Gå till innehåll

Studerande utomlands tips!


svamp187

Recommended Posts

Har bestämt mig för att läsa upp mina betyg och det mesta kommer ske på distans. Inte intresserad av att vara i Sverige under höst/vinter. Jag skulle vara grymt tacksam för tips till länder/städer att vistas i främst med en studerandes budget. Blir en del poker också men vill utgå från en studerandes perspektiv. Vad som är relevant är väll att landet skall vara billigt, hyfsat lätt att lösa boende, bra mat, lite saker att göra osv. Gärna att det är billiga flygbiljetter. Sol och värme ett plus men ingen nödvändighet, inga rena "vinter" destinationer. Och om någon är i samma tankar så hör gärna av er!

 

/Svamp187

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imo Barcelona, underbart, människor, mat, språk och fint väder på vintern även om det inte är så varmt. Spenderade hela förra vintern grindades därifrån och det var inge problem alls. Kommer att bo där även denna vinter. Finns en jäkla massa att göra :-D

 

 

Dock är Barcelona skapligt dyrt va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock är Barcelona skapligt dyrt va?

 

Nej.

 

Hur ser det ut med bostad osv?

 

Surfa in på Backpacking och hitta nån att dela lägenhet med. Om du vill ha nått eget kan det bli dyrt. Finns enalquiler.com och shBarcelona.com osv osv. PMa om du vill ha mer tips.

 

Har du har tänkt att spela onlinepoker så skulle jag försöka undvika att bo i Spanien. Då det kan bli problem.

 

Beror på var han ska spela. SvS funkar perfekt och även de andra siter jag spelade på. De problem jag hade var att jag inte kunde sätta in deg på Pokerstars från Spanien. Jag antar att det går att spela på .EU men man måste stoppa in pengar i Sverige/alternativt få transfers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

 

 

 

Surfa in på Backpacking och hitta nån att dela lägenhet med. Om du vill ha nått eget kan det bli dyrt. Finns enalquiler.com och shBarcelona.com osv osv. PMa om du vill ha mer tips.

 

 

 

Beror på var han ska spela. SvS funkar perfekt och även de andra siter jag spelade på. De problem jag hade var att jag inte kunde sätta in deg på Pokerstars från Spanien. Jag antar att det går att spela på .EU men man måste stoppa in pengar i Sverige/alternativt få transfers.

 

Du var i Spanien förra vintern? Den första juni i år så blev nätspel reglerat i Spanien.

 

En spelare som spelar på Stars.com frågade huruvida han kunde spela på Stars el. inte under sin semester i Spanien.

 

"Thank you for your email.

 

We hope you will have a great vacation, however please note that you will not be able to play on your usual PokerStars.COM account ****** from Spain.

 

All users who play from Spain have to create an account on PokerStars.ES. The account created for use in PokerStars.ES will not be available to play on PokerStars.COM. Therefore, if you are visiting Spain only for a while, we would advise you to create a brand new PokerStars.ES account.

 

Please note that for real money activity you will need to complete the Real Money Account Form, including an ID number and Spanish address. To do so, please click on the "Cashier" followed by “Buy Chips” or "Cashout", then select the “Not Spanish citizen or resident” option, and complete the requested information:

 

- Full Name (Second last name is also required)

- Date of birth

- Gender

- Telephone Number

- Address

- Foreign ID Number (NIE - Numero de Identificacion de Extranjeros)

 

You will also be asked to send a copy of your Photo ID document and a copy of a utility bill to prove your identity and address. We kindly ask you to send the requested documents within 30 days after completing the form to verification@pokerstars.es or upload them from the PokerStars lobby. To do this, please go to "Upload/Send Documents" and follow the instructions.

 

Please do not hesitate to contact us again if you require any further assistance.

 

Regards,

 

Zsolt

PokerStars Support Team"

 

Eftersom det är en reglerad marknad i Spanien, så kan det vara svårt att spela med ett spansk ip. Och VPN är ingenting att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...