Gå till innehåll

FLT - Färg mot Kåk


ipaj

Recommended Posts

0.50/1 TexasHTGameTable (Limit) (10 handed)

 

Preflop: ghostplay is BB with A :spade: , Q :spade: .

1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, MP1 calls, 1 fold, MP3 calls, CO calls, 1 fold, SB completes, ghostplay raises, UTG+1 calls, MP1 calls, MP3 calls, CO calls, SB calls.

 

Höjer då har en bra starthand.

 

Flop: (12 SB) 4 :spade: , 7 :spade: , 5 :spade: (6 players)

SB checks, ghostplay checks, UTG+1 checks, MP1 checks, MP3 bets, CO calls, SB calls, ghostplay raises, UTG+1 folds, MP1 folds, MP3 folds, CO calls, SB calls.

 

Börjar med att checka för att se styrkan på de andra händerna, UTG+1 höjer, vilket jag rehöjer på. Har ju en esset.

 

Turn: (9.50 BB) 7 :diamond: (3 players)

SB checks, ghostplay bets, CO raises, SB calls, ghostplay 3-bets, CO caps, SB calls, ghostplay calls.

 

Höjer då har färg men tror även CO har färgen men har ju den bästa.

 

River: (21.50 BB) 5 :club: (3 players)

SB checks, ghostplay bets, CO raises, SB folds, ghostplay 3-bets, CO caps, ghostplay calls.

 

Forsätter att höja då tror att man har färgen, skulle man stoppat att höja när det ligger 55 77 och möjlig kåk och bara synat?

 

Final Pot: 29.50 BB

Main Pot: 29.50 BB, between CO and ghostplay. > Pot won by CO (29.50 BB).

 

Results below:

ghostplay shows A :spade: Q :spade: (flush, ace high).

CO shows 7 :club: 2 :club: (full house, sevens full of fives).

Outcome: CO wins 29.50 BB.

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer då har en bra starthand.

Helt rätt.

 

Börjar med att checka för att se styrkan på de andra händerna, UTG+1 höjer, vilket jag rehöjer på. Har ju en esset.

Eh, va? Varför bryr du dig om hur starka de andra händerna är? Här handlar det enbart om att få in så många bet som möjligt, och jag är rätt säker på att det bästa sättet att göra det är att beta ut. Beror såklart lite på, om du har ett psykfall direkt till vänster kan du ju check-raisa. Men om dina motspelare är passiva så är det mycket bättre att sköta ditt eget betande eftersom sådana spelare synar med fler händer än de betar.

 

Plus att en check är ju det sämsta betet att ta reda på hur stark någons hand är.

 

Turn: (9.50 BB) 7 :diamond: (3 players)

SB checks, ghostplay bets, CO raises, SB calls, ghostplay 3-bets, CO caps, SB calls, ghostplay calls.

 

Höjer då har färg men tror även CO har färgen men har ju den bästa.

Jag tycker att trebeten är ok, men inte väldigt mycket mer. När fyrbeten går in så måste du nog fundera lite på om du kanske ska sakta ned lite. Jag tycker inte att färgen är så jäkla trolig för CO eftersom han då rimligen skulle funderat på att höja din check-raise på floppen. Triss är ju dock inte omöjligt.

 

River: (21.50 BB) 5 :club: (3 players)

SB checks, ghostplay bets, CO raises, SB folds, ghostplay 3-bets, CO caps, ghostplay calls.

Ok, det här är fullständigt jäkla galet. Topptvå på bordet mot två motståndare, tror du att båda har färg eller vad? Det är enbart att kasta bort pengar att gå in i raisekrig här. Check-syna och lägg dig om det blir tvåbetat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, va? Varför bryr du dig om hur starka de andra händerna är? Här handlar det enbart om att få in så många bet som möjligt, och jag är rätt säker på att det bästa sättet att göra det är att beta ut. Beror såklart lite på, om du har ett psykfall direkt till vänster kan du ju check-raisa. Men om dina motspelare är passiva så är det mycket bättre att sköta ditt eget betande eftersom sådana spelare synar med fler händer än de betar.

 

Plus att en check är ju det sämsta betet att ta reda på hur stark någons hand är.

 

När det ligger tre spader och ev stege, tänkte jag att om jag checkar och för att se om någon annan betar och se styrkan men även att få med så många händer som möjligt för att öka potten och sen raisa för att ta bort några och då får styrkan. Om jag hade betat från början kände jag att det fanns en risk att några lägger sig. Då det var en tokbetar med och jag spelar iprincip bara på bra kort och försökte lura dem att jag inte hade färgen.

 

Ok, det här är fullständigt jäkla galet. Topptvå på bordet mot två motståndare, tror du att båda har färg eller vad? Det är enbart att kasta bort pengar att gå in i raisekrig här. Check-syna och lägg dig om det blir tvåbetat.

 

Japp nu efteråt så håller jag med, skulle synat men måste erkänna att jag blev blind när det var färg och hade ess i topp. Men förhoppningsvis så gör man inte samma misstag igen.

 

Tack för hjälpen, började spela för en månad sen på nätet och har en hel del kvar att lära..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag hade betat från början kände jag att det fanns en risk att några lägger sig. Då det var en tokbetar med och jag spelar iprincip bara på bra kort och försökte lura dem att jag inte hade färgen.

De här killarna spelar 72o, de har absolut ingen som helst aning om hur du spelar. Om du inte spelar trixigt en enda gång under de närmaste sex månaderna så gör du antagligen inget misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelade handen väldigt bra, förutom på rivern då när du borde gjort som Johan Hjort säger.

 

Jag kan se Johan Hjorts poäng med att beta ut på floppen men jag gillar ändå hur du spelade handen där. Du har en riktigt bra hand och det enda du kan vara riktigt rädd för är en äcklig runner-runner och spader 3, 6 och 8. att försöka få in så många bet som möjligt på floppen och bygga en monsterpot är nog inte helt fel.

 

om det vore färre motståndare (3-4) skulle jag ha betat ut. men med så många i potten är chansen stor att någon av de andra inte kan hålla fingrarna borta från bet-knappen.

 

Jag tycker nog inte CO's cap betyder att du behöver sakta ner på rivern (nu vet jag ju resultatet så det är blir extra lätt, hehe). han sätter dig med all säkerhet på ett överpar och att sätta honom på en kåk eller straight-flush är inte något jag skulle göra där. Trots det gissar jag att man med mitt eller Hjorts resonemang går mer eller mindre jämnt upp i längden om man checkar eller bettar rivern här (förutsatt att inget scare card kommer).

 

när femman kommer på rivern är det bara att inse att du blivit fuckad. en check-call här är ganska självklart. en riktig hårding skulle kanske till och med kunnat beta ut (för att få värde från en lägre färg) och sedan lagt sig för höjningen. Ingen (på 0.5/1) höjer rivern utan kåk och om någon gör det måste det hända 4% av gångerna för att du ska kunna gå jämnt upp på att syna och det tror jag inte är realistiskt.

 

din tre-bet är en katastrof men det visste du nog redan samma sekund som du gjorde den.

 

/Ato Boldon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Helt okej med ett bet där, speciellt mot nollor som du spelade mot.

 

Flop: Betta ut. Du höjde preflop och de väntar sig ett bet från dig på floppen. Ingen sätter dig på färg för det. Dessutom ökar dina chanser att trebetta på turn. Det enda du inte vill se mot dig är ett set.

 

Turn: Någon har förbättrat sina kort eftersom det lätt blir cappat med två motståndare mot dig här och du har nötfärgen. Vad säger det dig? CO har triss (eller bättre) och supersynaren har förmodligen K :spade: eller 6 :spade: . Du kan gladeligen cappa här.

 

River: ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Cappa ?

Att man gör den tredje och sista möjliga höjningen på en runda. Antalet höjningar varierar, men i fixlimit så finns det ju nästan alltid ett tak på antalet tillåtna höjningar.

 

2. Set ?

 

Triss, med par på handen.

 

3. runner-runner ?

 

En hand som behöver kort både på turn och river för att vinna.

 

4. o (72o) ?

 

Standardnotation för pokerhänder ser ut så här:

 

Högsta kortet först

 

A= ess

K= kung

Q= Dam

J= Knekt

T/10= Tio

övriga kort beskrivs bara med siffran.

 

för att ange färg så använder man:

h= hjärter

s= spader

d= ruter (diamonds)

c= klöver (clubs)

 

om den specifika färgen inte är relevant, såsom preflopp, så anger man med ett s om de är i samma färg (suited) och med ett o (off-suit) om de inte är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...