Waggho Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Det måste bli det gamla vanliga tjatet om bankrullestorlek. Du är medveten om att $440 inte ger någon god buffert för att minimera gulningsrisken på NL .25/.50?
Nidson Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Det måste bli det gamla vanliga tjatet om bankrullestorlek. Du är medveten om att $440 inte ger någon god buffert för att minimera gulningsrisken på NL .25/.50? Äh, jag tycker gott att han kan köra hårt på 0.25/0.50, det är ju ett steg framåt om man jämför med att han skottade på NL 1/2 tidigare. Dessutom, gular han så gör det inte direkt något.
Djens Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Skit i wagghos rulletjat, jag började mina 2 nuvarande rullar med $500 på varje sajt på NL 0,5/1 och nu spelar jag 2/4 med marginal. Så det är lite överdrivet...
FordPrefect Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 LOL Djens. Rulletjat? det är viktig information som alla bör lyssna på. Alla kan ju inte ha fisktur och klarar sig på en för dålig rulle.
Waggho Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Så länge man är medveten om att man har en för liten rulle så kan man såklart spela så högt man känner för, och kan man lätt ersätta den är ju den egentliga bankrullen betydligt större än det man har insatt på kontot. Många är dock helt omedvetna om vilka summor man behöver för att tackla svängningarna i poker. En del poster man ser låter så här: "Jag satte in €30 på 24h och spelade bort dem direkt på NL .25/.50. Sen satte jag in €30 till, läste en del på forumet, lånade en pokerbok av en kompis och lyckades bli (tror jag) en vinnande spelare. €30 som jag satte in blev på några dagar över €300! På sista tiden har jag dock haft jätteotur, förlorat en massa potter när jag hade den bästa handen men blev utdragen av runner-runner stege och liknande. Nu har jag bara €43 kvar. Min polare säger att poker på internet är riggat och det är klart, man börjar ju fundera efter det här. Vad är det för fel? Jag vet att jag kan vinna ganska mycket egentligen men vad ska man göra när man har sån otur?" Därför måste det tjatas om och om igen. Meningen med min post var helt enkelt att försäkra mig om att du har koll på grejerna, och det verkar du ha. Dessutom så är bankroll management troligtvis ganska överskattat, i synnerhet när man sätter det i relation till det faktum att 99% av alla spelare stundtals tiltar utan att knysta om det. Här förstår jag inte vad du menar. Om man tiltar då och då (vilket jag tror alla gör i högre eller mindre grad) är det väl ännu viktigare att ha en viss buffert? Skit i wagghos rulletjat, jag började mina 2 nuvarande rullar med $500 på varje sajt på NL 0,5/1 och nu spelar jag 2/4 med marginal. Så det är lite överdrivet... Som FordPrefect sa så är såklart dina framgångar inte är ett bevis på att tio inköp räcker bra att spela NL med, lika lite som att en vinst med 72o över AA i en hand är bevis för att 72 är en bättre hand.
morberg Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Hmm, bli fel nu efter MP:s uppdatering i PT.Går inte att importa HH:s, Finns en uppdaterad version av PT att hämta på hemsidan.
Recommended Posts