Gå till innehåll

wahlen1 - mer kärlek, mindre hat


wahlen1

Recommended Posts

är ju lite beroende arbetsgivaren hur dom väljer att lägga upp det men du betalar bara halva skatten på antingen oktober lr novemberlönen. I mitt fall är det det som jobbas nu i oktober och senare betalas ut i november. Själva halvskatten bygger dock på att man betalar lite mer i skatt under årets 11 övriga månader vilket jag tycker är fine då det kan vara skönt med lite extra på kontot inför julen :-D Om man jobbar i norr lr söder skall ikke ha något og siiiiiii

 

Okej ty! men funkar det även om jag bara jobbat från september? :) Verkar vara sjukt skumma skatteregler här, vad betalar du i skatt ungefär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 345
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej ty! men funkar det även om jag bara jobbat från september? :) Verkar vara sjukt skumma skatteregler här, vad betalar du i skatt ungefär?

 

skall ikke vara några problem. Det smartaste atm vore kanske att höra med din arbetsgivare (alt vikariebyrå om du jobbar genom sådan) så får du nog reda på hur det ligger till i just ditt fall. Är det första svängen i Norge så kom ihåg att göra standardavdraget i deklarationen så kommer du få tillbaka mer. går själv inte efter tabell, luddigaste ever hehe, utan skattar 40% fast och får en trevlig klump samtidigt som semesterpengarna på sommaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är kul!

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($2,221)

BB ($4,127)

UTG ($992)

CO ($1,005)

Hero ($1,158)

 

Dealt to Hero J:club: J:heart:

 

fold, fold, Hero raises to $17.50, fold, BB raises to $65, Hero raises to $197, BB raises to $4,127 (AI), Hero calls $961 (AI)

 

FLOP ($2,319) 2:club: 8:heart: T:club:

 

TURN ($2,319) 2:club: 8:heart: T:club: A:spade:

 

RIVER ($2,319) 2:club: 8:heart: T:club: A:spade: K:spade:

 

Hero shows J:club: J:heart:

(Pre 69%, Flop 55.3%, Turn 4.5%)

 

BB shows 9:club: A:club:

(Pre 31%, Flop 44.7%, Turn 95.5%)

 

BB wins $2,304

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skall ikke vara några problem. Det smartaste atm vore kanske att höra med din arbetsgivare (alt vikariebyrå om du jobbar genom sådan) så får du nog reda på hur det ligger till i just ditt fall. Är det första svängen i Norge så kom ihåg att göra standardavdraget i deklarationen så kommer du få tillbaka mer. går själv inte efter tabell, luddigaste ever hehe, utan skattar 40% fast och får en trevlig klump samtidigt som semesterpengarna på sommaren

 

Hörde nyss och de verkar vara 30% skatt, får semesterpengar i januari och vi vet om de 10% man får tillbaka nästa år, blir rätt gött :) Ska jobba till 6 december här så kanske får lite billigare skatt nästa månad om jag har tur :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du har reads i handen ovan? Rätt tråkigt att syna av en 190bb-push med JJ imo :D .. Tråkigt att inte få stå dock, men hade varit rätt glad om man får se A9 där iaf.

 

Ja, han 3/4 beta konstant och 2 händer innan gav han gärna bort ett inköp med skräp, vet inte om han är troll eller ja, förstår verkligen inte hur han kan vinna. Menmen :) Hade inte synat av den så lätt som jag gjorde om jag inte hade känt mig så säker. Synd dock att man aldrig få stå såna händer, men det är bara gneta lite till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du har reads i handen ovan? Rätt tråkigt att syna av en 190bb-push med JJ imo :D .. Tråkigt att inte få stå dock, men hade varit rätt glad om man får se A9 där iaf.

 

Är ju standard bu/bb mot rätt många. Dock sizar jag fyrbetet mycket mindre, det blir väldigt dyrt när vi bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju standard bu/bb mot rätt många. Dock sizar jag fyrbetet mycket mindre, det blir väldigt dyrt när vi bluffar.

 

Jasså okej. Håller med om sizingen av 4bettet, 2-2.5x låter lagomt imo. Har bara spelat 100bb på /4 så har ingen aning riktigt om hur light man bör stacka av 200bb. Har nog inte spelat nog heller mot regs för att ha någon aning heller för den delen. Trodde JJ var gränsfall där i den undre delen eller hur man ska säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland gillar jag svs!

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($1,070)

BB ($1,125)

UTG ($781)

CO ($168)

Hero ($500)

 

Dealt to Hero A:club: A:diamond:

 

UTG raises to $12, fold, Hero raises to $42, fold, fold, UTG raises to $781 (AI), Hero calls $458 (AI)

 

FLOP ($1,006) 6:spade: 5:spade: A:heart:

 

TURN ($1,006) 6:spade: 5:spade: A:heart: 9:heart:

 

RIVER ($1,006) 6:spade: 5:spade: A:heart: 9:heart: 6:diamond:

 

UTG shows 3:club: 3:heart:

(Pre 18%, Flop 3.3%, Turn 0.0%)

 

Hero shows A:club: A:diamond:

(Pre 82%, Flop 96.7%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $991

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Snart gul på Svs, Har sprungit så otroligt dåligt i 2 månader nu förutom förra veckan då jag plussa 8k på några dagar, vilket jag förlorat tillbaks nu + lite till. Får in det med 80% väldigt ofta men de hittar alltid dit och när jag väl får nöten så foldas det, allt går fel men ändå är mitt psyke starkare än någonsin. Så jag får väl bara nöta /1 tills det vänder.

Men nu behöver jag lite tips och kärlek från er på PF så jag kan börja vinna lite igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...