pimpout Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Hej. JJ. Hur spela den egentligen? Sitter på knappen och får en hyfsad höjning mot mej. Brukar ibland kontrahöja, men har förlorat mkt mot därefter slowspelade KK/AA/QQ. I det här läget bettar ju en annan kille ut på floppen, varefter preflopraisaren foldar. Då fattar jag misstanke om ett eventuellt färgdrag, och bettar på. Men om preflopraisaren hade kontrahöjt? Är det bara att kasta topparet då? Jag kan ju inte kontrahöja honom i min tur, känns som jag blir alldeles för involverad då... Tips från coachen!? Players: BiiigBallz (EUR 95,20 in seat 1) ilippi (EUR 34,90 in seat 2) Toffolo (EUR 97,75 in seat 3) pimpout2 (EUR 89,90 in seat 4) Artemis85 (EUR 53,55 in seat 5) wirra (EUR 17,52 in seat 6) Dealer: pimpout2 Small Blind: Artemis85 (0,50) Big Blind: wirra (1,00) pimpout2 was dealt: Jc - Jh BiiigBallz Call (1,00) ilippi Fold Toffolo Raise (4,25) pimpout2 Call (4,25) Artemis85 Call (3,75) wirra Fold BiiigBallz Call (3,25) Flop 3h - 7h - 8s Artemis85 Bet (5,75) BiiigBallz Fold Toffolo Fold pimpout2 Raise (15,00) Artemis85 Call (9,25) Turn 3h - 7h - 8s - Ac Artemis85 All-In (34,30) pimpout2 Call (34,30) River 3h - 7h - 8s - Ac - 3d Citera
romanista85 Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 Hej på dig också! JJ ÄR en svårspelad hand, inget snack om saken. Men med dessa tips kommer nog JJ bli lite mer lättspelad. Det jag förundras över är att du är villig att låta 4 personer calla när du sitter med JJ. Tycker att en reraise till 9-10$ skulle vara på sin plats. Dels för att isolera sig och hamna HU och dels för att få information om vad Fi sitter på för sorts hand. Om FI reraisar är det bara att folda för då denne säkerligen sitter på AA-QQ. Men om du får en call och inga överkort träffar floppen så drar du iväg allt från ett 1/2 till 3/4 potbett och får antagligen Fi att folda. Men om du får omslag (även call) här så kan du räkna med att Fi (om denne har en djup stack) spelade smart och inte re-reraisa preflop med AA-QQ för att få mer utav din stack. Anledningen till att man inte drar iväg ett pottbett är att man lätt kan bli pott comitted om Fi callar flopbettet och gör ett omslag vid ditt turnbett. Så hädanefter är det bäst nog om du lägger pengarna som läggs post flop preflop istället. Dels för att veta vart du står och dels för att isolera dig till en envägspott. Det värsta som kan hända med JJ är att du bettar in i Fi som sitter med ett högre PP eller att du låter för många se på floppen och en flop med låga kort som synes vara ofarlig ger ett set till någon av motståndarna. Citera
Pellevalle Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 Jag personligen spelar sällan JJ speciellt hårt. Precis som romanista påpekar är det lätt att hamna commited på turn utan att handen är speciellt stark. I handen du skrev ner skulle nog jag vara lite för rädd för att calla all-in, när A kommer då risken för en hårt spelad AK-AQ pre- och postflop känns ganska påtaglig. Även att han prickat ett låg set och spelar som om han prickat esset är möjligt Detta är dock säkerligen inte det ultimata tipset men precis som du har jag tröttnat på att överskatta JJ när man blivit blåst ett par ggr Lycka till! Citera
pimpout Postad 9 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2005 Dags att avslöja utgången. River 3h - 7h - 8s - Ac - 3d Artemis85 shows: Th - 9h (a pair of threes) pimpout2 shows: Jc - Jh (two pairs, jacks and threes) pimpout2 wins: EUR 114,10 (with two pairs, jacks and threes) Rake: EUR 2,50 Eftersom han som är först att på floppen inte reraisat preflop sätter jag honom på färgdraget. Hade han haft ett set hade han förmodligen gett sej på en checkraise. Då preflophöjaren väljer att lägga sej är jag ganska säker på att ha bäst hand. Och mycket riktigt, han satt på färgdrag. River 3h - 7h - 8s - Ac - 3d Artemis85 shows: Th - 9h (a pair of threes) pimpout2 shows: Jc - Jh (two pairs, jacks and threes) pimpout2 wins: EUR 114,10 (with two pairs, jacks and threes) Rake: EUR 2,50 Citera
liggat Postad 9 Juli , 2005 Rapport Postad 9 Juli , 2005 och stegdrag.. 50-50 situation så båda spelade ganska rätt. Citera
pimpout Postad 9 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2005 Jo, stegdrag med. Grejen jag var fundersam över är mer om det skulle komma en syn eller kontrahöjning från han som tog kommandot innan flopen... Vad göra då? Citera
Recommended Posts