Gå till innehåll

Kräla på Svenska Spel!


foogel

Recommended Posts

  • Svars 249
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kanske inte är allt för stor skillnad på snitt /2 reggen och /4-/5 reggen, många som bara chillar. Men skulle säga att det är stor skillnad på spelarna som vinner mest på /2 och de som vinner mest på /4-/5 (många av de kör ju även högre nivåer). Har inge problem mot de flesta regsen på /4-/5, men det finns en 3-4st som jag inte tycker om att möta och får problem mot. Det de alla har gemensamt är att jag tycker de är bra balanserade, blir ofta svårt att veta om det är för värde eller bluff.

 

 

Blir att köra en session ikväll!

 

Håller med dig om att högsta nivån hos en bra /4 reg är betydligt högre än hos en /2 reg.

Skulle vara kul att veta vilka 3-4st spelare du tycker är jobbiga på /4?

 

Kul db förresten, och fina resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick bättre än förväntat! +4k efter 7 timmar, kände hur tankarna blev mer och mer som sirap.

 

idag

 

Man kanske borde se till att agera sist i all-ins oftare (så att man ser vad FI har), inte orkat brytt mig.

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

MP ($686.27)

Button ($858.27)

SB ($946.69)

Hero (BB) ($1353.97)

UTG ($507.43)

 

Preflop: Hero is BB with 10:heart:, Q:heart:

1 fold, MP bets $12, Button raises $42, 1 fold, Hero raises $123, 1 fold, Button calls $81

 

Flop: ($260) A:club:, 5:heart:, 4:heart: (2 players)

Hero bets $130, Button raises $295, Hero raises $460, BTN raises to $735 (AI), Hero calls $275

 

Turn: ($1730) J:diamond: (2 players)

 

River: ($1730) 8:heart: (2 players)

 

Total pot: $1730 | Rake: $15

 

Results:

Spoiler!

Button had 9:heart:, J:heart: (flush, Jack high).

Hero had 10:heart:, Q:heart: (flush, Queen high).

Outcome: Hero won $1715

God natt!

 

Va fan sysslar du med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice turn=)

Mm, bästa sweat-kortet!

Håller med dig om att högsta nivån hos en bra /4 reg är betydligt högre än hos en /2 reg.

Skulle vara kul att veta vilka 3-4st spelare du tycker är jobbiga på /4?

 

Kul db förresten, och fina resultat!

Tack roligt att höra! :-) Är dock på samma ställe som jag var i början av månaden: http://i.imgur.com/ZEWyl.png. Kan inte säga, vill inte att de ska veta det.

Va fan sysslar du med?

Spelar poker.

 

 

Det är bra att vara mer konstruktiv om man vill ha bra svar.

 

Det är just dessa lägen som är pottodds beroende som blir så här. Det känns ju inte bra, därför jag valde att minraisa för att slippa visa min hand, men vet att jag iaf har en 30-35%. Bör inte vara allt för överraskande då jag skrivit att jag kan vara lite av en callingstation samt att matematikdelen inte är min starka sida. :roll:

 

Angående preflop så är väl detta nästan ett måste 4-bet. CO 17/11 med 75% fold to 3-bet, BTN har +10% 3-bet; han kommer 3-betta flesta händer han vill spela. Sen finns det någon mer perfekt hand än QTs att 4-betta light här? Perfekt balans mellan 'trashighet' och värde! :-)

 

Du vill folda flop eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående preflop så är väl detta nästan ett måste 4-bet. CO 17/11 med 75% fold to 3-bet, BTN har +10% 3-bet; han kommer 3-betta flesta händer han vill spela. Sen finns det någon mer perfekt hand än QTs att 4-betta light här? Perfekt balans mellan 'trashighet' och värde! :-)

 

Du vill folda flop eller?

 

Jag antar att du driver med mig? Om de nu inte är så är det mycket bättre att kall4betta Axs. Kallt att 3betta QTs, ännu värre att kall4betta.

 

När du beskriver situationen blir de typ värre. Eftersom att CO är nit och viker 75% mot 3bets kommer BTN alltid ha en polarizerad 3bet range (antigen massa skit eftersom CO viker mot massa 3bets eller stålet eftersom att COs syn/4betsrange endast stålet). Detta lämnar dig i en spot där du kall4bettar en polarizerad range med en sjukt kall hand. Du tar alltså bort alla bluffar ur hans range och sitter kvar med QTs i en 4bettad pott OOP vs en stark range.

 

Äsch, ja borde inte bry mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du driver med mig? Om de nu inte är så är det mycket bättre att kall4betta Axs. Kallt att 3betta QTs, ännu värre att kall4betta.

 

När du beskriver situationen blir de typ värre. Eftersom att CO är nit och viker 75% mot 3bets kommer BTN alltid ha en polarizerad 3bet range (antigen massa skit eftersom CO viker mot massa 3bets eller stålet eftersom att COs syn/4betsrange endast stålet). Detta lämnar dig i en spot där du kall4bettar en polarizerad range med en sjukt kall hand. Du tar alltså bort alla bluffar ur hans range och sitter kvar med QTs i en 4bettad pott OOP vs en stark range.

 

Äsch, ja borde inte bry mig

Chilla, varför så spänd? :-) Jag säger inte vad som är rätt eller fel, ger endast min åsikt baserat på min kunskap hittills. Jag är här för att lära.

 

Förstår dock fortfarande inte varför 4-betten är så dålig. BTN 3-bettar många händer, synar 4-betten med många händer och tvingas ofta folda mot C-bet. Låter ju kanon?

 

Tack för din kommentar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chilla, varför så spänd? :-) Jag säger inte vad som är rätt eller fel, ger endast min åsikt baserat på min kunskap hittills. Jag är här för att lära.

 

Förstår dock fortfarande inte varför 4-betten är så dålig. BTN 3-bettar många händer, synar 4-betten med många händer och tvingas ofta folda mot C-bet. Låter ju kanon?

 

Tack för din kommentar!

 

Ja men du måste förstå att man justerar sin 3betsrange beroende på vem man spelar mot. Därmed bör BTNs range vara väldigt polarizerad då han 3bettar en nittig CO. Du måste även förstå att han inte spelar hela sin range mot din kall4bet.

 

Aja GLHF, nu ska ja grinda istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+3.7k idag, riktigt skönt med en ny rush! :-D Rungooden var på topp mot slutet av sessionen!

 

December - 12.2k

 

 

Hur spelar ni denna? Vad göra på river? Tänker om han har en J så kanske han inte ser nå mer värde i att betta, sen lär han väl ge upp bluffar. Kanske bäst för mig att pusha river (574kr bakom)? Sen göra likadant om jag har J här också? FI: 32/25/42, 12% 3-bet över 2.4k händer.

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

UTG ($316.70)

Hero (MP) ($808.21)

Button ($956.29)

SB ($726.88)

BB ($980.85)

 

Preflop: Hero is MP with K:club:, A:club:

1 fold, Hero bets $11.50, Button raises $33.25, 2 folds, Hero raises $105.75, Button calls $72.50

 

Flop: ($217.50) A:spade:, K:heart:, Q:club: (2 players)

Hero checks, Button checks

 

Turn: ($217.50) 10:club: (2 players)

Hero checks, Button bets $128, Hero calls $128

 

River: ($473.50) 5:club: (2 players)

Hero checks, Button checks

 

Total pot: $473.50 | Rake: $11.83

 

Results:

Spoiler!

Button didn't show

Hero had K:club:, A:club: (flush, Ace high).

Outcome: Hero won $461.67

Största vinsten! FI: 40/5/21 över 100 händer. Tänkte att h*n kunde minraisa mig med 3 eller 8 och ville ha in pengarna innan skrämselkort på river.

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

BB ($815.81)

UTG ($388.03)

MP ($1190.81)

Hero (Button) ($1673.01)

SB ($455.46)

 

Preflop: Hero is Button with 8:club:, Q:club:

1 fold, MP calls $4, Hero bets $16, 1 fold, BB calls $12, MP calls $12

 

Flop: ($50) 6:spade:, 7:club:, 5:club: (3 players)

BB checks, MP checks, Hero bets $37.50, 1 fold, MP calls $37.50

 

Turn: ($125) 4:spade: (2 players)

MP checks, Hero bets $81, MP raises $162, Hero raises $426, MP raises to $1137 (AI), Hero calls $711

 

River: ($2399.62) K:club: (2 players)

 

Total pot: $2399.62 | Rake: $15

 

Results:

Spoiler!

Hero had 8:club:, Q:club: (flush, King high).

MP had 9:spade:, 8:spade: (straight, nine high).

Outcome: Hero won $2384.62

Ja men du måste förstå att man justerar sin 3betsrange beroende på vem man spelar mot. Därmed bör BTNs range vara väldigt polarizerad då han 3bettar en nittig CO. Du måste även förstå att han inte spelar hela sin range mot din kall4bet.

 

Aja GLHF, nu ska ja grinda istället.

Tack, får kolla närmare på det där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför checka floppen i hand 1?

 

Fina pengar du gör på /4 /5! :mrgreen:

Rädsla! :-P Nej men finns inte mycket att få värde av, hatar verkligen att betta där och bli höjd. FI hade 65% i fold to 4-bet och jag är ganska polariserad när jag 4-bettar, tänkte jag kunde få värde av att han bluffar.

 

Ska till Asien efter nyår så blir fint med lite extra pengar! :-)

 

Varför lade du ner din dagbok? Är väl alltid skönt att ha ett ställe att kunna posta händer osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men du måste förstå att man justerar sin 3betsrange beroende på vem man spelar mot. Därmed bör BTNs range vara väldigt polarizerad då han 3bettar en nittig CO. Du måste även förstå att han inte spelar hela sin range mot din kall4bet.

 

Aja GLHF, nu ska ja grinda istället.

 

Håller helt med om detta så kan va värt att tänka på.

Dock så tycker JAG fortfarande att du kan 4bet bluffa här då större delen av hans range lär vara skräp, men då kan du sizea mycket mindre för att uppnå samma sak och spara pengar när du får syn då du alltid lär va dominerad om du inte floppar monster.

 

Mvh ettvå proffs som får kuk på /4 :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rädsla! :-P Nej men finns inte mycket att få värde av, hatar verkligen att betta där och bli höjd. FI hade 65% i fold to 4-bet och jag är ganska polariserad när jag 4-bettar, tänkte jag kunde få värde av att han bluffar.

 

Ska till Asien efter nyår så blir fint med lite extra pengar! :-)

 

Varför lade du ner din dagbok? Är väl alltid skönt att ha ett ställe att kunna posta händer osv?

 

Hehe bara /2 regs som läste den ändå, folk började ju syna mina 5bet shoves med 55+, A8s+ :mrgreen:

 

Kul med Asien! Ska själv dit i vår också :)

 

Ang. QTs-handen tycker jag väl inte att QTs är den värsta handen att göra det med då den floppar ganska bra men kanske ingen standardplay jag gör.

 

Sizingen är på tok för stor dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna! :)

 

 

Är min 4-bet verkligen för stor? Om vi tänker på att vi är +200bb och jag är ur position.

 

Den här större sizingen är något jag börjat med nyligen då jag tycker att jag fick allt för många syner mot mig. Så tänkte att man kan straffa dem som synar för löst samtidigt som handen blir lite mer lättspelad då jag vinner fler potter preflop. Om jag hade spelat som Markus800 så hade jag förstått anledningen för mindre size då han är mycket aktivare.

 

Brukar klicka pot nu OOP och 3/4 pot om jag är IP.

 

Vilka andra faktorer bör man tänka på när man ska bestämma size? Ungefär vad för pottodds vill man ge till FI pre? Mer +EV för mig att ha mindre size?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går stabilt! :-)

 

December - 15.6k

 

FI: 21/17/50 över 1k händer, stabil reg. Hur spelar ni? Han har 711kr bakom efter raisen. Om jag skyfflar in pengarna här är det ganska klart att jag iaf har en T eller kan väl med färgstegsdraget också. Om ni synar turn hur spelar ni river?

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

UTG ($120.49)

MP ($2302.55)

Button ($1318.49)

Hero (SB) ($1405.80)

BB ($1174.61)

 

Preflop: Hero is SB with 5:club:, 5:diamond:

2 folds, Button bets $17.50, Hero calls $15, 1 fold

 

Flop: ($40) 5:heart:, Q:spade:, 10:spade: (2 players)

Hero checks, Button bets $35, Hero raises $100, Button calls $65

 

Turn: ($240) 10:diamond: (2 players)

Hero bets $154, Button raises $490, Hero ???

__________________________________________________

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

MP ($559.53)

Button ($1095.83)

SB ($259.32)

BB ($718.28)

Hero (UTG) ($1358.64)

 

Preflop: Hero is UTG with K:heart:, K:diamond:

Hero bets $17.50, MP calls $17.50, 2 folds, BB calls $12.50

 

Flop: ($55) K:club:, 6:spade:, 8:spade: (3 players)

BB checks, Hero checks, MP bets $41.25, 1 fold, Hero raises $119, MP calls $77.75

 

Turn: ($293) 7:heart: (2 players)

Hero bets $160, CO raises to $423 (AI), Hero calls $263

 

River: ($1139) 6:diamond: (2 players)

 

Total pot: $1139 | Rake: $15

 

Results:

Spoiler!

Hero had K:heart:, K:diamond: (full house, Kings over sixes).

MP had 9:club:, 7:club: (two pair, sevens and sixes).

Outcome: Hero won $1124.06

FI: 51/1/46 över 80 händer.

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

UTG ($1625.86)

MP ($456.70)

Button ($1053.36)

SB ($991.31)

Hero (BB) ($977.50)

 

Preflop: Hero is BB with 10:club:, K:club:

UTG calls $5, 2 folds, SB calls $2.50, Hero bets $25, UTG calls $20, 1 fold

 

Flop: ($55) 9:diamond:, 9:spade:, K:spade: (2 players)

Hero bets $35, UTG calls $35

 

Turn: ($125) 5:heart: (2 players)

Hero checks, UTG bets $125, Hero calls $125

 

River: ($375) 7:club: (2 players)

Hero checks, UTG bets $375, Hero calls $375

 

Total pot: $1125 | Rake: $15

 

Results:

Spoiler!

Hero had 10:club:, K:club: (two pair, Kings and nines).

UTG had Q:spade:, 8:spade: (one pair, nines).

Outcome: Hero won $1110

FI: 58/30/42 över 200 händer, 20% 3-bet (min).

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Hero (MP) ($1041.49)

Button ($1660.39)

SB ($749.71)

BB ($897.89)

UTG ($1191.79)

 

Preflop: Hero is MP with A:diamond:, A:club:

1 fold, Hero bets $11.50, Button raises $19, 2 folds, Hero raises $63, Button calls $55.50

 

Flop: ($155) 8:diamond:, 6:diamond:, 7:diamond: (2 players)

Hero bets $66, Button raises $132, Hero calls $66

 

Turn: ($419) A:spade: (2 players)

Hero checks, Button checks

 

River: ($419) 7:spade: (2 players)

Hero bets $218, Button raises $436, Hero raises to $846 (AI), 1 fold

 

Total pot: $1268 | Rake: $15

 

Results:

Spoiler!

Hero didn't show A:diamond:, A:club:

Outcome: Hero won $1253

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker väl att en syn ser nästan lika stark ut som en push i 55 handen så trycker in det turn och hoppas han har hittat en tia alt syn aa kk q om du har en mkt lös image då du reppar tunt. För att syna tirn vill jag att fi ska vara väldigt aggressiv på river. Donkpusha river tycker ja inte är nå trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror 55-handen mer är en fråga om call eller fold än call eller shove? Vad förväntar vi oss att Fi var denna linje med som vi slår? Verkar väldigt nittig

 

That said så tror jag def att en call är bättre än shove då jag tror han kommer att shova river med en bredare range än han kommer syna våran turn shove med, plus att han kan spazza ur eller bluffa av sin stack om vi ger honom chansen.

 

 

Vore kul att se vad han hade

 

 

Varför checka flop i KK-handen, read på att någon av fi's är väldigt fiskaggro?

God jul btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker vår ev turnsyn ser för stark ut för att han ska bluffa river tillräckligt ofta. Vill vi inte spela vidare handen på denna bräda ens så tycker jag det är mkt bättre att folda pre. Varför skulle han höja qq lr 1010 ? Vi har väl knappast så många 10or i vår range här , snarare typ 55 , drag och bluffar? Och skulle vi ha q 10 så åker ju pengarna in på river ändå. Så han borde vilja att vi skjuter river med om han har en nöthand. Det enda är väl om han slår om turn här ofta med drag som han måste balansera med nöthänder men då kan vi ju absolut inte folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker vår ev turnsyn ser för stark ut för att han ska bluffa river tillräckligt ofta. Vill vi inte spela vidare handen på denna bräda ens så tycker jag det är mkt bättre att folda pre. Varför skulle han höja qq lr 1010 ? Vi har väl knappast så många 10or i vår range här , snarare typ 55 , drag och bluffar? Och skulle vi ha q 10 så åker ju pengarna in på river ändå. Så han borde vilja att vi skjuter river med om han har en nöthand. Det enda är väl om han slår om turn här ofta med drag som han måste balansera med nöthänder men då kan vi ju absolut inte folda.

 

Ifall vi shovar här, vilka händer slår vi?

 

Vill ju hålla hans KJs, A hög färgdrag osv inne även om han inte bluffar river ofta

 

3bet shovar du KJss här?

 

Kom ihåg att fi är 21/17 också, finns ju chansen att han är så dålig att han spelar KK/AA såhär men tror QQ/TT/QT är troligare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter med mobilen så kan inte se handen medan jag skirver vilket är extremt jobbigt.

 

Till att börja med undrar jag om du tror han synar TX mot din raise flopp? (mtp på att du bara har max tre värdehänder 55, TT, QT varav sista är tveksam och du därför har bluffig range)

Han blockar ju dessutom tian med TX vilket gör din värderange ännu smalare.

 

Aja, mtp på turnen gör din värderange ännu smalare och han vet att du knappt har en enda tia i din flopraise range kommer han nog ganska ofta raisa dig med sina drag och syna bakom och låta dig bluffa river med dina drag med nöten. Det är ju ett ludtigt kort för han att raisa på med nöt mtp att du alltid kommer folda turn med drag du annars skjutit river med (åtminstone ibland). Om han dessutom har tex AT i rangen valuetownlar han rätg rejält villet vi får anta att en stabil reg inte gör.

 

Jag sybar turn och river. Vad har han för river aggression btw?

 

Sry för ett luddigt inlägg som möjligen är heöt galet, läser igebom det med en piggare skalle imrgn.

 

God jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall vi shovar här, vilka händer slår vi?

 

Vill ju hålla hans KJs, A hög färgdrag osv inne även om han inte bluffar river ofta

 

3bet shovar du KJss här?

 

Kom ihåg att fi är 21/17 också, finns ju chansen att han är så dålig att han spelar KK/AA såhär men tror QQ/TT/QT är troligare

 

Ok det är ju naturligtvis klurigt utan mer info om fi men kan tänka mig att ha med kJs i pushrange tillsammans med massa andra drag då han väl inte kan syna med drag, får isf ett svårt val med typ aa kk och inte bör ha nuts så ofta. Men ska försöka sätta mig in i fis situation. Instinktivt utan att ha spelat knappt nåt mot foogel så skulle jag gilla raisa aa och kk här mer än nöthänder då foogel verkar skapligt påhittig iaf och reppar rätt tunt. Då kan vi ofta plocka hem potten dir istället för å syna och låta han dra till ev outs och få ett svårt riverbeslut oavsett när foogel skjuter. Om fi är en konstig 2/5 niit som bara har nuts här gillar jag inte syn pre oop mot en 3.5 växling. Fold alt 3bet känns bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så många svar nu, svårt att veta vart man ska hoppa in!

 

Det jag borde ha gjort är nog att syna turn och ck/c river, det jag gjorde var att syna turn och donkpusha river på en blank, vilket ledde till en snapfold :-P Tänkte att det skulle se fiskigt ut (missat drag) och var rädd att han skulle checka bakom en okej T. Men var kanske idiotiskt, för jag bluffar ju aldrig där. Brukar till och med tänka så själv när jag är i stor pott i liknande situation när FI donkpushar river, att han typ aldrig kan bluffa och att han just gick miste om min bluff! :-P

 

Samtidigt spelar FI den så starkt, han sätter mig på Q på turn och semi-bluffar troligen med ett FD här?

Tror 55-handen mer är en fråga om call eller fold än call eller shove? Vad förväntar vi oss att Fi var denna linje med som vi slår? Verkar väldigt nittig

 

That said så tror jag def att en call är bättre än shove då jag tror han kommer att shova river med en bredare range än han kommer syna våran turn shove med, plus att han kan spazza ur eller bluffa av sin stack om vi ger honom chansen.

 

Vore kul att se vad han hade

 

Varför checka flop i KK-handen, read på att någon av fi's är väldigt fiskaggro?

God jul btw!

Han är en bra stabil reg, har ju en agg% på 50%. Han kan ha en T här och han kan semi-bluffa om han tror det är rätt spel. Synd att jag inte gav han chansen :(

 

MP var fiskaggro :-P Sen när han skjuter 3/4 också så vet jag att han har en hand han gillar, om han skjutit mindre så kanske jag bara hade synat då han antingen bluffar eller har en svag hand.

 

God jul! (om man fortfarande kan säga det)

Tycker vår ev turnsyn ser för stark ut för att han ska bluffa river tillräckligt ofta. Vill vi inte spela vidare handen på denna bräda ens så tycker jag det är mkt bättre att folda pre. Varför skulle han höja qq lr 1010 ? Vi har väl knappast så många 10or i vår range här , snarare typ 55 , drag och bluffar? Och skulle vi ha q 10 så åker ju pengarna in på river ändå. Så han borde vilja att vi skjuter river med om han har en nöthand. Det enda är väl om han slår om turn här ofta med drag som han måste balansera med nöthänder men då kan vi ju absolut inte folda.

Mm håller med, fold går inte.

Ifall vi shovar här, vilka händer slår vi?

 

Vill ju hålla hans KJs, A hög färgdrag osv inne även om han inte bluffar river ofta

 

3bet shovar du KJss här?

 

Kom ihåg att fi är 21/17 också, finns ju chansen att han är så dålig att han spelar KK/AA såhär men tror QQ/TT/QT är troligare

Tycker också det kan bli svårt att bli synad av sämre om vi shovar, men jag har också spelat min hand på ett sårbart sett, eller reppar ju mest en Q eller 55; så kan inte folda heller.

 

Hade blivit så svårt med KJss, för finns ju inte många semi-bluffar han kan ha själv då. :-? Men samtidigt varför skulle han höja nöthänder? Vad ska man göra?

 

Intressant om han kan ha AA/KK, såfall borde jag 3-betta KJss på turn, vet ju dock att han snapfolda river nu så troligen hade han inte det, men det skulle vara en intressant linje. QQ/TT/QT känns inte heller troligt, varför skulle han vilja få mig att folda alla FDs? Om han skulle ha de händerna så skulle väl han iaf ha valt en mindre size?

Jag sitter med mobilen så kan inte se handen medan jag skirver vilket är extremt jobbigt.

 

Till att börja med undrar jag om du tror han synar TX mot din raise flopp? (mtp på att du bara har max tre värdehänder 55, TT, QT varav sista är tveksam och du därför har bluffig range)

Han blockar ju dessutom tian med TX vilket gör din värderange ännu smalare.

 

Aja, mtp på turnen gör din värderange ännu smalare och han vet att du knappt har en enda tia i din flopraise range kommer han nog ganska ofta raisa dig med sina drag och syna bakom och låta dig bluffa river med dina drag med nöten. Det är ju ett ludtigt kort för han att raisa på med nöt mtp att du alltid kommer folda turn med drag du annars skjutit river med (åtminstone ibland). Om han dessutom har tex AT i rangen valuetownlar han rätg rejält villet vi får anta att en stabil reg inte gör.

 

Jag sybar turn och river. Vad har han för river aggression btw?

 

Sry för ett luddigt inlägg som möjligen är heöt galet, läser igebom det med en piggare skalle imrgn.

 

God jul!

Vad betyder mtp? Japp, han kan nog syna med en T på flop, sen så 3-bettar jag TT pre. Agg factor 4.4 och freq 42% på river.

 

Såg ut som ett bra inlägg bara att jag inte förstår allt :-P Vad menar du i sista meningen, 3:e stycket.

 

 

Tack för inläggen! Har inte spelat sen sist men tänkte köra lite ikväll! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...