Gå till innehåll

wahlen1 - mer kärlek, mindre hat


wahlen1

Recommended Posts

  • Svars 345
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul kul!

Hade mer än gärna tagit en öl följt av CC eller något nu när du flyttat ner. Mest för att jag verkligen inte har en aning om vilken typ av person man ska förvänta sig och jag är jävligt nyfiken!

 

Gl med spelet förresten!

 

Nice, är faktiskt sugen på att åka in i morgon för första gången i Malmö, är garanterat inte så dryg som folk tyvärr tror jag är här på pf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

börjat fundera på massa saker i livet, Orkar inte jobba som knegare, eller rättar sagt. Kommer aldrig att göra det. Hittade på blocket ett solarium för 125k, har kontant att köpa, Funderar på ringa imorgon och höra mer vad hyrar osv är, Menar, solarium är inte svårt att driva, gå dit och byta ut papper, vatten osvosv, byta rör när de går sönder osv, men har man inga lån lär man snart gå i vinst? Ge mig tips på hur jag kan tjäna pengar, vill gärna invenstera och kan gärna jobba för min sak :) Är även sugen på starta en pub eller typ liten sportbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte avskräcka dig men att driva pub/bar är nog bland det jobbigaste du kan göra.Det är inte bara att köpa och håva in pengar som väldigt många tror utan det är ett väldigt slit med långa arbetsveckor.

Jag har varit med och startat upp ett par restauranger och pubar som anställd och jobbat 50-70 timmar/vecka och då har ägarna jobbat mer.

Jag hoppas att du hittar något kul att göra men restauragbranschen är inget jag rekommenderar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att öppna barer etc är nog väldigt svårt idag, och det tar nog lång tid innan du går med profit. Fastighetsägare kanske skulle vara något för dig?

 

Hade jag haft kapital och viljan att satsa och investera i något så hade det varit i fastigheter eller on the net.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att state the obv - störst chans att lyckas

som företagare har du inom mureriet.

 

Kunskap och kontaktnät är två viktiga delar inom företagande.

 

Restaurang är svårt som nämnts, men kör på om det är du verkligen vill.

På lång sikt om du verkligen blir duktig kan det bli nåt av det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, Jag vet att restaurang branschen är väldigt jobbig, har idag t.ex jobbat från 7.00 till 17,30 utan break :) eller, jo kaffe men då i fart. Mamma har cateringfirma så vet hur mycket hon jobbar. Jag kan jobba 80/h i veckan om jag tycker det är roligt. Och där jag bor finns det inget vettigt direkt och alla mina polare och folk jag pratar med känner likadant, tyvärr är det väl lite så att där jag bor är det mest drag typ april/september så blir nog knapert på höst/vintern :/

 

Fastigheter är jag intresserad av och håller på att kolla på lite, men har nog för lite kapital som det är just nu tyvärr, eller. Beror ju på hur man ser på det. Men kollar på kronofogdens auktion site och håller utkik efter något som är av intresse. Detta kan man också tjäna pengar på men också mycket svårare nu än för 10-20 år sedan :)

 

Murarbranschen, finns massvis med pengar. Men då måste jag i princip inom 10 år ha minst 5-10 murare under mig så jag ska slippa jobba då jag inte kommer kunna jobba som det själv iom mitt jävla kuk hjärtfel.. Men jag ska söka in till byggnadsingenjör i hösten och kommer jag inte in och jag inte har startat upp ett företag får det bli murare sålänge såklart, :)

 

Tack för alla förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt, tänkte ringa till solariumet idag men hann inte :( Såg att de även hyrde ut en liten del redan nu, så menar. Man kan nog få ihop hyran med el osv, och ändå kunna få några tusen plus, sen får man ju lägga undan dom om något skulle gå sönder, men för första företag är det nog smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en bra start för att lära sig bokföring etc. hoppas du kommer in på utbildningen och fortsätt leta efter möjligheter, skulle jag göra frenetiskt om jag hade ett kapital... se till att du förstår och har full koll på det du lägger pengar i dock. gillar initiativet, läs på så mkt du kan och kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tro på ditt huvud och var noggrann, men du spelar poker så du har lite koll på riskkapitalisering.. läs på som sagt. har för mig att du har sagt att du har dyslexi lr något liknande right? isf finns det mängder med videos och ljudböcker, även på piratbukten. lätt värt

 

Såklart, det vet jag mycket väl om risk osv, men eftersom mina pengar har jag bara på banken just nu, har damp, det är väl det enda, men inte så grov direkt. Min mamma är företagare, och min morfar har fortfarande ett företag fast han är 87 år gammal, så har det väl nog i blodet lite :)

 

Gör inget förhastat! Ska du starta eget så tror jag det är oerhört viktigt att det är något du är intresserad utav. Fast vad vet jag? Du kanske gillar solarium.

 

Tror inte det är särskilt lönsamt att driva solarium heller.

 

 

Såklart, ja jag gillar sola :) Men tänkte mest som första investeringen, men får kolla upp mer om omsättning innan jag gör något. gör jag 2-5k + varje månad så kommer det ju vara bra, sen får man köpa eller invenstera i något annat. Alltid bra vara mångsysslig eller vad man säger :) Tänkte jobba samtidigt så menar, gör jag 20+k i månad på mitt vanliga jobb och sen lite + på företaget så är det ju jättebra, speciellt nu om jag slipper låna. Sen kanske man kan invenstera lite i nya solarium osv och på det sättet öka omsättningen eller sälja vidare det. Tack för omtanken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste verkligen sluta betta och lägga alla pengar på triss och skit :( typ 1200 + sedan jag börja lira igen, men allt är bortblåst på annat spel, inte nice.

 

Lamt, varit kass i en vecka, hostat och allmänt jävla förkyld. Är fan värst idag och ska jobba imorgon, så får skita i jobbet och gå till läkaren istället. Vill må bra lite så gick in och handla lite på nätet istället, ska börja skejta igen så blev ett par nikeskor, keps, tröja. Man blir alltid lika glad av att shoppa :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, såhär lätt är det mot fisk :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

Hero ($162)

BB ($329)

UTG ($362)

CO ($209)

BTN ($227)

 

Dealt to Hero T:spade: T:club:

 

fold, CO calls $1, fold, Hero raises to $4, fold, CO raises to $13, Hero calls $9

 

FLOP ($27) 8:diamond: 4:spade: 4:club:

 

Hero checks, CO bets $196 (AI), Hero calls $149 (AI)

 

TURN ($326) 8:diamond: 4:spade: 4:club: T:heart:

 

RIVER ($326) 8:diamond: 4:spade: 4:club: T:heart: 9:diamond:

 

CO shows J:club: K:club:

(Pre 47%, Flop 27.7%, Turn 0.0%)

 

Hero shows T:spade: T:club:

(Pre 53%, Flop 72.3%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $317

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...