Gå till innehåll

Sannolikhet för hur bra händer motspelarna har?


Mjorich

Recommended Posts

Jag har börjat tänka mer och mer på hur stor sannolikheten är att fi har bra händer, vilket särskilt är högst angeläget i turneringsspel...

 

Ett exempel är när jag ställer in ITM i en SnG från knappen med A5o, alla tre spelare har ungefär 8-9xBB och jag blir synad av högre ess. Hur bra är egentligen en hand som A5o treväg?

 

Min tanke är att handen är förmodligen såpass bra kontra blinds och normal kortfördelning att jag måste gå all in med 8-9xBB i stacken, i ett trevägsspel?

 

Om ovanstånde resonemang är korrekt, är jag också intresserad av när handen helt plötsligt blir marginell och slutligen EV-. Vilka stackdjup (kontra BB) och hur många vid bordet krävs (om man bortser från ovetenskapliga ting som read på fi)?

 

Finns det några tabeller, program eller liknande som talar om hur bra olika händer är mot vad fi kan tänkas ha?

 

Jag förstår att hela inlägget är ganska vagt och svävande, men vi kanske kan resonera lite kring ämnet i alla fall. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...