RiddarKato Postad 29 Oktober , 2012 Rapport Postad 29 Oktober , 2012 Spelade lite live-CG på en klubb ihelgen och handen utspelade sig 8-handat på 5/10kr, och kom för min del efter ca 11h spel mot 2 relativt nya motståndare. Jag har straddlat till 20kr och får 5 limp, knackar ner min 5h6r och ser floppen komma: 7r8r9h På flopp: jag checkar, kille 2 (verkar aggro/nykter) betar 105kr, fold fram till en äldre semifull fiskgubbe som slår om till 345kr, varav det foldas fram till mig. Vet inte hur mycket jag tänkte just här, men kommer fram till att bara syna här och se vad ursprungsbettarn gör, för att ev. utvärdera på turn/få HU mot gubben. Dock så ställer kille 2 relativt snabbt för ca 3.2k varpå gubben instasynar sina sista ca 450kr och vi har en ny situation: * Det kostar ca 2,8k för syn och potten är 4,4k innan syn * potten är limpad pre, och jag är in för endast 370kr tot * gubben är short, så det kan mkt väl vara ett isoleringsbet från kille2 Nu till mig (som sitter med 4k+). Jag vet att vi har bra pottodds, räcker med att vinna ca 40% av gångerna. Känner att gubben nog har sämst hand så är inte rädd för honom, utan snarare kille 2 med stor stack. Han har tidigare höjt upp händer som 55 och A5s pre vilket bör smalna ner hans förmodade range något beroende på hur balanserad han är pre. Hur resonerar ni? syn/fold? Citera
FraZin Postad 29 Oktober , 2012 Rapport Postad 29 Oktober , 2012 när blev din hand maskerad? när du check synar en raise och re-raise? som spelat, inte en aning. har du råd att torska? in med degen Citera
NorthQ Postad 29 Oktober , 2012 Rapport Postad 29 Oktober , 2012 Skulle gissa på att kille 2 tror du sitter på drag. Om han inte själv gör det. Så syn. Citera
Shahin86 Postad 29 Oktober , 2012 Rapport Postad 29 Oktober , 2012 Jättesyn. Nästan slowroll om du stekte. Citera
Starfitter Postad 29 Oktober , 2012 Rapport Postad 29 Oktober , 2012 Jättesyn. Mega slowroll om du stekte. +1 Citera
slasktratten Postad 29 Oktober , 2012 Rapport Postad 29 Oktober , 2012 Syn, sen kan du börja snegla mot plånboken och vara beredd på att slänga upp ett nytt inköp. ofta man floppar så bra live liksom;) Citera
RiddarKato Postad 31 Oktober , 2012 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2012 Funderade mest på om någon av er proffs skulle kunna hitta en fold. Synade iaf efter lite betänketid (var trött ), visade sig vara uppe mot QTr för OE+FD (tror gubben hade KTo). Min hand stod faktiskt, men det blev lite tugg efter handen så ville kolla om någon skulle hitta folden där ever. Självklart sa hälften av alla "livespelare" att de 9ggr av 10 har JT där Citera
Recommended Posts