pjharvey Postad 11 Augusti , 2012 Rapport Postad 11 Augusti , 2012 Någon som har erfarenhet av att börja plugga efter några års poker på heltid? Var det svårt att ställa om till fasta rutiner? Hur var koncentrationen? Längtade ni tillbaks till pokern? etc. Citera
Esactun Postad 11 Augusti , 2012 Rapport Postad 11 Augusti , 2012 Någon som har erfarenhet av att börja plugga efter några års poker på heltid?Var det svårt att ställa om till fasta rutiner? Hur var koncentrationen? Längtade ni tillbaks till pokern? etc. Studierna äger sålänge man ställer in sig på att vara öppen och social att gilla festa är alltid en bonus då det är mkt sådant. Citera
Skwatte Postad 11 Augusti , 2012 Rapport Postad 11 Augusti , 2012 Beror väl på vad du ska plugga, men för mig som började läsa ekonomi blev det sjukt mkt tid över. Ser studierna mest som en bisyssla och poker som huvudsyssla. Att umgås med studenter gjorde mig bara mer motiverad att spela och jag har gjort mina bästa årsresultat någonsin under studietiden. Att man slipper tjatet om att "sluta sitt vid datorn och ta tag i ditt liv" är bara en bonus Men som sagt, det beror väl på vad du ska plugga, finns ju betydligt svårare och mer tidskrävande program än ekonomi om man säger så.. Citera
nizzestrom Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Postad 14 Augusti , 2012 studier är mycket mindre stressande (okej, pluggar man dubbelt och tuffa kurser är det ju inte riktigt sant men menar generellt) än poker. det är det för mig i alla fall. när jag spelade poker så tyckte jag att hur mycket jag än spelade eller ansträngde mig så borde jag kunna prestera bättre. (vilket gör det hela ganska patetiskt då jag sög så oerhört) vad gäller studier är det lättare att behålla perspektiv och känna i att man åtminstone inte är värdelös efter att man slitit lite eftersom det hela tiden finns tydliga tak och gränser till vad man maximalt kan prestera, i princip. för mig var det jättelätt att ställa om. nu kastades jag inte rakt in i tuffa kurser på teknisk fysik men ändå. jag blev förvånad över hur lätt det var. Citera
nizzestrom Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Postad 14 Augusti , 2012 Studierna äger sålänge man ställer in sig på att vara öppen och social att gilla festa är alltid en bonus då det är mkt sådant. vadå är mkt sådant? du får det att låta som att fester är obligatoriskt. bara en sann frihetskränkande individualisthatare tänker på det sättet, alternativt ett flock_DJUR_. Citera
Recommended Posts