om jag kunde vinna flippar, men icke ! Fick in fina AAxx preflop i potter för totalt 3000:- och fick inte stå någon.

 

Lyckades även med bedriften att börja tilta mot en kille som springer alldeles för bra, och bluffade bort en 5-600 på rena skräpbluffarna mot honom. :oops:

 

Ska slänga upp lite intressanta händer imorgon från mitt spel hitills där jag varit i rejält huvudbry över hur handen skall spelas, men nu vill jag in och gråta i dushen lite 8-)

 

Största vinnaren mot en jättefisk. Blev dock inte allt för exalterad över hans 3bet på river

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB) Replayer

BB ($483)

($1,158)

UTG ($150)

Hero ($1,036)

CO ($171)

 

BB posts (SB) $0.50

 

Dealt to Hero 9:heart: 9:diamond: 5:heart: 7:club:

 

fold, Hero raises to $3.50, fold, BB calls $3, calls $2.50

 

FLOP ($10.50) 8:club: 9:spade: 4:club:

 

BB checks, checks, Hero bets $7.75, BB calls $7.75, folds

 

TURN ($26) 8:club: 9:spade: 4:club: 4:diamond:

 

BB checks, Hero bets $22.25, BB calls $22.25

 

RIVER ($70.50) 8:club: 9:spade: 4:club: 4:diamond: T:club:

 

BB bets $52.87, Hero raises to $199, BB raises to $435, Hero calls $235

 

Hero shows 9:heart: 9:diamond: 5:heart: 7:club:

(Pre 51%, Flop 72.3%, Turn 97.5%)

 

BB shows 6:spade: J:spade: T:spade: 4:heart:

(Pre 49%, Flop 27.7%, Turn 2.5%)

 

Hero wins $925

 

 

Största förlusten, mot en forumit faktiskt. Var sådär äckligt tiltad av hans skills när det kommer till att suga ut, så tänkte int klart :cry: Postar skiten ändå så jag får skämmas och förhoppningsvis lägger av med sånt här äckligt trams. FI 3betar 52% btw :-P

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB) Replayer

SB ($374)

BB ($238)

Hero ($631)

CO ($462)

BTN ($127)

 

Dealt to Hero A:diamond: J:heart: 3:diamond: T:heart:

 

Hero raises to $3.50, CO raises to $12, fold, fold, fold, Hero raises to $37.50, CO raises to $114, Hero calls $76.50

 

FLOP ($229) K:club: 4:heart: 4:spade:

 

Hero checks, CO checks

 

TURN ($229) K:club: 4:heart: 4:spade: T:spade:

 

Hero bets $111, CO calls $111

 

RIVER ($451) K:club: 4:heart: 4:spade: T:spade: 9:spade:

 

Hero bets $406 (AI), CO calls $237 (AI)

 

Hero shows A:diamond: J:heart: 3:diamond: T:heart:

(Pre 34%, Flop 9.2%, Turn 8.7%)

 

CO shows Q:spade: T:club: A:spade: A:club:

(Pre 66%, Flop 90.8%, Turn 91.3%)

 

CO wins $910 :oops:

 

 

Dagens graf. Man ser på redline var jag tappade fokus. Klarar inte av sessioner längre än 2 timmar egentligen, men när värdet är beyond bra så vill man ju inte kliva, tyvärr!

 

2d6upo7.jpg

 

 

Imorgon blir det flera korta sesioner med lite genomgång av spelet i HEM, samt ett par kluriga händer postade i dagboken.

 

Sluttiltat för mig, hej! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En forumit som 3bettar 52%? Vad är det för en tok? :shock:;-)

Tråkigt att jag sprang bra mot just dig! , backa ju totalt vilket inte var så konstigt=)

Måste va omöjligt att inte bli tiltad när jag spelar sådär och drar ut några gånger!

 

 

Det var något riktigt psykfall! ;-)

 

Grejen är det att jag som gammal NL-räv blir så besviken på mig själv när jag inte bara tömmer dig rakt av. Det sitter liksom i bakhuvudet att en kille som spelar som du gjorde igår bara ska vara att tömma, men så är ju inte riktigt fallet när man lirar fyrkorts tyvärr 8-)

Nu idag inser jag dock hur efterblivet det är att ens tilta när man plussar såpass många inköp som jag ändå gjorde, men mycket vill alltid ha mer desvärre.

Det var skoj action iallafall. Roligt när stackarna når 1500bb effektivt och det bara smäller. Då vet man att man antingen går till sängs med ett leende på läpparna eller men en klump i magen och funderingar på att gå ner till järnvägsspåret för att avsluta elendet.... Igår var någonstans där mittemellan i känsloregistret :mrgreen:

Skönt att jag kunde lindra ditt hål lite iallafall, så inte pengarna rann iväg till någon tomte som ändå skottar bort skiten på högre nivåer till en massa proffs. Hoppas

 

Hoppas på mer krig ikväll!? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vet man att man antingen går till sängs med ett leende på läpparna eller men en klump i magen och funderingar på att gå ner till järnvägsspåret för att avsluta elendet.... Igår var någonstans där mittemellan i känsloregistret :mrgreen:

 

 

Man vet att en person är inne i en riktig run good-period när 900bb/2k händer är mitt emellan ett leende på läpparna och tågspåret.. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vet att en person är inne i en riktig run good-period när 900bb/2k händer är mitt emellan ett leende på läpparna och tågspåret.. :-)

 

Förlorar hellre 2000bbs på bra spel än att spela tiltat/dåligt och tappa pengar i onödan. Är jag inte nöjd med hr jag spelar så gnäller jag, men det är mest för att jag inte presterar på nivån jag borde göra.

 

Nåväl. FÅtt in 1500 händer nu ikväll och bokade 600bb+. Blir en session till så fort jag är välkommen till borden med 200bb igen. Funkar inte att spela 500bb+ efektivt ur position på en massa regs. Svårt att lira grönt under sådana föhållanden :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inne i sjukaste sessionen någonsin! Lämnar en lite cliffhanger tills jag är klar, men jag är upp måååånga inköp :D

 

Bjuder på en liten teaser. Det s.k "bluffesset"

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $4(BB) Boss

SB ($763)

Hero ($1,843)

UTG ($400)

CO ($1,835)

BTN ($2,426)

 

Dealt to Hero A:club: 3:spade: 5:diamond: A:diamond:

 

fold, fold, fold, SB raises to $12, Hero raises to $36, SB calls $24

 

FLOP ($72) 5:club: 6:diamond: 2:club:

 

SB bets $54, Hero calls $54

 

TURN ($180) 5:club: 6:diamond: 2:club: 3:club:

 

SB bets $180, Hero raises to $360, SB folds :oops:

 

Hero shows A:club: 3:spade: 5:diamond: A:diamond:

 

Hero wins $526

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättestadard push på river? första handen mot FI, så inga stats.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB) Boss

($201)

Hero ($473)

 

Hero posts (SB) $0.50

 

Dealt to Hero K:diamond: 6:heart: 8:club: K:club:

 

Hero raises to $3, raises to $9, Hero calls $6

 

FLOP ($18) 8:diamond: 8:heart: J:spade:

 

checks, Hero bets $13.25, calls $13.25

 

TURN ($44.50) 8:diamond: 8:heart: J:spade: A:club:

 

bets $22.25, Hero calls $22.25

 

RIVER ($89) 8:diamond: 8:heart: J:spade: A:club: 2:spade:

 

bets $44.50, Hero raises to $222,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största potten sen comebacken, och givetvis torsk! FI är bordets storfisk, men springer som gud själv! Har dock direkt position och 500 bb effektivt igen, så kaaaanske! :)

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $4(BB) Boss

SB ($956)

Hero ($1,730)

CO ($1,768)

BTN ($1,594)

 

Dealt to Hero A:heart: 2:spade: 5:heart: A:diamond:

 

CO raises to $9.99, BTN calls $9.99, SB calls $7.99, Hero raises to $49.95, CO calls $39.96, fold, SB calls $39.96

 

FLOP ($159) 7:diamond: K:heart: 8:spade:

 

SB bets $79.92, Hero calls $79.92, CO calls $79.92

 

TURN ($399) 7:diamond: K:heart: 8:spade: 3:club:

 

SB bets $399, Hero raises to $1,598, CO folds, SB calls $426 (AI)

 

RIVER ($2,052) 7:diamond: K:heart: 8:spade: 3:club: T:club:

 

SB shows T:heart: 9:spade: J:heart: 5:club:

(Pre 38%, Flop 53.4%, Turn 32.5%)

 

Hero shows A:heart: 2:spade: 5:heart: A:diamond:

(Pre 62%, Flop 46.6%, Turn 67.5%)

 

SB wins $2,037

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yeye, tappade en stor till nu på slutet men bara på 05/1 som tur var. Grävde ändå in finfina 4750bigblinds och bokar dagen på 5350:- netto! :-)

 

Snart 15K i rullen, men kommer att casha ut nästan 7000:- vilket lämnar mig med 8000:- i rullen, vilket får anses vara helt ok en vecka efter en deposit på 2K 8-)

 

Detta blir dock det sista uttaget på ett tag, så jag kan klättra och se exakt hur långt jag kan nå innan sommaren. Vore fint att kunna regga iallafall 5/10 vinnande.

 

Trött som tusan nu, men får snart besök då det vankas födelsedagskalas! Bragar upp grafen iallafall! 8-)

 

2j5jbbo.jpg

 

GG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största potten sen comebacken, och givetvis torsk! FI är bordets storfisk, men springer som gud själv! Har dock direkt position och 500 bb effektivt igen, så kaaaanske! :)

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $4(BB) Boss

SB ($956)

Hero ($1,730)

CO ($1,768)

BTN ($1,594)

 

Dealt to Hero A:heart: 2:spade: 5:heart: A:diamond:

 

CO raises to $9.99, BTN calls $9.99, SB calls $7.99, Hero raises to $49.95, CO calls $39.96, fold, SB calls $39.96

 

FLOP ($159) 7:diamond: K:heart: 8:spade:

 

SB bets $79.92, Hero calls $79.92, CO calls $79.92

 

TURN ($399) 7:diamond: K:heart: 8:spade: 3:club:

 

SB bets $399, Hero raises to $1,598, CO folds, SB calls $426 (AI)

 

RIVER ($2,052) 7:diamond: K:heart: 8:spade: 3:club: T:club:

 

SB shows T:heart: 9:spade: J:heart: 5:club:

(Pre 38%, Flop 53.4%, Turn 32.5%)

 

Hero shows A:heart: 2:spade: 5:heart: A:diamond:

(Pre 62%, Flop 46.6%, Turn 67.5%)

 

SB wins $2,037

 

Call pre/spelat fold flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Call pre/spelat fold flopp

 

Har ju bäst hand ju.. :-(

 

edit: synar bara pre som standard, men var lite trött och sprang alldeles för bra för att inte bygga stora potter med var och varannan hand. Rungooden måste maximeras för att rullen skall hållas i stånd inför magrare tider.

 

När han pottar turn sådär vet jag att han är på draget, och CO var äckligt tight postflop, och viker troligtvis K8xx/77xx när jag kommer över toppen och degar. Dock väldigt ostandard för mig att shippa där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brännde iväg ytterligare 375bb på 1/2. En loosad flip och en massa spewiga bluffar. Fattar inte ens varför jag scannar av borden när jag är trött som en gris. När jag är som tröttast så tycker jag 35% av alla händer har potential att trebettas och jag är inte klar nog i skallen för att inte dribbla bort mig själv postflop. Nog med sån skit! :-D

 

Kvällens största pott blev denna. Väldigt standard så inget att säga om där inte.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $0.50(BB) Replayer

SB ($161)

BB ($122)

UTG ($14.14)

CO ($100)

Hero ($371)

 

CO posts $0.50

 

Dealt to Hero A:heart: Q:diamond: 3:club: 4:heart:

 

fold, CO checks, Hero raises to $2.25, SB calls $2, BB calls $1.75, CO calls $1.75

 

FLOP ($9) 9:heart: 5:heart: 2:spade:

 

SB checks, BB bets $6.75, CO folds, Hero calls $6.75, SB raises to $36, BB calls $29.25, Hero raises to $153, SB raises to $159 (AI), BB calls $84.37 (AI), Hero calls $6.17

 

TURN ($447) 9:heart: 5:heart: 2:spade: T:heart:

 

RIVER ($447) 9:heart: 5:heart: 2:spade: T:heart: K:diamond:

 

Hero shows A:heart: Q:diamond: 3:club: 4:heart:

(Pre 46%, Flop 67.7%, Turn 100.0%)

 

SB shows 9:diamond: K:heart: K:club: 6:heart:

(Pre 54%, Flop 32.3%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $436

 

 

Kvällens största torsk blev denna. Hatar min donkbet och hur jag spelade handen postflop. Ett trötthetens misstag.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

BB ($853)

($501)

Hero ($441)

UTG+1 ($655)

CO ($531)

 

BB posts (SB) $1

 

Dealt to Hero K:club: T:club: 7:heart: Q:heart:

 

Hero raises to $7, UTG+1 calls $7, CO raises to $31, BB calls $30, fold, Hero calls $24, UTG+1 calls $24

 

FLOP ($126) Q:club: 9:diamond: 2:club:

 

BB checks, Hero bets $72.75, UTG+1 folds, CO folds, BB raises to $344, Hero raises to $410 (AI), BB calls $66.37

 

TURN ($947) Q:club: 9:diamond: 2:club: 4:heart:

 

RIVER ($947) Q:club: 9:diamond: 2:club: 4:heart: T:heart:

 

Hero shows K:club: T:club: 7:heart: Q:heart:

(Pre 45%, Flop 37.7%, Turn 25.0%)

 

BB shows 9:heart: Q:spade: Q:diamond: 5:diamond:

(Pre 55%, Flop 62.3%, Turn 75.0%)

 

BB wins $932

 

Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satan i gatan vilken dag! :)

 

Bluffesset har jag gett upp efter att ha blivit nersynad med all sorts random händer det senaste

 

Haha, telefonen ändrade bluffesset till bluesfest

 

 

Ja, sådana dagar har man inte haft sen man masstejblade micros på pokerstars för en massa år sedan :)

 

Bluffesset funkar fint mot vissa, men bluesfest lät mycket roligare! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en tillfredställande kväll/natt är till ändå, och väl-springet från tidigare tycks hålla i sig. Värdet är ju dessutom något som jag inte ens kunde fantisera om. Fick gräva hem 3600bb(3980:-) inatt. Dessvärre sprang det bara 2 PLO-bord på nivåer jag är bekväm med under större delen av natten, så fick fylla ut med lite N100/NL200 där jag kunde hitta värde.

 

Texas:

 

2usj21g.jpg

 

Omaha:

 

1pidxc.jpg

 

Jag tycker dock det är dåligt med spel över PLO2/5 och när spelen rullar verkar inte värdet vara det bästa. Får se hur länge jag stannar på nivåerna under innan jag ev. då delar upp rullen på något annat, störer nätverk.

 

Vilket nätverk rekomenderas till lowstakes plo? En bra deal är ett måste såklart.

 

Nattens största. Både raise och syn på flopp är väl tveksam, men han 3betade så tight att hans range inte borde innehålla alltför mycket på denna brädan. Slutet gott iallafall.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

($660)

Hero ($454)

 

Hero posts (SB) $1

 

Dealt to Hero Q:diamond: 7:diamond: 7:club: 4:diamond:

 

Hero raises to $5, raises to $15, Hero calls $10

 

FLOP ($30) 2:heart: 6:club: 5:diamond:

 

bets $15, Hero raises to $44.75, raises to $164, Hero calls $119

 

TURN ($358) 2:heart: 6:club: 5:diamond: 8:club:

 

bets $358, Hero calls $274 (AI)

 

RIVER ($908) 2:heart: 6:club: 5:diamond: 8:club: 3:spade:

 

shows 4:spade: 3:heart: 3:club: K:heart:

(Pre 44%, Flop 70.1%, Turn 0.0%)

 

Hero shows Q:diamond: 7:diamond: 7:club: 4:diamond:

(Pre 56%, Flop 29.9%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $893

 

Nattens största torsk. Inte mycket att säga här heller. Pengarna måste in, och jag fick in dem finare än väntat :-)

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB) Replayer

SB ($169)

BB ($434)

Hero ($355)

CO ($244)

BTN ($173)

 

Dealt to Hero 7:club: 9:club: 6:diamond: 5:heart:

 

Hero raises to $3.50, fold, BTN raises to $6, SB raises to $22.50, BB calls $21.50, Hero calls $19, BTN calls $16.50

 

FLOP ($90) 8:club: Q:heart: 6:spade:

 

SB bets $90, BB raises to $360, Hero calls $332 (AI), BTN folds, SB calls $56.81 (AI)

 

TURN ($902) 8:club: Q:heart: 6:spade: Q:spade:

 

RIVER ($902) 8:club: Q:heart: 6:spade: Q:spade: Q:diamond:

 

SB shows K:club: J:spade: A:heart: Q:club:

(Pre 43%, Flop 12.3%, Turn 27.8%)

 

BB shows 8:diamond: 3:spade: T:spade: 8:heart:

(Pre 27%, Flop 45.5%, Turn 72.2%)

 

Hero shows 7:club: 9:club: 6:diamond: 5:heart:

(Pre 30%, Flop 42.2%, Turn 0.0%)

 

SB wins $517

BB wins $370

 

Bonushand från NLborden. FI blev först arg, sen ledsen innan det totala raseriet tilltog.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($400)

($439)

UTG ($312)

UTG+1 ($374)

CO ($285)

 

Hero posts (SB) $1

 

Dealt to Hero 4:spade: 4:heart:

 

UTG raises to $4, UTG+1 calls $4, CO raises to $19, Hero calls $18, fold, fold, fold

 

FLOP ($48) 9:spade: 2:diamond: 8:diamond:

 

Hero checks, CO bets $36, Hero calls $36

 

TURN ($120) 9:spade: 2:diamond: 8:diamond: 8:club:

 

Hero checks, CO bets $90, Hero calls $90

 

RIVER ($300) 9:spade: 2:diamond: 8:diamond: 8:club: J:heart:

 

Hero checks, CO bets $140 (AI), Hero calls $140

 

CO shows 5:diamond: A:diamond:

(Pre 48%, Flop 56.0%, Turn 36.4%)

 

Hero shows 4:spade: 4:heart:

(Pre 52%, Flop 44.0%, Turn 63.6%)

 

Hero wins $567

 

Jag vet, jag är en fisk och handen är inte vacker. Borde verkligen vika river här då den dödar mina pockets med en hel massa drag, fast jag et inte. Gillade resultatet iallafall :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
vika pre eller flopp eller turn kanske;-) riversynen är väl den enklaste synen som spelat

 

Jag kan givetvis inte NL, så utgår ifrån att du har rätt.

 

Blivit dåligt med spel nu i julhelgerna, men fick in lite volym idag, samt tryckte in ett par tusen b/e givar på laptopen när jag var hemma hos mamma över julen. För att summera första månaden så kan jag väl säga att:

 

1. Sprungit löjligt bra

2. Supervärde på plo-borden

3. Godkänd volym

4. Varför grindade jag NL så länge?

 

Nu blir det en sväng till Göteborg över nyår sen blir det att ladda batterierna ordentligt när Januarigrinden drar igång. Siktar på minst den dubbla volymen, och möjligtis ett litet sidoprojekt där jag försöker slå upp lite bankrulle på något av de andra nätverken vid sidan om svenskaspel-grinden. 5 bord är ganska lamt och leder ofta till tristress och dåligt fokus på borden efter ett par timmar, vilket inte alls funkar om man vill klättra högre och spela tuffare games.

 

Resultatet slutade enligt klienten på +19700:- och genomsnittliga bigblinden låg på ca. 1:-. I februari vill jag närma mig 2:- i genomsnittlig bigblind, eller t.o.m kliva över det om jag fortsätter springa på fint.

 

Jag ska dessutom försöka bli lite mer aktiv här när borden blir tuffare, och jag ställs inför mer bekymmer. Allt på de lägsta nivåerna känns så löjligt standard att det enda "vettiga" att posta blir en massa brags, beats, och variance, vilket känns sådär lagom utvecklande :rolleyes:

 

Nåväl, god fortsättning pokerforumiter!

 

Mvh Bolt.Jr ;-)

 

1117dkj.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...