Gå till innehåll

Omahafisken


Nstradamus

Recommended Posts

Hej

Trodde inte jag skulle skriva detta men har børjat spela poker igen. Detta pågrund av att jag har lite tid øver på kvællarna efter jobbet då jag jobbar borta på veckorna.

 

Jag har inga mål førutom att spela så længe jag kan på minsta møjliga insættning.

Satte in 100kr på svs igår och tænkte prova på omaha lite. Har turat upp mig till 950kr nu, en summa som antagligen kommer vara mindre ganska snart efterssom jag ær helt lost på detta spel.

Har knappt spelat poker på 5 år nu så ska bli riktigt kul. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty! jag spelade 1kronas =) køper in mig før 100 bb.

Rushade inte lika bra idag utan backade ca500 istællet =) svænger snabbt nær man tycker om att fiska och spelar omaha.. =) Finns ju oændliga møjligheter på varenda flop, alternativt jag som ær i øverkant kreativ med mina hænder.

Ska jag sammanfatta dessa 2 sittningar så hade jag fin tur igår och fin otur idag så det ær som dom sæger att det brukar allt jæmna ut sig =) Ær nøjd med mitt spel idag trots allt førutom ett bortspewat halvt inkøp sista handen.

Har iaf 430 kr kvar att fiska med =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

in before busto.

 

Skämt å sido. Hoppa ner till 0.25 och spela med 100bb där. Lär dig spelet från grunden och när du har 3k eller 6k (beroende på om du vill spela 100/200bb djupt så kan du hoppa upp till 0.50. BRM är det viktigaste nu som det var för 5 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 1 timme nu och lyckades hamna +-0 ganska exakt. Låg plus 350ca men tappade allt plus på 2 ödesdigra händer som utspelade sig exakt samtidigt där jag blev utdragen tämligen hårt i den ena och den andra är jag mer osäker på hur oddsen låg när pengarna åkte in. Jag satt med nötstege på flop och han hade triss och färgdrag. Kan tänka mig att det var ett 50/50 läge..

 

Har iaf 720kr kvar att leka med så stängde ner innan jag började kasta över alla marker till mina kombatanter.

 

Mitt enda mål med denna insatta hundring är att endast spela när jag tycker det är kul, så det ska jag köra hårt på =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Blev ett par timmar igår med miserabelt resultat =)

Børjade bra med att vinna några inkøp så jag hade 490 i rullen. Splittade dom så jag satt på 2 bord. Fick AA dubbelsuitade och lyckades raisa upp det 81 kr pre på 1kronas med 2 som hakade på så potten låg på ca250kr føre flop. Floppen kommer med 2 hjærter vilket jag inte har i min hand men jag trycker in mina sista 120kr. Ena gubben viker men den andra hittar syn med sitt færgdrag med handen 5h10hJqQs, riktigt snygg hand att syna 81kr pre med.

Han hittar færgen redan på turn och min hand ær død.

 

Stænger ner mitt andra bord och før øver de 200 jag har kvar till det næmnda bordet før att plocka tillbaka pengarna. Det rullar på några varv innan jag får J,K,A,A med suitat Ess. Lyckas raisa till 55 typ pre mot samma spelare. så potten ligger på 110 innan flop. Floppen kommer 88K och jag får in resterande slantar mot hans hand som ær en skræphand men oturligt nog innehåller en 8. Min hand dødas totalt på turn igen då han prickar fyrtalet och mina sista kr rinner ivæg åt fel håll. =)

 

Idag blir det att sætta in 250 nya och hoppas på lite bættre tur med frufortuna. Blir att fortsætta med omaha efterssom alla (inklusive jag) ær så sjukt dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

De 250 insatta blev snabbt noll efter att først fått in det med KK på 99K brædan mot 99 och sen reloadat de sista 100 och smetat in det pre med 1010 mot AQ som hittade damen direkt på flop. Spelade texas før att få lite mindre varians.......

Ær otroligt lycklig att jag bara sætter in småpengar før jag hatar verkligen kænslan att førlora mot alla tokar hela tiden.

 

Gjorde iaf førsta dagen på nya jobbet idag och det verkar riktigt lovande,

Norge ær ett fantastiskt land både karriær- och lønemæssigt. =)

 

Har jobbat i Norge 3 år nu och jobbar man bara engagerat så ær møjligheterna oændliga. Har haft turen att lyckas knyta många bra kontakter hær i Osloområdet før framtida affærer så det ska bli riktigt intressant nu de nærmaste åren. Att pokern då går skit ær en bagatell, æven fast jag blir otroligt frustrerad nær jag sitter vid borden.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterssom jag sover i Oslo ett par nætter i veckan får jag lite dødtid på kvællarna.

 

Jag gillar poker och spelade relativt mycket nær jag var yngre och friare, først før att det var kul men sen før att betala studierna. Numera ser jag det som ett bra sætt att varva ner efter en lång dag på jobbet.

 

Jag tænkte jag skulle slippa sætta in några mængder pengar och litade på att jag lætt skulle vinna men har inte haft något flyt så hær inledningsvis, men førr eller senare kommer rushen.

 

Har inget behov av pengarna men gillar kænslan att vinna æven fast det ær på de lægsta av nivåer =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gør man før att få ut hh från svs?

 

En hand nu precis.

Jag sitter på bb med 67 ruter och synar 4 kr højn från knappen.

Flop kommer 3r4hKr. check till button som betar pott på 12kr. fold från sb och jag tar syn. turn kommer 5q. Han betar halv pott och jag højer till 58, han synar. River kommer 4r som kompletterar både færg och kåkmøjlighet. han checkar och jag checkar ner med min færg.

 

Missar jag ett værdebet hær eller får jag bara syn av bættre? Kændes som det sistnæmnda nær jag spelade. Han visar AA iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sket sig och jag åkte som nr15 efter att fått syn av AK mot mina 99 och han hittade kungen på river. Satt med 800 kvar som jag dubblade i handen efter. dubblade igen handen dærefter innan jag åkte nær jag stællde tredje handen på raken med A7 på knapp som får syn av AQ på sb før 10000 pott.. får bli en ny turnering næsta onsdag =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker nær vi ær 16 kvar. Stæller med AQh och får syn av Q9off som prickar 9 på river. Kul spel... nu blir det att ta en promenad i det fantastiska snøslasket och se nåt avsnitt av Last reosrt innan det blir sænglæge. Stor månadsrapportering i morgon med ekonomin i ett stort projekt så blir nog heldag før att avslutas med julbord och standup på Latter i Oslo.. Natten tillbringas med fru på Hotel Oslo City Centre och fredagen blir ægnad till julshopping i den norska huvudstaden. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...