Gå till innehåll

J-Tag @ SvS


JedenTag

Recommended Posts

Mycket möjligt att jag missminner mig, men hur som så får du gärna förklara dina grottmongo fasoner i denna tråd, im fucking dying to hear. Du framstår verkligen som en sjukt tragisk person i mina ögon som finner egenvärde i o sitta här dag ut o dag in och hetsa fram massa jävla skit.

 

Grottmongo fasoner? Om du menar 1 sida bak så började allting när Jeden refererade till mitt nick och skrev "Har alla regs tagit en lektion hos minibiff.com"ish som fick mig att gå igång. Speciellt när han lipar över att folk flattar hans 3bets och whinear för de drar ut när han i jämna mellanrum synar shoves med 87s.

 

Utöver det så tycker jag inte att jag har uttryckt mig som något grottmongo? Om du tänker på "Om inte Jeden kan vinna så är pokern officiellt död" så skulle jag nog snarare säga att det var en komplimang då jag anser att Jeden är en bra pokerspelare och att om inte ens han kan vinna online så kan nog ingen.

 

Så stick tillbaka till din sten och göm dig igen din tönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lol action. Kommer med ett svar sen när jag har tid, uppsatsgrinden kräver full fokus.

 

Grottmongo fasoner? Om du menar 1 sida bak så började allting när Jeden refererade till mitt nick och skrev "Har alla regs tagit en lektion hos minibiff.com"ish som fick mig att gå igång. Speciellt när han lipar över att folk flattar hans 3bets och whinear för de drar ut när han i jämna mellanrum synar shoves med 87s.

 

Lol, skulle kunna ge ett tangentbord till en råtta så skulle den antagligen styra upp mer intelligenta posts. Att du inte inser vilken absurt efterbliven jämförelse du gör här är bara tragiskt. :lol: Jag sa åt dig att hålla dig till dina simpla nöjen som att posta matbilder, det är faktiskt något du klarar av mot alla odds i världen. Alla dina posts får mig seriöst att vilja dunka huvudet i skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, skulle kunna ge ett tangentbord till en råtta så skulle den antagligen styra upp mer intelligenta posts. Att du inte inser vilken absurt efterbliven jämförelse du gör här är bara tragiskt. :lol: Jag sa åt dig att hålla dig till dina simpla nöjen som att posta matbilder, det är faktiskt något du klarar av mot alla odds i världen. Alla dina posts får mig seriöst att vilja dunka huvudet i skrivbordet.

 

Ja du tycker att samtliga av mina posts är efterblivna. Jag förstod det första gången du skrev det kom på något nytt nu, tyvärr skiter jag dock i om du tycker jag bör hålla mig till matbilder, gör lite det jag känner för! Detta var inget försök till att spä på hatet ännu mer utan för att förklara mig själv emot Speccans påhopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir svårt att hänga med när du svänger till med så många häftiga engelska fraser. Hade jag hängt med på vad som skrevs hade jag säkert gillat det dock, det såg verkligen ut som att du försökte uttrycka något starkt.

 

__

 

Gillar dagboken JedenTag, ändra ingenting och GL!

 

Vanligt antagande folk gör att jag slänger mig med engelska ord hit o dit för att fRäCKa till min text, så är dock inte fallet utan jag tänker till väldigt stor del på engelska och därav ter det sig naturligt att när jag bara skriver på löpande band utan tänka innan varje mening blir det ett och annat engelskt ord. I det här specifika fallet kan jag verkligen inte se hur engelskan kan ha försvårat förståelsen av någonting? Alla över 15år bör förstå det där, speciellt när allt är i sån extremt jävla tydlig kontext, finns som inte ens utrymme för missuppfattning, läs om läs rätt.

 

Kontenten jag försökte formulera hur som haver va väl i stora drag att Jag gillar dagboken likt dig men är så sjukt trött på alla idioter som använder den här dbn till att avreagera sig eller dyl, kommer in hit och bara spyr massa jävla menlös galla och är allmänt dryga.

 

Grottmongo fasoner? Om du menar 1 sida bak så började allting när Jeden refererade till mitt nick och skrev "Har alla regs tagit en lektion hos minibiff.com"ish som fick mig att gå igång. Speciellt när han lipar över att folk flattar hans 3bets och whinear för de drar ut när han i jämna mellanrum synar shoves med 87s.

 

Utöver det så tycker jag inte att jag har uttryckt mig som något grottmongo? Om du tänker på "Om inte Jeden kan vinna så är pokern officiellt död" så skulle jag nog snarare säga att det var en komplimang då jag anser att Jeden är en bra pokerspelare och att om inte ens han kan vinna online så kan nog ingen.

 

Så stick tillbaka till din sten och göm dig igen din tönt.

 

Nej med grottmongo fasoner syftade jag inte till någon specifik post utan hur du för dig i den här dbn generellt. Att du som sagt sitter här mer eller mindre varje dag och bara är allmänt vidrig och söker beef för att sedan stoltsera med att du fick det, både här och i din skype grupp. Tycker det om något är töntigt beteende, att liksom finna värde i o reta upp en annan individ som tillsynes har ganska hett temprament.

 

"Så stick tillbaka till din sten och göm dig igen din tönt." Osäker på vad du ville ha sagt med det känns likt all annan smörja du klämmer ur dig rätt substans löst, och min uppfattning av att när man känner ett behov av att förstärka sina poänger genom att gå till personangrepp är det för att man A) Inte kan sakargumentera, B) Besitter ett väldigt bristande intellekt, i ditt fall stämmer båda in.

 

Och det är väl också en röd tråd i vad jag försökte säga i min första post, att jag finner det sjukt underligt hur ni kan förundras över hans negativa respons när verkligen _ALL_ s.k. kritik som framförts i den här dbn gentemot jeden bara är efterblivna personangrepp och diverse moralkakor i olika former.

 

 

På förhand, förlåt Jeden för att jag lägger en onödig post som inte har någonting att göra med din dagbok egentligen. Speccan, är du verkligen rätt människa att påpeka att andra: hetsar fram skit i andras dagböcker och beter sig som ett grottmongo? Följande är tagit ifrån "corgis" dagbok:

 

Och nej, corgi och denna speccan har ingen relation what so ever.

 

Ja det där va utan tvekan en väldigt dryg kommentar, jag är dock av den uppfattningen att oavsett hur mycket jag själv felar så ger det mig inte mindre "rätt" att påpeka andras brister, samt måste jag förtjäna mig rätten att yttra något in the first place? you people people med erat rätt och fel alltså.. Sen upplever jag även att mycket av det man säger till andra människor är något man indirekt säger till sig själv, ett gammalt citat som "den som sa det han var det" tycker jag faktiskt till viss del stämmer. lite OOP nu kanske ni tycker, men det jag menar på med det är att i stora drag alltid när jag skriver dryga kommentarer av dess like här eller i svs-chatten så grundar det sig i mitt egna missnöje över min egna situation, det är självfallet inte okej, men hey åtminstone är jag medveten om det. Trots detta kan jag ändå starkt urskilja 4st tydliga frågor i den posten, avsevärt mer substans i den posten än i allt jedenhate här inne kombinerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite OOP nu kanske ni tycker, men det jag menar på med det är att i stora drag alltid när jag skriver dryga kommentarer av dess like här eller i svs-chatten så grundar det sig i mitt egna missnöje över min egna situation, det är självfallet inte okej, men hey åtminstone är jag medveten om det. Trots detta kan jag ändå starkt urskilja 4st tydliga frågor i den posten, avsevärt mer substans i den posten än i allt jedenhate här inne kombinerat.

 

och till skillnad mot det folk i den här tråden vanligtvis skriver? likt biffens 78o-vinst (de tystas kyrkogård) så känner han sig säkerligen lite underlägsen jedentag. men men, vem fan bryr sig; hade det inte varit för allt munhuggeri hade den här tråden sjunkit snabbare än titanic ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och till skillnad mot det folk i den här tråden vanligtvis skriver? likt biffens 78o-vinst (de tystas kyrkogård) så känner han sig säkerligen lite underlägsen jedentag. men men, vem fan bryr sig; hade det inte varit för allt munhuggeri hade den här tråden sjunkit snabbare än titanic ...

 

Det har du förmodligen rätt i, och normalt sett har jag inget emot lite munhuggeri, tycker tvärtom att det är väldigt sunt, för min del får det gärna innehålla lite substans dock. Och irritationsmomentet för mig ligger till stor del i att jeden alltid målas ut som det svarta fåret när faktum är att han inte är det.

 

Sen tyckte jag det kändes värt o poängtera att inte alla simmar medströms i denna ack så populära hata-jeden-vågen, då bara hatarna orkar göra sin röst hörd.

 

Speccan du kallar mig grottmongo och sedan blir ledsen för jag kommer med personangrepp?

 

Orkade inte läsa resten av skiten du skrev! Tack och hej!

Hoppas det vänder snart Jeden!

 

Ursäkta, eh va?

 

Du dumförklarade precis dig själv så fruktansvärt mycket med det där inlägget och konfirmerade alla mina antaganden om dig, wp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu har jag en minut över.

 

För att kommentera på speccans första inlägg så tycker jag självklart att allt som sägs är vettigt. Jag är extremt medveten om hur jag framstår på det här forumet, och jag förstår att vissa av mina posts kan uppfattas som ganska självgoda många gånger. Det är dock det som är poängen, självklart pushar jag den edgen lite hårdare eftersom det ofta gör saker mer intressanta. Allt jag säger är också 100% sant, trots att vissa gillar att hoppa in ibland och säga att jag "LJUGER!!!". That being said, det inte så att den här "självgodheten" går över såna gränser att det ska trigga så mycket vidrigheter som postas här.

 

Jag förstår att vissa personer har problem med mig av ganska vettiga anledningar (dvs personer jag faktiskt försökt trycka ner), men det jag tycker är sanslöst patetiskt är alla randoms som dyker upp från ingenstans och droppar av en vidrig kommentar utan någon egentlig anledning. Personer jag aldrig nämnt eller pratat med innan, och vars namn jag knappt känner igen. Sen så är det ju så att många här på forumet hänger i "crews", och hamnar någon i en diskussion med mig så måste ju naturligtvis den här personens pojkvänner hoppa in här och suga av honom/visa sin odödliga och blinda support genom att skriva något kreativt i stil med "j-fag", typ. Det här gäller även chatten på SvS har jag märkt, men tyvärr så kan jag inte ju inte komma med mina fina comebacks där. ;-)

 

(finns även exempel på personer jag faktiskt gillar på forumet, även om dessa admittedly är ganska få till antalet. :-D)

 

Ja du tycker att samtliga av mina posts är efterblivna. Jag förstod det första gången du skrev det kom på något nytt nu, tyvärr skiter jag dock i om du tycker jag bör hålla mig till matbilder, gör lite det jag känner för! Detta var inget försök till att spä på hatet ännu mer utan för att förklara mig själv emot Speccans påhopp.

 

Ja, blir svårt att säga något annat när du fortsätter posta och lyckas överträffa dig själv varje gång. Ett tips i fortsättningen är att inte försöka rättfärdiga drygt retardbeteende genom att jämföra två händelser som skedde i helt olika världar (unintentional vs intentional), och försök att hålla dig till fakta och inte ljuga/dra på sanningen. ;-) Det blir bara drygt och är total sandlåda. Men ja, du får gärna skriva att jag snapsynar shoves med 78s pre "med jämna mellanrum" (:lol:), bara inte när du försöker få fram en relativt seriös poäng.

 

Och lol, "hat". :-D

 

hade det inte varit för allt munhuggeri hade den här tråden sjunkit snabbare än titanic ...

 

Ja herregud. Jag vet att det måste göra ont i dina ögon när du går in i en db som inte diskuterar den senaste trenden inom squatbajsning eller trädklättring, eller där poker under NL10k spelas (med andra ord patetisk barnpoker). Tur att alla dessa helt meningslösa flamewars/arguments i min db är underhållande nog för att fånga en människa av din kalibers intresse. Helt rätt, den här dagboken skulle snapdö annars.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så är det ju så att många här på forumet hänger i "crews", och hamnar någon i en diskussion med mig så måste ju naturligtvis den här personens pojkvänner hoppa in här och suga av honom/visa sin odödliga och blinda support genom att skriva något kreativt i stil med "j-fag", typ.

 

Haha, om du nu påpekar mig så lol :lol:

Ingen ur mitt "crew" (låter förövrigt töntigt) har nog ens skrivit här inne.

 

Det är ens dig vi snackar om speciellt ofta utan finns fler här på forumet som vi snackar om ofta även om vi inte ens gör det speciellt ofta.

 

Angående att stretcha på sanningen så vet jag 3 tillfällen där du har synat shoves med 78s preflop så vet inte riktigt hur jag överdriver med sanningen där. Sedan speciellt när du försöker håna mig för att jag flattar dina 3bets med skräp, när det också har hänt typ 4-5 gånger? Så fattar verkligen inte hur det kan vara så olika varandra? Nu lär du väl återigen försöka dumförklara mig och säga att du självklart var tiltad när du syna shove med 78s men jag var också tiltad den sessionen där jag körde "0% FOLD VS JEDEN 3BET" :-D

 

Återigen jag har egentligen ingenting emot dig och tycker att du är en bra spelare. Tycker inte att jag har varit speciellt dryg här heller (utan någon anledning ivf) du får gärna motbevisa mig isåfall om du orkar/har lust!

 

Gl syns på borden snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, om du nu påpekar mig så lol :lol:

Ingen ur mitt "crew" (låter förövrigt töntigt) har nog ens skrivit här inne.

 

Det är ens dig vi snackar om speciellt ofta utan finns fler här på forumet som vi snackar om ofta även om vi inte ens gör det speciellt ofta.

 

Angående att stretcha på sanningen så vet jag 3 tillfällen där du har synat shoves med 78s preflop så vet inte riktigt hur jag överdriver med sanningen där. Sedan speciellt när du försöker håna mig för att jag flattar dina 3bets med skräp, när det också har hänt typ 4-5 gånger? Så fattar verkligen inte hur det kan vara så olika varandra? Nu lär du väl återigen försöka dumförklara mig och säga att du självklart var tiltad när du syna shove med 78s men jag var också tiltad den sessionen där jag körde "0% FOLD VS JEDEN 3BET" :-D

 

Återigen jag har egentligen ingenting emot dig och tycker att du är en bra spelare. Tycker inte att jag har varit speciellt dryg här heller (utan någon anledning ivf) du får gärna motbevisa mig isåfall om du orkar/har lust!

 

Gl syns på borden snart!

 

Och så är du igång igen. Huvudet dunkas i skrivbordet. :cry:

 

Ja, hela poängen med "crew" var att det skulle låta löjligt. Sen så syftar jag på mina 2 senaste dagböcker combined och verkligen inte på dig specifikt, men det tycker jag framgår så extremt hårt att det återigen är tragiskt att jag måste påpeka det.

 

Och där har vi det, 3 tillfällen är ren lögn som knappt gör ditt inlägg värt att svara på. Finns absolut inget lägre än människor som ljuger för att få fram sin poäng (och hur ofta över mina 2 dagböcker har jag någonsin anklagat någon för att ljuga? ;-)), det här är inte ens att "böja på sanningen", det är ren lögn. Jag har gjort det en gång av misstag, och har kanske synat av typ 20 spänn pre mot en shortie för att det aldrig finns fold med atc då men annars nej. Det är exakt det här som gör dig så patetisk. :lol: Sen är det en tröttsam och betydelselös diskussion, så att du ens orkar försvara din lögn och inte släppa det är bara komiskt. Det enda i det här som stör mig är att du ljuger rätt ut om något så litet, inte situationen.

 

Har jag ännu en post att förvänta mig på samma skyhöga nivå i klass med "näääää! har sett dig göra det här o det här 15 gånger sådeså! :D :D nae du kan vara dum! kom på nåt nytt! tönt!" nu? Snälla, lägg ner och håll dig till dina retardnöjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, jag har inte läst dina tidigare dagböcker och följer inte denna överdrivet mycket. Så det är väl inte konstigt att jag tror att det är mig på syftar på när du snackar om "crew". Vårat crew är förövrigt inte ett "jedenhatande" syndikat vars uppgift är att spy galla över dig. Om det nu är så att det finns andra grupper på PF som är bildade för att mobilisera sina attacker mot dig så kan jag stolt säga att jag inte är med i någon sådan.

 

Angående 78s handen så kan det förövrigt ha varit 98s eller 67s. Om du vill veta specifikt så är det mot mdn____ som länkades tidigare i tråden här. Sedan var det när jag railade en i våran hemska skypegrupp (förövrigt då du tiltade och openshovea 250bb).

 

Men fattar du inte att du hycklar när du målar upp mig som en snubbe som aldrig viker mot dina 3bets. Men sedan blir sur för att jag skriver att du väljer att syna shoves med låga connectors? När det har hänt ett fåtal gånger?

 

Får betalt för att skriva på pf weiii :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående 78s handen så kan det förövrigt ha varit 98s eller 67s. Om du vill veta specifikt så är det mot mdn____ som länkades tidigare i tråden här. Sedan var det när jag railade en i våran hemska skypegrupp (förövrigt då du tiltade och openshovea 250bb).

 

Mot mdn_ är handen jag syftar på, det är den enda gången. Det andra har aldrig hänt, kan kolla upp alla suited connectors bara för att visa hur fel du har. Och om det andra var när jag "tiltade och openshovade 250bb" så synade jag absolut inte av en shove pre med 78s. Det jag däremot gjorde var att jag 5betshovebluffade 78s BBvBTN, och du förstår väl skillnaden mellan att syna av och pusha själv? Eller? Vidrigt efterblivet.

 

(Förövrigt var openshoven när jag hade stängt ner 4 av 5 bord och plockade upp AA, openshovade och snapstängde ner, även om det inte hör till saken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför undviker du på att svara varför du försöker framstå mig som någon fisk som aldrig viker till 3bet?

 

Huvudet i skrivbordet.

 

Därför exakt allt annat du säger är inte värt att svara på förrän du slutar ljuga/det är fastställt att du snackade skit och inte höll dig till fakta. ;-) Det är iallafall ganska crystal nu att du inte hade en aning vad du pratade om (såvida du inte vet skillnaden mellan att pusha och syna av, vilket at this point inte skulle förvåna mig speciellt mycket), så kan väl ge dig ett svar på din lolfråga:

 

Jag har gjort enkla observationer, och sedan gjort en koppling mellan spel jag sett dig göra ett flertal gånger mot mig och andras liknande spel. Alltså är det en relevant koppling baserad på saker som faktiskt inträffat. Gör du något horribelt om och om igen så kommer jag garanterat kommentera på det om det känns relevant i sammanhanget, och så länge det är fakta och faktiskt inträffade känner jag att jag kan göra det. Sen att du börjar gråta över saker du gjort är patetiskt, och ännu mer patetiskt är att du försöker "kontra" genom att ljuga rätt ut. :lol:

 

Ett mirakel att du fungerar i samhället/socialt. Kan du släppa det här nu när vi fastställt att du ljög/snackade skit och du inte längre har något att komma med? Eller ska du trots allt fortsätta?

 

(börjar misstänka att jag blir extremt trollad, är det ännu ett JedenWhine-bet du håller på att vinna?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick hem från krogen efter 5 minuter igår. Blev raka vägen hem och sen spydde jag on and off i 4h. :-D Väldigt sällan jag mår dåligt efter att ha druckit, men har typ hänt 2-3 gånger den här terminen att jag går hem och spenderar halva natten inuti toaletten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger upp diskussionen vi har haft tidigare. Känns som att vi inte kom någon vart om det var missklick eller spew får jag ju ändå aldrig reda på! Så orkar inte dra det längre! PUNKT.

 

Gick hem från krogen efter 5 minuter igår. Blev raka vägen hem och sen spydde jag on and off i 4h. :-D Väldigt sällan jag mår dåligt efter att ha druckit, men har typ hänt 2-3 gånger den här terminen att jag går hem och spenderar halva natten inuti toaletten.

 

Vad hade du druckit då? Enda gången jag har haft en "spy-session" var efter att ha druckit en brännamnet utan att veta om det (kompisen kom och gav mig shoten bara). Annars brukar jag få spyfyllor när jag dricker champagne ute :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja. Inte lirat en hand sedan min senaste update/'whine'post, men fick in strax under 4k händer idag och lyckades göra månaden grön. Dagsgraf:

 

s4MDYy4.jpg

 

Har en del att göra den här veckan, men ska försöka få in 2-4h/dag trots det. Om 1-2 veckor kommer jag kunna sätta igång med grinden på riktigt igen. :-D

 

 

Vad hade du druckit då? Enda gången jag har haft en "spy-session" var efter att ha druckit en brännamnet utan att veta om det (kompisen kom och gav mig shoten bara). Annars brukar jag få spyfyllor när jag dricker champagne ute :shock:

 

Inget överdrivet ovanligt (mestadels öl + en del jäger), men drack ganska stora mängder väldigt fort och åt för lite under dagen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödigt många inköp har spewats bort idag till lolregs som slår om på sjukligt torra floppar med sets i pos. Tydligen väldigt svårt att inte klicka tillbaka då/vara fancy. :-( Men don't blame 'em, varför sluta när det går hem och jag spelar pinsamt dåligt. :-D Either way, lägger ner nu när borden är sinnes döda och det bara sitter regs som foldar allt utom fyrtal. Slutar dagen ca +800 efter att ha legat plus 1200ish som mest (donerade bort 2 inköp i rekordfart på sämsta möjliga sätt nu på slutet).

 

~3500 kr nu efter 2 dagars spel på /1, och är överrullad/välrullad för 200bb /2-spel igen. Blir att börja mixa in bord nästa gång jag lirar, eller så håller jag mig kvar på /1 tills nästa vecka då jag har tid att lira mycket varje dag. We'll see.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödigt många inköp har spewats bort idag till lolregs som slår om på sjukligt torra floppar med sets i pos. Tydligen väldigt svårt att inte klicka tillbaka då/vara fancy. :-( Men don't blame 'em, varför sluta när det går hem och jag spelar pinsamt dåligt. :-DEither way, lägger ner nu när borden är sinnes döda och det bara sitter regs som foldar allt utom fyrtal. Slutar dagen ca +800 efter att ha legat plus 1200ish som mest (donerade bort 2 inköp i rekordfart på sämsta möjliga sätt nu på slutet).

 

~3500 kr nu efter 2 dagars spel på /1, och är överrullad/välrullad för 200bb /2-spel igen. Blir att börja mixa in bord nästa gång jag lirar, eller så håller jag mig kvar på /1 tills nästa vecka då jag har tid att lira mycket varje dag. We'll see.

 

Bra pluswhine inlägg! Varför blanda in massa engelska like a fjortis????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra pluswhine inlägg! Varför blanda in massa engelska like a fjortis????

 

Haha. :lol: Absolut lägsta formen av förlorare, extremrandoms/spelare med gråtlåg winrate som kommer in och droppar en kommentar utan någon egentlig anledning ang. saker som är betydligt mer extrema i andra dagböcker. Bra inlägg!

 

Edit: Gällande min engelska så är den på högre nivå än min svenska av diverse anledningar, så det kommer ganska naturligt för mig. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...